Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z odpalaniem Fiat Uno 1.4 i.e s
Autor Wiadomość
Nowakwloc 



Wiek: 34
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 113
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-10-2011, 18:21   Problemy z odpalaniem Fiat Uno 1.4 i.e s

Witam wszystkim po długim czasie:) kupiłem nie dawno uno 1.4 i.e s w samej benzynie i zaczął się problem z odpalaniem. Na zimnym odpala za pierwszym razem gdy już jest ciepły i go zgaszę na jakiś czas silnik odpali ale nie zawsze, czasami trzeba go kręci dość długo żeby załapał. Samochód trzyma odpowiednia temperaturę i się nie przegrzewa wymieniłem świece, przewody, płyn chłodniczy. Wczoraj jadąc zgasł sam tak jakby odcięło paliwo mimo że jest zatankowany i znów musiałem kręci rozrusznikiem ale bez skutku nie odpalił. Dzisiaj rano wsiadam odpalił za pierwszym.
Może to być wina pompy paliwa czy filtra paliwa???
Proszę o pomoc!!!
_________________
Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth :)
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2011, 19:35   

To wygląda jak klasyczny objaw padniętego czujnika położenia wału - CPW. Jak zgubi sygnał tego czujnika przestaje podawać iskrę i auto ci zgaśnie lub nie odpalisz. Sprawdzić można ściągając obudowę z przepustnicy i zobaczyć czy podaje paliwo przy kręceniu. Jeśli tak to drugą rzecz jaką należy sprawdzić to czy jest iskra na świecy. Jak nie ma to na 99% CPW. Jeśli nie podaje paliwa można zacząć od sprawdzenia pompy, profilaktycznie wymiany filtra paliwa. W skrajnych przypadkach czasem może być to wina alarmu immobilizera lub samego kompa, miałem tak w sejku wszystko wskazywało na CPW a winowajca okazał się alarm który wariował i uruchamiał immobilizer kiedy mu się u widziało, ale to ten 1% wypadków.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Nowakwloc 



Wiek: 34
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 113
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-10-2011, 16:17   

Dzisiaj się temu bardziej przyjrzałem i wtryskiwacz na ciepłym silniku nie podaje paliwa. Mówiono mi też ze może by walnięty moduł, sam wtryskiwacz albo właśnie czujnik tylko w jaki sposób sprawdzić co na pewno jest popsute
_________________
Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth :)
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2011, 19:02   

Nowakwloc, trzeba było jeszcze sprawdzić czy jest iskra. Jeśli była by iskra to przyczyny trzeba było by szukać w układzie paliwowym, jeśli jednocześnie brakło by iskry i benzyny to tak jak ci pisałem wcześniej może być problem z komputerkiem lub wszelakimi alarmami o ile masz. Samo CPW można też sprawdzić mierząc jego rezystancje w chwili wystąpienia usterki, niestety nie pamiętam wartości właściwej. Postaram ci się poszukać lub ktoś inny ci wklei.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-10-2011, 21:03   

a ja ci powiem tyle miale uno 1,0 ie na monowtrysku i juz przerabialem to u siebie oraz u 2 innych kolegow ktorzy mieli te same objawy..i zadne CPW wybijcie to sobie z glowy lecz Na 100 % walnięty moduł zapłonowy modul zaplonowy uno a prostym sposobem na sprawdzenie modulu jest metoda "mokrej szmaty" jak zagrzeje ci sie auta i zagsnie albo nie zapali po zgaszeniu połóz na radiator modułu zapl. mokra szmate <ZIMNA WODA> poczekaj chwile zeby lekko temp. zbilo i sproboj odpalic autko a nawet ze szmata na module sproboj zapalic...ja juz to przerobilem w 3 uniakach i uwiez mi ze pomogło nowy mod€l kosztuje ok.40 zl modul uno 1,4 powodzenia i napisz co i jak z uniaczkiem a jesli chcesz wiecej wiedziec o uniaczku to wpadnij UKP uno klub polska potrafia pomoc tak jak i tu na naszym forum...trzym sie
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2011, 21:12   

dspmatrix, a co ma moduł zapłonowy do braku paliwa ? Oczywiście to co piszesz jest możliwe ale jak wytłumaczysz zanik paliwa?

** Dodano: 06-10-2011, 22:16 **
Rezystancja dla sprawnego CPW to 680 do 920 om'ów to tak sobie możesz profilaktycznie zmierzyć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Nowakwloc 



Wiek: 34
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 113
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-10-2011, 06:28   

dspmatrix to samo wczoraj powiedział mi jeden z mechaników i był przekonany że to właśnie moduł jednak nie przywiązałem większej uwagi do tego. Dzisiaj zrobię test ''mokrej szmaty'' i dam znać jaki był efekt. No i oczywiście zmierzę rezystancję CPW.
Dzięki wam za jakiekolwiek wskazówki.

** Dodano: 08-10-2011, 13:36 **
Panowie dzisiaj się przejechałem uniaczem ok.10km i pod blokiem mi zgasł bez żadnego szarpnięcia itp. temperatura było w normie. Chciałem go odpalić ale nie mogłem, zrobiłem test mokrej szmaty i nie pomogło. Jak jechałem przy dodawaniu gazu miał takie przydławienia jakby dostawał mniej paliwa. Z tego co czytam na różnych forach to stawiają właśnie na moduł albo pompę paliwa.

** Dodano: 15-10-2011, 18:48 **
Panowie wymieniłem cały wtryskiwacz i jest wszystko ok:)
_________________
Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth :)
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load