Problem z ogrzewaniem - odpowietrzanie układu |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2006, 16:15 Problem z ogrzewaniem - odpowietrzanie układu
|
|
|
Witam,
Mam nowy zaworek i nagrzewnic, cały układ jest drożny, zamiast ciepłego leci cały czas zimne powietrze .
Co moze być ? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2006, 00:09
|
|
|
odpowietrzyc !:-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
rochaz
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 45 Skąd: Dublin
Województwo: Other
|
Wysłany: 03-12-2006, 07:56
|
|
|
Jezeli chcesz zeby cieple powietrze lecialo z kratek na desce rozdzielczej to nie ma takiej opcji. Zawsze leci zimne powietrze, wydaje mi sie, ze to jakis ogolny przepis o bezpieczenstwie lub cos. Nie spotkalem sie z autem w ktorym cieplo leci przez kratki... |
_________________ ...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...
Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia... |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2006, 08:48
|
|
|
rochaz napisał/a: | Jezeli chcesz zeby cieple powietrze lecialo z kratek na desce rozdzielczej to nie ma takiej opcji. Zawsze leci zimne powietrze, wydaje mi sie, ze to jakis ogolny przepis o bezpieczenstwie lub cos. Nie spotkalem sie z autem w ktorym cieplo leci przez kratki... |
hmmm :-s chyba za wcześnie wstałem i nie zakumałem.....!? ale ciepłe powietrze w środku przez kratki to normalka!
Tak jak napisał MupiK - spróbuj odpowietrzyć. |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2006, 11:21
|
|
|
Odpowietrzanie nie pomaga, w jaki sposób i gdzie otwierana jest klapka z nagrzewnicy.
Myślę że jednocześnie otwiera zaworek z klapką z nagrzewnicy, która powoduje wylot ciepłego powietrza. Czy taka jest prawda ? Lub co moge innego zrobić? |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2006, 13:34
|
|
|
rochaz, ej co ty wogole napisałeś,ja mam chyba nielegalne Tipo bo ze wszyskich kratek na desce leci cieple powietrze,za to w uno jakis idiota zaprojektowal to tak ze srodkowych kratek leci zimne zawsze i to jest tragedia w zime.....a na marginesie skad to wytrzasnales ze z kratek na desce nie moze leciec cieple powietrze i ci to ma do bezpieczenstwa???? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2006, 13:36
|
|
|
sosen86 napisał/a: | rochaz, ej co ty wogole napisałeś,ja mam chyba nielegalne Tipo bo ze wszyskich kratek na desce leci cieple powietrze,za to w uno jakis idiota zaprojektowal to tak ze srodkowych kratek leci zimne zawsze i to jest tragedia w zime.....a na marginesie skad to wytrzasnales ze z kratek na desce nie moze leciec cieple powietrze i ci to ma do bezpieczenstwa???? |
Widocznie kolega wyżej sie pomylił i sam nawet nie wie że ma coś uszkodzone lub nie tak |
|
|
|
|
m3q
Dołączył: 22 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 15:29
|
|
|
Tylko zimny nawiew przez środkowe wyloty to norma dla troszkę starszych modeli aut (przynajmniej fiat'a). Na pewno miała to Regata (poprzedniczka Tempry) i z tego co kolega pisze Uno. Po prostu było to tak skonstruowane że przelot przez te wywietrzniki był tak jakby "bardziej bezpośredni", co było czuć szczególnie w lecie (chłodniejsze powietrze i dużo mocniejszy strumień - wrażenia z Fiata Regaty). |
_________________ Fiat Tempra '92, 1.9TD (I?), automatyczna klimatyzacja, deska digital.
Wesja silnika 160A6.000, kod wersji 159AI. |
|
|
|
|
rochaz
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 45 Skąd: Dublin
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2007, 14:54
|
|
|
Kiedys cos slyszalem o tym, iz z kratek nie moze leciec ciepla powietrze od jakiegos mechanika ,ze cieple na twarz i robi sie blogo, sennnie i cos tam,ale nie upieram sie, u mnie nie leci,tylko na szybe ale z kratek co najwyzej letnie. To samo z powietrzem mialem w passacie i 180tce, ale ostatnio jechalem z kumplem asterka i napiepszalo cieple az chuczy wiec teoria mechanika juz jest do dupy...chyba nie nalezy sluchac i przyjmowac do wiadomosci wszystkiego... |
_________________ ...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...
Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia... |
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 05-02-2007, 01:06
|
|
|
Witam w jaki sposób odpowietrza sie zeby leciało ciepłe powietrze w fiacie tipo mam problemik nie leci ciepłe powietrze tylko zimne |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 01:09
|
|
|
Odpalasz silnik, otwierasz nagrzewnicę, czekasz aż temperatura osiągnie wartość nominalną (ok. 90 st.). Ostrożnie otwierasz odpowietrzniki (na chłodnicy, oraz rurze doprowadzającej czynnik do nagrzewnicy). |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 05-02-2007, 01:12
|
|
|
Czy to jest tego przyczyna ze nie leci ciepłe powietrze |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-02-2007, 01:47
|
|
|
Możesz też mieć za mały poziom płynu,uszkodzony termostat lub zapchaną nagrzewnicę.
Zacznij od sprawdzenia poziomu a potem jak zapalisz zimny silnik to przewody które idą do chłodnicy mają być zimne do około 70 stopni.Jeżeli zaraz po zapaleniu silnik rozgrzewa się razem z chłodnicą to masz trefny termostat.A jeżeli jest dobry to polecam zdjąć przewody od nagrzewnicy i DELIKATNIE przepłukać wodą,ale w odwrotnym kierunku niż się to dzieje pod czas pracy autka. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 05-02-2007, 10:17
|
|
|
Witam nagrzewnica napewno nie jest zapchana poniewaz wczoraj ja wykreciłem i opukałem tak wiec jest ok dolejemy płynu tak jak pisałes jest jeszcze jedno mnie dreczy jak do nagrzewnicy ida dwa wezyki to drugio jest zimny dlaczego poniewaz powinny dwa byc gorace?tak jakby nie było obiegu przyczyna zapowietrzony? |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-02-2007, 13:38
|
|
|
Może masz problem z zaworem od nagrzewnicy.Mogła się wypiąć linka lub pękł jakiś biały plastik który trzyma linkę(piszę jakiś bo ja mam inaczej,a klubowiczom często się to łamało).Może ręcznie go otwórz albo wyreguluj cięgno. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 05-02-2007, 22:46
|
|
|
dzis szalałem od rana z ogrzewaniem zawór od nagrzewnicy otworzyłem recznie bo był zamkniety i wyszło tak dolałem płynu ok potem odpowietrzyłem go i zaczeło leciec ciepłe powietrze ale tylko na 3 minutki poniewaz z powrotem zimno wiało ja juz nie mam siił do tego ogrzewania |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 20:24
|
|
|
Zdaża się jeszcze że ułamie sie dzwigienka od plastikowej płytki w środku zaworu, wtedy nie reguluje przepływu cieczy "ogrzewającej" ale żeby to sprawdzić trzeba go zdemontować. Widziałem taki przypadek, jeżeli to nie to- to ja już niewiem. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 06-02-2007, 23:09
|
|
|
Witam!Bede działał w tym kierunku tylko bym chciał o bardziej wyjasniajaca odpowiedz poniewaz niezabardzo znam sie na moim samochodziku dopiero pomału sie dokształcam |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 23:57
|
|
|
Nagrzewnicę zdemontowałeś, więc odkrecenie zaworu to też pestka, o jaką konkretnie pomoc ci chodzi? |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 07-02-2007, 10:49
|
|
|
Witam!ten zawur znajduje sie przy nagrzewnicy?co daje wlot ciepłej cieczy?jak tak to otwarty mam ten zwór a dokładniej to gdzie sie odpowietrza w ogrzewaniu ta rura co doprowadza czynnik do nagrzewnicy to niema tam nic takiego abym mógł odpowietrzyc tak mi napisali wczesniej i na chłodnicy szukałem i nie znalazłem odpowietrzałem przez odkrecanie nakretki tam gdzie sie wlewa płyn moze zle odpowietrzyłem i dlatego niema ciepła.a termostat jest dobry sprawdzałem tak jak pisali ze przy 70 stopniach jeszcze nie pustrzał ciepła tylko puzniej.Super ze jest ktos co mi pomuc chce |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 18:22
|
|
|
Tak zawór jest na nagrzewnicy. Ale widziałem przypadek pękniecia w środku, dzwigienka chodziła a płytka regulująca przepływ nie. Odpowietrznik nagrzewnicy powinien być na cieńszej rurce pomiędzy nia a termostatem (plastikowa nakrętka) ją się lekko wykręca żeby powietrze wyszło. Jeżeli jej niemasz to może ktoś węże zmieniał ? Ale nic straconego, odkręć i poluzuj lekko ten wężyk przy termostacie - da ten sam efekt. Tylko zagrzej porządnie motor (najlepiej do załączenia wentylatora) i obserwuj wypływający płyn, nie może się "pienić" i "bombelkować" i dolewaj do wyrównawczego. Ogrzewanie ustawione na max.
Powodzenia. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-02-2007, 19:13
|
|
|
Odpowietrznik jest zaznaczony kółkiem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-09-2007, 18:31
|
|
|
tomasz1471 odezwij się na nr tel. 505-655-501. Dzwoniłem do niego w twojej sprawie i kazał ci zadzwonić jutro rano napewno ci pomoże gość jest solidny polecam
** Dodano: 20-09-2007, 19:31 **
powinien mieć takie coś |
|
|
|
|
m3q
Dołączył: 22 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-09-2007, 08:36
|
|
|
Miałem taki sam problem w zeszłą zimę. Nie jest najgorzej, bo nawet przy braku tego kompiutra leci ciepławe powietrze na szyby. Oczywiście jest to niebezpieczne na początku jazdy, ale jak pojedziesz kilka km po jakiejś obwodnicy, to szyby odparują i później nie zamarzają. Co do samego urządzenia to jest kilka wersji - do klimy i bez klimy. Są też kombinowane - goście dorabiali sobie klimę. Z tego co wiem to wersja do klimy działa bez problemu bez klimy (takie miałem przywiezione z Włoch, wymontowane z auta bez klimy, u mnie chodzi z klimą). Wersja do klimy ma 4 przyciski w środkowej kolumnie, bez klimy ma jeden "nianaciskający się". Ps. koszt w Fiacie to coś ~1400zł z tego co pamiętam - można sobie odpuścić. Na szrocie/allegro można za DUUUŻO mniej. Powodzenia przy szukaniu. |
_________________ Fiat Tempra '92, 1.9TD (I?), automatyczna klimatyzacja, deska digital.
Wesja silnika 160A6.000, kod wersji 159AI. |
|
|
|
|
|