|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Sterowanie klapą obiegu wewnętrznego |
Autor |
Wiadomość |
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-06-2013, 21:49 Sterowanie klapą obiegu wewnętrznego
|
|
|
Witam,
jeśli zamieściłem temat w złym dziale to proszę o stosowne przeniesienie.
Nie wiem, czy to usterka czy normalne działanie panelu ACS/AHS, dlatego proszę o wypowiedzi osób, które posiadają obie wersje.
Otóż sprawa odnosi się do obiegu wewnętrznego (cyrkulacji).
Wyczytałem, że po wyłączeniu systemu (ACS/AHS) poprzez przycisk OFF sterownik podnosi klapę aż ją zamknie (to wygląda następująco u mnie: od pozycji otwartej silnik cały czas obraca w jedną stronę - klapka wędruje ciągle z pozycji otwartej do zamkniętej, od zamkniętej do otwartej i w końcu od otwartej do zamkniętej i się zatrzymuje).
Po załączeniu systemu poprzez ponowne naciśnięcie przycisku OFF sterownik podnosi klapę otwierając w ten sposób dostęp do powietrza z zewnątrz.
Jednak problem pojawia się gdy do gry włączę wyłącznik zapłonu.
Gdy ACS/AHS jest załączony, obieg wewnętrzny wyłączony (klapa w dole), LED od przycisku obiegu zgaszona, i wyłączę stacyjkę to wszystko gaśnie, obieg wewnętrzny jest dalej wyłączony a system po ponownym załączeniu stacyjki do pozycji MAR powinien (wg instrukcji) przywrócić ustawienia sprzed wyłączenia stacyjki.
Gdy włączę stacyjkę to oczywiście wszystkie ustawienia są takie same, m.in. LED od przycisku obiegu jest zgaszona ALE układ steruje klapą obiegu aż ją podniesie, czyli włączony jest obieg wewnętrzny.
Tak samo jest, gdy załączę ACS/AHS i wyłączę obieg wewnętrzny (klapa w dole) a LED od jego przycisku jest zgaszona; wyłączę ACS/AHS przyciskiem OFF, obieg wewnętrzny się włączy (klapa w górze, sterownik zamyka dopływ powietrza z zewnątrz); potem wyłączę stacyjkę to wszystko (dioda przy OFF) gaśnie a obieg jest cały czas włączony; załączę stacyjkę ACS/AHS jest wyłączony (dioda LED przy OFF jest zapalona), silniczek klapy w ruchu do pozycji otwarcia (klapa w dole); gdy włączę ACS/AHS przyciskiem OFF to pojawiają się wszystkie ustawienia oraz klapa obiegu idzie do góry, ALE dioda LED przycisku obiegu jest zgaszona a obieg jest w rzeczywistości zamknięty (klapa w górze).
Czy Wam też tak działa sterowanie klapą cyrkulacji?
Czy macie tak samo, że klapa nie zatrzymuje się po jednym ruchu od np. pozycji dolnej do górnej tylko wykonuje 3 ruchy i się dopiero zatrzyma? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|