Dziwny pisk |
Autor |
Wiadomość |
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2011, 18:35 Dziwny pisk
|
|
|
Witam wszystkich!
Jezeli temat juz byl to z gory przepraszam ale nic takiego nie znalazlem... A wiec mam pewien problem chodzi o moja tube... wydaje jakis dziwny pisk jak wlaczy sie radio nie wazne czy jest to CD czy FM... nie wiem mial ktos moze taki przypadek czy to jakies zwarcie, przebicie na kablu.. Prosze o pomoc
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 18:36
|
|
|
Zjawisko to występuje przy odpalonym silniku tylko czy cały czas?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2011, 18:45
|
|
|
sory nie napisalem.. tylko na wlaczonym silniku |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 19:24
|
|
|
To zapewne zakłócenia. Jakie masz kable sygnałowe?? Jak made in china to nie masz się co dziwić że Ci piszczy...
I mam nadzieję że przewodu zasilającego nie poprowadziłeś razem z sygnałowym |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2011, 19:24
|
|
|
masz zakłócenia pewnie od alternatora ja kiedyś miałem podobnie jak włączyłem silnik to w głośnikach włączała się wiertarka
myślę ze filtr przeciw zakłóceniowy z allegro powinien rozwiązać sprawę
a jak masz podpięte zasilanie radyjka ?? bez pośrednio od akumulatora czy wpięte gdzieś w instalacje ?? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 19:33
|
|
|
No i masa też jest istotna. Spotkałem sie z sytuacją że zakłócenia powstały na skutek podłączenia masy do karoserii w bagażniku a przy bezpośrednim podłączeniu do aku znikały. Ale to ponoć tylko w kiepskich wzmacniaczach występuje.. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 21:01
|
|
|
Masa to podstawa, ale....napisz co to za radio i wzmacniacz. Ja kiedyś miałem cudaczne firmy sprzętu w Tipo i pisk był. Możesz sobie montować filtry, przekładać kable nawet grubości reki, montować masę ze wszystkich miejsc a i tak nie zagra. Niektóre radia mają po prostu byle jak wykonane połączenie RCA i masę walą na kable chinche. Miałem raz tak, że wcale nie musiałem ciągnąć masy do wzmaka, bo szła sobie z chinchy....poskutkowało zastosowanie lepszego sprzętu. |
_________________
|
|
|
|
|
sylwester
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Wronki
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 00:43
|
|
|
koledzy kable ekranowane od radia do odbiornikaa zasilanie bezpośrednio z aku
filtr na zasilanie ale w metalowej obudowie i uziemiony do karoserii i problem z głowy |
_________________ sylwek |
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-03-2011, 15:55
|
|
|
Takowy filtr przeciwzakluceniowy mam podlaczony... radio JVC modelu na chwile obecna nie pamietam... + podlaczony bezposrednio do akumulatora (oczywiscie bezpiecznik jest ), masa podlaczona do karoserii w bagazniku, osobny kabel sygnalowy... wzmacniacz to nie wiem jakiej firmy jest bo dostalem go od znajomego bo moj blaupunkta szlak trafil a jezeli chodzi o tube to jest to model blaupunkt GTt 1200 MKII(nie wiem czy w tym przypadku ma to jakies znaczenie)... wszystko bylo ok jakies 4-5 miesiecy az ostatnio wlasnie zaczely sie dziac takie dziwne rzeczy ;/ |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2011, 16:14
|
|
|
a czyściłeś mase ?? może zardzewiała albo zaśniedziała i dlatego |
|
|
|
|
krycha1123
Wiek: 35 Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-03-2011, 16:43
|
|
|
nic takiego nie probowalem poniewaz chcialem zeby mi ktos doradzil jaka jest tego przyczyna |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2011, 13:52
|
|
|
Przepraszam kolegę krycha1123, że zaśmiecę mu temat,ale mam podobny problem i chciałbym zapytać co o nim sądzicie.
Mianowicie posiadam takie "car audio"
radio dalco (1-sza klasa to to nie jest ale wtedy chodziło o cenę i wejście USB ) podłączone pod standardową instalacje
Tuba dibeisi (aktywna) podłączona bezpośrednio pod aku (+ i -) kable chincz (podobno podwójnie ekranowane) idą prawą stroną auta pod listwą progową a zasilanie do tuby idzie pod listwami z drugiej strony.
Co do samego problemu: wlączone radio tuba wszystko gra. Włączam silnik patrze na tubę a tam drgania membrany identyczne z pracą silnika.... Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi bo nie bardzo wiem jak to opisać :/
Dodatkowo gdy gra sprzet audio a odpalę auto i WŁĄCZE światła w tubie słyszę taki jakby strzał... BUM BUM i cacy wszystko gra dalej.
Jak myślicie co to....? będę wdzięczny za jakieś sugestie |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-03-2011, 16:49
|
|
|
obaj panowie macie problem ze swoimi "wypasionymi" wzmacniaczami, które pozbawione są jakichkolwiek filtrów. zakłócenia mogą przedostawać się za równo od zasilania jak i od sygnału. osobiście obstawiam stronę zasilania, a jako źródło zakłóceń wskazuje alternator, z którym coś się dzieję ( może szczotki , może regulator napięcia )
w przypadku kolegi yeah90, na 95% problem leży w alternatorze, chociaż takie kombinacje jak radio krzak + tuba aktywna krzak to nigdy nic nie jest pewne.
od nośnie kolegi krycha1123, to ja bym na początek zainwestował w takie coś
http://allegro.pl/filtr-m...1510524043.html |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2011, 18:12
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | problem leży w alternatorze |
w prawdzie nie wiem czy "pompowane" przez altek napięcie jest prawidłowe, ale przed wymianą regulatora (w zeszłe wakacje) na wolnych obrotach lub dohamowywaniu przed zakrętem przygasało mi podświetlanie dechy i światła miały tendencję do "pulsowania" po wymianie oba zjawiska ustały, a ten nieprzyjemny problem z dźwiękiem nadal występuje
Leśniczy napisał/a: | radio krzak + tuba aktywna krzak |
Przepraszam nie kumam. Jaki krzak
I przede wszystkim co zaradził byś na takowe zjawisko trzebaby coś w altku pogrzebać |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-03-2011, 23:37
|
|
|
yeah90, krzak to znaczy no-name czyli sprzet nie markowy lub bez markowy i mam tu na myśli dalco + dibeisi.
ogólnie to widzisz w twoim przypadku na prawde ciężko stwierdzić co jest przyczyną bo jeśli w głośnikach tubie czy cb-radiu słychać obroty silnika to wskazuje, że źródło energii czyli alternator generuje większe zakłócenia niż powinien. ale jest druga strona problemu bo zupełnie sprawny alternator podobnie jak silnik od dmuchawy czy wycieraczek również generuje pewne zakłócenia tyle, że producenci sprzętu car-audio są tego świadomi i żeby klient nie był zawiedziony ich sprzętem stosuja w radiu czy wzmacniaczu filtry, ktore takie zakłócenia mają niwelować. w przypadku radia dalco czy tuby aktywnej dibeisi gdzie ceny tych produktów są o 30-40% niższe niż sprzętu markowego, producent musiał na czymś zaoszczędzić.... być może zaoszczędził nie dając filtrów, a być może filtry są a zaoszczędzono na czyms innym .... więc być może kupisz filterek za 20zł * link podawałem wyżej ) a być może czeka cie regeneracja alternatora |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2011, 23:44
|
|
|
Z tego co gdzieś czytałem filtry zazwyczaj są, tylko jakość materiałów z których zostały wykonane pozostawia wiele do życzenia:) I tu też chodzi o inne elementy, które są po prostu tandetne i nie spełniają tak dobrze swojego zadania jak elementy układów z markowych sprzętów. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|