problem z wentylatorem ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2007, 09:55 problem z wentylatorem ogrzewania
|
|
|
jakiś czas temu (zaczynam jak w jakieś bajce dla dzieci) wysiadł mi bezp. termiczny w rezystorze dmuchawy, wstawiłem zwykły miedziany drut i... mój rezystor nagrzewa się tragicznie...czasami śmierdzi w aucie jak w krematorium, oczywiscie tylko na 1,2,3 biegach dmuchawy, 4 chodzi super.
Dlaczego tak jest że rezystor wariuje? dodam że nie dzieje się tak zawsze...zazwyczaj rano
wg. mnie powstaje gdzieś jakiś opór i się grzeje. Pytanie tylko gdzie?
Dodam, że czasami zawiesza się dmuchawa - pewnie szczotki, bo jak "kopnę" w schowek od dołu włącza się dmuchawa.
I moje pytanie: czy da się zdemontować wentylator, wyminić szczotki i łożyska?
Dzieki za pomoc i życzę wszystkim udanego dnia:) :yawinkle:
** Dodano: 02-12-2007, 10:07 **
szukakem w tematach naszych rozmów i chcę tylo dodać, że bezpiecznik się nie pali...problem z nagrzanymi rezystorami i z samym silnikiem dmuchawy... i silnik dmuchawy chodzi nie równo i głośno:( |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-12-2007, 10:09
|
|
|
gbartosz,
Teoretycznie da sie go rozmontować ale pierwsze sprawdź czy dekielek od spodu nie wyskoczył z jakiejś zapadki bo u mnie sie tak działo i dmuchawa sie blokowała o obudowe. Wtedy robi sie duży opór na opornicy dmuchawy (te trzy oporniki i termistor) i śmierdzi jak pisałeś. A drut miedziany bedzie się nagrzewał bo w opornicy są inne druty (napewno nie miedziane) aha i mam pytanie czy lutowałeś drut? bo nie powinno sie tego robić tylko poprostu zacisnąć drut. Jak chodzi głośno to może ocierać o obudowe. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2007, 10:09
|
|
|
dmuchawę całą o ile wiem możesz wyciągnąć i zregenerować.... wiesz gdzie ona jest zapewne, na forum masz opisy... [rzegrzewać się może płytka rezystorowa, bo nie ma bezpiecznika który by się palił zamiast rezystorów (szlag je w koncu tak trafi), a paliłby się bo za duży prąd przechodzi sobie, bo na 99% za duży opór stawia silmnik dmuchawy bo na 99% masz tam już odpowiednio dość syfu/przytarte łożyska.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2007, 10:20
|
|
|
jesne, teraz potwierdziliście moje przypuszczenia
drut (tzn. bezpiecznik termiczny ) tylko zacisnąłem, nie lutowałem...
ta głośna praca, to raczej efekt walniętych łożysk, ale sprawdzę jeszcze mocowanie dmuchawy, czy nie haczy...
Czyli da się zregenerować dmuchawę?? ale samemu?
a koledzy jeszcze jedno pytanie: czy te rezystory nie powinny być obsadzone w obudowie ogrzewania, by być chłodzonymi? bo moje wiszą swobodnie... nie montowałem ich, bo obawiałem się, że z tym drutem może być coś nie tak, i wolałem mieć z nimi bezpośredni kontakt....więc może poprostu grzeją się bo nie są chłodzone?
No właśnie, one opcjonalnie nagrzewają się czy nie??
pozdrowionka |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-12-2007, 10:53
|
|
|
gbartosz,
Nagrzewają sie ale nie za mocno. A cała kostka powinna być umieszczona w tunelu powietrznym zaraz po dmuchawie i wtedy jest automatycznie chłodzona. Najlepiej odkręć sobie schowek (ok 8 śrubek) i wtedy bedziesz miał dobry dostep do dmuchawy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2007, 11:27
|
|
|
jesli chodzi o mocowanie dmuchawy to nie mam z tym problemów,...
rozebrałem silnik dmuchawy, banalna sprawa, chwała włochom i okazalo się że szczotki są wyjechane tragicznie...z wymianą nie będzie problemu, ale nie wiem czy takie dostanę...mam nadzieję że Zelmer coś podobnego robi
tak jak mowię z wymianą nie będzie problemu, jednak niezbędne będzie lutowanie - wylutowanie starych i wlutowanie nowych szczotek... a co do łożysk to luzów nie stwierdziłem, może się już kończą...zobaczymy najpierw szczotki....
wirnik ma też już ślady uzytkowania...może skorzystać z jakiegoś warsztatu co przewija silniki?? choć nie ufam takim.... i niech wyrównają wirnik !!
najgorsze że jest zima i bez dmuchawy jest tragedia!! |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 03-12-2007, 09:53
|
|
|
gbartosz napisał/a: | ... a co do łożysk to luzów nie stwierdziłem, może się już kończą... |
Narazie sobie je dobrze przesmaruj i jeszcze troche podziałają. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2007, 11:36
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Narazie sobie je dobrze przesmaruj i jeszcze troche podziałają. |
A czym to przesmarować? a może wsio umyć w benzynie ekstrakcyjnej? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 03-12-2007, 12:09
|
|
|
gbartosz napisał/a: | A czym to przesmarować? a może wsio umyć w benzynie ekstrakcyjnej? |
Możesz pierwsze umyć benzynom a później przesmarować smarem lub przeoliwić np olejem do maszyn do szycia (kupisz w każdej pasmanterii cena ok 5zł) |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2007, 13:25
|
|
|
Dziekuję Koledzy serdecznie za pomoc!!
pozdrowionka z płaczącego Pułtuska.... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-12-2007, 22:12
|
|
|
gbartosz, nie wiem czy przewijanie nie będzie droższe niż znalezienie innego silnika (np. ze szrotu) czy od kogoś z forum. Tylko wtedy musiałbyś kupić od kogoś pewnego, aby kupiony silnik nie był gorszy niż Twój.
Co do oporników to koniecznie włóż to wszystko w swoje miejsce i przykręć. Rezystory sie grzeją, a tam mają chłodzenie. Pewnie przez to, że masz je na zewnątrz, to zaczyna się grzać i śmierdzieć. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-12-2007, 13:03
|
|
|
miszko napisał/a: | , Co do oporników to koniecznie włóż to wszystko w swoje miejsce i przykręć. Rezystory sie grzeją, a tam mają chłodzenie. Pewnie przez to, że masz je na zewnątrz, to zaczyna się grzać i śmierdzieć. |
Zgadzam się, jednak one grzeją się tylko czasami, zazwyczaj gdy dopiero co włączę dmuchawę...po przełączeniu na 4 bieg jest ok(zrozumiałe) potem po zmniejszeniu obrotów już się nie grzeje, ale jak zrobię odwrotnie, najpierw 1, 2 lub 3 zawsze się grzeje....
dlatego stawiałem na opór na dmuchawie...np.szczotki....
Wielkie dzięki za wsparcie |
|
|
|
|
Gucio
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 193 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2008, 18:58
|
|
|
A ja mam takie pytanie ? wiartak mi działa dobrze w ogrzewaniu - pokrętła tez , tylko leci mi ciepło non stop czy dam na zimne czy na ciepłe Juz odkręcałem w środku , ale tam wszystko ok , czy moze coś stało się w głąb ? Linka lub termostat się nie zamyka. Jak tam się dostać nie mam książki opisowej do Tipo ..
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-01-2008, 08:25
|
|
|
Prawdopoodbnie albo linka wyskoczyłą Ci z prowadnicy albo coś źle jest z dźwignienką na zaworze albo zawór od nagrzewnicy jest uszkodzony.
Żeby pooglądać zespół nagrzewnicy to sobie wyjmij schowek i ten plastyk pod kierownicą i sobie pooglądasz. Sam zawór zaś znajduje się po stronie ... hm no własnie po której bo zapomniało mi sie i nie mam pewności |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 09:16
|
|
|
Hipo napisał/a: | Sam zawór zaś znajduje się po stronie ... hm no własnie po której bo zapomniało mi sie i nie mam pewności |
...po stronie kierowcy |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-01-2008, 10:42
|
|
|
Gucio
Po pierwsze sprawdź punkt 1 bogło popuścić a nastepnie punkt 3 tak samo. Ewentualnie możesz podregulować linke w punkcie 2 gdyby sie okazało że zawór nie domyka sie do końca.
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Gucio
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 193 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 16:11
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Gucio
Obrazek |
to coś jest dostępne pod kierownicą ?? czy raczej w komorze silnika ?? |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 16:12
|
|
|
Pod kierownicą, przy konsoli środkowej.
** Dodano: 04-01-2008, 16:15 **
A to na zdjęciu to konsola środkowa, patrząc na nią od kierowcy. No i oczywiście przy zdjętych plastikach. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-01-2008, 19:34
|
|
|
Gucio,
odkrecasz tyklo plastik pod kierownicą i masz dojście. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Gucio
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 193 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2008, 22:40
|
|
|
tipacz96vc napisał
Po pierwsze sprawdź punkt 1 bogło popuścić a nastepnie punkt 3 tak samo. Ewentualnie możesz podregulować linke w punkcie 2 gdyby sie okazało że zawór nie domyka sie do końca.
To było to co mówiłeś =pkt 1 i pkt 2
DZIĘKI |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-01-2008, 15:56
|
|
|
Gucio,
Nie ma sprawy po to tu jesteśmy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|