konserwacja podwozia bitex - baranek |
Autor |
Wiadomość |
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 18:05 konserwacja podwozia bitex - baranek
|
|
|
witojcie
mam takie pytanko
bo chcialbym zakonserwowac podwozie oraz nadkola i drzwi jakims srodkiem konserwujacym tj baranek albo bitexem
i mam pytanko
mozna konserwacje zrobic od wewnatrz oraz zewnatrz czyli
- chcialbym wyrzucic fotele wraz z tapicerka..dywaniki odkrecic i cala podloge zakonserwowac bitexem grubo (OD razu by wygluszylo)
mozna tak zrobic??
i oczywiscie pod podloga takze |
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 18:46
|
|
|
Od wewnątrz to chyba nawet jest wskazane jakoś konserwować, tylko trzeba by dobry środek wybrać żeby nie zasmrodzić wnętrza przy okazji |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 20:48
|
|
|
maidun, każdy preparat lekko smierdzi dobre sa firmy bool najlepiej naklozyc konserwacje i odczekac az odparuje troche np w garazu miec twarte drzwi auta albo szyby i dopiero na drugi dzien wkladac wszystko wtedy mniej smierdzi ale pare dni i tak pozniej bedzie czuc |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 05:33
|
|
|
olivier3103 napisał/a: | zakonserwowac bitexem grubo (OD razu by wygluszylo) | o właściwościach głuszących zapomnij są takim poziomie ze nie zauważysz różnicy. Idea konserwowania obustronna zacna, ale przygotuj się na kilkudniowe wietrzenie to ustrojstwo do podłóg bardzo długo schnie.
P.S: Jeśli chcesz wygłuszyć podłogę lepiej zainwestować w grube maty, a i przygotuj się iż fabryczne wygłuszenie może przypominać pokruszoną cegłę, przynajmniej tak u mnie się zrobiło. Ta guma, czy co to jest wyschło i spękało na drobne kawałki, na razie tego nie ruszam ale może wymienię to na nowe maty. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 08:10
|
|
|
a co to sa za maty?
wiadomo jakies tanie alternatywne...
normalnie mozna je w sklepach dostac? |
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 08:17
|
|
|
olivier3103, to są maty bitumiczne http://www.allegro.pl/ite...nalne_maty.html trochę zabawy i można sobie dobrze auto wygłuszyć. Stosowałem to przez cztery lata w firmie której pracowałem, ale tam było o tyle prościej to ułożyć, że przykrywało się całość laminatem. Ale efekt jest naprawdę bardzo dobry. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 08:32
|
|
|
Nie wiem, czy myślimy o tym samym, ale kolega w golfie ostatnio montował wygłuszenie i te maty wyglądały raczej jak filc albo wełna mineralna. Sam mu pomagałem docinać. Tylko on robił pod audio, to może tam trochę inne trzeba. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 09:12
|
|
|
Jelcyn, to coś innego, mata bitumiczna jest jak sprasowana smoła. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 15:55
|
|
|
ale sa takie maty takze z filcem? |
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 16:03
|
|
|
olivier3103, są, ale po co Ci z filcem? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 16:06
|
|
|
bardziej wygluszy? |
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 16:43
|
|
|
olivier3103 napisał/a: | bardziej wygluszy? |
Na pewno "podniesie" trochę podłogę potem niektóre plastiki mogą tak do końca już nie pasować |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 19:23
|
|
|
olivier3103, "bituma" wystarczy do wygłuszenia. Nie potrzebna z filcem. Samą "bitumę" ciężko się układa, więc nie ma sensu dodatkowej warstwy filcu jeszcze dodawać. Takie metody są stosowane w nowoczesnych autobusach i autokarach (scania, bova, jonckheere, volvo) więc na pewno wystarczy Ci mata bitumiczna. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
olivier3103
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 140 Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2010, 12:40
|
|
|
ciekawe jaki bedzie efekt wygluszenia
bo i tak mam dieselka w uno i jest bardzo cicho jak na diesla
ale chce wiecej hehe
no i od rzu konserwuje pod dywanikami heh |
_________________ byl Mercedes W201 2.3
był Peugeot 406 TD
był piekny saab 900 NG II 2.3 Turbo
byla Octawia - biała szmata
Fiat Tipo 1.4 i.e
Golf MK 2 1.6 T
Jest Uno 1.3 D
W123 nastepny?? |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2010, 10:00
|
|
|
olivier3103, maty bitumiczne jak najbardziej nadają się na podłogę i drzwi. Natomiast maty z filcem...powiem Ci, że jak robiłem wygłuszenie do swojego drugiego Tipo to po zdjęciu siedzeń i podłogi miałem tam właśnie maty z grubego (1 cm) zielonkawego filcu. Nic nie odstawało, ale to było jakby fabryczne. Pod tym filcem była jeszcze zbita warstwa szarego czegoś elastycznego, co się pokruszyło jak chciałem to wyjąć, tak jak JAM_BELFEGOR, wspominał. Wyjąłem podłogę, wyjąłem filc i przejechałem podłogę bitexem. Na drugi dzień powkładałem stare filce i na to wykładzina. Co dziwne. W pierwszym Tipo miałem taki filc tylko pod tyłkiem pasażerów, a w drugim tylko pod wykładziną. Zanim puściłem pierwsze Tipo to wyjąłem to spod siedzenia (leżało luźno, bez mocowania, ale miało wycięte jakieś tam fabryczne prostokątne otwory) i wsadziłem do drugiego Tipo.
tutaj filc już na podłodze pod wykładziną, ale jeszcze nie pod siedzeniem
a tutaj także już położony pod tylne siedzenia
|
_________________
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2010, 00:54
|
|
|
ciechu, pytanie do Ciebie, bo już to stosowałeś:
Ile takich mat bitumicznych 25 x 50 cm "wchodzi" na dokładne oklejenie podłogi samochodu wielkości np. Tipo |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-05-2010, 19:23
|
|
|
maidun, szczerze mówiąc nie wiem. Stosowałem to w autobusach i ciężarówkach. Trzeba by pomierzyć podłogę i obliczyć ile tego trzeba. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Ezakiel
Wiek: 44 Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 46 Skąd: Białogard
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 24-05-2010, 20:16
|
|
|
Witam wszystkich a możecie mi powiedzieć jak odkrecic fotele tylnie przednie i jak zdjąć dywan??? tak jak pokazane jest na zdjęciach
Aha czy ma może ktoś schemat przekrój jak wygląda próg bo mam dostęp do gientarki i może jakoś wykąbinuje cos |
_________________ Gdzie noge postawie,
Na wyprawie tam się bawie |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-05-2010, 20:41
|
|
|
Ezakiel, tylna kanapa jest przykręcona na cztery anpule, chyba nr 10, popatrz pod spodem. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Ezakiel
Wiek: 44 Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 46 Skąd: Białogard
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 24-05-2010, 20:44
|
|
|
anpule??kurde i jak ja odkrece to zedre dywan ??a wiesz jak wyciągnąc fotele?? |
_________________ Gdzie noge postawie,
Na wyprawie tam się bawie |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-05-2010, 20:47
|
|
|
Ezakiel, no to napisałem, tylną kanapę odkręcasz kluczem ampulowym, taki sześciokąt. Przednich foteli nie demontowałem. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Ezakiel
Wiek: 44 Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 46 Skąd: Białogard
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 24-05-2010, 20:49
|
|
|
ok a powiedz mi czy nie masz gdzieś przekroju progow tipo?? |
_________________ Gdzie noge postawie,
Na wyprawie tam się bawie |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-05-2010, 21:09
|
|
|
Ezakiel, Jelcynowi chodziło zapewne o popularne imbusy. Przednie siedzenia trzymają 4 śruby. Po 2 na każdy wspornik. Na zdjęciu widać powkręcane przednie śruby we wsporniki, a tylne wkręcasz po wstawieniu foteli ( tylne śruby mogą być imbusami lub zwykłymi i często są ukryte pod przykręcanymi na krzyżak zaślepkami) |
_________________
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-09-2011, 13:17
|
|
|
Siemanko. Zima za pasem więc wziąłem się za kosmetykę samochodu. W progach od spodu pojawiła się rdza, a przy podnoszeniu samochodu na lewarku widziałem jak się to ugina więc oddałem do wspawania nowych blach w tych miejscach. Kawałki progów wspawane i zabezpieczone podkładem, ale mam zamiar teraz zakonserwować całą podłogę i nasuwa mi się parę pytań.
1. Progi są w kolorze nadwozia i chciałbym żeby tak pozostało, ale żeby je zakonserwować muszę psyknąć barankiem - czy można potem na to położyć lakier??
2. Jak zakonserwować progi od środka ??
3. Kiedy będę pryskał całą podłogę od spodu, to mogę dawać baranek na te wszystkie przewody które idą od spodu - paliwowe i hamulcowe, czy trzeba je jakoś odpiąć??
4. Jest jedno miejsce w podłodze na przodzie tuż obok progu, znajduje się tam (a raczej znajdował) profil zamknięty, jednak kiedyś samochód zawiesił się na na tym miejscu i dolna warstwa blachy przerdzewiała przez co profil się otwarł. Powyżej niej za jakieś 5cm znajduje się druga warstwa blachy która jest nienaruszona - co z tym zrobić?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-09-2011, 18:07
|
|
|
1. Chyba można po jakimś czasie jak stwardnieje bitgum, ale zależy jaki ten baranek będzie.
Ja kupiłem środek który przez dłuższy czas zostaje "mokry"
2. Konserwacja od srodak, polecam miksture na cieplo (pistoletem do ropowania i z koncowka podziurawiona na boki). Ostatno robilem generalke i użyłem: 5l nowego oleju, żeby nie śmierdziło w aucie, 1l tawotu i parafine. Mikstura skuteczna bo aktywna przez cały czas. co prawda cieknie z samochodu jakis czas, ale nic go nie zeżre.
3. Możesz pryskać przewody, ale lepiej je odpiąć mowa o przewodach paliwowych, bo z hamulcowymi bedzie gorzej.
4. nie za bardzo wiem o które miejsce chodzi. najlepiej przyspawać blachę na wierzch i zakonserwować, albo zalepić otwór włóknem szklanym. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
|