|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Centralny zamek - Kierunki |
Autor |
Wiadomość |
adik1989
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 79 Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-07-2009, 22:08 Centralny zamek - Kierunki
|
|
|
Witam zakupiłem centralny zamek wraz z funkcją podłączenia kierunkowskazów, chciałbym je podłączyć pod światłą awaryjne. Wiem, że istnieje taka możliwość poprzez poprowadzenie przewodu pod włącznik świateł awaryjnych i podłączenie go pod 2 niebieskie przewody, lecz co zrobić kiedy od centralki wychodzi mi tylko jeden kabel na kierunki ? Gdy go rozdzielę i podłącze pod ów 2 niebieskie przewody na odpalonym silniku podczas włączenia obojętnie jakiego kierunku zapalają mi się obydwa kierunki... gdyż robi się zwarcie wiec gdzie i pod jakie kable podłączyć ten jeden kabale by tak się nie działo ? |
_________________ ...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::.. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-07-2009, 22:22
|
|
|
adik1989, jak już jesteś podprowadzony pod kolumnę kierownicy, to albo musisz wyczaić w kostce manetki kierunkowskazów, który kabel jest do lewego, a który do prawego i rozdzielając ten niebieski kabel na 2 wpiąć się w odpowiednie, albo (chyba byłoby to lepsze rozwiązanie) zakupić 2 diody prostownicze i zlutować po jednej, zaraz za rozgałęzieniem i dalej kable dać już do włącznika awaryjnych. Diody prostownicze zapobiegną cofaniu się sygnału do drugiego kierunku podczas włączenia jednego. Chyba to dobrze opisałem, ale może mnie któryś z chłopaków poprawi.
** Dodano: 09-07-2009, 23:24 **
P.S. a że tak zapytam....wpiąłeś się z tym kablem za przełącznikiem awaryjnych, czy przed? |
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 09-07-2009, 22:27
|
|
|
mrk69, masz troche racji ale z tego co wiem to centralki, które są przystosowane do podłączenia do kierunków (w miare nowe) takie diody mają juz w sobie
adik1989, z centralki muszą ci wychodzic dwa kable na kierunki tego samego koloru
A jesli masz jeden to jest to jedna ze starszych konstrukcji i wtedy robisz tak jak mrk69, napisał |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
adik1989
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 79 Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-07-2009, 23:41
|
|
|
Właśnie stary wychodzi mi tylko jeden kabel, a centralka jest nowa zakupiona dosłownie pare dni temu na tej aukcji :
http://allegro.pl/item670...unki_klapa.html
W dodatku przedstawię wam działanie ów centralnego zamka.
Po dostarczeniu paczki pierwsze co rzuciło mi się w oczy to 2 sterowniki.....
Po zainstalowaniu wszystkich siłowników i przeprowadzeniu przewodów zacząłem rozkminiać jak działa ten mechanizm....
Jedne sterownik miał oryginalna kostkę prosto do siłowników ...wszystko było by ok gdyby działa na niej pilot....ten sterownik służył jedynie do zamykania centralki poprzez kluczyk by działała ona z pilota trzeba było podpiąć 2 sterownik który miał owszem kostkę ale z poucinanymi przewodami a każdy kabelek miał inny kolor... na szczęście załączona była do zestawu instrukcja w której wynikało by połączyć 2 centralki ze sobą....
A tu mała niespodzianka kiedy podłączyłem sterownik z antenką tak by działał mi centralny z pilota.. to owszem działał ale TYLKO Z PILOTA automatycznie odłączał mi mniejszy sterownik który służy za zamykanie z kluczyka... Przez chwile byłem pewien, że źle podłączyłem lecz po kolejnym razie przestudiowania instrukcji wszystko zrobiłem dobrze...wniosek - Tak to Działa... i z tej ów instrukcji wynika, że za kierunkowskazy odpowiada 1 przewód ....a przy kolumnie kierownicy są jedynie 2 niebieskie przewody jak to opisywaliście w innych postach.
Zaraz skocze do samochodu i zrobię skan tych śmisznych instrukcji i będziecie mieli zagadkę .....
Pytanie do was czy jest możliwość gdzie indziej podpięcia się z tym przewodzikiem od kierunkowskazów tak by nie zwierały się przy włączaniu pojedynczego kierunku .... a może pod przerywacz od ów kierunków ?
Tak w ogle to awaryjne maj osobny przerywacz niż kierunki czy to jeden i ten sam ?
Oto skan pierwszej centralki:
A to 2 :
|
_________________ ...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::.. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 11-07-2009, 00:26
|
|
|
adik1989 napisał/a: | A tu mała niespodzianka kiedy podłączyłem sterownik z antenką tak by działał mi centralny z pilota.. to owszem działał ale TYLKO Z PILOTA automatycznie odłączał mi mniejszy sterownik który służy za zamykanie z kluczyka... Przez chwile byłem pewien, że źle podłączyłem lecz po kolejnym razie przestudiowania instrukcji wszystko zrobiłem dobrze |
I tak będzie działał, nic nie poradzisz.
Polecam poszukać i poczytać nasze forum
http://forum.tempra.org/t...nki-vt12257.htm
Bez diod prostowniczych się nie obejdzie |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-07-2009, 22:45
|
|
|
nie możesz zewrzeć kierunków; diody prostowniczne są ok, choć po roku, dwóch mogą się przepalić; przynajmniej zwykłe np 1n4001;
łatwiej ci dać będzie podwójny przekaźnik za kilka zeta, taki który zaraz 2 osobne styki przełącza; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|