|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
konserwacja podwozia bitex - baranek |
Autor |
Wiadomość |
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-09-2011, 18:32
|
|
|
Ja też jestem właśnie na etapie konserwacji progów w swoim aucie. Facet w sklepie polecił środek Boll'a, właśnie tzw. "baranek". Mówił, że schnie dość szybko (co mogę potwierdzić ). Osobiście nie miałem zamiaru tego lakierować (chociaż kto wie ) ale na puszce jest informacja, że po zupełnym wyschnięciu (chyba 3h) można go malować wszelkimi systemami. Wiem, że takie coś działa, bo kolega w swojej maździe dał na tak zabezpieczone barankiem progi lakier pod kolor auta i jest git. Nic się nie łuszczy i nie złazi. Czy tak jest w przypadku każdego takiego specyfiku to Ci nie powiem, ja miałem info na opakowaniu i widziałem coś takiego w praktyce więc wiem, że działa |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-09-2011, 20:13
|
|
|
uff, no i skończyłem. Podłoga cała razem z progami zakonserwowana, poszło 2.5 kilo materiału (1.5 kg nanoszone pędzlem i 1 kg z kompresora). Dziura w profilu zamkniętym w podłodze po usunięciu zgniłej blachy okazała się tak duża, że dałem sobie spokój z żywicą. Wszystko zapryskałem odrdzewiaczem, potem bitex tak że aż kapało, jak trochę przeschło to wnętrze profilu wypełniłem jeszcze pianką i na to blacha mocowana na nity, a w miejscu styku zawalone silikonem aby było szczelne. Myślę, że wystarczy na kilka lat. Podłoga i tak nie była w bardzo złym stanie jak na ćwierć miliona kilometrów po polskich drogach, ale wolałem zapobiec niż leczyć. Zeszło mi z tym 2 dni, ale starałem się przyłożyć, ponieważ ten samochód będzie miał u nas dożywotkę Jutro jak wyschnie dokładnie to jeszcze pójdzie lakier na progi, a jeszcze przed zimą w niedalekiej przyszłości planuję od wewnątrz podwinąć wykładzinę z progów, zrobić kilka otworów i zaaplikować coś do wnętrza progów |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-09-2011, 20:38
|
|
|
w sumie ta pianka (podejrzewam ze dałes montarzową) to niezbyt udany pomysł. Ona zawiera dużo tlenu który i tak bedzie penetrował blachę jak konserwacja odejdzie. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-09-2011, 20:44
|
|
|
No fakt dałem piankę montażową... Teraz sam się zastanawiam po co ją tam dałem, ale trudno, za jakieś 3 lata zabieg powtórzę, to wymienią tą blaszkę i zobaczę co się dzieje tam w środku. Może do tego czasu nic go nie zje |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-09-2011, 07:15
|
|
|
meter30, Duże dziury nie łata się pianką bo to nic nie da. Zima zrobi swoje. Najlepiej wyciąć kawał diaksem, dać spawaczowi na flaszkę i wspawać nowej blachy kawałek
A co do bitexu to są różne rodzaje tego środku. Mojego np. nie można lakierować ponieważ po wyschnięciu robi się elastyczny jak guma. Wszystko można wyczytać na opakowaniu. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|