Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Złe działanie nawiewu / regulacja
Autor Wiadomość
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-09-2005, 16:36   Złe działanie nawiewu / regulacja

Cześć,

Kilka osób na forum skarżyło się, że faktyczny nawiew nie zgadza się z ustawieniem pokrętła. Również i ja miałem ten problem - opisuję jak go rozwiązać.

Każde z trzech pokręteł jest połączone z cięgnem elastycznym (cyli linką w pancerzu) z ukladem nawiewu:

Pokrętło siły nawiewu steruje prędkością wentylatora oraz za pomocą linki steruje przesłoną regulującą siłe nawiewu - umieszczoną pomiędzy dmuchawą a głównym blokiem nawiewu. Ta linka wychodzi po stronie pasażera, jest dostępna po zdemontowaniu schowka. Nie ma tam chyba żadnej regulacji (przynajmniej jej nie zauważyłem).

Pokrętło regulacji temperatury poprzez cięgno steruje zaworem otwierającym przepływ wody przez nagrzewnicę. To cięgno jest dostępne po zdjęciu plastiku znajdującego się nad nogami kierowcy. Jest to cięgno zakończone głębiej, dalej od płaszczyzny kierownicy. Reguluje się je poprzez zmianę punktu zamocowania pancerza (po poluzowanie widocznej, klasycznej śrubki).

Najbardziej interesujące nas cięgno połączone z pokrętłem sterownia nawiewem również wychodzi po stronie kierowcy, jest zakończone bliżej płaszyzny kierownicy (lub deski rozdzielczej). Ono odpowiada za problemy ze sterowaniem nawiewu. Regulacja odbywa się poprzez zmianę punktu połączenia linki z dźwignią sterującą nawiewem. Aby poprawić to ustawienie konieczne jest poluzowanie widocznej śrubki mocującej linkę do plastikowej dźwigni. Potrzebny jest do tego miniaturowy klucz imbusowy (chyba 2 mm). Należy poeksperymentować przesuwając punkt zamocowania dźwigni sterującej na lince. W moim przypadku należało wydłużyć nieco końcowy odcinek linki (czyli jakby efektywnie skrócić linkę) i już wszystko jest tak jak być powinno :-)

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-10-2005, 20:44   

Ja kiedys przy tym tez grzebalem i musze sobie wyregulowac od cieplo/zimno.
Bo jak dam na |zimno| to jednak lekko czuc cieple powietrze. Ale w zimie to i tak nie przeszkadza :P
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-10-2005, 22:57   

No to musisz poprawić :-) Wydaje mi się, że regulacja temperatury działa podwójnie - nie tylko steruje zaworem wody do nagrzewnicy ale także przesłoną umieszczoną na wspólnej osi z zaworem.
BTW, możliwe, że przy lince od siły nawiewu jest podobna regulacja jak przy lince od temperatury - poprzez zmianę punktu zamocowania pancerza (mogłem tego nie zauważyć, punkt uchwycenia linki nie jest na pewno regulowany - na końcu linki jest zrobione "oczko").

W każdym razie regulacja tych rzeczy to bułka z masłem - z czasem linki mogą się wyciągnąć a konstrukcja układu jest taka, że szczególnie w przypadku sterownia nawiewem, niewielkie zmiany mają duże znaczenie (niewelkie kąty obrotu dużo zmieniają a punkt zamocowania linki jest blisko osi obrotu).

Może dla odmiany ktoś z kolegów wie jak się dobrać do samych pokręteł, szczególnie do przełącznika biegów dmuchawy ? Co i tak zdemontować ?

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-11-2005, 21:50   

Zbyszku, dzięki za zamieszczenie tej porady. Właśnie dziś po jej przeczytaniu ległem w brudnych ciuchach we wnęce na nogi kierowcy, odkręciłem osłonki i poprawiłem zarówno ogrzewanko (otwarcie przepustnicy), jak i uporządkowałem rodzaje nawiewów. Teraz jak ustawiam pokrętło np. na nogi to mi wieje na nogi a nie twarz.
Poniżej zamieszczam zdjęcia tych śrubek do regulacji (niestety wykonane tylko aparatem z komórki).

Jeśli ktos będzie chciał tam podłubać to zachęcam, nie jest to trudne. Nie bójcie się, nic tam raczej nie popsujecie. Pamiętajcie tylko o zaopatrzeniu się w bardzo mały klucz imbusowy (nie znam numeru ale wydaje mi się, że najmniejszy).

Polecam tę operację wszystkim, którzy mają średnio ciepłe powietrze z dyfuzorów i nie wieje wam powietrze zgodnie z rysunkiem na pokrętle.

UWAGA! Nie wiem jak wygląda sprawa z nawiewem automatycznym (najczęściej w deskach digital)

OPIS:
----------
1 - regulacja linki od temperatury (imbus)
2 - regulacja linki od sterowania nawiewem (imbus)
3 - regulacja otwarcia przepustnicy w nagrzewnicy (mała śrubka krzyżakowa)

Poniżej fotki:
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2005, 17:09   

Bardzo dziekuje za opisanie tej regulacjii.Teraz juz wiem dlaczego lecialo mi zimne powietrze.Wyregulowalem wszystko i jest ok.Zajelo mi to 20 minut + przerwa na papieroska :-)

Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje.
_________________
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-12-2005, 19:23   

Ja pierdziele nie wiem jak Wy to robicie skoro mi samo wykrecenie chyba ze 30 cholernych srubek zajelo godzine :evil:
Nie wyregulowalem do tego bo nie moglem obudowy sciagnac
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Pierone 


Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-11-2006, 10:27   

dodam ze mi przestawily sie zeby tego plastikowego kola od ustawienia gdzie ma wiac. widocznie ktos kiedys za mocno przekrecil. linka dzialala ok, ale kolko zebate obracalo sie w mniejszym zakresie niz powinno. na sile to nastawilem i teraz jest elegancko, jednak trzeba uwazac zeby nie polamac zebow(plastik).
  
 
MAXIMUS 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 67
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-11-2007, 21:25   

Też mam z tym problem,ustawiam na szybę a wieje mi na nogi itd,jutro zabieram się za te regulacje.
_________________
Maximus
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-11-2007, 22:45   

Wyregulowanie kierunków nawiewu nie jest problemem lecz dostrojenie ciepłe-zimne mnie pobiło.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-11-2007, 20:52   

Dopiero teraz dojrzałem ten temat. Co prawda nie drażni mnie za bardzo że wieje w aucie inaczej niż rysunki pokazują, ale fajnie by było gdyby było tak jak powinno być. W weekend biorę się do roboty. Pozdrawiam.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-11-2007, 12:33   

zawor mam tak ustawiony na max otwiera zawor a i tak jest nie za cieple powietrze
jak zdemontowac nagrzewnicer zeby ja wyczyscic z brudu moze on blokuje grzanie pozdrawiam i dzieki za odp.
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
MAXIMUS 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 67
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-11-2007, 18:23   

kro_ma, a jak sprawa z termostatem kolego,bo jeżeli ten paskud nie działa właściwie to nie dogrzejesz auta,ale jeżeli wskaźnik temperatury pokazuje że masz te 80-90 stopni to pewnie kwestia nagrzewnicy. A wąż od nagrzewnicy jest adekwatnie ciepły do wskazań czujnika temperatury?.

** Dodano: 15-11-2007, 20:04 **
kro_ma, Doczytałem,że termostat masz zmieniony,więc może coś jest nie tak z tym zaworem od nagrzewnicy,przekręcasz w pozycje krańcowom ale czy on napewno się otwiera? :?: :?: :?:
_________________
Maximus
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-11-2007, 20:22   

Najlepiej zdemontuj osłone znajdującą się w okolicy prawego kolana kierowcy i sprawdż czy linka ( drut ) na zaworze od nagrzewnicy nie jest poluzowana. Jest to częsta przyczyna słabego ogrzewania.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-11-2007, 22:58   

sprawdzalem zawor jest do oporu sprawdzalem ze sciagnieta linka i zawor otwiera sie do konca pozdrawiam
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 20-11-2007, 12:57   

A ja dopiero wczoraj zauważyłem że gdy nastawię nawiew na nogi do wieje na szybę, a jak na szybę to wieje na nogi :badgrin: . Reszta ustawień jest ok. Czy też powinienem przeregulować tę linkę?
Ponieważ idzie zima, ogrzewanie jest takie sobie i jeżdzę codziennie na krókich dystansach zastosowałem stary patent czyli przesłonę przed chłodnicą. Jak na razie jest ok, auto szybciej się nagrzewa, na kilkunastokilometrowej trasie też się nie przegrzewa, a jeśli temperatura zbliża się do 90 wystarczy włączyć 2 lub 3 stopień dmuchawy.
Ogólnie to zeszłej zimy Tipo lepiej grzał, w tym roku jest założony gaz i myślę że równoległe spięcie parowanika z nagrzewnicą zmniejszyło przepływ czynnika a co za tym idzie teperaturę nawiewanego powietrza :|
  
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-01-2008, 07:32   

Ja w systemie AHS jak dam np. z 31 stopni na 30 to odrazu leci zimne poprostu jest albo zimne albo gorące niema pośredniego stanu co to jest może silniczek albo panel.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 16:21   

Możliwe że masz padnięty czujnik temperatury w kabinie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TIPO 1.6- BARTO 


Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2008, 16:59   

Witam. Może mi ktoś poradzić bo mam kłopot. Otóż gdy przekręcę pokrętło regulacji obrotów to działa mi dopiero na czwartym stopniu. Na 1, 2, 3 nic sie nie dzieje :sciana: . co może być tego przyczyną?? Z góry dziękuje.
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 29-01-2008, 18:26   

TIPO 1.6- BARTO,

Na 1000 % jest to opornica dmuchawy, która znajduje sie za/pod schowkiem zaraz za dmuchawą. Zobacz bo może Ci poprostu wypadła kostka z opornicy i temu nie bedzie działać. Kable zobaczysz bez ściągania schowka jak popatrzysz od spodu.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
TIPO 1.6- BARTO 


Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2008, 20:12   

tipacz96vc, sprawdziłem, kostka jest dobrze wpięta do opornicy, przeczyściłem wszystkie styki i dalej nic. Pewno będzie opornica do wymiany bo co innego by mogło byc... Dzięki za rade tipacz96vc, :)
_________________
Zapraszam do komentowania mojego Tipka :)
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm

-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V
  
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2008, 20:26   

TIPO 1.6- BARTO, jak bedziesz pewny ze to opornica to ja mam na wydaniu za taniche
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 29-01-2008, 21:25   

TIPO 1.6- BARTO,

Najlepiej sprawdź opornice jakiegoś znajomego co ma tt a jak nie to zawsze możesz podskoczyc do maro.marek, i to by było najlepsze rozwiązanie bo byś w aucie sprawdził.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
TIPO 1.6- BARTO 


Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 56
Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2008, 19:46   

Podjadę do znajomego bo ma Tipo i sprawdzimy ta opornice ale coś mi się zdaje że to ona będzie do wymiany.

maro.marek, a ile byś chciał za ta opornice??
_________________
Zapraszam do komentowania mojego Tipka :)
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm

-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V
  
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2008, 19:54   

za dyszke jest twoja
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 30-01-2008, 20:24   

maro.marek napisał/a:
za dyszke jest twoja


TIPO 1.6- BARTO, bierz bo ja za zamiennik płaciłem 48zeta a orginał w ASO w Bielsku-Białej sobie cenią 158zł :sciana:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load