Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skuteczna konserwacja podwozia tanim kosztem...
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 13-11-2010, 14:07   Skuteczna konserwacja podwozia tanim kosztem...

Witam. Panowie chciałbym zakonserwować swoja Tempre przed zima... Bo jednak podłoga jak na 18 letnie auto nie wygląda najlepiej. Ale i tez nie najgorzej. Korozja najbardziej zaatakowała przód auta w okolicach progów. Po lewej i po prawej stronie sa już dziury w które można włożyć palce.... Reszta wygląda całkiem względnie. I tu nasuwa sie moje pytanie: Jak zrobić tanim kosztem dobra konserwacje podłogi ? Myślałem by dziury wypełnić wodoodporna pianka montażowa. Nadmiar pianki ściąć a potem cała podłogę przelecieć bitexem. Przejdzie coś takiego ? Bitex będzie trzymał sie na piance ? Czy wykombinować coś innego do 100 zł ? wiem że stówka na konserwacje to bardzo mało :| Ale niestety mam teraz troszkę ciężka sytuacje a chciałbym by tempra przetrwała zime do lata, bo wtedy zająłbym sie juz całkowita wymiana podłogi. Może próbował ktoś już czegoś takiego ? Pomoże ktoś ? Z góry dzieki.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-11-2010, 14:53   

Jeśli chodzi o mnie to dziury w progach mam już nie na palce a na pięści... Kupiłem piankę montażową do okien i wypełniłem nią progi na długość tej rurki która dołączona jest do pianki. Niestety przy tak dużych otworach pinka w większości z nich wyciekła ale w Twoim przypadku powinno być dobrze:) Jeśli nie to silikon akrylowy, który ładnie sie klei i nie spada:) A czy bitex będzie trzymał się pianki to nie wiem, nie próbowałem tego. Moim głównym celem było to, żeby wszelaki syf z pod kół nie leciał mi do progów.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-11-2010, 16:20   

Keray69, pianka to zły pomysł. Proponuje zaopatrzyć się w włókno szklane i żywicę taki zestaw w sklepie kosztuje ok 15 -20zł do tego kilka arkuszy papieru ściernego 250-400, dwie flaszki rozpuszczalnika, farbę anty korozyjną, no i dużą puszkę bitexu do nakładania pędzlem (nie pistoletem). Dziury oczyść panierem ściernym i jakimś nożykiem z resztek rdzy i izolacji oczyść rozpuszczalnikiem. Okolice dziury posmaruj żywicą i nałóż na to maty z włókna szklanego. Posmaruj je żywicą. Im więcej warstw zrobisz tym lepiej dla ciebie. Jak wystygnie można oszlifować. Odsłonięta blachę po szlifowaniu pomalować farbą antykorozyjną. Po wyschnięciu i połataniu tak podłogi całość oczywiście na wcześniej umyta podłogę (wizyta na stacji z karsierem może pomóc) konserwujesz nakładając bitex grubą warstwę pędzlem, czekasz dobę i możesz jeździć. Konserwacja za mniej więcej 100zł

Linki:
1. bardzo dobre polecam http://allegro.pl/boll-sr...1312401775.html tylko nie kupuj w spreju !!! syf, tylko na pędzel.
2. maty szklane + żywica http://allegro.pl/zestaw-...1310350721.html polecam 2 opakowania minimum
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-11-2010, 12:26   

do zabezpieczenia nadwozia polecam TECTYL jeden wiążący na rdze (oczywiście po oczyszczeniu :) ) a drugi baranek na wierzch.Oba spreye kosztują około 50zł a przy jeździe w granicach do 35000 km wytrzymuje jak się dobrze zrobi nawet do 5-6 lat.Ojca Peugeota 405 jak zabezpieczyłem wytrzymał 8 latek ale ojciec jeździ tylko do 15000km rocznie.
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-11-2010, 22:56   

Jak wpominalem mam już dziury i raczej zdecyduje sie na sposób JAM_BELFEGOR, Tylko koniecznie musi być podłoga umyta ? Bo z tym będzie raczej problem ? Nie wystarczy samo odtłuszczenie rozpuszczalnikiem ? I jeśli chodzi o bitex to jak duża puszkę masz na myśli ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2010, 23:47   

2 kg starczy na doraźną naprawę 4kg na cały spód. Problem z myciem? jaki? jedziesz na pierwszą lepszą stację z karsierem wrzucasz za 5zł i jedziesz cały spód. Przecież myjka ma długą lancę nawet za bardzo się nie naschylasz :lalala: Maty szklane oczywiście nakładasz warstwami czyli smarujesz podłogę przygotowaną żywicą i na to pierwsza mata, smarujesz ją, druga mata, smarujesz itd. 4-6 warstw wystarczy, czekasz aż ostygnie ok 1 godz. będzie bezpiecznie. Obrabiasz, malujesz i na to konserwacja jedną ale grubą warstwą.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 16-11-2010, 18:38   

No a jeśli o przygotowanie przed konserwacja... To mam cała stara izolacje podwozia zrywać ? Czy obrazu na to może iść bitex ? A i jeszcze jedno; Jaka farbę antykorozyjna polecacie ? Najlepiej w kolorze srebrnym. Byłem w sklepie to pytałem o hamerite ale gość powiedział ze to przereklamowane gówno. No i nic więcej mi do głowy nie przychodzi. :roll:
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2010, 18:49   

ja nie zrywałem poprzedniej warstwy antykorozyjnej, co najwyżej podrapałem np druciakiem i odtłuściłem benzyną i tyle. i bitex jak się trzymał tak się trzyma.

a propo farby. Śnieżka nie jest zła. poza tym skoro pytałeś się o hamerite, to mogłeś się zapytać o lepszą farbę :)
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 16-11-2010, 19:17   

Damian... napisał/a:
poza tym skoro pytałeś się o hamerite, to mogłeś się zapytać o lepszą farbę


No pytałem... To gość mi dawał podkład tlenkowy czerwony :red_kartka: Chciałem pomalować też kielichy dlatego chciałem koniecznie srebrna. Gość powiedział, ze nic innego nie ma :?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-11-2010, 19:41   

Co prawda żywica nie stygnie lecz żeluje (twardnieje) :lalala: ale jak napisał JAM_BELFEGOR, to dobry i tani sposób na niewielkie ubytki w podłodze, progach czy nadkolach. Łatwiej i szybciej będzie Ci jednak przemoczyć kilka warstw maty na kartonie i następnie nałożyć całość na dziurę. Ważne żeby mata zachodziła minimum 5cm poza dziurę i żeby powierzchnie styczne były całkowicie odtłuszczone. Zamiast zwykłego rozpuszczalnika polecam aceton techniczny i do tego kilka par rękawiczek jednorazowych. Ogólnie robota trochę brudna ;) Papier o granulacji 100 w zupełności wystarczy. No i nie przeholuj z dodawaniem utwardzacza do żywicy, bo jak zagrzejesz maty to mogą skruszeć wciągu roku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2010, 06:24   

Keray69 napisał/a:
To mam cała stara izolacje podwozia zrywać ?
Broń Cię Panie Boże, :lalala: to byś dopiero dorobił, zrywasz ją tylko tam gdzie sama odeszła i jest rdza, inne miejsca nie ruszasz. Dwa na gołą blachę nie wolno ci kłaść konserwacji, bo to gówna da. Jeśli chodzi o farbę to tylko dobre chlorokauczukowe farby antykorozyjne podkładowe do metalu a te z kolei w 99% są właśnie czerwone tlenkowe (koniecznie na pędzel). Żadne hamerlajty czy jakieś sreberko w spreju, szkoda kasy bo to i tak nie dział. Zrób tak: rdzę wyszlifuj papierem / druciakiem wymyj, odtłuść, pomaluj farbą antykorozyjną i na to kolor jaki chcesz może być już w spraju. Tak samo czyścisz podłogę łatasz ją może być jak ciechu, pisze albo jeśli dostaniesz się do podłogi od góry możesz zakładać świeże maty od jednej i od drugiej strony sklejając je razem tak będzie najpewniej. Malujesz całość po wyschnięciu i dopiero konserwacja. Chodzi o to żeby blacha włoku maty nie zaczęła korodować, bo cała robota psu na budę.

** Dodano: 17-11-2010, 06:28 **
P.S: ja się nie bawiłem w półśrodki i mam pewność że będzie ok: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#231098
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load