|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie o wzmacniacz |
Autor |
Wiadomość |
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2008, 17:38
|
|
|
avenger85 napisał/a: | matrix0606 wprowadza cię w delikatny błąd tłumacząc jak podłączyć wzmaka
poprawny sposób podłączenia przedstawia kolega tipacz |
proszę Cię avenger85 i inni szanowni koledzy. co Wy piszecie? tu jest cytat:
"Najlepiej pociągnąć plus oraz minus bezpośrednio z akumulatora, ale często można znaleźć masę przy śrubach w bagażniku"
ze strony http://www.profet.pl/inde...zial=4&id_art=4 , a tu cytat kolejny:
"W zasadzie najlepsze jest podłączenie wprost do akumulatora - gwarantuje to najmniejsze spadki napięcia i pewny punkt masy. Nie należy wykorzystywać karoserii jako połączenia masy."
ze strony http://gmm.home.pl/rozwia...odlaczenie.html . więc kto tu w błąd wprowadza? nie mam żalu, ale uwierzcie mi, wiem co piszę. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2008, 18:45
|
|
|
Mam pewien problem z prądem Nie moge go 'złapać'. Podłączyłem do + aku i do wzmaka. Potem kablem od masy szukałem jakiegoś punktu zaczepienia, ale niestety ciągle nic.
Czy ten bezpiecznik przy aku musi być?
Czy jego brak może być przyczyną niedziałania wzmacniacza?
Jak taki bezpiecznik zdobyć/zrobić? Teoretycznie dostałem w zestawie takie coś:
okrągły kabel dokładnie takie jak od prądu, zrobiony jest obwód zamknięty, a po środku jest wejście na bezpiecznik i bezpiecznik 60A. W wzmaku mam 20A.
** Dodano: 26-11-2008, 18:59 **
avenger85, co to za baniuszka, co podłączony jest do niej + i masa? |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-11-2008, 09:35
|
|
|
matrix0606, teorii podłączenia jest tyle co osób piszących o nich, ja i kolega avenger85 przedstaiwamy sposób sprawdzony w autkach TT. Ja osobiscie testowałem kilka sposobów i ten jest najlepszy.
n-e-o, a podpiąłeś żyłę sterującą? jak nie to na wzmaku koło plusa i minusa masz jeszcze REM tam podpinasz żyłę która z drugiej strony jest podpieta do któregos kabelka w radiu na którym pojawia sie napiecie po włączeniu radia. Czesto jest to kabelek własnie REM lub kabel do sterowania antenką elektryczną.
n-e-o napisał/a: | avenger85, co to za baniuszka, co podłączony jest do niej + i masa? |
To jest kondensator, który ma za zadanie utrzymywanie napiecia na CA na stałym poziomie i nie dopuszcza do spadku napiecia. Dodatkowo eliminuje on wszelkiego rodzaju zakłócenia pochodzące od układu zapłonowego, rozrusznika, wycieraczek i innych urządzeń które powodują zakłócenia. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2008, 14:22
|
|
|
tipacz napisał/a: | n-e-o, a podpiąłeś żyłę sterującą? jak nie to na wzmaku koło plusa i minusa masz jeszcze GND tam podpinasz żyłę która z drugiej strony jest podpieta do któregos kabelka w radiu na którym pojawia sie napiecie po włączeniu radia. Czesto jest to kabelek własnie GND lub kabel do sterowania antenką elektryczną. |
GND to nie jest czasem uziemienie? Ground?
Pomiędzy Power i Ground mam Remote. W radiu nie mam już żadnego wejścia do takiego podłączenia Czy mam to podłączyć do kostki? Czy to pomoże w uruchomieniu wzmaka? Bo już się zaczynam obawiać, czy ten wzmacniacz jest dobry
Prąd i masa są sprawne. Tzn, od czerwonego idzie prąd, a od czarnego jest przejście na uziemienie. Sprawdzałem miernikiem. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 14:27
|
|
|
Neo bezpiecznik byc musi, ze wzg. na zabezpieczenie przed ewentualnym zwarciem.
Jesli chcesz spac spokojnie, wstaw jakis 40 amperowy(lub 60),
Brak bezpiecznika bynajmniej nie powoduje braku pradu we wzmaku; potrzebny sygnal z kostki ISO - prawdopodownie niebieski kabelek(electric antena). |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 14:34
|
|
|
słuchaj dokładnie powinno to wyglądać tak
+ REM GND
do + oczywiście 12volt z aku , do GND czyli masy dajemy masę ze szkieletu auta zaś do zacisku REM ( REMOTE )dajesz cienki niebieski przewód który powinien ci wychodzić z kostki wpiętej do radia jeżeli takowego przewodu tam nie masz to do zacisku REM dajesz po prostu +12volt np z zacisku plusowego obok ... tylko rzecz w tym że jeśli dasz na stałe 12 na REM to wzmacniacz będzie ciągle włączony warto wtedy założyć jakikolwiek przełącznik tam .... ale z tego co mi wiadomo a raczej czego jestem na 100% pewien to jeśli masz radio blaupunkta to podłączone ono jest kostką ISO która wygląda tak interesuje cię niebieski przewód w czarnej kostce ( ta brązowa to głośniki ) przedłużasz go i dajesz po zacisk we wzmacniaczu REM i od tej pory włączasz radio i wzmacniacz sam startuję , gasisz radio wzmacniacz też gaśnie ....
resztą kabelków na tej fotce się nie przejmuj |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2008, 14:37
|
|
|
Jak już wspominałem. Oto kabel z bezpiecznikiem który dostałem:
Jest okrągły i nie wiem co z tym zrobić.
Kabel niebieski mam i zaraz będe to testował. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 14:44
|
|
|
przecinasz go w połowie i zakładasz na kablu z aku
tak ogólnie to ten bezpiecznik możesz sobie darować ale tylko pod warunkiem że jesteś pewny że w przyszłości nic nie przytnie, przetrze tego kabla który puściłeś z aku przez całe auto bo ten bezpiecznik będzie miał za zadanie ochronić akumulator i instalacje elektryczną auta w razie uszkodzenia kabla zasilającego wzmacniacz
a że kładłeś tą instalacje sam proponuję ci go jednak założyć |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2008, 16:55
|
|
|
Dzięki. Właśnie myślałem, żeby go przeciąć w pół, ale znowu z drugiej strony pomyślałem, że po co robili takie koło, skoro mogli dać już gotowe 2 odcinki kabla z bezpiecznikiem pomiędzy
Jutro będzie cięcie-gięcie, a jak narazie uruchomiłem wzmacniacz i suba Jak trafnie zauważyliście nie podpiąłem niebieskiego kabla sterującego. Podpięcie go uruchomiło całą instalacje. Mase złapałem ze śruby od zamka klapy. Wzmak przymocowałem na tylnej, pochyłej ściance suba. Wszystko gra wyśmienicie.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 17:37
|
|
|
teraz tylko uważaj na odpadającą szpachle joke
pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-11-2008, 08:49
|
|
|
n-e-o, sorki za myłke - nie wiem dlaczego tak sie pomyliłem poprawione w poście |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|