Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Poważna korozja podwozia
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-07-2010, 11:25   

miesiąc temu wpadłem do kolegi sąsiada jakąś flaszkę zrobić i właśnie robił mu blacharz podłogę i progi w tipku.

To miejsce, które pokazałeś na foto miał w podobnym stanie wizualnym i okazało się, że pod tym była już dość spora dziura. Blacharz wyciął prostokąt sprawdzając wcześniej gdzie zaczyna się zdrowa blacha i wstawił dobrany kształtem pasek blachy.
Spawał migomatem (drut w osłonie CO2) bo mówił, że grzanie palnikiem blachy źle wpływa na trwalość.

blachę i szwy przejechał pędzlem benzyną ekstrakcyjną (odtłuszczenie), na to hammerite (podobno super się sprawdza), na to warstwę chlorokauczuki i bitex. chyba niezniszczalne... :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-07-2010, 13:52   

Tak patrzę na te foty to jednak u mnie chyba nie jest najgorzej, jak myślicie?



prawie 20 lat samochód a wszystko tak jak wyszło z fabryki nic nie robione, nie konserwowane, jeszcze oryginalny lakier...
Jak się nie uda sprzedać to chyba zrobię z niej samochód do jazdy do kościoła :badgrin:
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-07-2010, 14:13   

jak na wiek tej fury to nie jest zle...ale ogólnie to blacharz ma co robić... :roll:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-07-2010, 14:46   

Jakis czas temu po zamknięciu jednej z dróg (remont) którą często używałem postanowiłem zamiast jeździć obiazdem i nadrabiac km, użyć mało uczęszczanej dróżki. Jest tam asfalt i takie małe kamyczki. Jakiś czas temu zobaczyłem że z nadkola wystaje rudy kawałek blachy. Okazało się że ukruszyła się część plastikowego nadkola (tył) odsłaniając blache. W panice odkręciłem nadkole i zobaczyłem to.


Że konserwacją zajmuje się już dłuzszy czas postanowiłem uratować mój sprzet. Po wyczyszczeniu CAŁEGO podwozia z konserwacji rdza była w nieznaczynych ilościach w zgrzewach progu zewnętrznego z wewnętrznym i jeden nalot z przodu.

Nie słuchajcie nikogo że hammerite jest dobry, on jest wq mnie do płotu a obiektywne zdanie jest kogoś, kto konserwował samochód XX lat temu.

Ogniska i blache wokół nich czyści się do gołej blachy i pokrywa sie podkładem reaktywnym (wchodzi w reakcje z rdzą) natomiast blache wokół (jeśli juz ktoś wyczyści) podkładem epoksydowym. Pozostałości po niezerwanej konserwacji trzeba usunąć zmywaczem silikonowym (odtłuszczacz) a nie rozpuszczalnikiem. Najleszpsze są konserwacje z chlorokauczukiem jednak nie powinno malować tego później bitex-em czy innymi wynalazków z "tamtych czasów". polecam też boola na pistolet.
A tak na poboczu, wiecie że bitex potrafi być wymyty przez wode z jezdni której w polsce pełno?

Jeszcze jedno, wszystkie załamania, zgrzewy i inne miejsca w których moze rdza cześciej występować najlepiej zakitować masą uszczelniającą (orginalnie też było u mnie tak zrobione).
  
 
Sasza 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-07-2010, 16:29   

O makabre :) ale te autka rudy zjada , i to ocyknowane?

Co do takich nalotów i rdzy to niestety technika fabryczna w takich autach jest do bani , nakładanie baranka lub innego PCVowego ustrojstwa ujawnia takie ,,rdzawe kwiatki,, po latach :( . I wierzcie mi nie stosuje sie żadnych chlorokauczuków i tanich mazideł do konserwacji podwozi , chyba że po ,,zimie,, chcemy się pozbyc auta :D
Tak na serio ,podwozie trzeba oczysćić do gołego , zrobić w razie potrzeby blacharkę i zaczyna sie antykorozja tj podkłady gruntujące reaktywny i epoksydowy w kilku warstwach natryskowo :) . Na to specjalny preparat zabezpieczający całą płyte podłogową .
I wtedy to ma sens inaczej ,,przykrycie,, rdzy np hamerajtem czy bitexem nic nie da .
pozdr..
     assistance
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-07-2010, 09:26   

ja miałem ubytek i trzy lata temu go zrobiłem waśnie hammerajtem i na to bitex. Miesiąc temu sprawdzałem podwozie i w celach archeologicznych odskorbałem trochę tej warstwy żeby sprawdzić jak się ma blacha i jest w takim stanie jak ją przykrywałem więc to działa. Nie ma się więc co spierać bo prawda jest taka, że jak się oczyści rdzę i cokolwiek na to nałoży to hamujemy proces korozji a od dokładności i jakości środkow zależy tylko na jak długo...
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-07-2010, 21:31   

panowie, w kwestii ocynku na tipo i temprach, to ocynkowane sa tylko panele, powtarzam tylko! zewnetrzne panele typu drzwi blotniki itp, okolo 70% blach,ale podwozie nie,podwozia pokrywa sie elastyczna masa kauczukowa, ktora niestey z biegiem lat szczegolnie na laczeniach blach ktore pracuja peka i wpuszcza wode, tak ze jak ktos kupuje tego typu auto{ tzn z tego okresu, bo to dotyczy wiekszosci marek aut 15-20 letnich} i nie wjedzie na kanal obejrzec spod to jest.....{tu wpisac jakas inwektywe} i jest sam sobie winien, ze kupil trupa zgnitego. Auta sa od dawna robione tak zeby kolo 10 lat pojezdzic w tym czasie byc ladne sprawne i bezpieczne a potem poleciec na zlom, niestety.Te sztuki ktore maja kolo 20 lat i sa nadal ladne i strukturalnie bezpieczne sa takie dlatego , ze ktos dbal o stan nadwozia i konserwowal auto. Strzelam, ze to bedzie jedno na dziesiec aut w tym wieku
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-08-2010, 20:19   

A ja się podepnę i zapytam ;D Czy istnieje możliwość wymiany całej podłogi wraz ze wspornikami zderzaków ? I ile na koko taka impreza moze kosztować ? ;D I tez czy jak jest skorodowana cześć podwozia to wymieniać tylko ta cześć czy lepiej już całe ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-08-2010, 15:04   

To robi się pociąg, bo ja mam też duży problem. Progi wg mnie nie nadają się już nawet do remontu... Z każdej strony mogę włożyć w nie pięść od spodu. I tu pojawia się moje pytanie. Słyszałem że wymienić progi to bardzo dużo roboty ,bo że można kupić nowe to się dowiedziałem. Chciałbym jednak usłyszeć wasze zdanie. Podłogę też mam umierającą ale czytając temat dowiedziałem się już wystarczająco dużo, żeby zabrać się do roboty. Ale tak żeby zobrazować sytuację to powiem, że jak ostatnio zmieniałem klocki to miałem problem żeby podnieść go na lewarku :doubt: Wpadał zazwyczaj do środka, dopiero udało mi się to poprzez podłożenie deski pod spód ale i tak dwie garście podłogi spadły.. Jeśli coś to pomorze to mogę jakieś foty zrobić jak to wygląda bo na tipacza jestem skazany jeszcze przez 4 lata (potem kończy się atest na butle LPG).
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-09-2010, 20:31   

Mnie też dopadł ten problem ponad 2 miesiące temu zauważyłem małe pękniecie w podłodze pod siedzeniem pasażera po dość mocnym ugniataniu wpadł mi do środka paluch :doubt: niestety po gruntownym rozebraniu wykładziny i sukcesywnym rwaniu zgniłej blachy najpierw obcążkami otrzymałem dziurkę wielkości pięści, po dalszej obróbce szlifierką otrzymałem coś takiego 8)

resztę to co widać to rdza powierzchowna którą usunąłem częściowo ręcznie, częściowo preparatem "cortanin c" Następnie czekało mnie małe spawanie, częściowo poradziłem sobie we własnym zakresie

niestety w połowie spawania padł migomat. Na szczęście dzięki pomocy dobrych ludzi z klubu :lalala: tu WIELKIE DZIĘKI dla kajlona i ubeka. Piwko później podłoga była pospawana. Marcin wykazał się :lalala: i pospawał to jak zawodowiec.

Reasumując górę spawałem ja, dół Marcin ;D Następnie czekało mnie już tylko malowanie 2 razy farbą anty korozyjną

Na to przyszedł środek do konserwacji podwozi

Na koniec nowe maty wygłuszające

Zabawy było z tym co nie miara ale przynajmniej mam to zrobione uczciwie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2010, 21:33   

JAM_BELFEGOR, a spawanie pewnie odbyło się na najazdach :P
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-09-2010, 13:25   

Cytat:
JAM_BELFEGOR, a spawanie pewnie odbyło się na najazdach :P
no tak, wiem że to twoje najazdy :lalala: dodam tylko że moja bestia :lalala: nie bardzo chciała się wgramolić na nie. Nosem wypchała je do przodu :D trzeba było zastosować fortel z ustawianiem auta na podjeździe do garażu, by przód uniósł się trochę i dopiero wjechała.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-09-2010, 21:11   

JAM_BELFEGOR, ale dałeś radę ;)
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load