Polerowanie autka... / Porady wyboru past do polerowania |
Autor |
Wiadomość |
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 14:35
|
|
|
chwali się że użyłeś opcji szukaj i odkopałeś tema sprzed prawie 3 lat
Zarazzz napisał/a: | Jak użyłem pasty Tempo to po około 1 miesiącu lakier zrobił się znowu matowy, |
to i tak długo ci się utrzymywał błysk pamiętasz ile razy myłeś auto w tym czasie? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Zarazzz
witamy nowego
Wiek: 36 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 22-05-2009, 02:36
|
|
|
szczerze to ani razu
zależy mi żeby zejść po kosztach do minimum a czerwony lakier podobno najszybciej matowieje i ta próbka co mechanik nałożył trzyma już około 7 miesięcy tyle że wiem że nie powie co to za pasta a 300zl niechciałbym płacić bo z 100 samej robocizny weźmie. Macie jakieś pomysły?
pozdro ludziska |
_________________ Fiat Tempra 1.6 benzynka 1991r.
Silnik : 159A3.046
Wersja : 159AE54A
kolor: Marchewkowy |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-05-2009, 09:28
|
|
|
Zarazzz napisał/a: | zależy mi żeby zejść po kosztach do minimum a czerwony lakier podobno najszybciej matowieje i ta próbka co mechanik nałożył trzyma już około 7 miesięcy tyle że wiem że nie powie co to za pasta a 300zl niechciałbym płacić bo z 100 samej robocizny weźmie. Macie jakieś pomysły? |
Jak masz płacić 100zł samej robocizny to chyba lepiej iść do OBI albo CASTORAMY i kupić sobie polerkę za 100zł, która wcale nie rozpadnie się po pierwszym użyciu
Co do pasty - jak lakier jest mocno zmatowiony to możesz spróbować pastą polerską, która nazywa się FARECLA G3 - do tanich ona nie należy, ale efekt jest naprawdę niezły A jeśli chcesz tylko "odświeżyć" lakier to możesz poszukać wśród chemii do samochodów jakiegoś wosku w mleczku z "granulkami lekkościernymi", ja osobiście robiłem polerkę swojego takim właśnie mleczkiem firmy T-CUT - bardzo się to przyjemnie nakłada a i efekt też jest niezły i chwilę się trzyma Tylko musisz uważać szukając, bo niektóre te mleczka są koloryzujące, inne znowu do lakierów metalicznych, inne do pastelowych, itd. Ogólnie jest tego wszystkiego w ciul i trzeba czytać etykiety do końca żeby sobie zonka nie zrobić na aucie |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-05-2009, 11:50
|
|
|
polansky napisał/a: | FARECLA G3 |
a to nie jest coś na wzór TEMPO ? Używałem tej pasty i po niezłych męczarniach z nakładaniem tego i ścieraniem - efekt jest na prawdę powalający. Ale to tylko na parę dni ... później znowu mam czerwony mat |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-05-2009, 13:36
|
|
|
To jest coś na wzór tempo, tyle że tego właśnie raczej ręcznie nie nałożysz i nie wypolerujesz dla pełnego efektu, nawet przy użyciu polerki nie jest tak łatwo
No nie wiem, ja nie miałem specjalnie wypłowiałego lakieru więc nie wiem jak długo trzyma się efekt na już bardzo zmatowionym lakierze. Druga sprawa, że akurat czerwony lakier lubi płowieć na słońcu |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 10:22
|
|
|
to po tempo nalozyc dobry wosk i polysk se bedzie utrzymywac dluzej |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-04-2010, 20:10
|
|
|
No to odświeżam temat :]
Z racji tego że już nie mogę patrzeć na mój rosso mat postanowiłem działać.
Załatwiłem sobie polerkę i pastę ... no właśnie. Podobno najlepsza do tego jest g3. Już miałem ją wziąć ale zobaczyłem popularne TEMPO. Normalnie to bym nie wziął ale pisze że jakaś nowa receptura że lepiej poleruje itp. http://www.otopr.pl/pr/te...e,art,6901.html no to się skusiłem.
W najbliższym czasie zamierzam się za to zabrać. Wiem że to nie jest takie łatwe jak by się wydawało ( 1 raz będę to robił maszynowo - zawsze robiłem ręcznie i efekt był na 2 tygodnie )
Mam nadzieję że jakoś to w miare mi wyjdzie.
Zamierzam umyć auto :p -> nakładać pastę na " nośnik " i jechać po karoserii polewając wodą ( mam nadzieję że nie naleje mi się do maszyny ) później jakoś zetrzeć pozostałości i mam nadzieję że to będzie wszystko i efekt będzie na długo. Nie wiem czy później z osobna nie przejechać auta jakimś woskiem koloryzującym jeszcze.
Aha czym lepiej polerować ? - nakładką z takim czymś przypominającym watę czy nakładką przypominającą ścierkę do kurzy ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-04-2010, 22:40
|
|
|
ostatnio kładłem wosk twardy nie pamietam firmy efekt fajny ale i tak musze poprawic bo na myjni wszytskiego nie zmyli pozostawały jakies chropki i będe jechal tez pasta tempo a dopiero pozniej wosk jak bedziesz polerowal uważaj żeby lakieru nie przegrzać i jezeli miałeś cos malowane nie orginalnie to uważaj na zagięciach czasami kiepsko zrobione i cienka warstwa jest lakieru ja bym to zrobił tak ze tempo na szmatke i wcierał w karoserie następnie zostawił do wyschnięcia i na sucho maszyna dopolerował reszte po przejechaniu tak całego auta jakiś twardy wosk tak samo i efekt powinien utrzymywać się długo z tempem uważaj na uszczelki zostawia białe ślady |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-04-2010, 22:43
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | z tempem uważaj na uszczelki zostawia białe ślady |
wiem :p mam kilka już od roku. Dzisiaj poczytałem że czernidło do zderzaków da radę albo wd 40
co do samego polerowania. Muszę maszyną bo inaczej efekt będzie taki jak zawsze czyli krótkotrwały. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-04-2010, 23:11
|
|
|
wd40 odradzam bo jest tłuste i sie bedzie syf lepic czarnidło tak bo wysycha nadajac fajny kolor nie powodujac ze bedzie swie syf lepiec |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 17:43
|
|
|
Jutro mam wolne,gdybyś przypadkiem polerował to daj znać podjade pokaże co i jak.Masz bieżącą wode w garazu?Po polerce to gites jest karcherem spłukać reszte pasty. |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 18:57
|
|
|
ivanovich81 napisał/a: | polerce to gites jest karcherem spłukać reszte pasty. |
chyba chciałes powiedzie ze gąbka i woda z szamponem innej rady nie ma bo kropeczek po pascie samą wodą nie spłukasz
A przed polerowaniem najlepiej kupic papier wodny 2000 albo 2500 zmatowic go jeszcze delikatnie i dopiero polerowac bo bez matowienia to troche lipa sama pasta musisz orac polerka a tak to leciutko przejerzdzasz uwaga nie przedzrzec bo jak lakier orginalny to jest go bardzo cieniutka warstwa bezbarwnego i po problemie juz szybko nie zmatowieje
Jak ktos nigdy nie polerował to niech lepiej uważa w żadny przypadku nie przytrzymywac polerki w jednym miejscu bo przedarcie i spalenie gwarantowane
a pasta wyglada tak i takiej używamy na lakierni i jest ok tylko pamietać to jest pasta na mokro
PZDR. |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-04-2010, 20:12
|
|
|
poldek, dzięki za rady
ivanovich81, no właśnie już dzisiaj bym to zrobił ale nie mogłem się dodzwonić do kolegi co ma wodę pod ciśnieniem a u mnie pod blokiem raczej nie da rady z baniakami latać bo to nie wyjdzie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2010, 06:00
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | jezeli miałeś cos malowane nie orginalnie to uważaj na zagięciach czasami kiepsko zrobione i cienka warstwa jest lakieru |
Chyba na odwrót jak orginalny to cienka jak malowany przez lakiernika to gruba warstwa bo nakładany 2 razy bezbarwny |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-05-2010, 00:47
|
|
|
No i stało się ...
Zajęło mi to coś koło 5 H ... skończyłem w nocy i zabrakło pasty Za 2 dni jak wyszło słońce ( czyt. dzisiaj) wziąłem się za wycieranie pasty. Nie jest źle. Lakier cały, są miejsca niedopolerowane. Zająłem się tym ręcznie.
Dla potomnych - stanowczo odradzam pastę TEMPO - jest dobra na sucho ręcznie ale z wodą i maszyną prawie w ogóle nie poleruje. Co do nakładki na polerke - NIE dla jakiś pseudo nakładek - tylko i wyłącznie GĄBKA
tutaj efekt
Zdjęcia nie oddają efektu :p na żywo jest o wiele lepiej
[/url]
Pozostaje tylko czyszczenie pasty z plastików :/ i przetrzymanie zakwasów w nogach
ps. nie ma się czego bać :p Tylko lać wodą i polerować |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2010, 07:34
|
|
|
To teraz napisz w skrócie jak to robiłeś. Będzie dla potomnych.
Zdjęcia nie zginą, bo są na naszym serwerze
-jakiej polerki używałeś?
-nakładka - gąbka do polerowania, jaka miękka, średnia, twarda?
-pasta? tempo, ale do wody lipa, ale zmieniłeś ją na inną?
-itp
Efekt całkiem niezły jak na własnoręczną pracę
Teraz plastiki jakimś dobrym konserwatorem do odświeżenia warto by przelecieć |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-05-2010, 13:05
|
|
|
Raku, no tak :p
No to od początku
Najlepiej mieć dostęp do wody pod ciśnieniem ( bez wody nie ma polerowania )
Umyłem auto z dużą ilością płynu do naczyń po czym przystąpiłem do części właściwej.
Polanie karoserii wodą nakładanie pasty i jazda. Po jakimś czasie ręce odmawiają współpracy bo maszyna ciężka i trzeba trochę dociskać i pilnować się żeby w miarę równo to szło. Z moich obserwacji ( pasta tempo ) raczej ciężko uszkodzić lakier ( no chyba że G3 jest bardziej ścierna to wtedy trzeba uważać ). Tempo nie nadaje się do maszyny + woda ( dobrze radzi sobie na sucho z lakierem ale przecież na sucho maszyną nie pojadę :p bo nie da się jej utrzymać w rękach bo łapie taką przyczepność z karoserią że ją chce wyrwać a i lakier szybko się przypali ). No ale miałem tylko taką pod ręką więc się męczyłem dłuuugo ( a i tak maska nie jest taka jak bym chciał i nie wypolerowałem dachu bo brakło pasty i noc mnie zastała )
Sama maszyna wygląda jak szlifierka kątowa tylko ma regulację obrotów ( ta co miałem była trochę zrąbana i obroty były ustawione na stałe - coś koło 3 tys chyba ) do tego nakładka którą kupiłem to nie gąbka ( taka podobno jest najlepsza do polerki w co nie wątpię ) tylko coś na wzór waty na którą zakładamy ściereczkę podobno jak do ścierania kurzu. Nitki larały na prawo i lewo i powcinały mi się w wycieraczki znaczki itp itd. W połowie polerowania zużyła się na tyle, ze straciła chyba swoje i tak marne właściwości elastyczności i ścierności. No i przez to do teram mam zakwasy bo nieźle musiałem się namachać i spinać się, żeby to jakoś wyszło.
--->
Odradzam do tego celu TEMPO ( chyba jednak farecla tylko i wyłącznie )
Odradzam nakładkę przypominającą ścierkę do kurzu ( chyba jednak gąbką jest lepsza )
Lać dużo wody bo później lakier można przypalić ( w słońcu też nie polecam - ja polerowałem w zachmurzeniu 100% :p )
Cholernie ciężko usunąć pastę z szyb, zderzaków itp ( pasta pryska pod postacią mikro kropelek i uwali wszystko w promieniu 2 metrów i później tam gdzie wiatr poniesie )
Dzisiaj wychodzę i jak zwykle komuś się coś nie spodobało i mi upiększył moje idealnie czerwone drzwi
później dam fotkę
** Dodano: 07-05-2010, 14:21 **
oto fotka :/
|
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2010, 17:26
|
|
|
Raku napisał/a: | Teraz plastiki jakimś dobrym konserwatorem do odświeżenia warto by przelecieć | to nie tak prosto. Te konserwatory w stylu "czernido do plastików" itp. nie dają rady po wżerach z Tempo. Kilka aut spolerowałem i zawsze był ten sam ból....białe plaski, których się nie zmyje. To jest po prostu wypalony już plastik - oczywiście musi być to goły, nielakierowany plastik. Można lać konserwatorów litrami a i tak zawsze wyjdzie. Jedyna rada to malowanie po, albo zataśmowanie tych elementów przed polerką.
** Dodano: 07-05-2010, 18:27 **
Luczu, Fajne jest to uczucie jak ze starego lakieru nagle robi się nowy na jakiś czas Napatrzeć się nie można Dobra robota |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-05-2010, 20:26
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Luczu, Fajne jest to uczucie jak ze starego lakieru nagle robi się nowy na jakiś czas |
noooooooo !!! Szkoda że kiedyś to znowu będzie blade
mrk69 napisał/a: | Dobra robota |
dzięki
** Dodano: 07-05-2010, 21:37 **
aaaaaaaaaaaaa właśnie :p
Dzięki ivanovich81 za zachętę do polerki i użyczenia maszynerii hehe |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2010, 09:32
|
|
|
Prosze przyjechać i pokazać mnie te robote na żywo |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2010, 10:59
|
|
|
Luczu, no w końcu pewnie teraz robisz lans osiedlowy ale ładnie,ładnie
a co do Tempo to w sumie dobra pasta,tylko trza to ręcznie naginać,mówię tu o naszym polskim tempo (niebieskie opakowanie) bo jest też te czeskie czy słowackie Tempo,ale to nie jest to |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-05-2010, 11:16
|
|
|
ivanovich81 napisał/a: | Prosze przyjechać i pokazać mnie te robote na żywo |
kapucha bo masz syfiatą drogę dojazdową Auto mi się ukurzy
dziura napisał/a: | Luczu, no w końcu pewnie teraz robisz lans osiedlowy ale ładnie,ładnie |
no a jak :]
** Dodano: 17-05-2010, 20:31 **
białe plamy po paście bez problemu schodzą. Wystarczy psiknąć kapkę wd-40 i przetrzeć szmatą |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|