Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.4 na 2.0...
Autor Wiadomość
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-10-2008, 19:34   1.4 na 2.0...

mam pytanko .. niewiem czy ktoś tu na foruum to robił ale mógłby się wypowiedzieć .. zastanawiam się nad wymianą silnika z 1.4 na 2.0 .. czy dużo jest przy tym roboty... przeróbek .. jak to wygląda z osprzętem .. napęd skrzynia biegów... czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ??
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 22-10-2008, 19:44   

DonBanDitOo napisał/a:
czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ??


Skrzynia ( jest inna ), inne pół osie, zwrotnice, hamulce, zawieszenie....oczywiście wiązkę...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 19:50   Re: 1.4 na 2.0...

DonBanDitOo napisał/a:
mam pytanko .. niewiem czy ktoś tu na foruum to robił ale mógłby się wypowiedzieć .. zastanawiam się nad wymianą silnika z 1.4 na 2.0 .. czy dużo jest przy tym roboty... przeróbek .. jak to wygląda z osprzętem .. napęd skrzynia biegów... czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ??

Roboty - skąd, niedużo :lol:
Oprócz silnika zmieniasz :
skrzynię biegów z półosiami i przegubami , przednie zwrotnice wraz z tarczami i zaciskami , z tyłu bębny na tarcze , w związku ze zmianami w układzie hamulcowym - pompa hamulcowa razem z serwem oraz ukladem ABS , w związku z większą masą silnika i skrzyni , a także osiągami auta - amortyzatory , w związku z większą średnicą przednich tarcz hamulcowych - felgi na 14' , lub nawet 15' , wraz z silnikiem zmieniasz całą instalację elektryczną z czujnikami , a zwłaszcza komputerem ... i już :sciana: acha - musisz te wszystkie elementy znaleźć w dobrym stanie !
Prawda jest taka : szybciej , łatwiej i taniej jest sprzedać auto z silnikiem 1,4 , a kupić z 2,0 !
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 20:05   

DonBanDitOo, Temat wielokrotnie przerabiany na forum nie opłacalne chyba że wyżej wymienione rzeczy dostaniesz za darmo, albo pół darmo i masz dużo chęci i wolnego czasu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2008, 23:54   

schab napisał/a:
z tyłu bębny na tarcze

niekoniecznie, można później
schab napisał/a:
ukladem ABS

a po co?
schab napisał/a:
felgi na 14' , lub nawet 15'

zależy w które heble byś szedł.


Do tego dolot i układ wydechowy.

Ogólnie da się, ale łatwiej sprzedać 1.4 i kupić 2.0. Do tego niestety trzeba doliczyć $$ na remont silnika.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 05:32   

hmm... to że nieopłacalne to wiem . zwróciłem uwage... bardziej właśnie chodzi o ten czas który lubie poswięcać samochodom ... i lubie też mieć coś od siebie dla siebie ;D a więc widze że jednak bedzie dużo więcej zabawy niż przypuszczałem.. może i lepiej nawet..
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 09:39   

DonBanDitOo, Oj dużo. Niemniej jednak ja zamierzam sobie zostawić Tipola i zrobić z niego "coś" Gdy kupie drugi samochód świeższy (do codziennej jazdy) ten zostawię sobie w garażu do dłubania (w wolnych chwilach). Myślę o jakieś 2l uturbionej jednostce np. od cupety (bo ma potencjał i wymiarami będzie pasowała). Samochód zrobiony wyłącznie dla przyjemności a nie do codziennej jazdy, więc wiele dylematów związanych z komfortem odpadło by. Taka przeróbka będzie kosztowna, zdaje sobie sprawę (jednak w przypadku tego samochodu przy relatywnie tanich częściach i tak mnie niż wielu innych samochodów), będę mógł to rozłożyć w czasie gdyż nic, żaden termin nie będzie mnie gonił. Mogę Go robić rok nawet dwa lata i nic się niestanie. Wiele rzeczy trzeba będzie zlecić zewnętrznym wykonawcom np. zrobienie i zamontowanie klatki bezpieczeństwa (jeśli się na nią zdecyduje), czy choćby lakiernik żeby dać mu nowy kolorek.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 14:36   

JAM_BELFEGOR, dokładnie o tym samym myśle :D to autko ma jeździć dobrze a nie wygodnie :P zresztą ja to już mam tak z kazdym autem które miałem i mam .... z czasem każde moje auto traci na komforcie jazdy ... (kubełkowe fotele, niskie sztywne zawieszenie itp) jednak zyskuje na parametrach i osiągach i z tipo to samo zamierzam zrobić ... new lakierek ,bebech z pierdół wypróżnić ,spaw i obnizenie zawiesienia ,swap silnika.. nawet chodzi mi po głowie zmiana napedu na tył ale niewiem jeszcze czy jest to realne .. i znając życie gdy auto bedzie skończone i tak bedzie używane do jazdy dziennej (ale nietylko:P)
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-10-2008, 15:55   

DonBanDitOo napisał/a:
nawet chodzi mi po głowie zmiana napedu na tył

:roll:
i ogólnie lubię poczucie humoru... :roll:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 16:45   

DonBanDitOo napisał/a:
zmiana napedu na tył ale niewiem jeszcze czy jest to realne ..
hehehe dobre, raczej nie, choć jak byś się uparł wszystko można zrobić tylko jakim kosztem (tu bez krojenia podłogi w samochodzie i szukania odpowiedniego mostu by się nie obyło, i tak nie ma gwaranci że byś znalazł taki który by mniej więcej dawał się dopasować). Gdybyś maił temprę SW to masz możliwość wsadzenia fabrycznego napędu 4x4
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 16:47   

mozna mozna http://videos.streetfire....rift_151110.htm :lalala:
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 16:49   

albert19912, 4x4 a DonBanDitOo, che tylno napędowca zrobić. p.s albert19912, napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał.

** Dodano: 23-10-2008, 17:55 **
Jak mnie poczepie i osiągi przerosną możliwości napędu przedniego, to pewnie będę myślał o adaptacji napędu 4x4 :lalala: ale wszystko w sowim czasie. Ale zanim cokolwiek zacznę przyszykuje się do tego najpierw technicznie, czyli jeszcze muszę się podszkolić jeśli chodzi o wiedzę, potem zrobić mocne wyliczenie kosztów, no i mieć drugi samochód do codziennej jazdy który tak czy siak kupię :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 18:18   

albert19912, dobreee tooo :D ale ma kopa ten tipek :D w sumie jeśli jest możliwe założenie 4x4 to można to przerobić na tylną oś .... bo niema chyba przeniesienia napedu przód->tył??
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 18:41   

To tipo z filmu ma napęd z Fiata Coupe 4x4 i silnik 2.0 20V T oczywiście silnik jest przerobiony.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 18:50   

Jest dojeba... http://pl.youtube.com/wat...feature=related
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 19:18   

Tu macie cały film o tipo http://pl.youtube.com/watch?v=RrHSKM290js
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 19:42   

:o dla mnie bomba :D

** Dodano: 23-10-2008, 20:50 **
przed chwilą biadoliłem z kumplem z Piławy ... (pracuje w firmie tuningowej w Niemczech)
jego zdaniem dało by rade po niewielkich przeróbkach komory wsadzić silnik z e30 (niewspominając o całej reszcie przerubek ;D ) 2500ccm i tylny most z e34 jednak przy takich 7J jak ja mam trzeba by poszeżyć nadkolao jakieś 6-7cm ... no i trzeba by zmajstrować kanał na wał i troszke więcej miejsca na skrzynie (kanał od skrzyni podniósł by się troche)... co myślicie?? :roll:
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 19:59   

No do czegoś takiego bym dożył :lalala: tyle że jeszcze bym sobie sprawił atestowana klateczkę bezpieczeństwa, wzmocnił ramę (tu nie ma żartów sinik z cupety spokojnie może mieć 300HP i moment który poskręca wszystko :lalala: ) i opróżnił wnętrze ze zbędny klamotów. Musze powiedzieć że spodobał mi się napęd 4x4 z tego filmiku. Niestety raczej podwoi inwestycje :lalala:

** Dodano: 23-10-2008, 21:01 **
DonBanDitOo, a co na drifting cie wzięło?
DonBanDitOo napisał/a:
... co myślicie?? :roll:
myślę że będzie kosztowne już ci napisałem wszystko sie da 8) jak się zaprzesz to i silnik rakietowy wsadzisz :lalala: tylko koszta panie, zapytaj się kumpla na ile mniej więcej taka przyjemność oszacowałby może być w euro ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 20:01   

Zaje..... Gdyby nie to że chodzą mi po głowie inne pomysły to coś bym pokombinował z 4x4 :D
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-10-2008, 20:10   

W tym tipku jest 400 KM
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 20:17   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał.
dlaczego skrócony?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2008, 21:31   

Ciechu78 napisał/a:
JAM_BELFEGOR napisał/a:
napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał.
dlaczego skrócony?


Bo tipo nie ma bagażnika :lol:

Napęd jest za bank z dedry/delty. Napęd z tempry by nie wytrzymał, a w każdym razie sprzęgło.
Na filmie widać że idzie pełnym bokiem, a tempra chyba nie ma rozkładu po równo, tylko przewaga na przód.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 21:55   

Raku, może... fabryczne 4x4 tempry SW nie wytrzyma bez przeróbek takiej mocy.

** Dodano: 23-10-2008, 22:57 **
Cytat:
dlaczego skrócony?
A temperówka SW nie ma czasem większego rozstawu osi niż tipo
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 22:02   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
A temperówka SW nie ma czasem większego rozstawu osi niż tipo
2540mm to rozstaw osi dla wszystkich TT (Tipo, Tempra, Tempra SW). Dlatego dziwi mnie to skracanie wału :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-10-2008, 22:16   

A to sorry :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load