Śmierdzi |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2009, 21:45 Śmierdzi
|
|
|
I to strasznie.... Od wczoraj śmierdzi mi w aucie jakby spalonym papierem. Co gorsza zapach ten jest strasznie intensywny i dochodzi z kratek nawiewu. Nie pomogło wietrzenie auta, zapach momentalnie powrócił. W tym samym momencie spalił mi się bezpiecznik od tylniej wycieraczki lecz nie sądze by bezpiecznik tak mocno śmierdział. Nie mam pojęcia co jest jego przyczyną |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:13
|
|
|
Rajek, śmierdzi tylko na ciepłym nawiewie czy na zimnym też ? Jeżeli tylko na ciepłym to najprawdopodobniej coś w nagrzewnicy się osadziło |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:21
|
|
|
Obecnie to śmierdzi nawet bez nawiewu. Lecz odpowiadając na Twoje pytanie to nie ma znaczenia jaka temperatura, zapach był tak samo intensywny. Gdyby to jeszcze na ciepłym było to przypuszczał bym ze może jakiś liść się dostał do nagrzewnicy i się przypala czy cuś ale tak to nie mam pojęcia |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:24
|
|
|
Rajek, no niestety nic sensownego mi nie przychodzi do głowy ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:28
|
|
|
Spróbuje jeszcze jutro, pootwieram wszystkie drzwi, puszcze nawiew może się zlituje i naprawi najgorsze że zapach jest intensywny i jeździć się odechciewa... |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:47
|
|
|
zrób tak odpal silnik i nie włączaj żadnej elektryki .. bez nawiewu bez świateł bez radia itd .. otwórz maskę i powęsz trochę .... później włącz powiedzmy sam nawiew na początek na zimne ... później na gorące ... jeśli dalej nic nie śmierdzi dorzuć światła i znowu poczekaj i powęsz ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-03-2009, 23:05
|
|
|
...hm, a może nie zaszkodzi wyjąć dmuchawę?
może szczotki w niej czy cuś się przytopiło? wyjęcie jej nie jest jakimś problemem i chwilę zajmuje, a można tam powęszyć czy to przed nią czy za nią śmierdzi bardziej... zawsze jakiś 'etap' |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2009, 23:31
|
|
|
Ok zastosuje się do waszych rad. Akurat całkiem niedawno wymieniałem bezpiecznik termiczny od nawiewu więc już mam wprawe w rozbieraniu deski mam tylko nadzieje że to nic poważnego.. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2009, 00:05
|
|
|
moim zdaniem masz zapleśniałe przewody powietrzne, można spróbować je poprostu zdezynfekować. ale najpierw zdejmij kratkę nawiewu i za pomocą czegoś długiego i elastycznego spróbuj zebrać trochę osadu z przewodów i sprawdź czy to to. Aha, nie zapomnij o filtrze kabinowym. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2009, 00:11
|
|
|
a to T/T maja filtr kabinowy? pierwsze slysze, wyprowadzcie mnie z bledu... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2009, 00:18
|
|
|
maniutek, może mylę pojęcia, jeśli tak to przepraszam, ale jak się nazywa to takie coś pod przednią szybą za wycieraczkami, przez które trafia powietrze do przedziału pasażerskiego? tam jest chyba jakiś filtr, prawda? I to o niego mi chodzi |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-03-2009, 00:36
|
|
|
maniutek napisał/a: | a to T/T maja filtr kabinowy? |
Część maiła, modele z klimą i niektóre z AHS - ja miałem u siebie.
Cytat: | maniutek, może mylę pojęcia, jeśli tak to przepraszam, ale jak się nazywa to takie coś pod przednią szybą za wycieraczkami, przez które trafia powietrze do przedziału pasażerskiego? tam jest chyba jakiś filtr i to o niego mi chodzi |
Nie zawsze tam jest filtr, a w sumie powinno być inaczej napisane - rzadko tam jest filtr. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2009, 18:07
|
|
|
ubek, moim zdaniem powinien być, ale nie będę się kłucił |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2009, 22:27
|
|
|
Tak więc, nie za wiele jednak miałem dziś czasu ale postarałem się sprawdzić coś z waszych rad i zapach ten jest wyczuwalny po włączeniu nawiewu zarówno na zimne powietrze jak i na ciepłe. Z tym że na ciepłym jest jakby mniej intensywny ale to może tylko złudzenie. Wymontowałem kratki i pobuszowałem w tych rurach lecz było w nich tylko troszke kurzu ale nie pleśni. Pod maską też nic nie było wyczuwalne więc może to coś z wentylatorem. Jutro rozkręcę schowek i go oblukam ale fakt ten zapach przypomina przypalający się silniczek elektryczny. Pozostaje mi tylko jutro to zobaczyć.... |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-03-2009, 03:11
|
|
|
Cytat: | Jutro rozkręcę schowek i go oblukam ale fakt ten zapach przypomina przypalający się silniczek elektryczny. Pozostaje mi tylko jutro to zobaczyć.... |
Nie trzeba nawet schowka rozkręcać - sam wentylator nagrzewnicy wyciągasz przekręcając go.... może coś masz na wentylatorze i Ci śmierdzi |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-03-2009, 20:52
|
|
|
Już chyba znalazłem przyczyne tego zapachu. Kostka z opornikami miała niedokręcone śrubki przez co cała kostka była luźno osadzona w otworze i prawdopodobnie nie była dokładnie chłodzona. Niestety dopiero jutro będe mógł sprawdzić czy faktycznie to to.
** Dodano: 22-03-2009, 20:56 **
A taka jeszcze wzmianka o wentylatorze. Dawniej wystarczyło odkręcić jedną śrubkę i przekręcić go w prawo by go wyjąć. Teraz obraca się raptem o pół centymetra i nic dalej. Jakby coś go blokowało lecz działać działą bez zarzutu tylko wyciągnąc się go nie da.
** Dodano: 23-03-2009, 17:13 **
Tak jak napisałem w wcześniejszym poście przyczyną tego zapachu była najprawdopodobniej poluzowana kostka z opornikami. Dokręciłem ją, przy okazji przeczyściłem wentylator i zapach jakby przestał być tak intensywny. Prawdopodobnie po przewietrzeniu auta będzie już ok więc wielkie dzięki chłopaki za pomoc
** Dodano: 25-03-2009, 21:14 **
Przepraszam. Mój błąd jednak ostateczną przyczyną całego zamieszania był spalony slinik wycieraczek. Zapach dostawał się do wnętrza poprzez otwór którym wentylator pobiera powietrze... Pech. |
|
|
|
|
|