|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pomocy, problem z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej |
Autor |
Wiadomość |
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-09-2010, 17:42 Pomocy, problem z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników forum.
Mam problem z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej. Po wyczyszczeniu oraz złożeniu silniczka, zabrałem się za ponowny montaż mechanizmu w moim tipku. Niestety problem tkwi w tym, iż mocowania łączników do których przykręca się ramiona wycieraczek, spadają w dół : / . Zakończenia są luźne nie posiadają żadnych mocowań. Wystarczy, że tylko przyłożę podszybie i gwinty na których mają, być osadzone ramiona opadają. Jeśli, tylko możecie poradźcie, jak można to zrobić. Dłuższy łącznik jest luźny, został odpięty od całości. |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2010, 21:01
|
|
|
Sorry nie piłem nic ale nie rozumiem. Czytam posta i wpierw myślałem, że chodzi Ci o końcówki do których przyczepia się ramiona, ale dalej wynika ze chodzi o cały ten szkielet mechanizmu. Opisz dokładnie maxi napisał/a: | Zakończenia są luźne nie posiadają żadnych mocowań. | które zakończenia? Z tego co pamiętam ze swoich przygód z mechanizmem to on nie do końca powinien być rozbieralny...
** Dodano: 25-09-2010, 22:03 **
maxi napisał/a: | Dłuższy łącznik jest luźny, został odpięty od całości. | ok to łapię już chyba. Rozmontowałeś cały mechanizm (czytaj te cięgna porozłączałeś)i teraz nie da się ich połączyć ponownie tak? |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-09-2010, 21:31
|
|
|
Dzięki Rajek za odpowiedź. Mniejsze cięgno jest przykręcone do mechanizmu, natomiast większe niestety nie ( jak piszesz ciężko je połączyć ). Głównie rozchodzi się oto, iż na końcu danego cięgna są uchwyty do mocowania ramion wycieraczek. Gdy próbuje osadzić ramiona uchwyty spadają, gwint się obniża i tak w kółko. Na załączonym zdjęciu te mocowania ( uchwyty ) są ciasne, u mnie latają luzem i spadają przy montażu ramion - http://img823.imageshack.us/f/luz1.jpg/ |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-09-2010, 02:17
|
|
|
Więc tak.
maxi napisał/a: | Mniejsze cięgno jest przykręcone do mechanizmu | jakie mniejsze? Chodzi Ci o to krótsze po lewej stronie na zdjęciu tak? Ono nie jest przykręcane tylko jest połączone z korbą (to najkrótsze schowane pod obydwoma cięgnami), która z kolei łączy się z trzpieniem silnika. Jeżeli masz dłuższe cięgno zdjęte z obu zaczepów to powinieneś łatwo zauważyć, że trochę ciężko może być ze zdjęciem krótkiego cięgna, bo jest zamocowane na przegubie kulowym, a na nie dopiero nachodzi dłuższe cięgno. Jeżeli przy rozbieraniu szarpałeś za mocno to pourywałeś plastikowe zatrzaski i cięgno może spadać z panewek. Opcja pod tytułem "ciężko wchodzą" raczej odpada, ale możesz próbować uderzyć czymś w te plastiki i zobaczyć, czy nie wskoczą na miejsce. Jeżeli chodzi o wypadające trzpienie do mocowania wycieraczek to nie mam pojęcia...jeżeli dobrze kojarzę to nie było tam żadnych zawleczek, a one obracają się dokoła, więc stawiam na to, że są tam jakieś łożyska. |
_________________
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-09-2010, 08:12
|
|
|
Tak jak pisze mrk69, jeżeli podczas rozmontowywania cięgna ułamałeś choćby ten plastik to za wiele już nie zdziałasz.
Może to najprostsze rozwiązanie ale czy nie lepiej Ci kupić nowy mechanizm? Z silniczkiem chodzą od ok 40-50zł więc sam mechanizm kupisz za ok 20zł. Oszczędzisz czasu i nerwów |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-09-2010, 14:35
|
|
|
mrk69, te dwa trzpienia posiadają 2 cieniutkie stalowe podkładki. To dłuższe cięgno jak piszesz jest osadzone na stalowym przegubie kulowym. U mnie jest niestety luźne, lecz po prowizorycznym przykręceniu prawego ramiona siedzi w miarę stabilnie.
** Dodano: 27-09-2010, 16:08 **
Panowie z problemem mocowań już sobie poradziłem ( ręczna robota z podkładkami w tle ). Niestety, nie mam pojęcia jak z powrotem wbić dłuższe cięgno w kulowy przegub . Czekam na wasze pomysły.
** Dodano: 30-09-2010, 14:09 **
Wczoraj całkowicie rozwiązałem problem . Zdobyłem spore doświadczenie na temat mechanizmu wycieraczek, jeśli tylko ktoś z was boryka się z podobnym problemem piszcie śmiało. Postaram się pomóc. |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2010, 13:39
|
|
|
Skorzystam z zaproszenia - ułamała mi się taka plastikowa nakładka trzymająca gruszkę od łącznika pomiędzy tym małym ramieniem mechanizmu wycieraczek oraz silnikiem.
Ponoć od cieniasa pasują, ale nie sposób ich dostać obecnie. Fiat przestał je produkować. Zakup używki raczej mija się z sensem, ponieważ tam też pewnie te przeguby będą na wykończeniu.
Obecnie okręciłenm drut wokół grszek i zalałem to klejem termorospuszczalnym. Przegląd przeszło, le za długo pewnie nie wytrzyma.
Macie jakieś patenty na te plastikowe panewki/nakładki/kapsle (jakkolwiek to się nazywa) - może pasują od innych aut? |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-12-2010, 14:33
|
|
|
Ja będę próbował na takich przegubach zmontować mechanizm wycieraczek myślę, że powinno to działać. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2010, 15:33
|
|
|
flex plus gwintownica i powinno hulać. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|