Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy, problem z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej
Autor Wiadomość
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-09-2010, 17:42   Pomocy, problem z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej

Witam wszystkich użytkowników forum.
Mam problem z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej. Po wyczyszczeniu oraz złożeniu silniczka, zabrałem się za ponowny montaż mechanizmu w moim tipku. Niestety problem tkwi w tym, iż mocowania łączników do których przykręca się ramiona wycieraczek, spadają w dół : / . Zakończenia są luźne nie posiadają żadnych mocowań. Wystarczy, że tylko przyłożę podszybie i gwinty na których mają, być osadzone ramiona opadają. Jeśli, tylko możecie poradźcie, jak można to zrobić. Dłuższy łącznik jest luźny, został odpięty od całości.
  
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2010, 21:01   

Sorry nie piłem nic ale nie rozumiem. Czytam posta i wpierw myślałem, że chodzi Ci o końcówki do których przyczepia się ramiona, ale dalej wynika ze chodzi o cały ten szkielet mechanizmu. Opisz dokładnie
maxi napisał/a:
Zakończenia są luźne nie posiadają żadnych mocowań.
które zakończenia? Z tego co pamiętam ze swoich przygód z mechanizmem to on nie do końca powinien być rozbieralny...

** Dodano: 25-09-2010, 22:03 **
maxi napisał/a:
Dłuższy łącznik jest luźny, został odpięty od całości.
ok to łapię już chyba. Rozmontowałeś cały mechanizm (czytaj te cięgna porozłączałeś)i teraz nie da się ich połączyć ponownie tak?
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-09-2010, 21:31   

Dzięki Rajek za odpowiedź. Mniejsze cięgno jest przykręcone do mechanizmu, natomiast większe niestety nie ( jak piszesz ciężko je połączyć ). Głównie rozchodzi się oto, iż na końcu danego cięgna są uchwyty do mocowania ramion wycieraczek. Gdy próbuje osadzić ramiona uchwyty spadają, gwint się obniża i tak w kółko. Na załączonym zdjęciu te mocowania ( uchwyty ) są ciasne, u mnie latają luzem i spadają przy montażu ramion - http://img823.imageshack.us/f/luz1.jpg/
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-09-2010, 02:17   

Więc tak.

maxi napisał/a:
Mniejsze cięgno jest przykręcone do mechanizmu
jakie mniejsze? Chodzi Ci o to krótsze po lewej stronie na zdjęciu tak? Ono nie jest przykręcane tylko jest połączone z korbą (to najkrótsze schowane pod obydwoma cięgnami), która z kolei łączy się z trzpieniem silnika. Jeżeli masz dłuższe cięgno zdjęte z obu zaczepów to powinieneś łatwo zauważyć, że trochę ciężko może być ze zdjęciem krótkiego cięgna, bo jest zamocowane na przegubie kulowym, a na nie dopiero nachodzi dłuższe cięgno. Jeżeli przy rozbieraniu szarpałeś za mocno to pourywałeś plastikowe zatrzaski i cięgno może spadać z panewek. Opcja pod tytułem "ciężko wchodzą" raczej odpada, ale możesz próbować uderzyć czymś w te plastiki i zobaczyć, czy nie wskoczą na miejsce. Jeżeli chodzi o wypadające trzpienie do mocowania wycieraczek to nie mam pojęcia...jeżeli dobrze kojarzę to nie było tam żadnych zawleczek, a one obracają się dokoła, więc stawiam na to, że są tam jakieś łożyska.
_________________
     Moneta
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2010, 08:12   

Tak jak pisze mrk69, jeżeli podczas rozmontowywania cięgna ułamałeś choćby ten plastik to za wiele już nie zdziałasz.
Może to najprostsze rozwiązanie ale czy nie lepiej Ci kupić nowy mechanizm? Z silniczkiem chodzą od ok 40-50zł więc sam mechanizm kupisz za ok 20zł. Oszczędzisz czasu i nerwów
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-09-2010, 14:35   

mrk69, te dwa trzpienia posiadają 2 cieniutkie stalowe podkładki. To dłuższe cięgno jak piszesz jest osadzone na stalowym przegubie kulowym. U mnie jest niestety luźne, lecz po prowizorycznym przykręceniu prawego ramiona siedzi w miarę stabilnie.

** Dodano: 27-09-2010, 16:08 **
Panowie z problemem mocowań już sobie poradziłem ( ręczna robota z podkładkami w tle ). Niestety, nie mam pojęcia jak z powrotem wbić dłuższe cięgno w kulowy przegub :sciana: . Czekam na wasze pomysły.

** Dodano: 30-09-2010, 14:09 **
Wczoraj całkowicie rozwiązałem problem :) . Zdobyłem spore doświadczenie na temat mechanizmu wycieraczek, jeśli tylko ktoś z was boryka się z podobnym problemem piszcie śmiało. Postaram się pomóc.
  
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2010, 13:39   

Skorzystam z zaproszenia - ułamała mi się taka plastikowa nakładka trzymająca gruszkę od łącznika pomiędzy tym małym ramieniem mechanizmu wycieraczek oraz silnikiem.

Ponoć od cieniasa pasują, ale nie sposób ich dostać obecnie. Fiat przestał je produkować. Zakup używki raczej mija się z sensem, ponieważ tam też pewnie te przeguby będą na wykończeniu.

Obecnie okręciłenm drut wokół grszek i zalałem to klejem termorospuszczalnym. Przegląd przeszło, le za długo pewnie nie wytrzyma.

Macie jakieś patenty na te plastikowe panewki/nakładki/kapsle (jakkolwiek to się nazywa) - może pasują od innych aut?
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2010, 14:33   

Ja będę próbował na takich przegubach zmontować mechanizm wycieraczek :D myślę, że powinno to działać.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2010, 15:33   

flex plus gwintownica i powinno hulać.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load