Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Centralny zamek - Kierunki
Autor Wiadomość
adik1989 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 79
Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-07-2009, 22:08   Centralny zamek - Kierunki

Witam zakupiłem centralny zamek wraz z funkcją podłączenia kierunkowskazów, chciałbym je podłączyć pod światłą awaryjne. Wiem, że istnieje taka możliwość poprzez poprowadzenie przewodu pod włącznik świateł awaryjnych i podłączenie go pod 2 niebieskie przewody, lecz co zrobić kiedy od centralki wychodzi mi tylko jeden kabel na kierunki ? Gdy go rozdzielę i podłącze pod ów 2 niebieskie przewody na odpalonym silniku podczas włączenia obojętnie jakiego kierunku zapalają mi się obydwa kierunki... gdyż robi się zwarcie wiec gdzie i pod jakie kable podłączyć ten jeden kabale by tak się nie działo ?
_________________
...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::..
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-07-2009, 22:22   

adik1989, jak już jesteś podprowadzony pod kolumnę kierownicy, to albo musisz wyczaić w kostce manetki kierunkowskazów, który kabel jest do lewego, a który do prawego i rozdzielając ten niebieski kabel na 2 wpiąć się w odpowiednie, albo (chyba byłoby to lepsze rozwiązanie) zakupić 2 diody prostownicze i zlutować po jednej, zaraz za rozgałęzieniem i dalej kable dać już do włącznika awaryjnych. Diody prostownicze zapobiegną cofaniu się sygnału do drugiego kierunku podczas włączenia jednego. Chyba to dobrze opisałem, ale może mnie któryś z chłopaków poprawi.

** Dodano: 09-07-2009, 23:24 **
P.S. a że tak zapytam....wpiąłeś się z tym kablem za przełącznikiem awaryjnych, czy przed?
_________________
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-07-2009, 22:27   

mrk69, masz troche racji ;) ale z tego co wiem to centralki, które są przystosowane do podłączenia do kierunków (w miare nowe) takie diody mają juz w sobie ;)
adik1989, z centralki muszą ci wychodzic dwa kable na kierunki tego samego koloru ;)
A jesli masz jeden to jest to jedna ze starszych konstrukcji i wtedy robisz tak jak mrk69, napisał ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adik1989 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 79
Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-07-2009, 23:41   

Właśnie stary wychodzi mi tylko jeden kabel, a centralka jest nowa zakupiona dosłownie pare dni temu na tej aukcji :

http://allegro.pl/item670...unki_klapa.html

W dodatku przedstawię wam działanie ów centralnego zamka.

Po dostarczeniu paczki pierwsze co rzuciło mi się w oczy to 2 sterowniki.....

Po zainstalowaniu wszystkich siłowników i przeprowadzeniu przewodów zacząłem rozkminiać jak działa ten mechanizm....

Jedne sterownik miał oryginalna kostkę prosto do siłowników ...wszystko było by ok gdyby działa na niej pilot....ten sterownik służył jedynie do zamykania centralki poprzez kluczyk by działała ona z pilota trzeba było podpiąć 2 sterownik który miał owszem kostkę ale z poucinanymi przewodami a każdy kabelek miał inny kolor... na szczęście załączona była do zestawu instrukcja w której wynikało by połączyć 2 centralki ze sobą....


A tu mała niespodzianka kiedy podłączyłem sterownik z antenką tak by działał mi centralny z pilota.. to owszem działał ale TYLKO Z PILOTA automatycznie odłączał mi mniejszy sterownik który służy za zamykanie z kluczyka... Przez chwile byłem pewien, że źle podłączyłem lecz po kolejnym razie przestudiowania instrukcji wszystko zrobiłem dobrze...wniosek - Tak to Działa... i z tej ów instrukcji wynika, że za kierunkowskazy odpowiada 1 przewód ....a przy kolumnie kierownicy są jedynie 2 niebieskie przewody jak to opisywaliście w innych postach.


Zaraz skocze do samochodu i zrobię skan tych śmisznych instrukcji i będziecie mieli zagadkę .....

Pytanie do was czy jest możliwość gdzie indziej podpięcia się z tym przewodzikiem od kierunkowskazów tak by nie zwierały się przy włączaniu pojedynczego kierunku .... a może pod przerywacz od ów kierunków ?

Tak w ogle to awaryjne maj osobny przerywacz niż kierunki czy to jeden i ten sam ?

Oto skan pierwszej centralki:




A to 2 :

_________________
...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::..
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 11-07-2009, 00:26   

adik1989 napisał/a:
A tu mała niespodzianka kiedy podłączyłem sterownik z antenką tak by działał mi centralny z pilota.. to owszem działał ale TYLKO Z PILOTA automatycznie odłączał mi mniejszy sterownik który służy za zamykanie z kluczyka... Przez chwile byłem pewien, że źle podłączyłem lecz po kolejnym razie przestudiowania instrukcji wszystko zrobiłem dobrze


I tak będzie działał, nic nie poradzisz.

Polecam poszukać i poczytać nasze forum

http://forum.tempra.org/t...nki-vt12257.htm

Bez diod prostowniczych się nie obejdzie :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-07-2009, 22:45   

nie możesz zewrzeć kierunków; diody prostowniczne są ok, choć po roku, dwóch mogą się przepalić; przynajmniej zwykłe np 1n4001;
łatwiej ci dać będzie podwójny przekaźnik za kilka zeta, taki który zaraz 2 osobne styki przełącza;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load