Poważna korozja podwozia |
Autor |
Wiadomość |
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 23:35
|
|
|
podepnę się pod temat....Tempra 95 rok... gdybym przyjżał się jej uważnie nie kupiłbym za cholerę...
cóż dziś przyszła kolej na rozbiórkę i wycinki
i tu kilka wniosków....zabezpieczenie antykorozyjne w temprach jest gówno warte,jaki sens jest robić otwory odpływowe w podłodze skoro zalewa je się wygłuszeniem? w fabryce fiata pracuję debile?
jakim trzeba być debilem żeby robić wstawkę w podłodze i nie zakonserwować? poprzedni właściciel wyglądał na zdrowego debila...
|
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2010, 00:56
|
|
|
śmiało mogę stwierdzić, że razem z frodo89 przechodzicie do finału frodo89 miał lepsiejszą |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 01:08
|
|
|
mnie sytuacja nie śmieszy....
Luczu...ściągaj wykładzinę w twojej |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2010, 01:18
|
|
|
Alan napisał/a: | Luczu...ściągaj wykładzinę w twojej |
i tu nie mam się czego bać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 01:24
|
|
|
nigdy więcej nie kupię auta z salon polska...nawet jeśli miało by ono posłużyć za kwietnik |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-02-2010, 01:25
|
|
|
Alan, podłogę je w każdej produkcji T/T jak się zapuści |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2010, 06:22
|
|
|
No jak się zapuści i zaniedba po pierwszych objawach to już potem idzie z górki, jak tylko wpadnie woda pod wykładzinę to już po ptokach ja się zabrałem za temat ( http://forum.tempra.org/t...7,25.htm#125266 ) ponad 1,5 roku temu i muszę powiedzieć że byłem pozytywnie zaskoczony, na pewno żadnych dziur nie miałem tylko lekka rdza po wierzchu gdzie nie gdzie, najwięcej n chyba przy brzegach progów. Na lato znowu trzeba przepatrzeć co trzeba uzupełnić. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Gastr0
Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2010, 15:24
|
|
|
*Alan nie łam sie miałem gorszą podłoge i ja zrobiłem, poprzedni właścicel powieśił sie gdzieś tipolem i wyrwał z karoseri sanki te co kierowca i pasarzer maja pod nogami prawie na pół długosci sanek... było to w lecie jak sie puzniej okazało i tak przejeżdził cała jesień i pół zimy czyli do grudnia jak go kupiłem... po zakupie nie było tego widac bo było sniegu nawalone na podwozie dopuki nie wjechałem na kanał pare dni po zakupie... ale suma sumarum diaks wiertarka spawarka włukno szklane podkładówka i biteks do tego 4 dni popołudniami i się zrobiło, jak będe miał czas to zrobie zdjęcia w kanale jak teraz podłoga wygląda, bo jak to robiłem to miałem aparat w serwisie i foto nie mama zadnych... ale co mnie najbardziej zaskoczyło progi były nienaruszone... |
_________________ Szeroko i nisko jak głosi pismo...
Tipo... pozostaly mile wspomnienia...
Astra F sedan 1.7td nowym nabytkiem
nie krzycz bo jade na glebie.pl |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2010, 23:19
|
|
|
Alan zajedź do mnie na miga pospawamy i bedzie jak nowa z mojej strony 250zł,z twojej materiał!!!a....i bieszczady zobaczysz!czas reanimacji 1 tydzień z konserwacja!!!!i podłoga bedzie jak nowa!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-02-2010, 15:04
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | Alan zajedź do mnie na miga pospawamy i bedzie jak nowa |
dzięki za zaproszenie ale....
a)....podłoga już prawie wymieniona..tzn załatana
b)....musiałbym wziąść więcej urlopu,ponoć w Bieszczadach zdrowa berbeluche macie a ja długo trzeźwieje
c)....Bieszczady + berbelucha + podłoga + minimag = spalony temprolot |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-02-2010, 14:31
|
|
|
Alan napisał/a: | kamilsitek1983 napisał/a: | Alan zajedź do mnie na miga pospawamy i bedzie jak nowa |
dzięki za zaproszenie ale....
a)....podłoga już prawie wymieniona..tzn załatana
b)....musiałbym wziąść więcej urlopu,ponoć w Bieszczadach zdrowa berbeluche macie a ja długo trzeźwieje
c)....Bieszczady + berbelucha + podłoga + minimag = spalony temprolot |
nie przesadzaj przy remoncie mojego wypilismy z 60-80 piw, czas pracy 1tydzien, wrazenia po robocie - bezcenne przynajmniej samemu mozna doglądnąc co i jak jest zrobione a podłoga jak w kazdym tipo.. we wszystkich dziury w tych samych miejscach.. jednak nie ma sie co dziwic niektore sztuki mają juz po 20lat |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2010, 17:19
|
|
|
teraz doceniam dlaczego warto było zrobić konserwację. Jak kupiłem swojego (miał 8 lat) to pojechałem za niemałą wówczas kasę (500zł) i umyli podwozie (nie było żadnych ognisk rdzy) i nartysnęli 3 warstwy valvilne czy jak to się zowie. Teraz ma prawie 17 lat i zdrowy jak 3 letnie ople |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Achim
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 122 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:21
|
|
|
A mój siedemnasto latek stoi na warsztacie bo dywanik od spodu czulem w lewym progu dziura wielka jak dwie pięści dużego faceta i teraz już wiem że nastepna fure którą będe miał od nowości (wszystkie mam od salonu) zakonserwuje chociaz w instrukcji fiata pisze że konserwacja nie jest zalecana a mechanicy z aso fiata mi mówili (zaraz po kupnie) że lepiej zakonserwowac |
_________________ /F/i/A/T/ Tipo 1.4i.e. 71KM-czeka na lepsze czasy
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 120KM-daily |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:58
|
|
|
Achim, 13-nasto latkom auta sprzedają?? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 19:06 Re: Poważna korozja podwozia
|
|
|
Tipo91 napisał/a: | Witam.
Po kupnie Tipo wybrałem się do mechanika aby stwierdził, czy mogę nim bezpiecznie jeździć.
Według mnie auto było technicznie dobre i tak tez się okazało.
Jednak wystąpił pewien kłopot - podwozie jest bardzo skorodowane, przede wszystkim prawa strona (mam wrażenie, że jak by sie młotkiem uderzyło to by sie chyba połowa auta rozleciała).
Mechanik stwierdził, że albo auto sprzedać, albo jeździć aż do końca, mówił że nie opłaca sie naprawiać, bo koszt to około 500 zł).
Ja mam w związku z tym obawy czy pasażerowie mogą normalnie siedzieć po prawej stronie, czy coś sie poważnego nie stanie ? Może przesadzam, ale po prostu nie wiem jak dokładnie jest zbudowane podwozie i nie daje mi to spokoju.
Bardzo proszę was o odpowiedź, bo po prostu nie wiem co mam teraz zrobić ??? |
Haha Przepraszam Cię za śmiech, ale stary ja mam to samo... Kupiłem go. Ze szwagrem obejrzeliśmy podłoge. Była w super stanie, blacha także. nic tylko kupić... Kupiłem. Po przyjeździe do mechanika, okazało się, że podłoga jest zgnita i że pojeżdze nim jeszcze około pół roku. Mineło już trzy miesiące, a ja się w swoim Tipo zakochałem i powoli staje się miłośnikiem tej marki . Wymieniłem silnik, całe zawieszenie, osprzęt, a teraz najgorsze... PODŁOGA. Boje się za dwa tygodnie jechać do tego blacharza. Boje się że postawi na nim wyrok śmierci i stwierdzi, że podłogi nie da się już załatać... |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 10:04
|
|
|
jak jest dobry blacharz to wszystko zrobi, nie ma tak żeby się nie dało załatać, to kwestia kasy i skali spawania |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2010, 10:08 Re: Poważna korozja podwozia
|
|
|
Piotrek_Bukowno napisał/a: | Boje się za dwa tygodnie jechać do tego blacharza. Boje się że postawi na nim wyrok śmierci i stwierdzi, że podłogi nie da się już załatać... |
przyszykuj taczki elektrod i nie bedzie tak zle a zrobic da sie wszystko.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 01:56 Re: Poważna korozja podwozia
|
|
|
Stivi napisał/a: | Piotrek_Bukowno napisał/a: | Boje się za dwa tygodnie jechać do tego blacharza. Boje się że postawi na nim wyrok śmierci i stwierdzi, że podłogi nie da się już załatać... |
przyszykuj taczki elektrod i nie bedzie tak zle a zrobic da sie wszystko.. |
Hehe... mam nadzieje, że tak źle to nie będzie Ale przygotowuje się na najgorsze... |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2010, 09:01
|
|
|
Mam do was pytanie, właśnie kończę naprawiać podłogę ale nęka mnie z ciekawości co to za materiałem była obita podłoga pod nogami kierowcy i pasażera. Wygląda jak wygłuszenie ale twarde cholerstwo że musiałem dłutem skuwać (a pod spodem piękna blacha jak z fabryki). Pozatym blacha na tunelu środkowym i drobne elementy są oklejone materiałem przypominającym włókno węglowe. Nie ma szans by to zdjąć.
A tu mała ciekawostka: W moim tipolu do wygłuszenia szczelin użyto styropianu i pianki montażowej do okien( dodam że tylko w ściance grodziowej silnika a poprzedni właściciel nie wyglądał na takiego któremu by się to chciało robić).
W fabryce fiata ładowali w te auta chyba wszystko co było pod ręką. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 17:16
|
|
|
Rajek napisał/a: | W fabryce fiata ładowali w te auta chyba wszystko co było pod ręką. |
chyba nie sugerujesz że w fabryce używali styropianu i pianki... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-03-2010, 18:15
|
|
|
Cytat: | Alan, podłogę je w każdej produkcji T/T jak się zapuści |
Ostatnio zrobiłem przegląd swojego Tipola i odziwo na podłodze nie ma w ogóle rdzy, wbijałem sondy co jakieś 20cm i była zdrowa blacha, jedynie przy tylnim kole po stronie kierowcy jest nalot rdzy na łączeniu zewnętrznego progu z wewnętrznym. Tyle o podłodze a w bagażnik mnie zaskoczył... Mam jedno takie miejsce, które jest wrażliwe na rdze i często tam zaglądam, w kole zapasowym, tym razem coś wyskoczyło, wyczyściłem, nie była masakra ale bombelki były, podczas czyszczenia postanowiłem odpiąć wykładziny boczne aby się nie pobrudziły i tu moje zdziwko! Wokół otworów gdzie wchodziły kołki od mocowania wykładziny była rdza, po oczyszczeniu:
Cytat: | Mam do was pytanie, właśnie kończę naprawiać podłogę ale nęka mnie z ciekawości co to za materiałem była obita podłoga pod nogami kierowcy i pasażera. Wygląda jak wygłuszenie ale twarde cholerstwo że musiałem dłutem skuwać (a pod spodem piękna blacha jak z fabryki). Pozatym blacha na tunelu środkowym i drobne elementy są oklejone materiałem przypominającym włókno węglowe. Nie ma szans by to zdjąć. |
To jest konserwacja, nie pamiętam ale chyba bitex albo których pochodny z "tamtych czasów", sam wiem bo musiałem w poldzie całą podłoge oczyścić i nie było leekko, co do pianki "do okien" to są rodzaje "do samochodów" i czasem są używane więc być może poprzedni właściciel... |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-07-2010, 20:34
|
|
|
Odświeżę stary temat - biorę się za poważny remoncik mojego wozidła i podłogę też trzeba zrobić. Zrobiłem fotkę, ale mało bardzo na niej widać. Mam 2 ubytki takie jak na foto - takie jakby pęknięcia długości ok 15cm które lekko korodują, planuję to sam robić bo z kasą cienko. Jak takie coś załatwić?? Wyczyścić, zapuścić jakimś preparatem i przyspawać na to kawałek blachy czy jak??
|
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-07-2010, 20:49
|
|
|
meter niema sie co obawiać!!wyczyścic podkładem zawaliić,i miód bedzie!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-07-2010, 22:38
|
|
|
kamilsitek1983, ale jak pojeżdżę po kałużach to mi lekko woda podsiąka i wygłuszenia chyba też już są lipne bo jak się przejedzie ręką po wykładzinie wewnątrz samochodu to są wyraźnie wyczuwalne karby które są naturalnym profilem podłogi. Jeszcze nie zdejmowałem wykładziny także nie wiem co tam dokładnie siedzi, ale chciałbym to zrobić na dłużej bo jednak decyzja padła, że będę jeździł tym wozem dopóki nie umrze śmiercią naturalną W sobotę będę miał chwilę to załatwię spawarkę, wyczyszczę to dokładnie, zaprawię jakimś preparatem i przyspawam choćby prowizoryczną blaszkę którą też odpowiednio zakonserwuję |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-07-2010, 07:28
|
|
|
meter30 jeśli dziura jest nieduża to możesz spróbować to wzmocnić żywicą epoksydową i arkuszami waty szklanej, ale jeśli rzeczywiście masz dojście do spawarki to wyczyść chore miejsca, to co całkiem pordzewiałe usuń i wspawaj nową blaszkę - pamiętaj żeby była dość cienka, żeby w oryginalnej nie po wypalać dziur i najlepiej nie ocynkowana gdyż jak będziesz spawał migo-matem to się będą robić "bulki" A wygłuszenie to nie problem bo kupujesz w sklepie nowe wygłuszenie samoprzylepne z masy bitumicznej (ja dodatkowo delikatnie profilowałem je jeszcze opalarką) i zakładasz zamiast starego No i nie zapomnij o zakonserwowaniu blachy |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
|