|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
centralny zamyka tylko przez drzwi kierwocy |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-06-2010, 18:03 centralny zamyka tylko przez drzwi kierwocy
|
|
|
Siemano,
Borykam się z problemem w sumie dość dziwnym chyba
Mam fabryczny centralny, kluczykiem zamykam sobie od kierowcy i jest git.
Zamek przestał chętnie zamykać, czuć było opór itd. wymieniłem na używkę.
Już po oględzinach było widać różnicę, chociażby po czystości zamka..
Ale do sedna.
Natchniony tematami o centralnym na pilota postanowiłem temat ogarnąć.
Ochoczo zabrałem się montażu wcześniej zakupionego sterownika, wsio podłączałem wg. schematu i... zonk.
Przy podłączeniu wszystkiego centralny się odzywa, ale jest klap..klap.. i drzwi otwarte.
Po odpięciu kabli od siłownika kierowcy naciskam przycisk na pilocie...klap...drzwi zamknięte. hmm..
Wciśnięcie dzyndzla, z podłączonym zamkiem, od strony kierowcy zamyka wszystkie drzwi, wciśnięcie dzyndzla od pasażera skutkuje zamknięciem jedynie tych drzwi.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co się rozchodzi? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2010, 18:50
|
|
|
Raku napisał/a: | Wciśnięcie dzyndzla, z podłączonym zamkiem, od strony kierowcy zamyka wszystkie drzwi, wciśnięcie dzyndzla od pasażera skutkuje zamknięciem jedynie tych drzwi.
|
rozumiem, że kupiłeś centralkę z dwoma siłownikami master? Bo wygląda jakby nie A jeżeli wlutowałeś się w centralkę seryjną to czyt kluczykiem możesz zamykać całe auto z 2 stron czy tylko z jednej?
Raku napisał/a: | Przy podłączeniu wszystkiego centralny się odzywa, ale jest klap..klap.. i drzwi otwarte.
Po odpięciu kabli od siłownika kierowcy naciskam przycisk na pilocie...klap...drzwi zamknięte. hmm.. | wygląda jakby zamek od strony kierowcy nie ryglował zamka do końca. Masz zapewne podłączony centralkę pilota pod oryginalny sterownik centrala fiatowskiego?
Ja zrobiłem inaczej. Trochę więcej zabawy, ale nie miałem problemów w stylu "a żółty to do białego, czy niebieskiego?"
Założyłem centralkę od sterowania pilotem, podpiąłem zasilanie i założyłem siłownik master na drzwi kierowcy odpowiednio wyregulowując cięgno. Zabawy było może ze 20 min ze wszystkim (zdejmowanie tapicerki, ciąganie kabli i regulacja). Miałem jednocześnie jakby 2 centrale. Z kluczyka seryjny i zdalny, który otrzymując sygnał z pilota o zamykaniu/otwieraniu uruchamiał siłownik i zamykał drzwi kierowcy....jednocześnie uruchamiając central seryjny, który "widział" zamykające się drzwi kierowcy i sam zamykał resztę |
_________________
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-06-2010, 08:15
|
|
|
Raku, Miałem identyczny problem. Otwieranie z kluczyka tylko od strony kierowcy. Od strony pasażera lub z pilota otwierał i zamykał od razu. Wymieniłem zamki kierowcy, pasażera - bez zmian. Ale widać było że problem leżał po stronie drzwi od kierowcy. Okazało się, że centralka walnięta, bo nie przekazywała sygnału do drzwi kierowcy, aby otworzyć/zamknąć je elektrycznie. Oczywiście mechanicznie (kluczykiem) można było otworzyć/zamknąć bez problemu. Tak więc stawiam na centralkę. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2010, 13:18
|
|
|
Raku, zapewne z jakiegoś szrotu, albo popytaj w dziale sprzedam Ale skoro fabryczny central zamyka z klucza to nie wiem czy to jego wina tak do końca
ciechu pisze o problemach natury elektrycznej, ale przecież tobie z kluczyka działa dobrze. |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-06-2010, 14:34
|
|
|
mrk69, zamyka, ale tylko od strony kierowcy. Z klucza od strony pasażera jest efekt taki jak z pilota. Przyczyną jest to, że centralka nie podaje sygnału do zamka od kierowcy. Fabryczny fiatowski CZ jest tak skonstruowany, że jeżeli nie odbiera sygnału o poprawnym otwarciu lub zamknięciu zamków master, to wraca do poprzedniej pozycji. Miałem dokładnie taki sam problem i wymiana zamków (sprawnych) nie zmieniła nic. Pomagał mi w tym Marian (tato p_r_z_e_m_k_a) i doszliśmy na końcu do tego, że jedynie centralka może powodować takie efekty. Problem nie doczekał się w moim przypadku praktycznego rozwiązania, bo zaraz potem auto sprzedałem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2010, 14:38
|
|
|
No tak, zamyka jak się wciśnie dzyndzel i przez kluczyk.
Sprawdzę dziś co się dzieje przez zamknięcie drzwi pasażera kluczykiem, bo dzyndzlem zamyka tylko jedne drzwi.
Może to wina rzeczywiście 'przekaźnika' centralnego zamka...
Chociaż sterownik z pilotami wpięty jest w kabinie, na samym początku gdzie kable wchodzą do środka. I sygnał tam się pojawia do zamknięcia, nie wiem o co cho!
Mam jeszcze dwa auta z których mogę podmienić i zobaczyć czy coś się zmieni
Tak czy siak jeśli to wina przekaźnika, to takowy chętnie bym nabył. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2010, 17:39
|
|
|
Moze byc centrala wlanieta - potwierdzam....a co jezeli poszedlbys na skroty i ciut prozaicznie,ale skoro od strony pasazera wszystko jest ok to nie mozesz przy centralce przewodow biegnacych na drzwi kierowcy rownolegle wpiac pod drzwi pasazera? wiem ze to polsrodek, ale skoro jest problem ze znalezieniem centralki....hmmm... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2010, 10:07
|
|
|
Zamykanie od strony pasażera czy to dzyndzlem czy kluczykiem nic nie robi, tzn zamyka jedynie drzwi pasażera
Podmiana 'przekaźnika' niczego nie zmieniła.. zamyka tj. wyżej.
Później zerknę czy inny przekaźnik i sterownik z pilotami będzie działał, ale chyba wątpię.
Nie wiem, czy nie pozostaje mi pójść na skróty jak mrk69, i oszukać seryjny centralny. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-06-2010, 17:48
|
|
|
Raku, dodam od siebie ze tez miałem podobny problem... U mnie był taki motyw ze przed podłączeniem sterownika cz z pilotem wszystko działało ok ale po podpieciu sterownika całkowicie odcieło sterowanie z masterów. W sumie mi to nie przeszkadza bo w koncu nie po to zakładałem piloty zeby recznie zamykac |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|