|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Skuteczna konserwacja podwozia tanim kosztem... |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 13-11-2010, 14:07 Skuteczna konserwacja podwozia tanim kosztem...
|
|
|
Witam. Panowie chciałbym zakonserwować swoja Tempre przed zima... Bo jednak podłoga jak na 18 letnie auto nie wygląda najlepiej. Ale i tez nie najgorzej. Korozja najbardziej zaatakowała przód auta w okolicach progów. Po lewej i po prawej stronie sa już dziury w które można włożyć palce.... Reszta wygląda całkiem względnie. I tu nasuwa sie moje pytanie: Jak zrobić tanim kosztem dobra konserwacje podłogi ? Myślałem by dziury wypełnić wodoodporna pianka montażowa. Nadmiar pianki ściąć a potem cała podłogę przelecieć bitexem. Przejdzie coś takiego ? Bitex będzie trzymał sie na piance ? Czy wykombinować coś innego do 100 zł ? wiem że stówka na konserwacje to bardzo mało Ale niestety mam teraz troszkę ciężka sytuacje a chciałbym by tempra przetrwała zime do lata, bo wtedy zająłbym sie juz całkowita wymiana podłogi. Może próbował ktoś już czegoś takiego ? Pomoże ktoś ? Z góry dzieki. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-11-2010, 14:53
|
|
|
Jeśli chodzi o mnie to dziury w progach mam już nie na palce a na pięści... Kupiłem piankę montażową do okien i wypełniłem nią progi na długość tej rurki która dołączona jest do pianki. Niestety przy tak dużych otworach pinka w większości z nich wyciekła ale w Twoim przypadku powinno być dobrze:) Jeśli nie to silikon akrylowy, który ładnie sie klei i nie spada:) A czy bitex będzie trzymał się pianki to nie wiem, nie próbowałem tego. Moim głównym celem było to, żeby wszelaki syf z pod kół nie leciał mi do progów. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-11-2010, 16:20
|
|
|
Keray69, pianka to zły pomysł. Proponuje zaopatrzyć się w włókno szklane i żywicę taki zestaw w sklepie kosztuje ok 15 -20zł do tego kilka arkuszy papieru ściernego 250-400, dwie flaszki rozpuszczalnika, farbę anty korozyjną, no i dużą puszkę bitexu do nakładania pędzlem (nie pistoletem). Dziury oczyść panierem ściernym i jakimś nożykiem z resztek rdzy i izolacji oczyść rozpuszczalnikiem. Okolice dziury posmaruj żywicą i nałóż na to maty z włókna szklanego. Posmaruj je żywicą. Im więcej warstw zrobisz tym lepiej dla ciebie. Jak wystygnie można oszlifować. Odsłonięta blachę po szlifowaniu pomalować farbą antykorozyjną. Po wyschnięciu i połataniu tak podłogi całość oczywiście na wcześniej umyta podłogę (wizyta na stacji z karsierem może pomóc) konserwujesz nakładając bitex grubą warstwę pędzlem, czekasz dobę i możesz jeździć. Konserwacja za mniej więcej 100zł
Linki:
1. bardzo dobre polecam http://allegro.pl/boll-sr...1312401775.html tylko nie kupuj w spreju !!! syf, tylko na pędzel.
2. maty szklane + żywica http://allegro.pl/zestaw-...1310350721.html polecam 2 opakowania minimum |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2010, 12:26
|
|
|
do zabezpieczenia nadwozia polecam TECTYL jeden wiążący na rdze (oczywiście po oczyszczeniu ) a drugi baranek na wierzch.Oba spreye kosztują około 50zł a przy jeździe w granicach do 35000 km wytrzymuje jak się dobrze zrobi nawet do 5-6 lat.Ojca Peugeota 405 jak zabezpieczyłem wytrzymał 8 latek ale ojciec jeździ tylko do 15000km rocznie. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 22:56
|
|
|
Jak wpominalem mam już dziury i raczej zdecyduje sie na sposób JAM_BELFEGOR, Tylko koniecznie musi być podłoga umyta ? Bo z tym będzie raczej problem ? Nie wystarczy samo odtłuszczenie rozpuszczalnikiem ? I jeśli chodzi o bitex to jak duża puszkę masz na myśli ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 23:47
|
|
|
2 kg starczy na doraźną naprawę 4kg na cały spód. Problem z myciem? jaki? jedziesz na pierwszą lepszą stację z karsierem wrzucasz za 5zł i jedziesz cały spód. Przecież myjka ma długą lancę nawet za bardzo się nie naschylasz Maty szklane oczywiście nakładasz warstwami czyli smarujesz podłogę przygotowaną żywicą i na to pierwsza mata, smarujesz ją, druga mata, smarujesz itd. 4-6 warstw wystarczy, czekasz aż ostygnie ok 1 godz. będzie bezpiecznie. Obrabiasz, malujesz i na to konserwacja jedną ale grubą warstwą. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 18:38
|
|
|
No a jeśli o przygotowanie przed konserwacja... To mam cała stara izolacje podwozia zrywać ? Czy obrazu na to może iść bitex ? A i jeszcze jedno; Jaka farbę antykorozyjna polecacie ? Najlepiej w kolorze srebrnym. Byłem w sklepie to pytałem o hamerite ale gość powiedział ze to przereklamowane gówno. No i nic więcej mi do głowy nie przychodzi. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 18:49
|
|
|
ja nie zrywałem poprzedniej warstwy antykorozyjnej, co najwyżej podrapałem np druciakiem i odtłuściłem benzyną i tyle. i bitex jak się trzymał tak się trzyma.
a propo farby. Śnieżka nie jest zła. poza tym skoro pytałeś się o hamerite, to mogłeś się zapytać o lepszą farbę |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 19:17
|
|
|
Damian... napisał/a: | poza tym skoro pytałeś się o hamerite, to mogłeś się zapytać o lepszą farbę |
No pytałem... To gość mi dawał podkład tlenkowy czerwony Chciałem pomalować też kielichy dlatego chciałem koniecznie srebrna. Gość powiedział, ze nic innego nie ma |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 19:41
|
|
|
Co prawda żywica nie stygnie lecz żeluje (twardnieje) ale jak napisał JAM_BELFEGOR, to dobry i tani sposób na niewielkie ubytki w podłodze, progach czy nadkolach. Łatwiej i szybciej będzie Ci jednak przemoczyć kilka warstw maty na kartonie i następnie nałożyć całość na dziurę. Ważne żeby mata zachodziła minimum 5cm poza dziurę i żeby powierzchnie styczne były całkowicie odtłuszczone. Zamiast zwykłego rozpuszczalnika polecam aceton techniczny i do tego kilka par rękawiczek jednorazowych. Ogólnie robota trochę brudna Papier o granulacji 100 w zupełności wystarczy. No i nie przeholuj z dodawaniem utwardzacza do żywicy, bo jak zagrzejesz maty to mogą skruszeć wciągu roku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-11-2010, 06:24
|
|
|
Keray69 napisał/a: | To mam cała stara izolacje podwozia zrywać ? | Broń Cię Panie Boże, to byś dopiero dorobił, zrywasz ją tylko tam gdzie sama odeszła i jest rdza, inne miejsca nie ruszasz. Dwa na gołą blachę nie wolno ci kłaść konserwacji, bo to gówna da. Jeśli chodzi o farbę to tylko dobre chlorokauczukowe farby antykorozyjne podkładowe do metalu a te z kolei w 99% są właśnie czerwone tlenkowe (koniecznie na pędzel). Żadne hamerlajty czy jakieś sreberko w spreju, szkoda kasy bo to i tak nie dział. Zrób tak: rdzę wyszlifuj papierem / druciakiem wymyj, odtłuść, pomaluj farbą antykorozyjną i na to kolor jaki chcesz może być już w spraju. Tak samo czyścisz podłogę łatasz ją może być jak ciechu, pisze albo jeśli dostaniesz się do podłogi od góry możesz zakładać świeże maty od jednej i od drugiej strony sklejając je razem tak będzie najpewniej. Malujesz całość po wyschnięciu i dopiero konserwacja. Chodzi o to żeby blacha włoku maty nie zaczęła korodować, bo cała robota psu na budę.
** Dodano: 17-11-2010, 06:28 **
P.S: ja się nie bawiłem w półśrodki i mam pewność że będzie ok: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#231098 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|