Czujnik Temp. powietrza - wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 19:54 Czujnik Temp. powietrza - wtrysk
|
|
|
Jeżeli jest uszkodzony można zastąpić go prowizorycznie opornikiem, lecz lepiej jest wykombinowac sobie termistor taki jak jest w czujkach termometrów elektroniczych i tą czujkę wyprowdzić z silnika - żeby był nadmuch powietrza z zewnątrz samochodu. natomiast kabelki od czujki wpiąć we wtyczne od uszkodzonego czujnika. Może rozwiązanie to nie jest jakieś wielce odkrywcze ale jakoś działa i możanjak się ma taką czujke trochę zaoszczędzić na czujniku. Docelowo chcę ustalić parametry termistora który jest oryginalnie w tym czujniku ATS-04 i wtedy będzie go można małym kosztem regenerować. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 22:00 Re: Czujnik Temp. powietrza - wtrysk
|
|
|
ale kombinacje - a czujnik od 20 do 50 zl |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 23:36
|
|
|
czujnik magneti marelli kosztuje 120 zł oryginał - nie ma zamienników jak już to można kupić jakiś ze szrotu tylko ile to podziała. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 13:54
|
|
|
Tomilee napisał/a: | czujnik magneti marelli kosztuje 120 zł oryginał - nie ma zamienników jak już to można kupić jakiś ze szrotu tylko ile to podziała. |
ulala i tu sie mylisz! ostatnio EPS zaczal robic czujniki temp. do tipo - do tej pory placilem dwukrotnie po 140zl za oryginalny czujnik (szeroki gwint - brak bylo zamiennikow). W tym roku myslalem, ze znowu mi padl i za EPS'a placilem 48 zl. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 17:36
|
|
|
Powiedz gdzie można kupić taki zamiennik albo jakie on ma dokładnie oznaczenia to się sam przekonam. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 19:02
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Powiedz gdzie można kupić taki zamiennik albo jakie on ma dokładnie oznaczenia to się sam przekonam. |
Wroclaw ul. Trzebnicka
nie pamietam jak sie sklep nazywa, ale chyba Vema-Pol
71-322-95-57 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 23:35
|
|
|
Napisz może jeszcze jakieś oznaczenia tego czujnika to może w Opolu tyż będzie do dostania.
[ Dodano: Sro 28 Gru, 2005 18:23 ]
Ostatecznie rozwiązałem problem czujnika a mianowicie kupiłem nowy - zamiennik podaje numer i nazwę producenta oraz cene:
BERU ST 035
0 824 111 010
cena 68 zł
Jest to czujnik temp powietrza do Fiatów z wtryskiem na pewno 1.8 i 2.0 a dalej to nie wiem |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2006, 20:13
|
|
|
Czy ktoś może opisać jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika i gdzie tak wogóle jest on schowany? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Vipera
Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 44 Skąd: Cyców
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2006, 21:18
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | Czy ktoś może opisać jakie są objawy uszkodzenia tego czujnika i gdzie tak wogóle jest on schowany? |
Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest pod punktem czwartym. Jeszcze nigdy nie mieliśmy z nim problemów ale wg książki przy jego wadliwym działaniu występuje brak mocy lub spalanie stukowe. |
_________________
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2006, 09:57
|
|
|
Vipera dzięki za schemat.
Zastanawia mnie jedno: odłączenie tego czujnika nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika - przynajmniej u mnie - czy to normalne? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Vipera
Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 44 Skąd: Cyców
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-03-2006, 15:05
|
|
|
W naszym przypadku po odłączeniu czujnika obroty silnika wzrosły z 1000 na 1200. Po ponownym podłączeniu wróciło na 1000 (próbę przeprowadziliśmy na ciepłym silniku [90] i na benzynie). |
_________________
|
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-10-2006, 09:36
|
|
|
A powiedzcie mi czy taki bajer wpiety w czujnik temp. powietrza moze cos zmienic Chip do 20 KM wiecej w twoim aucie !!! Czy ktos z klubowiczow probowal zastosowac to w swoim fiacie? Ciekaw jestem czy jak sie to zamontuje to nic sie nie popsuje? Koszt tego "opornika" jest nieduzy wiec chyba mozna zaryzykowac... |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-10-2006, 11:39
|
|
|
Nie montuj tego. To jest opornik, montowany na czujniku temperatury. Montująć go 'oszukujesz' kompueter silnika, który myśli, że silnik ciągle jest zimny. Wtedy podawana jest większa dawka paliwa (żeby auto szybciej się rozgrzało) i ogólne praca silnika dostosowywana jest do warunków 'zimnego silnika'. Więć na dłuższą metę, auto będzie paliło więciej i raczej napewno może grzać się bardziej.
Niestety prawdziwy tuning kosztuje. Ingerencja w komputer i jego mapy + ingerencja mechaniczna przyniosą jakiś efekt. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-10-2006, 11:45
|
|
|
Ok, dzieki. W takim razie zastanowie sie czy montowac. W pierwszej kolejnosci zamontuje to moj kumpel do Bravo 1,4 12v. Jezeli bedzie zadowolony to z pewnoscia skusze sie na montaz. A czy moc faktycznie wzrasta? Czy tylko spalanie wzrosnie a moc pozostanie taka sama? |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|