Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z wentylatorem ogrzewania
Autor Wiadomość
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2007, 09:55   problem z wentylatorem ogrzewania

jakiś czas temu (zaczynam jak w jakieś bajce dla dzieci) wysiadł mi bezp. termiczny w rezystorze dmuchawy, wstawiłem zwykły miedziany drut i... mój rezystor nagrzewa się tragicznie...czasami śmierdzi w aucie jak w krematorium, oczywiscie tylko na 1,2,3 biegach dmuchawy, 4 chodzi super.
Dlaczego tak jest że rezystor wariuje? dodam że nie dzieje się tak zawsze...zazwyczaj rano
wg. mnie powstaje gdzieś jakiś opór i się grzeje. Pytanie tylko gdzie?
Dodam, że czasami zawiesza się dmuchawa - pewnie szczotki, bo jak "kopnę" w schowek od dołu włącza się dmuchawa. :red_kartka:
I moje pytanie: czy da się zdemontować wentylator, wyminić szczotki i łożyska?
Dzieki za pomoc i życzę wszystkim udanego dnia:) :yawinkle:

** Dodano: 02-12-2007, 10:07 **
szukakem w tematach naszych rozmów i chcę tylo dodać, że bezpiecznik się nie pali...problem z nagrzanymi rezystorami i z samym silnikiem dmuchawy... i silnik dmuchawy chodzi nie równo i głośno:(
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2007, 10:09   

gbartosz,

Teoretycznie da sie go rozmontować ale pierwsze sprawdź czy dekielek od spodu nie wyskoczył z jakiejś zapadki bo u mnie sie tak działo i dmuchawa sie blokowała o obudowe. Wtedy robi sie duży opór na opornicy dmuchawy (te trzy oporniki i termistor) i śmierdzi jak pisałeś. A drut miedziany bedzie się nagrzewał bo w opornicy są inne druty (napewno nie miedziane) aha i mam pytanie czy lutowałeś drut? bo nie powinno sie tego robić tylko poprostu zacisnąć drut. Jak chodzi głośno to może ocierać o obudowe.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2007, 10:09   

dmuchawę całą o ile wiem możesz wyciągnąć i zregenerować.... wiesz gdzie ona jest zapewne, na forum masz opisy... [rzegrzewać się może płytka rezystorowa, bo nie ma bezpiecznika który by się palił zamiast rezystorów (szlag je w koncu tak trafi), a paliłby się bo za duży prąd przechodzi sobie, bo na 99% za duży opór stawia silmnik dmuchawy bo na 99% masz tam już odpowiednio dość syfu/przytarte łożyska....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2007, 10:20   

jesne, teraz potwierdziliście moje przypuszczenia :)
drut (tzn. bezpiecznik termiczny :) ) tylko zacisnąłem, nie lutowałem...
ta głośna praca, to raczej efekt walniętych łożysk, ale sprawdzę jeszcze mocowanie dmuchawy, czy nie haczy...
Czyli da się zregenerować dmuchawę?? ale samemu?
a koledzy jeszcze jedno pytanie: czy te rezystory nie powinny być obsadzone w obudowie ogrzewania, by być chłodzonymi? bo moje wiszą swobodnie... nie montowałem ich, bo obawiałem się, że z tym drutem może być coś nie tak, i wolałem mieć z nimi bezpośredni kontakt....więc może poprostu grzeją się bo nie są chłodzone?
No właśnie, one opcjonalnie nagrzewają się czy nie??
pozdrowionka
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2007, 10:53   

gbartosz,

Nagrzewają sie ale nie za mocno. A cała kostka powinna być umieszczona w tunelu powietrznym zaraz po dmuchawie i wtedy jest automatycznie chłodzona. Najlepiej odkręć sobie schowek (ok 8 śrubek) i wtedy bedziesz miał dobry dostep do dmuchawy.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2007, 11:27   

jesli chodzi o mocowanie dmuchawy to nie mam z tym problemów,...

rozebrałem silnik dmuchawy, banalna sprawa, chwała włochom :) i okazalo się że szczotki są wyjechane tragicznie...z wymianą nie będzie problemu, ale nie wiem czy takie dostanę...mam nadzieję że Zelmer coś podobnego robi :)
tak jak mowię z wymianą nie będzie problemu, jednak niezbędne będzie lutowanie - wylutowanie starych i wlutowanie nowych szczotek... a co do łożysk to luzów nie stwierdziłem, może się już kończą...zobaczymy najpierw szczotki....

wirnik ma też już ślady uzytkowania...może skorzystać z jakiegoś warsztatu co przewija silniki?? choć nie ufam takim.... :( i niech wyrównają wirnik !!
najgorsze że jest zima i bez dmuchawy jest tragedia!!
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 03-12-2007, 09:53   

gbartosz napisał/a:
... a co do łożysk to luzów nie stwierdziłem, może się już kończą...


Narazie sobie je dobrze przesmaruj i jeszcze troche podziałają.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2007, 11:36   

tipacz96vc napisał/a:
Narazie sobie je dobrze przesmaruj i jeszcze troche podziałają.


A czym to przesmarować? a może wsio umyć w benzynie ekstrakcyjnej?
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 03-12-2007, 12:09   

gbartosz napisał/a:
A czym to przesmarować? a może wsio umyć w benzynie ekstrakcyjnej?


Możesz pierwsze umyć benzynom a później przesmarować smarem lub przeoliwić np olejem do maszyn do szycia (kupisz w każdej pasmanterii cena ok 5zł)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2007, 13:25   

Dziekuję Koledzy serdecznie za pomoc!!
pozdrowionka z płaczącego Pułtuska....
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-12-2007, 22:12   

gbartosz, nie wiem czy przewijanie nie będzie droższe niż znalezienie innego silnika (np. ze szrotu) czy od kogoś z forum. Tylko wtedy musiałbyś kupić od kogoś pewnego, aby kupiony silnik nie był gorszy niż Twój.

Co do oporników to koniecznie włóż to wszystko w swoje miejsce i przykręć. Rezystory sie grzeją, a tam mają chłodzenie. Pewnie przez to, że masz je na zewnątrz, to zaczyna się grzać i śmierdzieć.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2007, 13:03   

miszko napisał/a:
, Co do oporników to koniecznie włóż to wszystko w swoje miejsce i przykręć. Rezystory sie grzeją, a tam mają chłodzenie. Pewnie przez to, że masz je na zewnątrz, to zaczyna się grzać i śmierdzieć.


Zgadzam się, jednak one grzeją się tylko czasami, zazwyczaj gdy dopiero co włączę dmuchawę...po przełączeniu na 4 bieg jest ok(zrozumiałe) potem po zmniejszeniu obrotów już się nie grzeje, ale jak zrobię odwrotnie, najpierw 1, 2 lub 3 zawsze się grzeje....
dlatego stawiałem na opór na dmuchawie...np.szczotki....
Wielkie dzięki za wsparcie :piwko:
  
 
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2008, 18:58   

A ja mam takie pytanie ? wiartak mi działa dobrze w ogrzewaniu - pokrętła tez , tylko leci mi ciepło non stop czy dam na zimne czy na ciepłe :? Juz odkręcałem w środku , ale tam wszystko ok , czy moze coś stało się w głąb ? Linka lub termostat się nie zamyka. Jak tam się dostać :roll: nie mam książki opisowej do Tipo ..

Dzięki za pomoc.
     assistance
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-01-2008, 08:25   

Prawdopoodbnie albo linka wyskoczyłą Ci z prowadnicy albo coś źle jest z dźwignienką na zaworze albo zawór od nagrzewnicy jest uszkodzony.

Żeby pooglądać zespół nagrzewnicy to sobie wyjmij schowek i ten plastyk pod kierownicą i sobie pooglądasz. Sam zawór zaś znajduje się po stronie ... hm no własnie po której bo zapomniało mi sie i nie mam pewności :lalala:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 09:16   

Hipo napisał/a:
Sam zawór zaś znajduje się po stronie ... hm no własnie po której bo zapomniało mi sie i nie mam pewności

...po stronie kierowcy
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-01-2008, 10:42   

Gucio

Po pierwsze sprawdź punkt 1 bogło popuścić a nastepnie punkt 3 tak samo. Ewentualnie możesz podregulować linke w punkcie 2 gdyby sie okazało że zawór nie domyka sie do końca.

_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 16:11   

tipacz96vc napisał/a:
Gucio


Obrazek


to coś jest dostępne pod kierownicą ?? czy raczej w komorze silnika ??
     assistance
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 16:12   

Pod kierownicą, przy konsoli środkowej.

** Dodano: 04-01-2008, 16:15 **
A to na zdjęciu to konsola środkowa, patrząc na nią od kierowcy. No i oczywiście przy zdjętych plastikach.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 04-01-2008, 19:34   

Gucio,

odkrecasz tyklo plastik pod kierownicą i masz dojście.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2008, 22:40   

tipacz96vc napisał

Po pierwsze sprawdź punkt 1 bogło popuścić a nastepnie punkt 3 tak samo. Ewentualnie możesz podregulować linke w punkcie 2 gdyby sie okazało że zawór nie domyka sie do końca.


To było to co mówiłeś =pkt 1 i pkt 2 :)
DZIĘKI =D>
     assistance
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-01-2008, 15:56   

Gucio,

Nie ma sprawy po to tu jesteśmy.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load