Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Malowanie zderzaka
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 21:53   Malowanie zderzaka

Witam...

Mam pytanie do lakierników. Sytuacja ma się tak, że niestety po poprzednim właścicielu mam zniszczony zderzak, odpryski farby, zacieki. Co ciekawe zderzak cały, ale chyba koleś chciał, żeby był gładki. Tak czy inaczej, trudniej już go zniszczyć niż poprawić.
Dlatego właśnie chciałbym go zrobić w domowym zaciszu, bo z drugiej strony nie chce wydać na niego dużej kasy. W moim dorobku mam już jakieś małe malowanie. Chcę prosić jednak o kroki jak to się robi. Ja wiem, że główne pkt to tak:
1. Oszlifować do czystego
2. Położyć szpachel
3. Dobrze wyszlifować
4. Wymalować podkładem (czym się charakteryzuje farba podkładowa?)
5. Pomalować lakierem (jakiej firmy, żeby była dobra, ile warstw, czy jakiś bezbarwny lakier na to, czy utwardzacz?)
Proszę o wskazówki co do pkt lub nowe pkt tak żebym wiedział co zrobić. I poradźcie jakieś firmy czy cokolwiek, naprawdę nie znam się za bardzo w tej dziedzinie, ale chciałbym to zrobić sam i proszę nie piszcie, że do lakiernika, bo szkoda mi kasy, a i tak zepsuć to co jest będzie trudno. Mieszkam w niewielkiej mieścinie, ale mogę pojechać przy okazji do Castoramy, czy Praktikera, czy innego sklepu w okolicy Poznania.

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki !!!
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-07-2008, 14:35   

Sir-Rafał, Lakierników Ci u nas niedostatek ;D Masz w ogóle dostęp do kompresora? Jak nie to daruj temat, bo malowanie zderzaka to nie majątek, a jeżeli ma błyszczeć jak reszta auta to nie w sprayu siła. Jeżeli jest obdrapany to poszlifuj go tak, żeby dało radę położyć szpachel. I dalej....szlifujesz, szpachlujesz, szlifujesz, szpachlujesz...teraz nie będzie widać, ale po lakierowaniu mała górka szpachli i będzie wyglądała jak przez okno. Potem rzeczywiście malujesz podkładem.do plastików i jedziesz lakierem, z tym, że jak pomalujesz sobie lakierem od takim jak do karoserii to w końcu zacznie Ci z tego zderzaka odpadać. Najlepiej dodać plastyfikator, który czasem jest tez w podkładzie. Firma lakieru? Heh, najpierw się dowiedz z jakiej firmy mają numer Twojego koloru, a potem wybieraj. BTW utwardzacz dodajesz do bazy, a bezbarwny na koniec.

...a jeżeli chcesz po domowemu to jakie utwardzacze? Kupujesz 3 spraye. Podkład, bazę i clar. Szlifujesz i szpachlujesz tak samo jak w wersji pierwszej, bo wnioskuję, że chcesz aby się wygląd poprawił. Na to podkład, baza i clar. Nie narób sprayem zacieków i daj dobrze każdej warstwie wyschnąć. Nie spiesz się, jak nie zrobisz w 1 dzień to masz kolejny.

Powodzenia
_________________
     Moneta
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-07-2008, 21:15   

mrk69, ponieważ nikt przez dłuższy czas nie odpisywał wiec zacząłem działać sam i byłem w lokalnym sklepie z farbami i gadałem z kolesiem. W wyniku rozmowy kupiłem szpachel do plastiku z utwardzaczem (APP), szary podkład w sprayu i czarny mat w sprayu oba firmy Motip.
Nie mam dostępu do pistoletu, ale powiem tak: ponieważ naprawdę ten zderzak jest bardzo zniszczony, a ja mam czas, chęci i trochę miejsca w garażu dlatego chciałbym nauczyć się czegoś nowego, tak, żeby kiedyś w razie potrzeby móc zrobić sobie jakieś zaprawki na aucie. Miesiąc temu nie mając dużego pojęcia o mechanice wymieniłem w warunkach garażowych sprzęgło w moim Tipo wiec wierzę, że jak dobrzy ludzie na forum poradzą i ma się trochę chęci to da się to w miarę dobrze zrobić. Wiem, że nie będzie to tak super jak u fachowca (doświadczenie robi swoje) i nie będzie to tak szybko, ale chce spróbować. Najwyżej jak nie wyjdzie to będę się martwił, ale co się nauczę to moje.
Zatem proszę o rady. Jutro chce sobie spokojnie doprowadzić zderzak do tego, żeby nakładać szpachle i położyć pierwszą warstwę. A co z malowaniem? Na ten podkład i lakier dawać jeszcze bezbarwny? Chciałbym, żeby chociaż teoretycznie ten lakier wytrzymał tak z 3, 4 lata wiec nie musi to być jakiś mega super... No nie wiem, co mi radzicie w tej kwestii?

Z góry dziękuję za wszystkie rady raz jeszcze!!!
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-07-2008, 09:17   

Co do lakierowania to tak jak piszesz . Najpierw podkład, potem lakier, a potem bezbarwny. Niektórzy robią jeszcze coś takiego, że po lakierze szlifują go papierem wodnym i dopiero po szlifie dają kilka warstw bezbarwnego i jeszcze raz szlif wodnym...tak koło 2 do 2.5 tysiąca. Ale jak m być tak do nauki to nie wiem czy będziesz się chciał bawić. Tyle, że jeżeli kupiłeś lakier matowy i chcesz ,z żeby został matowy, to bezbarwnego nie dawaj. W innym wypadku (czyli jeżeli chcesz, żeby się błyszczało) to tak.
_________________
     Moneta
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-07-2008, 21:21   

mrk69, dziękuję bardzo za rady. Odpowiedni plusik zaraz stawiam:)

Swoją drogą to zostało mi położyć farbę. Nie wyszło najgorzej, aczkolwiek mam kilka małych dziurek na szpachlu, bo ten zderzak w Tipo to już bardziej pozakrzywianego nie mogli zrobić chyba... Ale i tak jest o niebo lepiej, te małe niedoskonałości tylko z bliska widać... Jeszcze raz dzięki!!!
     Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-07-2008, 21:15   

mrk69, a gdzie wyczaić ten numer?

update: sorry, znalazłem.. pytania nie było :) :roll:
( http://forum.tempra.org/t...erow-vt2606.htm )
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Lechu 
witamy nowego


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2008, 09:47   Re: Malowanie zderzaka

Sir-Rafał napisał/a:
Witam...
Ja wiem, że główne pkt to tak:
1. Oszlifować do czystego
2. Położyć szpachel
3. Dobrze wyszlifować


Sir-Rafal mam zamiar zrobic to samo. Czym szlifowales? Mechanicznie?
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e. '94
  
 
Bobek1 


Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 12
Skąd: warszawa grochów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-10-2008, 22:41   Re: Malowanie zderzaka

Lechu napisał/a:
Sir-Rafał napisał/a:
Witam...
Ja wiem, że główne pkt to tak:
1. Oszlifować do czystego
2. Położyć szpachel
3. Dobrze wyszlifować


Sir-Rafal mam zamiar zrobic to samo. Czym szlifowales? Mechanicznie?


Więc może od początku :)
Jeżeli masz pęknięcia lakieru,odpadający stary lakier,itp to musisz to rozmatować.Możesz do tego użyć papieru wodnego jeżeli tych pęknięć nie jest dużo(papier do tego potrzebny to 240,400,600)papieru o granulacji 240 używa się tylko na pęknięcia,odpryski,itp.Jeżeli zmatujesz dokładnie wszystkie te ubytki papierem 240 to wszystkie miejsca na które będziesz kładł szpachlę popraw papierem 400 resztę zderzaka zmatuj 600.szpachlę najlepiej docierać papierem na sucho o granulacji od 120 do 360 ważne jest żeby nie wyjeżdżać papierem poza szpachlę coby nie na wycinać dziur w plastiku.Szpachlę na wstępne docieranie traktujemy papierem 120 poprawki końcowa faza docierania 240 i już ostatni szlif papierem coś ok 360.Jeżeli zderzak zostanie przygotowany do lakierowania to używamy dwóch podkładów.Pierwszy jest to podkład wiążący na plastiki(tego podkładu dajemy cieniutką warstwę)Następnie po wyschnięciu pierwszego podkładu nakładamy podkład właściwy którym to podkładem uzupełniamy ewentualne niedociągnięcia po szpachli(dziurki)najlepiej jest żeby podkład poleżał min jeden dzień zanim zaczniemy go matować pod lakier.Do matowania podkładu pod lakier potrzebny będzie lakier kontrolny może to być zwykły czarny mat.Lakierem kontrolnym przetryskujemy cały podkład po to żeby przy matowaniu wiedzieć ile trzeba zetrzeć podkładu aby był wystarczająco gładki.(trzeba zcierać podkład do momentu aż zniknie lakier kontrolny)Do matowania zderzaka również na mokro potrzebny będzie papier o granulacji 800.Lakier w zależności od tego jaki kolor zderzaka chcemy jeżli ma to być zwykły czarny zderzak to polecam struktórę do plastików firmy boll.Natomiast jeśli ma to być w kolorze nadwozia to również w zależności od tego jaki lakier mamy na aucie.Pierwsza opcja to lakier akrylowy którego używamy wtedy kiedy nasze auto nie jest w metaliku(akryl to lakier jednoskładnikowy który nie wymaga lakieru bezbarwnego,do niego przy zakupie w komplecie dostajemy rozpuszczalnik utwardzacz i lakier)druga opcja to lakier dwuskładnikowy(jest to lakier składający się z bazy tj.koloru i z lakieru bezbarwnego nadającego połysk i ochronę bazie.)W przypadku lakierowania akrylem max trzy warstwy powinny wystarczyć jeśli lakierujemy dwuskładnikowym bazę nakładamy tyle razy aż pokryje podkład i nie będzie cieni lakier bezbarwny nakładamy dwa do trzech razy.Mam nadzieję że dość jasno to wytłumaczyłem jeśli o czymś zapomniałem to przepraszam.Zyczę powodzenia
  
 
 
Lechu 
witamy nowego


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2008, 15:08   

Wielkie dzięki Bobek1! W moim przypadku zacznę od papieru o granulacji 600 bo nigdy nie miałem lakieru na zderzaku. W ubogich wersjach Tipo nie było lakieru na dolnych częściach zderzaków. Chciałem sobie takie dorobić razem z lakierem na lusterkach.

W paru miejscach zderzaka mam zadrapania i nierówności. Tam wyszlifuje 400-tką i tak jak dalej mówisz.

Na sieci znalazłem kilka fajnych filmików. Niestety nie ma nic o renowacji starych zderzaków. Pewnie dlatego ze amerykanie nie bawią sie w takie rzeczy i od razu kupują nowe. Niemniej jednak dla osób zainteresowanych tematem polecam filmiki poglądowe w języku angielskim:
http://www.expertvillage....9_paint-car.htm
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e. '94
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-10-2008, 15:30   

Lechu, barzo fajna stronka pokazane jest na niej chba wsztko od pompowania koła po malowanie i wyciaganie silnika
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Achim 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 122
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2009, 18:21   

A jaki będzie efekt jeśli zrobie malowanie bez szpachli i bez szlifowania poprostu malowanie na żywca :?: :?: I do którego miejsca malować ten dół jak ktoś ma zderzak orginalnie malowany to prosiłbym o fotke dokąd malować (sory że odkopuje)
_________________
/F/i/A/T/ Tipo 1.4i.e. 71KM-czeka na lepsze czasy

Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 120KM-daily
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-12-2009, 22:59   

Achim napisał/a:
A jaki będzie efekt jeśli zrobie malowanie bez szpachli i bez szlifowania poprostu malowanie na żywca :?:
odpadnie po kilku dniach/godzinach, ponieważ nie będzie się trzymało. Najpierw się będzie brzydko łuszczyć a potem odpadnie. Wiem, bo sam mam takie poprawki na swoich.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
dota4fun 


Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Sucha Beskidzka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2010, 22:37   

dokladnie odpadnie...najlepiej sie będzie trzymało na zywicy...szpachla odpada....i to jest tzw kurestwo;] fakt robot y duzo ale efekt idelany... robie takie rzeczy tak ze jeszcze nikt nie narzekał :)
_________________
1.9 TD.S Tempra
mood ^^
Design podstawa
Tuning zabawa ;D
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2010, 22:49   

dota4fun, górnik :badgrin: :badgrin: :badgrin: nie odgrzebuj starych tematow :zolta: :lalala:
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2010, 17:19   

albert1991, spojrzał byś na daty... Miesiąc to nie tak dużo....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load