Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Polerowanie autka... / Porady wyboru past do polerowania
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2009, 14:35   

chwali się że użyłeś opcji szukaj i odkopałeś tema sprzed prawie 3 lat :lol:

Zarazzz napisał/a:
Jak użyłem pasty Tempo to po około 1 miesiącu lakier zrobił się znowu matowy,


to i tak długo ci się utrzymywał błysk 8) pamiętasz ile razy myłeś auto w tym czasie?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Zarazzz 
witamy nowego


Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-05-2009, 02:36   

szczerze to ani razu ;D
zależy mi żeby zejść po kosztach do minimum a czerwony lakier podobno najszybciej matowieje i ta próbka co mechanik nałożył trzyma już około 7 miesięcy tyle że wiem że nie powie co to za pasta a 300zl niechciałbym płacić bo z 100 samej robocizny weźmie. Macie jakieś pomysły?

pozdro ludziska :lol:
_________________
Fiat Tempra 1.6 benzynka 1991r.
Silnik : 159A3.046
Wersja : 159AE54A
kolor: Marchewkowy :P
     assistance
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2009, 09:28   

Zarazzz napisał/a:
zależy mi żeby zejść po kosztach do minimum a czerwony lakier podobno najszybciej matowieje i ta próbka co mechanik nałożył trzyma już około 7 miesięcy tyle że wiem że nie powie co to za pasta a 300zl niechciałbym płacić bo z 100 samej robocizny weźmie. Macie jakieś pomysły?


Jak masz płacić 100zł samej robocizny to chyba lepiej iść do OBI albo CASTORAMY i kupić sobie polerkę za 100zł, która wcale nie rozpadnie się po pierwszym użyciu :lalala:
Co do pasty - jak lakier jest mocno zmatowiony to możesz spróbować pastą polerską, która nazywa się FARECLA G3 - do tanich ona nie należy, ale efekt jest naprawdę niezły 8) A jeśli chcesz tylko "odświeżyć" lakier to możesz poszukać wśród chemii do samochodów jakiegoś wosku w mleczku z "granulkami lekkościernymi", ja osobiście robiłem polerkę swojego takim właśnie mleczkiem firmy T-CUT - bardzo się to przyjemnie nakłada a i efekt też jest niezły i chwilę się trzyma ;) Tylko musisz uważać szukając, bo niektóre te mleczka są koloryzujące, inne znowu do lakierów metalicznych, inne do pastelowych, itd. Ogólnie jest tego wszystkiego w ciul i trzeba czytać etykiety do końca żeby sobie zonka nie zrobić na aucie :P
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-05-2009, 11:50   

polansky napisał/a:
FARECLA G3


a to nie jest coś na wzór TEMPO ? Używałem tej pasty i po niezłych męczarniach z nakładaniem tego i ścieraniem - efekt jest na prawdę powalający. Ale to tylko na parę dni ... później znowu mam czerwony mat :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2009, 13:36   

To jest coś na wzór tempo, tyle że tego właśnie raczej ręcznie nie nałożysz i nie wypolerujesz dla pełnego efektu, nawet przy użyciu polerki nie jest tak łatwo :roll:
No nie wiem, ja nie miałem specjalnie wypłowiałego lakieru więc nie wiem jak długo trzyma się efekt na już bardzo zmatowionym lakierze. Druga sprawa, że akurat czerwony lakier lubi płowieć na słońcu :|
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-05-2009, 10:22   

to po tempo nalozyc dobry wosk i polysk se bedzie utrzymywac dluzej
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-04-2010, 20:10   

No to odświeżam temat :]

Z racji tego że już nie mogę patrzeć na mój rosso mat postanowiłem działać.
Załatwiłem sobie polerkę i pastę ... no właśnie. Podobno najlepsza do tego jest g3. Już miałem ją wziąć ale zobaczyłem popularne TEMPO. Normalnie to bym nie wziął ale pisze że jakaś nowa receptura że lepiej poleruje itp. http://www.otopr.pl/pr/te...e,art,6901.html no to się skusiłem.

W najbliższym czasie zamierzam się za to zabrać. Wiem że to nie jest takie łatwe jak by się wydawało ( 1 raz będę to robił maszynowo - zawsze robiłem ręcznie i efekt był na 2 tygodnie )
Mam nadzieję że jakoś to w miare mi wyjdzie.

Zamierzam umyć auto :p -> nakładać pastę na " nośnik " i jechać po karoserii polewając wodą ( mam nadzieję że nie naleje mi się do maszyny :o ) później jakoś zetrzeć pozostałości i mam nadzieję że to będzie wszystko i efekt będzie na długo. Nie wiem czy później z osobna nie przejechać auta jakimś woskiem koloryzującym jeszcze.


Aha czym lepiej polerować ? - nakładką z takim czymś przypominającym watę czy nakładką przypominającą ścierkę do kurzy ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-04-2010, 22:40   

ostatnio kładłem wosk twardy nie pamietam firmy efekt fajny ale i tak musze poprawic bo na myjni wszytskiego nie zmyli pozostawały jakies chropki i będe jechal tez pasta tempo a dopiero pozniej wosk jak bedziesz polerowal uważaj żeby lakieru nie przegrzać i jezeli miałeś cos malowane nie orginalnie to uważaj na zagięciach czasami kiepsko zrobione i cienka warstwa jest lakieru ja bym to zrobił tak ze tempo na szmatke i wcierał w karoserie następnie zostawił do wyschnięcia i na sucho maszyna dopolerował reszte po przejechaniu tak całego auta jakiś twardy wosk tak samo i efekt powinien utrzymywać się długo z tempem uważaj na uszczelki zostawia białe ślady
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-04-2010, 22:43   

MARIOVIRUS napisał/a:
z tempem uważaj na uszczelki zostawia białe ślady


wiem :p mam kilka już od roku. Dzisiaj poczytałem że czernidło do zderzaków da radę albo wd 40

co do samego polerowania. Muszę maszyną bo inaczej efekt będzie taki jak zawsze czyli krótkotrwały.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-04-2010, 23:11   

wd40 odradzam bo jest tłuste i sie bedzie syf lepic czarnidło tak bo wysycha nadajac fajny kolor nie powodujac ze bedzie swie syf lepiec
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2010, 17:43   

Jutro mam wolne,gdybyś przypadkiem polerował to daj znać podjade pokaże co i jak.Masz bieżącą wode w garazu?Po polerce to gites jest karcherem spłukać reszte pasty.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2010, 18:57   

ivanovich81 napisał/a:
polerce to gites jest karcherem spłukać reszte pasty.

chyba chciałes powiedzie ze gąbka i woda z szamponem innej rady nie ma bo kropeczek po pascie samą wodą nie spłukasz

A przed polerowaniem najlepiej kupic papier wodny 2000 albo 2500 zmatowic go jeszcze delikatnie i dopiero polerowac bo bez matowienia to troche lipa sama pasta musisz orac polerka a tak to leciutko przejerzdzasz uwaga nie przedzrzec bo jak lakier orginalny to jest go bardzo cieniutka warstwa bezbarwnego i po problemie juz szybko nie zmatowieje

Jak ktos nigdy nie polerował to niech lepiej uważa w żadny przypadku nie przytrzymywac polerki w jednym miejscu bo przedarcie i spalenie gwarantowane
a pasta wyglada tak i takiej używamy na lakierni i jest ok tylko pamietać to jest pasta na mokro

PZDR.
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
  
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-04-2010, 20:12   

poldek, dzięki za rady :D

ivanovich81, no właśnie już dzisiaj bym to zrobił ale nie mogłem się dodzwonić do kolegi co ma wodę pod ciśnieniem a u mnie pod blokiem raczej nie da rady z baniakami latać bo to nie wyjdzie.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2010, 06:00   

MARIOVIRUS napisał/a:
jezeli miałeś cos malowane nie orginalnie to uważaj na zagięciach czasami kiepsko zrobione i cienka warstwa jest lakieru


Chyba na odwrót jak orginalny to cienka jak malowany przez lakiernika to gruba warstwa bo nakładany 2 razy bezbarwny
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-05-2010, 00:47   

No i stało się ...

Zajęło mi to coś koło 5 H ... skończyłem w nocy i zabrakło pasty :D Za 2 dni jak wyszło słońce ( czyt. dzisiaj) wziąłem się za wycieranie pasty. Nie jest źle. Lakier cały, są miejsca niedopolerowane. Zająłem się tym ręcznie.

Dla potomnych - stanowczo odradzam pastę TEMPO - jest dobra na sucho ręcznie ale z wodą i maszyną prawie w ogóle nie poleruje. Co do nakładki na polerke - NIE dla jakiś pseudo nakładek - tylko i wyłącznie GĄBKA

tutaj efekt :D

Zdjęcia nie oddają efektu :p na żywo jest o wiele lepiej :D

[/url]

Pozostaje tylko czyszczenie pasty z plastików :/ i przetrzymanie zakwasów w nogach :D


ps. nie ma się czego bać :p Tylko lać wodą i polerować :D :D :D :lalala: :lalala: :lalala: :lalala:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-05-2010, 07:34   

To teraz napisz w skrócie jak to robiłeś. Będzie dla potomnych.
Zdjęcia nie zginą, bo są na naszym serwerze
-jakiej polerki używałeś?
-nakładka - gąbka do polerowania, jaka miękka, średnia, twarda?
-pasta? tempo, ale do wody lipa, ale zmieniłeś ją na inną?
-itp

:P

Efekt całkiem niezły jak na własnoręczną pracę :)
Teraz plastiki jakimś dobrym konserwatorem do odświeżenia warto by przelecieć :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-05-2010, 13:05   

Raku, no tak :p

No to od początku :D

Najlepiej mieć dostęp do wody pod ciśnieniem ( bez wody nie ma polerowania )
Umyłem auto z dużą ilością płynu do naczyń po czym przystąpiłem do części właściwej.
Polanie karoserii wodą nakładanie pasty i jazda. Po jakimś czasie ręce odmawiają współpracy bo maszyna ciężka i trzeba trochę dociskać i pilnować się żeby w miarę równo to szło. Z moich obserwacji ( pasta tempo ) raczej ciężko uszkodzić lakier ( no chyba że G3 jest bardziej ścierna to wtedy trzeba uważać ). Tempo nie nadaje się do maszyny + woda ( dobrze radzi sobie na sucho z lakierem ale przecież na sucho maszyną nie pojadę :p bo nie da się jej utrzymać w rękach bo łapie taką przyczepność z karoserią że ją chce wyrwać a i lakier szybko się przypali ). No ale miałem tylko taką pod ręką :D więc się męczyłem dłuuugo ( a i tak maska nie jest taka jak bym chciał i nie wypolerowałem dachu bo brakło pasty i noc mnie zastała )

Sama maszyna wygląda jak szlifierka kątowa tylko ma regulację obrotów ( ta co miałem była trochę zrąbana i obroty były ustawione na stałe - coś koło 3 tys chyba ) do tego nakładka którą kupiłem to nie gąbka ( taka podobno jest najlepsza do polerki w co nie wątpię ) tylko coś na wzór waty na którą zakładamy ściereczkę podobno jak do ścierania kurzu. Nitki larały na prawo i lewo i powcinały mi się w wycieraczki znaczki itp itd. W połowie polerowania zużyła się na tyle, ze straciła chyba swoje i tak marne właściwości elastyczności i ścierności. No i przez to do teram mam zakwasy bo nieźle musiałem się namachać i spinać się, żeby to jakoś wyszło.

--->
Odradzam do tego celu TEMPO ( chyba jednak farecla tylko i wyłącznie )
Odradzam nakładkę przypominającą ścierkę do kurzu ( chyba jednak gąbką jest lepsza )
Lać dużo wody bo później lakier można przypalić ( w słońcu też nie polecam - ja polerowałem w zachmurzeniu 100% :p )
Cholernie ciężko usunąć pastę z szyb, zderzaków itp ( pasta pryska pod postacią mikro kropelek i uwali wszystko w promieniu 2 metrów i później tam gdzie wiatr poniesie )


Dzisiaj wychodzę i jak zwykle komuś się coś nie spodobało i mi upiększył moje idealnie czerwone drzwi :lalala:
później dam fotkę

** Dodano: 07-05-2010, 14:21 **
oto fotka :/

_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-05-2010, 17:26   

Raku napisał/a:
Teraz plastiki jakimś dobrym konserwatorem do odświeżenia warto by przelecieć
to nie tak prosto. Te konserwatory w stylu "czernido do plastików" itp. nie dają rady po wżerach z Tempo. Kilka aut spolerowałem i zawsze był ten sam ból....białe plaski, których się nie zmyje. To jest po prostu wypalony już plastik - oczywiście musi być to goły, nielakierowany plastik. Można lać konserwatorów litrami a i tak zawsze wyjdzie. Jedyna rada to malowanie po, albo zataśmowanie tych elementów przed polerką.

** Dodano: 07-05-2010, 18:27 **
Luczu, Fajne jest to uczucie jak ze starego lakieru nagle robi się nowy na jakiś czas :) Napatrzeć się nie można :) Dobra robota :dlon:
_________________
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-05-2010, 20:26   

mrk69 napisał/a:
Luczu, Fajne jest to uczucie jak ze starego lakieru nagle robi się nowy na jakiś czas


noooooooo !!! :D :D :D :D Szkoda że kiedyś to znowu będzie blade

mrk69 napisał/a:
Dobra robota :dlon:


dzięki :D

** Dodano: 07-05-2010, 21:37 **
aaaaaaaaaaaaa właśnie :p

Dzięki ivanovich81 za zachętę do polerki i użyczenia maszynerii hehe :lalala: :lalala: :lalala:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-05-2010, 09:32   

Prosze przyjechać i pokazać mnie te robote na żywo :D
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-05-2010, 10:59   

Luczu, no w końcu :lalala: pewnie teraz robisz lans osiedlowy :badgrin: ale ładnie,ładnie :)

a co do Tempo to w sumie dobra pasta,tylko trza to ręcznie naginać,mówię tu o naszym polskim tempo (niebieskie opakowanie) bo jest też te czeskie czy słowackie Tempo,ale to nie jest to
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-05-2010, 11:16   

ivanovich81 napisał/a:
Prosze przyjechać i pokazać mnie te robote na żywo :D


kapucha bo masz syfiatą drogę dojazdową :D Auto mi się ukurzy

dziura napisał/a:
Luczu, no w końcu :lalala: pewnie teraz robisz lans osiedlowy :badgrin: ale ładnie,ładnie :)




no a jak :]

** Dodano: 17-05-2010, 20:31 **
białe plamy po paście bez problemu schodzą. Wystarczy psiknąć kapkę wd-40 i przetrzeć szmatą
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load