|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problemy z odpalaniem Fiat Uno 1.4 i.e s |
Autor |
Wiadomość |
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 18:21 Problemy z odpalaniem Fiat Uno 1.4 i.e s
|
|
|
Witam wszystkim po długim czasie:) kupiłem nie dawno uno 1.4 i.e s w samej benzynie i zaczął się problem z odpalaniem. Na zimnym odpala za pierwszym razem gdy już jest ciepły i go zgaszę na jakiś czas silnik odpali ale nie zawsze, czasami trzeba go kręci dość długo żeby załapał. Samochód trzyma odpowiednia temperaturę i się nie przegrzewa wymieniłem świece, przewody, płyn chłodniczy. Wczoraj jadąc zgasł sam tak jakby odcięło paliwo mimo że jest zatankowany i znów musiałem kręci rozrusznikiem ale bez skutku nie odpalił. Dzisiaj rano wsiadam odpalił za pierwszym.
Może to być wina pompy paliwa czy filtra paliwa???
Proszę o pomoc!!! |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 19:35
|
|
|
To wygląda jak klasyczny objaw padniętego czujnika położenia wału - CPW. Jak zgubi sygnał tego czujnika przestaje podawać iskrę i auto ci zgaśnie lub nie odpalisz. Sprawdzić można ściągając obudowę z przepustnicy i zobaczyć czy podaje paliwo przy kręceniu. Jeśli tak to drugą rzecz jaką należy sprawdzić to czy jest iskra na świecy. Jak nie ma to na 99% CPW. Jeśli nie podaje paliwa można zacząć od sprawdzenia pompy, profilaktycznie wymiany filtra paliwa. W skrajnych przypadkach czasem może być to wina alarmu immobilizera lub samego kompa, miałem tak w sejku wszystko wskazywało na CPW a winowajca okazał się alarm który wariował i uruchamiał immobilizer kiedy mu się u widziało, ale to ten 1% wypadków. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 16:17
|
|
|
Dzisiaj się temu bardziej przyjrzałem i wtryskiwacz na ciepłym silniku nie podaje paliwa. Mówiono mi też ze może by walnięty moduł, sam wtryskiwacz albo właśnie czujnik tylko w jaki sposób sprawdzić co na pewno jest popsute |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 19:02
|
|
|
Nowakwloc, trzeba było jeszcze sprawdzić czy jest iskra. Jeśli była by iskra to przyczyny trzeba było by szukać w układzie paliwowym, jeśli jednocześnie brakło by iskry i benzyny to tak jak ci pisałem wcześniej może być problem z komputerkiem lub wszelakimi alarmami o ile masz. Samo CPW można też sprawdzić mierząc jego rezystancje w chwili wystąpienia usterki, niestety nie pamiętam wartości właściwej. Postaram ci się poszukać lub ktoś inny ci wklei. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 21:03
|
|
|
a ja ci powiem tyle miale uno 1,0 ie na monowtrysku i juz przerabialem to u siebie oraz u 2 innych kolegow ktorzy mieli te same objawy..i zadne CPW wybijcie to sobie z glowy lecz Na 100 % walnięty moduł zapłonowy modul zaplonowy uno a prostym sposobem na sprawdzenie modulu jest metoda "mokrej szmaty" jak zagrzeje ci sie auta i zagsnie albo nie zapali po zgaszeniu połóz na radiator modułu zapl. mokra szmate <ZIMNA WODA> poczekaj chwile zeby lekko temp. zbilo i sproboj odpalic autko a nawet ze szmata na module sproboj zapalic...ja juz to przerobilem w 3 uniakach i uwiez mi ze pomogło nowy mod€l kosztuje ok.40 zl modul uno 1,4 powodzenia i napisz co i jak z uniaczkiem a jesli chcesz wiecej wiedziec o uniaczku to wpadnij UKP uno klub polska potrafia pomoc tak jak i tu na naszym forum...trzym sie |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 21:12
|
|
|
dspmatrix, a co ma moduł zapłonowy do braku paliwa ? Oczywiście to co piszesz jest możliwe ale jak wytłumaczysz zanik paliwa?
** Dodano: 06-10-2011, 22:16 **
Rezystancja dla sprawnego CPW to 680 do 920 om'ów to tak sobie możesz profilaktycznie zmierzyć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Nowakwloc
Wiek: 34 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 113 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-10-2011, 06:28
|
|
|
dspmatrix to samo wczoraj powiedział mi jeden z mechaników i był przekonany że to właśnie moduł jednak nie przywiązałem większej uwagi do tego. Dzisiaj zrobię test ''mokrej szmaty'' i dam znać jaki był efekt. No i oczywiście zmierzę rezystancję CPW.
Dzięki wam za jakiekolwiek wskazówki.
** Dodano: 08-10-2011, 13:36 **
Panowie dzisiaj się przejechałem uniaczem ok.10km i pod blokiem mi zgasł bez żadnego szarpnięcia itp. temperatura było w normie. Chciałem go odpalić ale nie mogłem, zrobiłem test mokrej szmaty i nie pomogło. Jak jechałem przy dodawaniu gazu miał takie przydławienia jakby dostawał mniej paliwa. Z tego co czytam na różnych forach to stawiają właśnie na moduł albo pompę paliwa.
** Dodano: 15-10-2011, 18:48 **
Panowie wymieniłem cały wtryskiwacz i jest wszystko ok:) |
_________________ Tipo 1.6 Gaźnik - Żyletki
Tipo 1.4 - Sprzedane
Jest Tipo 1.4 8V Abarth
Chcesz Poczuć Prędkość, Chcesz Poczuć Adrenalinę - Kup Fiata Tipo!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|