Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworków
Autor Wiadomość
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-08-2008, 22:42   Regulacja zaworków

Witam. W dziale mechanika umieściłem swojego czasu post o ewentualnym problemie z niewłaściwymi luzami zaworowymi w moim silniku. Silnik pracował nierówno już od temp ok 75-80 st czuć było jakby wypadały zapłony trzęsło karoserią po nagrzaniu silnika było jeszcze gorzej. Większość czujników itp rzeczy była wymieniona, wszelkie połączenia i elektryka poprawione zrobione na cacy. Oczywiście zapłon CPW, kable kopółka palec itd nowe. Ogólnie zapłon, zasilanie i elektryka sprawne. Podszkoliłem się trochę czytając nasze forum i literaturę od temperówki oraz trochę rozmawiając z moim mechanikiem na ten temat. Stwierdziłem że luzy na dwóch cylindrach odbiegają od norm ,na jednym zaworze luz był za mały o 0,15mm( dokładne dane opisywałem w poście o regulacji zaworów)

Po wielu przejściach z mechanikami, którzy twierdzili że jest ok., Ci ostatni wzięli 50 zł za nic bo tyle miała kosztować regulacja a oni tylko sprawdzili i stwierdzili że jest ok i wszystko jest w tolerancji a mój mechanik nie miał czasu i daleko mi do niego postanowiłem sam wyregulować zaworki. Pojechałem do dobrego znajomego który pożyczył mi narzędzia i cały kosz płytek.
Trochę się obawiałem robić to sam, ale stwierdziłem że jak zrobię sam to będzie ok i będę wiedział że jest ok a jak miałbym polegać na takich mechanikach to musiałbym rowerem jeździć.

Do dyspozycji miałem dwa narzędzia są one nawet w książce pokazane na zdjęciu. Jedno wygląda jak duży płaski śrubokręt lekko wygięty na końcu, drugie to taka jakby blokadka którą się wkłada po naciśnięciu popychacza z płytką między krawędź popychacza a wałek. Do (wyjęcia)podwadzenia płytki zastosowałem mały śrubokręt płaski później łapałem płytke szczypcami albo magnesem neodymowym.

Wyliczenie luzu jest opisane w książce. Ja obliczałem to tak. Jeśli luz był za mały to liczyłem o ile jest za mały i o tyle cieńszą płytkę wstawiałem oczywiście znając wartośc wyjetej. Jak płytka była opisana to dobrze jeśli nie to mierzyłem sufmiarką lub można też użyć mikrometru.

Wyliczoną płytkę moczyłem w oleju i wciskałem do popychacza. Dwa najbardziej odbiegające od normy zawory wyregulowałem tak że jeden z nich ma wartość idealną drugi mieści się w tolerancji. Reszty nie ruszałem bo nie miałem zbytnio czasu.

Wrażenia po regulacji i złożeniu, silnik pracuje równiutko nawet po nagrzaniu, nie trzęsie karoserią, pracuje ciszej i ma lepsze osiągi i przyjemna charakterystykę, nie ma tego efektu jakby wypadania zapłonów pomimo że ustawiłem tylko dwa zawory, które miały największe odchyły.

Regulacje wykonujemy na zimnym silniku.
Luz dla zaworu ssącego 0,40mm +- 0,05
Luz dla zaworu wydechowego 0,50mm +-0,05

Kolejność zaworów wygląda tak

W S S W W S S W

Co do narzędzi jak będę miał więcej czasu sam je sobie wykonam. Oczywiście wolną chwilą będę chciał ustawić wszystkie na wartości idealne czyli W-0,50 S-0,40.
U mnie wartości były za małe, nie wiem jaki będzie objaw w przypadku za dużych luzów napewno będzie słychać klekotanie.

Jeśli będę miał możliwość zrobienia foto relacji z regulacji to napewno tak zrobię.

Pozdrawiam Maciek
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 13:08   

maciekt8, Bardzo jestem ciekaw fotek i narzędzi bo sam ma ten problem, Silnik dygota jak jest zimny i słychać zawory. Na 99% potrzebna jest interwencja z płytkami tyle że nie wiem gdzie je dostać to raz, dwa nie mam narzędzi. Idea była taka żeby pojechać do jakiegoś mechanika z tym ale każdy jak słyszy płytki to mówi że się tym nie zajmuje. Zostaje tylko aso ale tam drogo i do tego wcale nie lepiej robią niż gdziekolwiek indziej, a nawet partolą sprawę o czym sie przekonałem parę razy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-08-2008, 19:35   

Nie wiem jak w Krakowie , ale w Warszawie płytki były ( albo jeszcze są ) w ASO za około 14 zł za sztukę. Zwykle nie trzeba wymieniać wszystkich. Te z " odzysku" da się czasami wykorzystać na innym zaworze.
  
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2008, 16:08   

Własnie i ja szukam takich płytek do regulacji.
I nigdzie nie moge kupić.
Nie ma nikt dojscia...?
  
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2008, 21:16   

A w carserwisie pytałeś?
  
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-11-2008, 22:04   

Ogólnie pierwszy raz słyszę że płytki są trudno dostępne. W ASO Fiata powinni mieć bez problemu. Pytałem u mnie w aso to są po 7 zł w innym serwisie po 10 zł. Oczywiście że regulując zaworki można wykorzystać te płytki które już były zamontowane w naszym aucie.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-12-2008, 17:05   

a co z szklankami nie trzeba bedzie i ich wymienic zeby bylo wszystko ok ?? u mnie slychac klekot zimny cieply nie ma ruznicy. Jak kiedys napomnialem 2 osobom z rodziny znajacy sie na mechanice o tym to powiedzieli ze dopuki jezdzi w miare dobrze to lepiej nie ruszac bo szklanki moga pujsc a pozatym jak to jest TT maja chydrauliczna regulacje czy nie ??
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-12-2008, 15:33   

MARIOVIRUS, ten silnik który posiadasz ma regulowane zawory za pomocą płytek.Jeśli Ci coś klepie zawsze można profilaktycznie ściągnąć dekiel i pomierzyć co i jak.
Ssący 0,40 +\- 0,05
Wydechowy 0,50 +\-0,05
A co do zdania "nie ruszać bo szklanki mogą pójść" to chyba mogą pójść ale tylko na piwo ;D

To jest standardowa procedura i nie może być tak że coś się stanie z szklankami.Na górze szklanki jest zagłębienie w którym jest płytka.Dobierając odpowiednią grubość płytki regulujesz luz zaworu.Szczelinomierz w rękę i do dzieła. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-12-2008, 15:56   

ZielonyTBG, ok wielkie dzieki za rozwianie wontpiewosci w wolnej chwili trzeba bedzie sie za to zabrac i zrobic na cacy
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Wulfgar 



Wiek: 52
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: piaseczno
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2009, 19:04   

Witam kolegów
mam pytanko jak wygląda sprawa zaworów w silniczku 1.8 IE DOHC
czy w tym silniku też są płytki czy hydraulika ?
_________________
Fiat tempra 1.6 ie SW - Digital Klimatronik ,,LX,,
,,BIAŁA DAMA,,142000KM


.::Potrzebna pomoc wal smiało serwis komputerów PC::.
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2009, 09:03   

płytki
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-09-2009, 03:25   

Witam, mam podobny obajw w swoim aucie co kolega maciekt8, Od pewnego czasu auto na zimnym silniku jak i na ciepłym pracuje bardzo nie równo. Cały silnik się trzęsie i słychać z wydechu nierówną jego pracę. Okazalo się że na jednym cylindrze jest ciśnienie 4 bary a na pozostałych 12. Wiem że głowica w tym uacie była już kiedyś naprawiana i auto dobrze na niej się sprawowało. Wiem też nie od tamtego czasu bo przejechaniu 60 000 km na gazie nie były regulowane zawory. Jak myślicie ? czy regulacja zawórów by pomogła i wszystko by wróciło do normy ? Dodam że silnik oleju nie bierze. Jeśli tak to czy w Warszawie bądź okolicach jest jakiś warsztat co się tym zajmują ? I jakie koszty mniej więcej takiej zabawy ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2009, 01:29   

Najprościej zdjąć dekiel i pomierzyć na tym cylindrze co ma słaba kompresję i będzie wiadomo. Może tak być że zawory się nie domykają i kompresja ucieka.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load