Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
95 a 98 oktanów?
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 53
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-12-2006, 10:27   

Paliwo, które tankujemy w Polsce pochodzi zwykle od jednego z dwóch producentów: Grupy Lotos lub Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Nie oznacza to jednak, że gdziekolwiek byśmy nie tankowali, nalewamy dokładnie takie samo paliwo. Sprawdziliśmy, skąd pochodzą benzyna i olej napędowy, które znajdują się w dystrybutorach renomowanych stacji.
BP Polska od polskich producentów nabywa ok. 70% paliw, reszta pochodzi z zagranicznych rafinerii, jak np. Możejki czy Schwedt. - O wyborze dostawcy decyduje przede wszystkim jego rzetelność, jakość oferowanego paliwa oraz kwestie ekonomiczne – informuje Magdalena Kandefer z działu PR BP Polska i dodaje: – Paliwa BP Ultimate, zaawansowane paliwa nowej generacji, są udoskonalane przez BP. Dodatki dodajemy do benzyny Ultimate 98 i Ultimate Diesel.
Firma ConocoPhilips, która dystrybuuje paliwa na stacjach Jet zdecydowała się korzystać tylko z jednego źródła – rafinerii Grupy Lotos. Shell Polska czerpie paliwa z obydwu polskich rafinerii, a część także importuje z Niemiec. Jednak paliwa V-Power Racing i V-Power Diesel w całości pochodzą z rafinerii Shella w Niemczech, mało tego, paliwa te jak poinformował Alfred Kubczak, rzecznik prasowy Shell Polska – są przewożone w zbiornikach dedykowanych tylko i wyłącznie paliwom V-Power. Statoil w Polsce także nie związał się tylko z jedną rafinerią, a paliwo, które zamawia, wytwarzane jest zgodnie ze specjalną specyfikacją. – Jeżeli zachodzi taka potrzeba producenci wzbogacają również paliwa o odpowiednie dodatki uszlachetniające – mówi Adam Janos, dyrektor działu zaopatrzenia i sprzedaży bezpośredniej Statoil. Takimi paliwami są te z serii Suprema: Suprema 98 i 95, Supradiesel i Supragaz, które mają obniżoną zawartość siarki. – Ich wyprodukowanie wymaga specjalnego zamówienia u producenta, dodatkowo mają one podwyższoną zawartość detergentów i dodatków uszlachetniających - dodaje.
Choć wszystkie sieci stacji benzynowych w większości kupują paliwa od tych samych producentów, paliwa te różnią się. Największe różnice dotyczą paliw segmentu premium, których skład musi być ściśle zgodny z określoną specyfikacją, paliwa te są jednak także najdroższe.

żródło:http://www.flota.com.pl/cms/?id=3716&_libsetp=9&_libsetid=3108
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-12-2006, 11:59   

unknown napisał/a:
a gdzie są może testy gdzie rzetelnie pokazują na podobnych jak nasze silnikach ew wyniki 95 vs. 98 vs. inne cuda ?

Testy na hamownii były robione np: przez magazyn WRC
W seicento była tesowana 95 i 98 - lepsze wyniki miała 95
W lencerze evo testowano 98 Ulitamate i zwykłe 98 - tu nieznaczny wzrost mocy i momentu był na 98 Ultimate

Jak się dokopię do artykułów to podam konkretne wartości.

Edit: wyniki z hamowni

Seicento było testowane na 95, 98 i 99+(ale nie podali czy Shell czy BP Ultimate)
moc na kołach odpowiednio wynosiła:
40,9KM - PB95
39,1KM - PB98
42,1KM - 99+

Mitsubishi Lanncer Evo VIII
moc na silniku:
278,7KM - zwykłe PB98
285,2KM - BP Ultimate 98
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

  
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-12-2006, 15:38   

Tak samo do nowych silników FSI z grupy VW "powinno" się lać 98, ale z tego co wiem to ludzie leją 95...
Albo np we Włoszech tam prawie wcale nie ma paliwa 98, a przecież tam stare auta nie jeżdzą...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2006, 21:38   

Temat jest o roznicy miedzy 95 a 98,a ja mam pytanie czy ktos moze probowal jazdy V-POwer racing 100oktanow,jak sie na tym smiga i czy jest roznica jakas??
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 11-12-2006, 23:07   

Na v-power jest zauważalna różnica.
Jak jeździłem Galantem VR4 A grupowym po zalaniu orlenowskiej Verwy 98, a V-Power Racing czuć było różnicę znacznie.
Trochę mniej, ale też odczuwam, gdy jeżdżę CC na V-Power Racing. Jednak tu leję na specjalne okazje :D .
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-12-2006, 19:09   

Przemogłem sie i wlalem 22litry V-power racing zobaczymy czy warto placic 4,69 za wache :lol:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-12-2006, 19:18   

4,69zł......... ooo mmaaaattko ;D

Ale ja kiedyś wlałem do Tempry... za 4,99zł Vpowera ... całe 10 litrów.....

To ja Unem ostatnio jak jeżdze to licze każdy litr ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ManiekPIM 



Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 120
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2006, 09:47   

Ja prawie zawsze v powera leje, ale jezdze na gazie. Lepiej odpala.
_________________
W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy ;) .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2006, 16:02   

Szczerze mowiac po przejechaniu 40KM zero roznicy :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Paul 


Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 23
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-12-2006, 16:38   

A najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to że kiedyś oglądałem program na Discover "Pogromcy mitów" Testując jakieś auto zachwycali się ze zalali je jakimś wysokoktanowym paliwem rajdowym które jest bardzo drogie ( w USA) i podali jego cene za galon, było to chyba na początku roku i już nie pamietam ile to było ale z ciekawości to policzyłem i wyszło mi że to ich superdrogie rajdowe paliwo jest ok 30 gr droższe od naszego pb 98... śmiech na sali, i gdzie jest ta cała globalizacja? :sciana:
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e. dgt
  
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-12-2006, 19:20   

MOze jedyne co mi z tego przyjdzie to mi troche gaznik przeczysci haha o ile wogole! :sciana:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-12-2006, 11:12   

sosen86 napisał/a:
MOze jedyne co mi z tego przyjdzie to mi troche gaznik przeczysci haha o ile wogole! :sciana:


Testowalem V-powera u ojca w 1.4 na gaźniku i roznicy szczegolnej nie zauwazylem, w swoim sedici tez zalalem tak dla jaj 20 litrow v-power'a w pusty zbiornik zeby miec pewnosc ze paliwko jest czyste niemiesane ze zwyklym PB i stwierdzam ze przy tym silniku juz widac delikatne przewage tego paliwa, ciutke mniej spalil przy takim samym bucie jak na zwyklej Pb ale nie na tyle mniej zeby warto bylo doplacac do V-power'a ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-12-2006, 11:55   

GrzesiekK. napisał/a:
ciutke mniej spalil przy takim samym bucie jak na zwyklej Pb ale nie na tyle mniej zeby warto bylo doplacac do V-power'a ;]
zgadzam sie tez zauwazylem nieznaczna roznice w spalaniu,ale na tyle nieznaczna,ze spewnacia nie warto placic taka kase.Jeśli o mnie chodzi no to odradzam bo to droga i nie warta świeczki przyjemność.100 oktanow tylko ładnie wygląda na dystrybutorze,ale pod maską nie wiele zmienia :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 38 days
Network load