Nagle straciłeś biegi? Przeczytaj to... |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-09-2005, 16:52 Nagle straciłeś biegi? Przeczytaj to...
|
|
|
Jeżeli nagle np. podczas stania na skrzyżowaniu, przelaczania biegów podczas jazdy, lewarek stracił
"opor" i nie mogles wlaczyc zadnego biegu przeczytaj ponizej co mogło być przyczyna tego zdarzenia.
System zmiany biegów oparty jest na cięgnach które łącza lewarek zmiany biegów z skrzynia. Cięgna mocowane są na
metalowych kulkach ktorych drugie konce sa gwintowone i mocowane do "lacznikow" lub samych juz dzwigien w skrzyni.
Z biegiem czasu smarowanie miedzy kulka a ciegnem ulega powolnemu "zatarciu".
"Koszyczek" od ciegna coraz bardziej ociera o kulke przez co tworza sie luzy.
Na wybojach gdzie autko "skacze" moze dojsc nawet do wypadniecia ciegna z kulki.
W moim przypadku tak bylo.
W komorze silnika znajduja sie 3 ciegna. Jedno z nich - najznizej polozone - jest najabrdziej narazone na dzialanie zanieczyszczen.
To ciegno rowniez odpowiada za synchornizacje - przytrzymywanie lewarka w danej pozycji.
I to ciegno w mojej Temprze zawiodlo.
Wypadlo z kulki i stracilem "biegi".
Naprawa polega jedynie na kupnie nowego ciegna.
Nowe ciegno w ASO kosztuje 62,40 zł.
Ponizej znajduje sie rysunek z zaznaczonym ciegnem ktore u mnie zawiodło.
Prawdopodobnie w waszych przygodach bedzie podobnie.
Wymiana niestety nie obejdzie sie bez dostepu do kanalu, bo
żeby odkrecic ciegno nalezy zrobic to od dolu.
Kod produktu 7649268 - w ASO odrazu go zindentyfikuja.
Cięgno to stosowane jest w wersjach silnikowych 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2005, 17:48
|
|
|
moze tez sie zdazyc ze kulka bedzie ok, ale guma tlumiaca drgania (na laczeniu dwóch cięgien) moze sie porwac. Tak wlasnie mialem. Nie mialem czasu na ASO bo musialem jechac w trase wiec zaspawalem to laczenie (juz przejechalem na tym 10tys. i jeszcze sie nie urwalo i mam nadzieje szybko nie urwie:) |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-09-2005, 08:30
|
|
|
Ponad rok temu jak wymieniłem wszystkie trzy bo były powyginane a jak się zagłębiłem w komorę silnika, to się okazało że jedno z nich jest pęknięte, ale nie sprawiało to kłopotów przy zmianie biegów. Kupiłem używki na giełdzie w niezłym stanie gość policzył mi 60zł za komplet. Trochę się tylko dziwiłem że to pęknięte nie dawało żadnych oznak. |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-09-2005, 22:21
|
|
|
Dodam tylko tyle, ze lewarek po zmianie ciegna juz nie lata tak jak by mial luzy jak skurczybyk Bardziej czuc "opory". Troche wygodniej teraz jest. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-09-2005, 19:32
|
|
|
Niedawno tez to robiłem i wcale nie trzeba zaraz kupować nowych cięgien.
Wyczyściłem, nasmarowałem , złożyłem a potem zawalcowałem z zewnątrz i jest super.
Jak nie macie możliwości zawalcować to po prostu trzeba "inteligentnie" ostukać młotkiem mądrze podpierając i w ten sposó zawalcujecie metal który ściśnie łożysko z tworzywa na kulce i znowu jest kilka lat spokoju aż do ponownego wytarcia. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-09-2005, 19:55
|
|
|
muflonek napisał/a: | moze tez sie zdazyc ze kulka bedzie ok, ale guma tlumiaca drgania (na laczeniu dwóch cięgien) moze sie porwac. Tak wlasnie mialem. Nie mialem czasu na ASO bo musialem jechac w trase wiec zaspawalem to laczenie (juz przejechalem na tym 10tys. i jeszcze sie nie urwalo i mam nadzieje szybko nie urwie:) |
W którym miejscu znajduje się guma tłumiaca drgania ?? W mojej Temperce lewarek zaczął luzniej chodzidć i zrobiło sie głosniej podczas zmiany biegów ,jakies stuki
Zdiąłem mieszek, ale od góry nie bardzo widac zeby było coś nie tak. Cięgna smaruje dość często, biegi wchodzą tak jak dotychczas, tylko te stuki dochodzące od mocowania lewarka mnie denerwują |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-07-2006, 18:50
|
|
|
Dzis zlokalizowalem ze u mnie sa luzy na wszystkich ciegnach. Jak wlozylem lapy pod maske i zaczalem nimi ruszac to moge stwierdzic ze na kazdym polaczeniu mam luz...Chyba te gumki szlak trafil... Biegi wczodza ok ale drazek ma luz jak noga 40 w bucie 45 a do tego dochodza denerwujace stuki ... Czy wymiana/regeneracja tego jest trudna/kosztowna? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-07-2006, 20:23
|
|
|
adams napisał/a: | Czy wymiana/regeneracja tego jest trudna/kosztowna? |
Koszt nowych 3 drążków to ok 150zł.
Sama wymiana nie jest zbyt trudna, choć dostęp do drązków jest "upierdliwy". |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2006, 10:33
|
|
|
No to wszystkie drążki wymienione, luz jest mniejszy (ale nadal jest) a zniknal klopot z wrzucaniem biegow. W jaki jeszcze sposob mozna zlikwidowac luz? Drazki kupilem nowe za 156 zl komplet.... |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-09-2006, 19:36
|
|
|
Kurka nie mam już tego zdjęcia. Ale lewarek zmiany biegów podtrzymywany jest takmi 2 podkladkami z wycietymi w srodku "ucietymi" stożkami. U mnie dolna podkladka tak sie zużyła, że lewarek mi wpadł w podłogę. Koszt tych podkładek jest mały. Ja wymieniłem je bo musiałem, ale też odrazu lewarek lepiej się trzyma. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
krapkov
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 28 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-12-2006, 02:12
|
|
|
Witam!
Mam problem z biegami u siebie...a w zasadzie chodzi o konkretny jeden bieg...bieg 4...
Od niecalego tygodnia nie mam czworki wogole... nie da sie jej wbic po prostu. czuje opor ale nawet po rusku (czyli na sile) wbic czworki sie nie da... |
_________________ Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 00:59
|
|
|
jeśli to nie powżny problem np ze skrzynią , z synchro (nie zgrzyta) to po prostu posprawdzaj dokłdnie wpierw cięgna / wodziki ( _szukaj_ na forum) no i koniecznie poduszki silnika; możesz mieć którąś zerwaną a nie musi być tego wizualnie widać, że silnik wisi przechylony np na bok i cięgna od skrzyni nie chodzą poprawnie; poduszki + cięgna; potem dopiero szukanie problemu w skrzyni; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
marux28
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 102 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 11:31
|
|
|
A propos wymiany cięgien zmiany biegów koszt wszystkich trzech ok 180 zł. Tylko trzeba dobrze poszukac po sklepach. Bo w ASO naw u nas byly nie dostepne |
_________________ Tempra 2.0ie LPG przebieg: kto to wie?
FSM Bielsko Biała
Uno1.0ie |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 16:11
|
|
|
Przed tym jak dostałem auto od tescia niemógł on wrzuci 3 i 5tki pojechal do mechesa i on wymienił jakies cos gumowe pod lewarkiem zaplacił 100 i teraz jest ok. |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 17:47
|
|
|
pod lewarkiem? a nie pod spodem auta poduszkę od skrzyni przypadkiem? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|