Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zima 2010 TEMPRA Reaktywacja ;)
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2010, 18:23   Zima 2010 TEMPRA Reaktywacja ;)

Witam. Otóż chciałem zakonserwować swoja temprę przed zima. Niestety okazało sie to nie możliwe ze względu na to co zastałem pod wykładzina... Wiec nożyce do blach w dłoń szczotka druciana na wiertarce a o to efekt:





Na początku sie załamałem, bałem sie, że skończy sie to szrotem. Każdy kto to widział mówił: "O Boże. Chłopie bez spawarki nic z tym nie zrobisz..." Myślę sobie nie no nie dam sie tak łatwo, za bardzo lubię ten samochód. No i zacząłem robic ;D A o to mój przepis na sukces: :D
- 7 szczotek drucianych na wiertarkę
- 9 Wierteł ;p
- Prawie dwa kg nitów ;D
- duży arkusz ocynkowanej blachy 0,6 ;D
- Silikon dekarski
- Farba anty korozyjna
- bitex

Kilka dni w temp -10, -15, -20 po 5,6,7 godzin pracy, 7 Połamanych wierteł, Tona zużytych nitów hehe, kilka metrów blachy A o to efekt:



Wyszło jak wyszło... Starałem sie jak mogłem, ale nie sposób pracować w taki mróz i majać do dyspozycji tylko takie narzędzia jak: młotek, młotek gumowy, nożyce do blachy, kombinerki, wiertarka, nitownica. Zapewniam tak prymitywnym sprzętem zrobiłem ile można było ;D Licze na was panowie, że coś może dopowiecie doradzicie cos od siebie. Każda wypowiedz sie przyda ;)

Ps. Mam zamiar to jeszcze uszczelnić silikonem dekarskim, Następnie wszystko pomalować a na koniec zakonserwować bitexem. Ale niestety narazie mi pogoda na to nie pozwala :sciana: Poczekam, bo mówią że ma nadejść ocieplenie i wtedy może to jakoś będzie schło. A dodam jeszcze, że na bieżąco będę przedstawiał postępy swojej pracy oraz efekt końcowy :D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2010, 18:31   

duży "+" za zaangażowanie :) faktycznie robota zimą to straszna mordęga ale powoli i wszystko idzie zrobić :) zwłaszcza że jak widzę dysponujesz garażem :)
     assistance   Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2010, 19:07   

ja zamiast sylikonu pomalował bym to grubą warstwą żywicy epoksydowej żywica po zaschnięciu uszczelni i usztywni i dopiero potem biteksem abo chlorokauczukiem .




kawał dobrej roboty :) :) :)
  
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2010, 19:12   

no z tym że w aktualnych warunkach troch będziesz musiał poczekać aż żywica wyschnie :) a maty też będziesz dawał?
     assistance   Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2010, 20:34   

Gramatyk napisał/a:
zwłaszcza że jak widzę dysponujesz garażem :)


No, ale i tak jedyny plus to taki, że dach nad głowa i prąd jest... Niestety temp podoba jak na podwórku niestety ;/

Cytat:
ja zamiast sylikonu pomalował bym to grubą warstwą żywicy epoksydowej żywica po zaschnięciu uszczelni i usztywni i dopiero potem biteksem abo chlorokauczukiem .


Nie w takiej temp ;D żywica w podłodze do tej pory mi nie wyschła... A będzie juz z tydz. :roll:

Gramatyk napisał/a:
a maty też będziesz dawał?


Nie nie z matami juz sobie dam spokój ;D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-12-2010, 20:44   

do takiej roboty i w takich warunkach tylko i wyłącznie silikon , ogólnie może nie jest jakoś super estetycznie ale w końcu tego nie będzie widać, od środka silikon i wykładzina , zaś z zewnątrz to nie żaden bitex tylko baranek :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-12-2010, 20:59   

Leśniczy, baranka to sobie na progi połóż albo strzel o ścianę :P ,Bi-tex jest bardzo dobry ,bo po wyschnięciu robi się taka smolista gu-miasta masa ,i jak dobrze położysz to ani woda ani tym podobne nie ma prawa przebicia , jak od spodu dobrze wysmarujesz to żadnym silikonem bym się nie bawił tylko zajmował ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2010, 21:06   

Leśniczy napisał/a:
do takiej roboty i w takich warunkach tylko i wyłącznie silikon


To samo powiedział mi znajomy ;D

Leśniczy napisał/a:
super estetycznie ale w końcu tego nie będzie widać


Bez spawarki, lepszego sprzętu oraz talentu hehe lepiej sie nie da ;D Od środka też pójdzie na to farba i bitex.

Leśniczy napisał/a:
zaś z zewnątrz to nie żaden bitex tylko baranek :)


Szkoda ze wcześniej o tym nie pomyślałem, jak teraz nie mam juz kasy :|

** Dodano: 01-12-2010, 21:07 **
grabarz napisał/a:
Leśniczy, baranka to sobie na progi połóż albo strzel o ścianę :P ,Bi-tex jest bardzo dobry ,bo po wyschnięciu robi się taka smolista gu-miasta masa ,i jak dobrze położysz to ani woda ani tym podobne nie ma prawa przebicia , jak od spodu dobrze wysmarujesz to żadnym silikonem bym się nie bawił tylko zajmował ;)


O hehe dobrze ze grabarz, jesteś za bitexem bo mam go az 4 kg ;p A co do silikonu to wole dmuchać na zimne żeby wszystko było cacy bo na tył idzie tuba 2x po 500 W żeby mi te blachany potem nie dzwonily ;D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-12-2010, 21:19   

Keray69 napisał/a:
O hehe dobrze ze grabarz, jesteś za bitexem

nie że jestem ,tylko zawsze nim robiłem i chłopakom z forum też i nikt nie narzekał ,a baranka to na progi kładliśmy a nie w takie miejsca ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2010, 21:21   

grabarz napisał/a:
a baranka to na progi kładliśmy a nie w takie miejsca ;)


A dlaczego baranka na progi ? W tych miejscach lepiej on sie spisuje ? ;D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-12-2010, 21:31   

Keray69, brawo :bravooo: oby tak dalej znam ten ból przechodziłem to samo wiec szacun :supz:
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2010, 21:35   

tymek napisał/a:
Keray69, brawo :bravooo: oby tak dalej znam ten ból przechodziłem to samo wiec szacun :supz:


Chłopie mogę śmiało powiedzieć, że ty byłeś moja motywacja :D A ja poprostu jestem twoim uczniem ;) HEHE

** Dodano: 01-12-2010, 21:35 **
tzn twój problem i twój post ;D Bo śmiesznie to zabrzmiało hehe :lalala:
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-12-2010, 21:40   

Keray69 napisał/a:
A dlaczego baranka na progi ? W tych miejscach lepiej on sie spisuje ? ;D

próg jest mniej narażony na uderzenia kamieni itp niż nadkole ,i jest słabszy niż bi-tex
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-12-2010, 22:07   

Keray69, RESPECT:) teraz to chyba Ty będziesz moją motywacją żeby coś podziałać, bo zapewne też szału nie mam pod wykładziną xD
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2010, 22:17   

Cytat:
Keray69, RESPECT:) teraz to chyba Ty będziesz moją motywacją żeby coś podziałać, bo zapewne też szału nie mam pod wykładziną xD


Jak widać na wyżej załączonym obrazku jak sie to zaniedba (jak poprzedni właściciel) To skutki są potem fatalne :sciana: Wiec wykładzinka do góry i robimy hehe :D Tyle, że poczekaj do wiosny lepiej ;D No chyba, że z ciebie taki hardcorowiec jak ze mnie i nie boisz sie pracy w mrozie :lalala:

Ps. Ciesze sie, że są jeszcze ludzie którzy chcą ratować swoje auta, bo TT coraz to mniej jest niestety:(
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-12-2010, 22:33   

Keray69, Dzisiaj wyciągałem aku i powiem Ci że podziękuje roboty w takim mrozie :p Poczekam do wiosny zdecydowanie:)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-12-2010, 23:07   

grabarz, bitex to przestarzała "technologia" ten preparat jest bazie smoły ... teraz stosuje sie bardziej wykwintne specyfiki na bazie żywic syntetycznych np wspominany "baranek" on również tworzy powłokę odporną na wilgoć , piach , sól , kamienie itd
ponadto w porównaniu do bitexu jest bardziej odporny na różne zakresy temperatur i odznacza się lepszymi właściwościami wygłuszającymi ....
zresztą obecnie żaden zakład zajmujący się konserwacja podwozia nie używa od lat bitexu ... chyba że pan stefan który zakład ma w stodole i jedzie po najniższych kosztach, to faktycznie używa bitexu :)

http://www.klakiernik.pl/...uct&prod_id=157

i owszem po dobrej konserwacji zewnętrznej niby można zrezygnować z silikonu od wewnątrz ... ale ja osobiście i tak bym doszczelnij silikonem ze względu że ubytki blachy nie zostały wspawane tylko przynitowane
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
fiacikowo 


Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: krypy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2010, 21:56   

niestety,nie ma nic gorszego dla samachodu jak amatorskie naprawy,pamiętaj że nie mozna nakładać blachę na blachę,a stosowanie wełny mineralnej jest dobre w szkutnictwie,a nie w motoryzacji.jak bym był twoim samochodem,to bym przestał Cię lubić

** Dodano: 06-12-2010, 22:11 **
w blacharstwie starych samochodów nie stosuje się żadnych silikonów,szpachli w jak najmniejszej ilości,wystarczy oderwać uszczelniacz oryginalny fabryczny,a pod nim rdza,najlepszy do profili wewnętrznych jest Fluidol,a zewnętrznych Biteks,tylko trzeba to położyć na czystą powierzchnie,a nie na piach i bród ,elementy dziurawe trzeba wymienić,albo wstawić porządną wstawkę,a zapomnisz o kłopocie
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-12-2010, 22:28   

Cytat:
niestety,nie ma nic gorszego dla samachodu jak amatorskie naprawy,pamiętaj że nie mozna nakładać blachę na blachę,a stosowanie wełny mineralnej jest dobre w szkutnictwie,a nie w motoryzacji.jak bym był twoim samochodem,to bym przestał Cię lubić


Hehe ok mówimy tu o amatorskich naprawach... Ale chciałbym ci powiedzieć kolego że tempra to nie beemka za 20 albo więcej tys. A wolałem to zrobić sam, niz płacić blacharzowi 1000-2000 zł Bo byłoby naprawdę nie opłacalne...

fiacikowo napisał/a:
w blacharstwie starych samochodów nie stosuje się żadnych silikonów,szpachli w jak najmniejszej ilości


Po tym co napisałeś pozwolę sobie zapytać cie jakie masz auto ? Jesteś pewny, że nie ma na nim ani grama szpachli, laminatu itp ? Wnioskuje, że jesteś osobą która woli pozbyć sie auta niż naprawiać ? Czyż nie tak ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
fiacikowo 


Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: krypy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2010, 22:58   

mam dwie tempry,jedne ritmo i dwie renówki,za sobą wiele samochodów,dzięki bogu nie beemek,volvo,pontiac,mercedes,opel ,doradzanie komuś tanich napraw mija się z celem,wełna mineralna,nity,łatki jakies dziwne,wiele tego widziałem ,piszę z życzliwości,jak masz dziure,zakryj ją kocem,aż załatasz porządnie,nie papraj,nie smarcz,jak to cię przerasta,sprzedaj,ktos kupi i zrobi porządnie,żadnych aluzji,ot taka prośba,bo sam kupuje od lat stare samochody i jak spojrzę na partyzanckie naprawy,to pomimo,że reszta całkiem w porządku, karoseria nie do uratowania,albo nie opłacalna w naprawie.

** Dodano: 06-12-2010, 23:13 **
BMW-Odradzam,pojazd dla bogatych,blacharsko nieco lepszy od Fiata,ale bez cudów,zależy skąd,zależy od kogo ,z zewnątrz pięknie,w profilach zamkniętych jak kazdy stary samochód.przekomplikowane zawieszenie,drogi w eksploatacji,duże kłopoty,części drogie ,nowe oczywiście,bo używane tanie,tylko,że do wyrzucenia,szkoda pieniędzy,leszy fiat,albo opel
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-12-2010, 00:43   

fiacikowo, poniekąd cie rozumiem bo sam w życiu bym tak nie pokaleczył auta nitami itp. ale tu jest mowa o fakcie dokonanym i kolega Keray69, pyta co więcej może zrobic aby było dobrze więc porady typu "lepiej zakryj dziurę kocem i sprzedaj auto" są bardzo nie na miejscu. on przeprowadzając taka naprawę robi to dla siebie, a nie przyszłego właściciela. nie wspomnę już o tym że każdy zdaje sobie sprawę z tego że taka "wstawka" ma wytrzymać nie kolejne 20 lat, a powiedzmy 2-3 lata.

owszem jest to amatorka i to po całości, ale lepiej że Keray69, robi to sam i myśli co zrobić jeszcze niz gdyby zawiózł auto do stodoły i dał to zrobić "stefanowi" za flaszkę ( którą zresztą pan stefan wypiłby podczas pracy )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
fiacikowo 


Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: krypy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-12-2010, 01:14   

mam identyczną dziurę w nadkolu tylnym prawym,obejrzałem dokładnie,bez spawania,kaplica,przykryłem i czekam lepszych czasów,nie dotykam.Kolega zanitował,kupe roboty zrobił,chwała mu za to,jeśli zalepi jakimś elastycznym lepikiem,w rodzaju Biteks,jakaś inna smoła,pewnie wytrzyma,to w końcu tylko nadkole,a nie podłużnica,ale jak załata jakąś wełną i matą szklaną,to na wiosne będzie wszystko zbierał szufelką

** Dodano: 07-12-2010, 01:29 **
jest ogólny zakaz stosowania materiałów nie elastycznych,woda się zbiera w szczelinach i wszystko gnije w piorunującym tempie,kiedyś,gdy byłem głupi i młody ,wypełniłem podłużnice pianką poliuretanową,pianka została,podłużnice się wysypały,dosłownie!

** Dodano: 07-12-2010, 01:39 **
jak robie jakies spawy,to ich nie szpachluje,dotąd szlifuje szlifierką,aż są w miare do przyjęcia,pod szpachlą też wszystko gnije,a najgorszym błedem jest nakrywanie blacha na blachę,jedna wielka korozja
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-12-2010, 11:08   

fiacikowo napisał/a:
ale jak załata jakąś wełną i matą szklaną,to na wiosne będzie wszystko zbierał
czyli co będzie zbierał?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-12-2010, 16:29   

Leśniczy napisał/a:
nie wspomnę już o tym że każdy zdaje sobie sprawę z tego że taka "wstawka" ma wytrzymać nie kolejne 20 lat, a powiedzmy 2-3 lata.


Otóż to bardzo trafne spostrzeżenie.

Leśniczy napisał/a:
owszem jest to amatorka i to po całości, ale lepiej że Keray69, robi to sam i myśli co zrobić jeszcze niz gdyby zawiózł auto do stodoły i dał to zrobić "stefanowi" za flaszkę ( którą zresztą pan stefan wypiłby podczas pracy )


Miałem taka możliwość za 600 zł ale zrezygnowałem. Kolega postawił do tego gościa auto to teraz na całym samochodzie ma pajaczki :red_kartka:

Co do pana fiacikowo, To szkoda, że są osoby na forum które zamiast pomagać, to krytykują i oczerniają. A to forum chyba służy trochę do innych celów prawda ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-12-2010, 16:50   

Pan fiacikowo zgodnie z własnym opisem
Cytat:
samochód służy do przemieszczania,im taniej,tym lepiej
woli nie łatać wcale tylko przykryć kocem i czekać. Ciekawe na co?
fiacikowo napisał/a:
jest ogólny zakaz stosowania materiałów nie elastycznych
gdzie ten zakaz obowiązuje? I co miałeś na myśli pisząc "materiał nieelastyczny"?

Ja napisałem, że teraz zanim przykryje to lepikiem powinien przykryć to laminatem. I niech pan fiacikowo nie pisze bzdur, że laminatów nie stosuje się w motoryzacji. Bo są one powszechnie używane i uznawane. Szczególnie w transporcie publicznym. I nie mam tu na myśli promów liniowych haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load