Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
95 a 98 oktanów?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-11-2006, 10:07   95 a 98 oktanów?

Jaka byłaby różnica pomiędzy paliwem 95 a 98 oktanowym? poza tym że 98 jest bardziej oktanowe. Coś się stanie jak normalnie tankuje 95, a teraz bym zalał 98? Podobno dodaje to troche mocy? Pozdro
_________________
     Moneta
 
drosik 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 92
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-11-2006, 10:18   

mrk69 napisał/a:
Coś się stanie jak normalnie tankuje 95, a teraz bym zalał 98?

przeczytaj książke do autka i zobacz czy możesz w ogóle stosować takie paliwo.
_________________
Bez problemów byłoby nudno
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-11-2006, 12:33   

Sam kiedyś lałem 95 na zmianę z 98, do Garbusa, Yarisa i Seicento,
no i powiem, że faktycznie różnicę mocy czułem - nie wiem ile koni, ale na tyle, że dało się odczuć.
Moim zdaniem możesz lać
_________________

     assistance   Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-11-2006, 17:21   

do 1,4 ty chcesz troche mocy? Slonia nie nauczysz latac...Wywalona kasa tylko. Nawet do Subaru leje 95 bo zamula na 98 a nie wspomne juz o Chryslerze 300C 5,7 Hemi szefa. Tam tez 95 sie leje. 98 jak dla mnie to przereklamowane jest. Moze na niektore auta to dobrze chodzi ale ja bym sobie darowal przy 1,4.
_________________

www.budowork.pl
  
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2006, 17:24   

1.4 s to masz gaźniczek... prawda?
przy wtrysku gdzie jest to niby ciut bardziej regulowane wsio (ale w zasadzie 'nasze' wtryski a nowe wtryski to różnica) mniejsza może być odczuwalna różnica, ale przy gaźniczku gdzie dość prosto to sobie leci to różnicę odczujesz; możesz zalać 98, nie brali tego wtedy pod uwagę, ale gaźnikowcowi nic nie będzie; tylko nie szalej od razu, wmawiając sobie, że przez to auto ma od razu 3xtyle koni, bo męczenie silnika i reszty na siłę nie ma sensu a nic dobrego nie przyniesie... troszkę lepiej będzie chodzić, fakt.. ale i drożej :P
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-11-2006, 17:53   

Między zwykłym 98, a 95 nie wyczuwam żadnej różnicy.
Ale kiedyś jeździłem Meganem zalewanym V-power racing.
Drogie cholerstwo bo chyba z 60-80 groszy więcej niż zwykła bezołowiówka.
Zalewał szef i myślałem, że chłopina chce sobie psyche poprawić i dostać 2 razy więcej punktów smart na kartę ale z "autopsji" po kilku "testach" na racingu i zwykłym 95 faktycznie było czuć kiedy auto jedzie na jakim paliwie.
Autko po prostu lepiej się zbierało pomimo tego, że nawet na zwykłym zbierało się całkiem fajnie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-11-2006, 08:33   

A wieciej do czego liczba oktanowa jest?

Chodzi o to, że im większa liczba oktanowa tym można osiągnąć później zapłon. Nowe silniki, aby mieć coraz wyższą moc musza coraz bardziej kombinować z paliwem i jego sposobami wtrysku i stopniem kompresji. Przy silnikiach mających większą kompresję powinno się stosować paliwo Pb98. Ma ono opóźniony zapłon, czytaj przy większej kompresji ma się pewność, że w granicznym położeniu tłoka paliwo samo nie wybuchnie, jak wiadomo, gdy sprężamy mieszankę paliwa i powietrza oddawane jest ciepło. Na takiej zasadzie chodzą silniki Diesla tylko, że one mają tam o wiele większy stopień kompresji.

Czyli dlatego karzą stosowac Pb98 w jakieś nowych dobrych silnikach, bo ich komputery i silnik są przystosowane do późniejszego zapłonu. Nie wiem jak w Hemi 5,7l w sumie silnik nowy, ale możliwe, że dopuszczona jest jazda na Pb95. Bo jeśli nie to można sobie uszkodzić silnik.

A jaki jest sens stosować w starszych autach. Jeżeli ma się dobry stan silnika, zadbany i z "fabryczną" kompresją możemy coś odczuć, ale to głównie na wysokich obrotach, czyli jednak musimy jeździć dynamicznie.

Oczywiście się nic nie stanie jak będziemy stosować Pb98 zamiast Pb95, bo i tak iskra zapala nam mieszankę. Ale nie ma to większego sensu przy starszych konstrukcjach, bo po co ;) Różnic możemy wcale nie odczuć.

Ważne, żeby nie lać paliwa które ma mniej niż 95 oktanów. Teraz to napewno się już takiego nie kupi, ale kiedyś były chyba 92 oktanowe, ale to dawno temu.

W przypadku Diesla o ile też dobrze pamiętam głównym parametrem charakterystycznym paliwa jest liczba cetanowa. Ona właśnie też określała przy jakim stopniu kompresji i wymieszania z powietrzem nastąpi zapłon mieszanki ON-O2
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-11-2006, 10:25   

A gaz ma ok. 110 oktanów a samochody na gazie są słabsze, bo dla mocy ważna jest wartość opałowa paliwa a nie oktany a 95 ma ją większą niż 98 i teoretycznie na 95 samochód powinien być mocniejszy.
W polsce problemem jest jakość paliw i rzeczywiście może się okazać, że na 98 lepiej się jeżdzi bo jest np mniej chrzczone i ma lepsze parametry niż 95.
Teoretycznie nie ma sensu w naszych samochodach stosować paliwa 98 bo i tak są one strojone na 95 albo i mniej. Co innego w nowych samochodach z czujnikiem spalania stukowego, gdzie zapłon w pewnym zakresie "dostosowuje" sie do paliwa.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 17-11-2006, 11:37   

miszko napisał/a:
Nie wiem jak w Hemi 5,7l w sumie silnik nowy, ale możliwe, że dopuszczona jest jazda na Pb95. Bo jeśli nie to można sobie uszkodzić silnik.


W tym to wlasnie serwis i producent zaleca PB95.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-11-2006, 17:10   

BTW: szczerze mówiąc to nie wiem co mam czy wtrysk czy gaźnik. Nie miałem porównania, ale oznaczenia mam 1,4 i.e.
_________________
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-11-2006, 18:20   

Oznaczenie "i" to angielskie "injection" czyli wtrysk
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-11-2006, 18:57   

Tak myślałem. A czy w Tipo z 90 robili też wtryski?
_________________
     Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 17-11-2006, 21:13   

nawet z '89 robili. Pewnie jednopunktowy ale jednak. Natomiast w innych markach napewno robili. Wiec nie wiem czemu mieliby nie robic w Tipolotach.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-11-2006, 08:52   

W wiekszośći po zatankowaniu 98 działa elefkt placebo. Nasze włoski mają mape zapłonową pod PB95 wiec lanie pB98 nic nie zmienia.

Sama liczba oktanowa jest cholernie starą jednostką porównawczą. Pochodzi z czasów kiedy to izookan i n-heptan były jdynymi paliwami jakie można było spotkać w obiegu. Liczbaoktanów to nic innego jak procentowy udział izooktanu w mieszaninie n-heptan-izooktan.

Pozdro
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
marlej108 



Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 23
Skąd: Poland, Gdansk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-11-2006, 17:47   

Czolem,

ja zawsze tankuje na Neste (blogoslawiona stacja i jej niskie ceny benzyny co wymusza w Gdansku przy ul. Grunwaldzkiej blisko SKM Przymorze obnizenie cen i na stacjach innych firm:-). Wczoraj tankowalem E95 za 3.57 zl (wspaniala cena, zwlaszcza wspominajac wakacyjny absurd cenowy...), ale E98 byla niewiele drozsza bo zdaje sie, ze 3.65 zl... Jednak jak poprzednio nalalem E98 to subiektywnie wydawalo mi sie ze to paliwo Temperka szybciej wypila... wiec pozostaje przy E95. W Niemczech mozna kupic benzyne o mniejszej liczbie oktanow niz 95...

Pozdrawiam :-)

ps. moim zdaniem nie warto, choc akurat w tej chwili roznica cenowa (przynajmniej wczoraj :-) wlasciwie prawie zadna, wiec z drugiej strony....
_________________
Mówisz, że możesz, to możesz.
Mówiesz, że nie możesz, to nie możesz.
Więc sobie wybierz.
Mistrz Zen
Seung Sahn
     assistance
 
 
Karol 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 104
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-11-2006, 19:34   

Zatankowałem ostatnio na shellu 100 oktanowe mam 1.6 gaźnik i czuje różnice.
Ale samochód (wydaje mi się), że lepiej odpala i jest troche mocniejszy.
Może, wydaje mi się dlatego poniewąż jeżdżę cały dzień mercedesem 310D(kaczką) i jak wsiądę do temprusi to sądzę że leci jak pocisk :D
Pozdrawiam
     assistance
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2006, 21:37   

w Polsce niestety co pisze na dystrybutorze przewaznie nie jest prawda

Oktanowosc jak oktanowosc, ale przy seryjnych mapach zaplonu podstawa jest kalorycznosc, a to takze czesto proporcjonalna cecha drozszych paliw.
Przy czym w niektorych przypadkach czy pisze 95 czy 98 to leje sie syf.

Moim paliwem BP Ultimate 98 na wybranych znanych stacjach, bo to takze zalezy od konkretnej. Wychodzi nawet w zl/100km lepiej niz tansze syfy
A z tych dobrych ale juz nieekonomiczncyh to vp-racing z shella tez zalezy ktorego
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2006, 13:12   

Ja raz na jakiś czas tankuję PB98, tak co kilka wizyt na stacji. Różnice w parametrach samochodu na 95 i 98 generalnie niewielkie.
Na marginesie, na Ukrainie można bez problemu kupić benzynę 70 oktanów ("ołowiowa"). I wiele aut na tym jeździ...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-11-2006, 14:02   

Radke napisał/a:
Ukrainie można bez problemu kupić benzynę 70 oktanów

Jedź dalej na wschód to dostaniesz chyba 62 oktany, tam nikt nie patrzy, paliwo to paliwo, A najlepsze jest u rusków, tam w zime to niektórzy samochody na noc zapalone zostawiają... no to wiadomo ze leją produkt paliwopodobny...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2006, 16:17   

MiKuS napisał/a:
... A najlepsze jest u rusków, tam w zime to niektórzy samochody na noc zapalone zostawiają...

... bo paliwo zimą zamarza. Dlatego diesle są tak mało popularne na wschodzie...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gringo105 



Wiek: 52
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 65
Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-12-2006, 19:53   

W necie można znaleźć testy paliw 95, 98, V-power i inne takie, robione na hamowni, wyniki nieco zaskakują, jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać?
_________________
:D -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- :D sprzedana
:D VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG :D sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2006, 22:05   

gringo105 napisał/a:
W necie można znaleźć testy paliw 95, 98, V-power i inne takie, robione na hamowni, wyniki nieco zaskakują, jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać?

Bo zawsze znajdzie się ktoś naiwny... :lol:
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2006, 19:10   

Radke napisał/a:
Bo zawsze znajdzie się ktoś naiwny... :lol:


Masz trochę racji Radke. Ja kiedyś z ciekawości i trochę z rozrzutności zalałem sobie pod korek V-Power. Różnica owszem i była, jednak cena tego absolutnie nie uzasadnia. Ja wiem, że do naszych autek to przesada, ale i nowsze modele aut nie zachowują się jakoś rewelacyjnie po tym paliwie. Najlepiej mieć swoją stację, darzoną na ogół jakimś zaufaniem i lać tą nieochrzczoną 95. Przy odpowiednim szczęściu oczywiście...
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-12-2006, 22:21   

niestety nigdzie nie masz pewności 'nieochrzczenia'; niby na każdym etapie kontrolują, ale i tak jedna cysterna objeżdża kilka stacji, czasem nawet konkurentów, a co z nią po drodze się działo nigdy nie wiesz...

BTW: a gdzie są może testy gdzie rzetelnie pokazują na podobnych jak nasze silnikach ew wyniki 95 vs. 98 vs. inne cuda ?

PPS: u mnie nawet na Shellu zdarzało się, że 95 kosztowała tylko 5-10gr mniej niż 98/98'powercośtam', węc przy dolewaniu -naście litrów na czarną godzinę to czemu nie... dla poprawy nastroju :P
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2006, 23:10   

Miałem kiedyś zaprzyjaźnionego pompiarza w CPN-ie blisko domu. Czasem, gdy pojeżdżałem tankować gość robił "oko" mówiąc, abym dziś nie tankował.
Od kilku lat leję w Shell`u i jak narazie nie miałem niemiłej niespodzianki. Ale masz rację unknown, pewności nigdy nie ma. Takie rzeczy to niestety w naszym kraju nadal nic dziwnego. Jeszcze nam brakuje do Europy.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load