![Tempra Tipo Team Strona Główna](../images/logoforum/logo.jpg) |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
95 a 98 oktanów? |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
![.::stały bywalec::.](../templates/subSilver/images/ranks/70.gif)
Pomógł: 3 razy Wiek: 53 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-12-2006, 10:27
|
|
|
Paliwo, które tankujemy w Polsce pochodzi zwykle od jednego z dwóch producentów: Grupy Lotos lub Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Nie oznacza to jednak, że gdziekolwiek byśmy nie tankowali, nalewamy dokładnie takie samo paliwo. Sprawdziliśmy, skąd pochodzą benzyna i olej napędowy, które znajdują się w dystrybutorach renomowanych stacji.
BP Polska od polskich producentów nabywa ok. 70% paliw, reszta pochodzi z zagranicznych rafinerii, jak np. Możejki czy Schwedt. - O wyborze dostawcy decyduje przede wszystkim jego rzetelność, jakość oferowanego paliwa oraz kwestie ekonomiczne – informuje Magdalena Kandefer z działu PR BP Polska i dodaje: – Paliwa BP Ultimate, zaawansowane paliwa nowej generacji, są udoskonalane przez BP. Dodatki dodajemy do benzyny Ultimate 98 i Ultimate Diesel.
Firma ConocoPhilips, która dystrybuuje paliwa na stacjach Jet zdecydowała się korzystać tylko z jednego źródła – rafinerii Grupy Lotos. Shell Polska czerpie paliwa z obydwu polskich rafinerii, a część także importuje z Niemiec. Jednak paliwa V-Power Racing i V-Power Diesel w całości pochodzą z rafinerii Shella w Niemczech, mało tego, paliwa te jak poinformował Alfred Kubczak, rzecznik prasowy Shell Polska – są przewożone w zbiornikach dedykowanych tylko i wyłącznie paliwom V-Power. Statoil w Polsce także nie związał się tylko z jedną rafinerią, a paliwo, które zamawia, wytwarzane jest zgodnie ze specjalną specyfikacją. – Jeżeli zachodzi taka potrzeba producenci wzbogacają również paliwa o odpowiednie dodatki uszlachetniające – mówi Adam Janos, dyrektor działu zaopatrzenia i sprzedaży bezpośredniej Statoil. Takimi paliwami są te z serii Suprema: Suprema 98 i 95, Supradiesel i Supragaz, które mają obniżoną zawartość siarki. – Ich wyprodukowanie wymaga specjalnego zamówienia u producenta, dodatkowo mają one podwyższoną zawartość detergentów i dodatków uszlachetniających - dodaje.
Choć wszystkie sieci stacji benzynowych w większości kupują paliwa od tych samych producentów, paliwa te różnią się. Największe różnice dotyczą paliw segmentu premium, których skład musi być ściśle zgodny z określoną specyfikacją, paliwa te są jednak także najdroższe.
żródło:http://www.flota.com.pl/cms/?id=3716&_libsetp=9&_libsetid=3108 |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
romano
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/13937309364b4f81bc5663c.jpg)
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2006, 11:59
|
|
|
unknown napisał/a: | a gdzie są może testy gdzie rzetelnie pokazują na podobnych jak nasze silnikach ew wyniki 95 vs. 98 vs. inne cuda ? |
Testy na hamownii były robione np: przez magazyn WRC
W seicento była tesowana 95 i 98 - lepsze wyniki miała 95
W lencerze evo testowano 98 Ulitamate i zwykłe 98 - tu nieznaczny wzrost mocy i momentu był na 98 Ultimate
Jak się dokopię do artykułów to podam konkretne wartości.
Edit: wyniki z hamowni
Seicento było testowane na 95, 98 i 99+(ale nie podali czy Shell czy BP Ultimate)
moc na kołach odpowiednio wynosiła:
40,9KM - PB95
39,1KM - PB98
42,1KM - 99+
Mitsubishi Lanncer Evo VIII
moc na silniku:
278,7KM - zwykłe PB98
285,2KM - BP Ultimate 98 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
![](http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg) |
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MiKuS
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/740370765475c20ee34197.png)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2006, 15:38
|
|
|
Tak samo do nowych silników FSI z grupy VW "powinno" się lać 98, ale z tego co wiem to ludzie leją 95...
Albo np we Włoszech tam prawie wcale nie ma paliwa 98, a przecież tam stare auta nie jeżdzą... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sosen86
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/699508434921be21c3bc9.jpg)
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 21:38
|
|
|
Temat jest o roznicy miedzy 95 a 98,a ja mam pytanie czy ktos moze probowal jazdy V-POwer racing 100oktanow,jak sie na tym smiga i czy jest roznica jakas?? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jacacenty
![..::weteran::.](../templates/subSilver/images/ranks/90.gif)
![](../images/avatars/93956379649b3e9cd2cf19.jpg)
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 23:07
|
|
|
Na v-power jest zauważalna różnica.
Jak jeździłem Galantem VR4 A grupowym po zalaniu orlenowskiej Verwy 98, a V-Power Racing czuć było różnicę znacznie.
Trochę mniej, ale też odczuwam, gdy jeżdżę CC na V-Power Racing. Jednak tu leję na specjalne okazje . |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sosen86
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/699508434921be21c3bc9.jpg)
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-12-2006, 19:09
|
|
|
Przemogłem sie i wlalem 22litry V-power racing zobaczymy czy warto placic 4,69 za wache |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
miszko
![.::Administrator::.](../templates/subSilver/images/ranks/administrator02.gif)
![](../images/avatars/13401214124cdebc05477f4.jpg)
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2006, 19:18
|
|
|
4,69zł......... ooo mmaaaattko
Ale ja kiedyś wlałem do Tempry... za 4,99zł Vpowera ... całe 10 litrów.....
To ja Unem ostatnio jak jeżdze to licze każdy litr |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ManiekPIM
![.::czesty bywalec::.](../templates/subSilver/images/ranks/40.gif)
![](../images/avatars/110231634544f3f35918fa3.jpg)
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 09:47
|
|
|
Ja prawie zawsze v powera leje, ale jezdze na gazie. Lepiej odpala. |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sosen86
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/699508434921be21c3bc9.jpg)
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 16:02
|
|
|
Szczerze mowiac po przejechaniu 40KM zero roznicy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Paul
![.::nowy::.](../templates/subSilver/images/ranks/10.gif)
Dołączył: 05 Lis 2006 Posty: 23 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 16:38
|
|
|
A najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to że kiedyś oglądałem program na Discover "Pogromcy mitów" Testując jakieś auto zachwycali się ze zalali je jakimś wysokoktanowym paliwem rajdowym które jest bardzo drogie ( w USA) i podali jego cene za galon, było to chyba na początku roku i już nie pamietam ile to było ale z ciekawości to policzyłem i wyszło mi że to ich superdrogie rajdowe paliwo jest ok 30 gr droższe od naszego pb 98... śmiech na sali, i gdzie jest ta cała globalizacja? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e. dgt |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sosen86
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/699508434921be21c3bc9.jpg)
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 19:20
|
|
|
MOze jedyne co mi z tego przyjdzie to mi troche gaznik przeczysci o ile wogole! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
GrzesiekK.
![::1100::](../templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
Pomógł: 43 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 11:12
|
|
|
sosen86 napisał/a: | MOze jedyne co mi z tego przyjdzie to mi troche gaznik przeczysci o ile wogole! |
Testowalem V-powera u ojca w 1.4 na gaźniku i roznicy szczegolnej nie zauwazylem, w swoim sedici tez zalalem tak dla jaj 20 litrow v-power'a w pusty zbiornik zeby miec pewnosc ze paliwko jest czyste niemiesane ze zwyklym PB i stwierdzam ze przy tym silniku juz widac delikatne przewage tego paliwa, ciutke mniej spalil przy takim samym bucie jak na zwyklej Pb ale nie na tyle mniej zeby warto bylo doplacac do V-power'a ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sosen86
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/699508434921be21c3bc9.jpg)
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 11:55
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | ciutke mniej spalil przy takim samym bucie jak na zwyklej Pb ale nie na tyle mniej zeby warto bylo doplacac do V-power'a ;] | zgadzam sie tez zauwazylem nieznaczna roznice w spalaniu,ale na tyle nieznaczna,ze spewnacia nie warto placic taka kase.Jeśli o mnie chodzi no to odradzam bo to droga i nie warta świeczki przyjemność.100 oktanow tylko ładnie wygląda na dystrybutorze,ale pod maską nie wiele zmienia |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|