|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
miałem pospawaną podłogę czym ją zabezpieczyć? |
Autor |
Wiadomość |
Maciekkr
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 16 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2006, 13:06 miałem pospawaną podłogę czym ją zabezpieczyć?
|
|
|
witam wszystkich już któryś raz bo niegdy nie zapominam żadnego hasła ani nicku a mnie wywala mam pytanka 2 :biteksem na gołą bleche czy jeszcze pomalować czymś tą podłogę?, i jeszcze jedno zapytanie w paru miejscach rdza się pojawia papierem ściernym do gołej blachy wyczyścić ? następnie podkładem jakimś? tylko jaki polecacie? dziękuje |
|
|
|
|
AJS SERVICE
Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2006, 13:51
|
|
|
proponował bym najpierw tą blachę zabezpieczyć jakimś lakierem podkładowym a potem bitex typu "baranek"a co do rdzy to niestety trzeba do gołej blachy papierem a potem zabezpiecz ocynkiem w sprayu. |
_________________ Warszawa-Elsnerów ul Jesiotrowa 23
tel.kom. 607 253 118
Tempra lub Tipo 10% rabatu
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-04-2006, 20:28
|
|
|
Tylko i wyłącznie farba a dopiero potem bitex.Konserwacja "oddycha" więc po jakimś czasie odpadnie Ci płat bitexu z rdzą.Zawsze najpierw podkład. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-04-2006, 21:58
|
|
|
Bardzo ciekawe na blachę i rdzę jest farba chlorokauczukowa, trochę droga, ale skuteczna. Taką farbę stosuje się na elementy metalowe poddawane ciężkim warunkom atmosferycznym. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
april
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 23 Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2006, 21:26
|
|
|
Poradzę.U mnie w firmie stosuję sie farbę na bazie żywic epoksydowych do konstrukcji mostów.Przez to ja równiez zastosowałem u siebie w niektórych miejscach ta farbe.IIIIIiiii???!!! Predzej blachy nie będzie niż farba pusci.Pytaj o TIKURILLĘ dwuskładnikową do konstrukcji mostowych. |
_________________ PIERWSZA PASJA JEST ENDURO A DRUGA MOJ TIPO
APRILIA RX 125
TIPO 1,9 Tds DGT |
|
|
|
|
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-09-2006, 22:54
|
|
|
Proponuje szwedzką masę bitumiczną o nazwie valvoline, oraz podkład.
Każde auto które posiadałem zabiespieczałem tymi produktami, nigdy nie było problemów z blachą , dzięki produktom tej szwedzkiej marki |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2007, 07:35
|
|
|
Tomilee napisał/a: | na blachę i rdzę jest farba chlorokauczukowa |
tak ale najpierw trzeba zaminiować, chyba że położy się farbę która jest już z podkładem (dwa w jednym) a na końcu bitex.
Kiedyś kupiłem "bitgum" chciałem szybko zasmarować jakiś fragment na zimę ... preparat okazał się nie skuteczny, po miesiącu pomykania po śniegu wytarł się do zera. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-04-2007, 10:42
|
|
|
Jeżeli chodzi o rdzę jest coś takiego jak Cortianin F bardzo fajny wynalaek.koszt buteleczki 250ml to ok 7,-A starcza naprawdę na długo.
Jest to rzadki płyn który nanosi się bezpośrednio na rdzę.Wchodządz z nią w jakąc reakcję uniemożliwia dalszy rozwuj,równocześnie konserwuje i stanowi podkład.
A co do mini-nie wiem czy to prawda ale słyszałem że jej stosowanie jest zabronione-zawiera oółów czy coś takiego co jest szkodliwe dla środowiska |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
batonik
Wiek: 41 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 19 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 14:57
|
|
|
ja bym proponowł chlorokałczuk a potem biteks miałem tak w polonezie 5lat bez problemu tylko najpierw dobrze wyczyść to miejsce spawane a potem minia to farba podkładowa na to chlorokauczuk i biteks |
_________________ znowu w sieci tyle ze z katowic |
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-08-2007, 10:04
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | Jeżeli chodzi o rdzę jest coś takiego jak Cortianin F bardzo fajny wynalaek.koszt buteleczki 250ml to ok 7,-A starcza naprawdę na długo.
Jest to rzadki płyn który nanosi się bezpośrednio na rdzę.Wchodządz z nią w jakąc reakcję uniemożliwia dalszy rozwuj,równocześnie konserwuje i stanowi podkład.
A co do mini-nie wiem czy to prawda ale słyszałem że jej stosowanie jest zabronione-zawiera oółów czy coś takiego co jest szkodliwe dla środowiska |
Zgadza się Cortanin F reaguje z rdzą tworząc z tlenków szklistą szczelną powłokę zabezpieczającą przed dalszą korozją, tylko bardzo ważne, cortanin który nie wszedł w reakcje z rdzą należy zmyć ( np. denaturatem) gdyż tylko warstwa która z rdzą zmieniła kolor na fioletowo-czarny jest trwale związana z blachą, reszta będzie powodowała odpadanie ew farby.
Czyli : Cortanin na to minia następnie chlorokauczuk i co kto ma. |
_________________ FT SX SW 1,9TD DGT `93 218Kkm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|