Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cynowanie / ołowiowanie
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2011, 22:51   Cynowanie / ołowiowanie

Mam takie pytanie, po na naprawach blacharskich chciałbym jakoś dobrze zakonserwować blachę oraz kilka miejsc uzupełnić gdzie w blasze powstały otworki na wylot wielkości główki od zapałki. Chciałbym wypełnić te miejsca cyną lub ołowiem spotkał się ktoś z tą techniką? Nazywa się to cynowanie i jest to stara szkoła naprawy blacharskiej wyparta trochę przez szpachle itp. wynalazki. Dlaczego pytam? Ponieważ naprawiam już raz naprawiane bez skutecznie nadkole które zaatakowała rdza. Za pierwszym razem ktoś przetarł papierem ściernym zaszpachlował i polakierował. Efekt znowu wylazła rdza. Nie chce powielić schematu, chcę to tym razem wykonać porządnie by była na lata a nie miesiące. Ponieważ nadkole było już raz naprawiane blacha jest w tym miejscu cieka. Po czyszczeniu do gołego metalu w dwóch miejscach wypadły dwa małe otwory wielkości główki od zapałki. Zna ktoś tą technikę? Jaki sprzęt jest potrzeby sprzęt? jakie preparaty kupić? gdzie? jakie są to koszta? Jak wygląda procedura nakładania cyny? Wstępnie wiem co cho chodzi gdyż trochę po googlowałem teraz chciałbym poznać szczegóły.
Tak wygląda pacjent, rdza zakatowała od strony zewnętrznej więc nie ma obawy że zeżre z od drugiej strony.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-06-2011, 23:14   

Ja bym to zrobił to inaczej :lalala: podkład reaktywny, na to zwykły podkład i dopiero potem szpachla. Cynowanie to wyższa szkoła jazdy jak dla mnie. nawet tak małe ubytki ciężko wypełnić (jeżeli są na wylot). Dodatkowo grzejesz blachę co powoduje uszkodzenie lakieru i zwiększa podatność na rdzę (jak spawałeś to wiesz o co chodzi)
Najlepiej zaopatrzyć się w pastę lutowniczą, taką np do łączenia rur Cu. Smarujesz tym i grzejesz palnikiem. Wytworzy ci się cieniutka warstwa na którą potem stop będzie sie już "łapał". Potem już lut w lasce, palnik i zabawa w uzupełnianie. Potem szlifowanie. I wtedy zaczynają się schody :lalala: Lakier często nie trzyma się na tym i szybko złazi. Powinno się to zostawić na kilka tygodni i dopiero potem malować. Ale podobno pomaga dokładne czyszczenie, przed malowaniem, zmywaczem do silikonu.
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-06-2011, 23:40   

Jak dobrze się przygotuje powierzchnię to spod szpachli nie powinna już wyłazić ruda. Podkład reaktywny to dobra metoda. Co innego jak dziury są na wylot. Lepiej to zaspawać niż zapychać szpachlą, która powinna służyć tylko wyrównaniu powierzchni. Ja bym w ogóle te kawałki powycinał i wstawił nowe z blachy wyprofilowanej. Dalej wiesz jak działać i to zabezpieczać... :) Jest jeszcze jedna metoda, którą stosowałem w pierwszym Tipo. Mianowicie, robisz te dziury większe, tak, żeby zdrowa blacha była już na zewnątrz. Zabezpieczasz je środkiem antykorozyjnym, a w miejsce tych dziur stosujesz matę szklaną wraz z żywicą. Nigdy mnie to nie zawiodło, podczas gdy pod szpachle właził zawsze syf i wilgoć...nie wspominając o tym, że gdy buda pracowała to szpachla lubiła pęknąć. Jeżeli dziury są rzeczywiście tak małe to nawet możesz matę podarować i zakleić je żywicą z utwardzaczem.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2011, 21:36   

Tak to wygląda w dużym zbliżeniu.

Chyba zdecyduję się na żywicę. Dzięki za rady.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2011, 21:51   

Nie lepiej wymienić błotniki?
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2011, 21:58   

Jeżeli zdecydujesz się na szpachle, to tak jak pisałem. Najpierw podkład reaktywny, potem podkład właściwy i dopiero na to szpachla. Bez podkładu reakt. znowu chwyci to korozja która będzie się rozwijać pod szpachlą. Z kolei bez drugiego podkładu szpachla będzie się łuszczyć. Najlepiej wszystkie materiały jednego producenta.

I najważniejsze. W miejscach w których masz dziury, od drugiej strony też zeszlifować do blachy i potraktować tak samo.
  
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2011, 21:58   

lordabarth, Najpewniej tak zrobię na razie muszę znaleźć zdrowy. Do tego czasu naprawię ten najlepiej jak potrafię.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2011, 22:00   

To malowanie dwa razy będzie.Nie lepiej poszukać błotników i oszczędzic sobie pracy?
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2011, 00:27   

lordabarth, Błotniki już się szukają na razie nie jest łatwo bo większość zakatowała już korozja. Autko po zakończonych pracach mechaniczno blacharskich i tak w całości trafi do lakiernika, lakier jest tak zmęczony że nie da rady go odnowić, za dużo wad, odprysków, rys itp. Niemniej malowanie całości to odległy termin (kilkanaście miesięcy), a mnie drażnią te błotniki więc naprawię tak jak potrafię a przed malowaniem dostanie dobry prawy błotnik, o ile znajdę.

P.S: poza tym na razie jest dość skromny budżet więc prace na razie organiczną się do rozbiórki na części pierwsze opisanie tego i selekcja co dobre a co do kosza. Druga sprawa che przyjechać na spot 23go żeby pokazać jak autko wygląda na samym początku drogi ku lepszemu :D a nie chce jechać z tak rozgrzebana blachą, auto po 23cim już długo nie zobaczycie jeżdżącego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2011, 07:34   

JAM_BELFEGOR, jak coś to mam bardzo dobrego i niedrogiego blacharza.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2011, 10:05   

to daj namiary
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 11-06-2011, 18:32   

A Pytałeś Marka o jakieś namiary? Wiesz że on ogarnięty w temacie i ludzi trochę zna.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2011, 22:16   

Tomuś po robocie Marka to mi ładne wykwity wychodzą na aucie po niecałym roku...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2011, 06:00   

mój blacharz robi tak, że robione miejsce przetrwa oryginalne :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-06-2011, 21:42   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Tak to wygląda w dużym zbliżeniu.
[url=http://images40.foto...2cm.jpg]Obrazek[/url]
Chyba zdecyduję się na żywicę. Dzięki za rady.


Takiej blachy się nie cynuje :D cynuje się tylko miejsca (nierówności) po spawaniu . Lepiej wymień błotniki na zdrowe lub ratuj te co masz jak pisze przedmówca , podkład reaktywny , podkład epoksydowy i na to przepylić podkładem akrylowym . Dopiero na nierówności szpachla aluminiowa i po przetarciu szpachla wypełniająca :) . Podstawą niewyłazenia rdzy to również oczyszczenie dokładne blachy z rdzy po wewnętrznej stronie ,inaczej wszystko wylezie . Możesz też pomyślec nad wstawką lub wypiaskowaniem tego miejsca . Piaskarz dużo nie weźmie :)
pozdr...
_________________
/F/I/A/T/ Tempra Station Wagon 1.6
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2011, 22:41   

Sasza napisał/a:
podkład reaktywny , podkład epoksydowy i na to przepylić podkładem akrylowym
:red_kartka:
Najpierw akrylowy potem epoksydowy, inaczej może odejść.
     Moneta
 
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-06-2011, 18:43   

A to ciekawostka :) podkład akrylowy daje się na podkłady epoxy i reaktywny pod cokolwiek potem np szpachla czy lakier i pierwsze słyszę że jak podkład epoksydowy dasz na reaktywny to coś zlezie :roll: ja tak robie od lat i nigdy nic się z taką powłoka nie działo . Chyba że ktos nie odtłuści no to może mu tam coś złazić :)

ps rozwiń i uzasadnij :red_kartka: swoja odpowiedz :)
_________________
/F/I/A/T/ Tempra Station Wagon 1.6
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2011, 19:16   

Zalecenia producetów. Jedynie Novol dopuszczał stosowanie epoksydu bezpośrednio na podkład reaktywny, ale już z tego się wycofał.
     Moneta
 
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-06-2011, 18:45   

Zalecenia producentów odnośnie pokrywania podkł. reaktywnego epoksydowym to tylko kwestia odzczekania właściewgo utwardzenia czyli min 7dni :) zresztą tu cocnieco nadmieniono ;)

http://www.lakiernik.com.pl/poradnik/17.html

http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_340.pdf

pozdr... :D
_________________
/F/I/A/T/ Tempra Station Wagon 1.6
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-06-2011, 20:45   

Sasza,
Znam materiały które podałeś.

Kartę Novola porównaj sobie z tą: http://professional.novol...PROTECT_340.pdf

Zaktualizowana rok po tej co ty podałeś. Wiem że można zastosować epoksyd na wash primer, ale nie każdy wie jak i potem są przykre niespodzianki. Bezpieczniej jest dać najpierw akrylowy i potem epoksyd.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load