Kierunki diodowe LED |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:09 Kierunki diodowe LED
|
|
|
Postanowiłem sobie założyć kierunki diodowe LED. Tato kiedyś chciał założyć do swojego auta ale coś mu nie podpasywało i sobie tak leżały. Postanowiłem założyć do siebie. Były przy tym małe problemy ponieważ check panel pokazywał błąd spalonej żarówki. Ale trochę się pomyślało i się wszystko zrobiło :)
Jutro pokażę zdjęcia jak to wszystko wygląda :) |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:12
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Jutro pokażę zdjęcia jak to wszystko wygląda |
czekamy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:14
|
|
|
Luczu, już jutro będzie |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:18
|
|
|
a jak se poradziłeś z check panelem ?
** Dodano: 15-01-2010, 23:19 **
hmm w ogóle co ma check panel do kierunków ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:42
|
|
|
Luczu napisał/a: | hmm w ogóle co ma check panel do kierunków ? |
no wlasnie tez nie wiem bo przeciez on nie sprawdza kierunków... moze koledze chodzi o to z szybciej migały bo przerywacz mial za duzy prad... okaze sie jutro |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 02:24
|
|
|
tipacz napisał/a: | moze koledze chodzi o to z szybciej migały bo przerywacz mial za duzy prad... |
kierunki szybciej migają wtedy gdy jest mniejsze obciążenie w układzie. a gdy jest zbyt małe to świecą na stałe albo wcale.. zależy od użytego przerywacza
do ledów stosuje się elektroniczny przerywacz |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 23:18
|
|
|
Tak dokładnie chodzi mi o te szybkie mruganie czyli jak by była spalona żarówka.
O to po założeniu żarówki LED
Tak świecą. Niestety coś nie wyszło to zdjęcie. Robione tel więc wiecie
A tak to wygląda przerobione.
Trzeba do oryginalnej żarówki dolutować 2 gniazdo na żarówkę LED. No i wszystko działa jak powinno :) Tak zrobić w wszystkich 4 kierunkowskazach |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:18
|
|
|
a nie łatwiej było kupić elektroniczny przekażnik do ledów i wymienić go w skrzynce bezpieczników? |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 00:39
|
|
|
DARREK, a takie rozwiązanie jak podał kamyk0077 jest prostsze i raczej tańsze. Pytałem w kilku sklepach o te przekaźniki to z każdego wyszedłem z głupią miną, bo albo nie mieli, albo mieli w cenie z kosmosu. Za to oprawki byłby od ręki
kamyk0077, nieźle, z tyłu też robiłeś? Gdzie tam zmieścić tą oprawę? |
_________________
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 01:27
|
|
|
mrk69 napisał/a: | DARREK, a takie rozwiązanie jak podał kamyk0077 jest prostsze i raczej tańsze. Pytałem w kilku sklepach o te przekaźniki to z każdego wyszedłem z głupią miną, bo albo nie mieli, albo mieli w cenie z kosmosu. Za to oprawki byłby od ręki |
Fakt do nas wszystko przychodzi 100 lat później...
są różne metody... zamiast oprawki można wrzucić opornik.
Albo też pofatygować się i samemu spróbować zrobić przerywacz.
mrk69 napisał/a: | kamyk0077, nieźle, z tyłu też robiłeś? Gdzie tam zmieścić tą oprawę? |
Podejrzewam, że jest koło kostki tj. między kostką a "matą" ochronną
Rozwiązanie proste i co ważne spełnia swoje zadanie..
Dodatkową oprawkę ochraniasz tylko sreberkiem?
Zawinąłeś jak świstak... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-01-2010, 01:33
|
|
|
kamyk0077, i tak szczerze czym to się różni w praktyce ? ( mam na myśli działanie diód ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 11:08
|
|
|
Luczu napisał/a: | kamyk0077, i tak szczerze czym to się różni w praktyce ? ( mam na myśli działanie diód ) |
Powinna być lekko inna barwa na którą nikt nie zwraca uwagi no i mniejszy pobór prądu. i trwałość, ale to nie zawsze...
Chociaż przy kierunkach to nie bardzo się pyli bo nie działają cały czas...
Co innego ledy dzienne czy tylne postojówki.
Bardziej taki bajer |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 11:10
|
|
|
Luczu, inaczej miga - tak jak np w nowych Passatach - mignie i od razu gaśnie, bo przecież dioda nie ma fazy wygaszania włókna wolframowego jak zwykła żarówka, no i ciągnie trochę mniej prądu...aa no i na dłużej taka żarówka starczy |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-01-2010, 11:52
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Luczu, inaczej miga - tak jak np w nowych Passatach - mignie i od razu gaśnie |
no tak kojarzę. Szkoda że w Tipo to nie zupełnie będzie miało taki efekt. Inne klosze itp |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 16:12
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Trzeba do oryginalnej żarówki dolutować 2 gniazdo na żarówkę LED. No i wszystko działa jak powinno Tak zrobić w wszystkich 4 kierunkowskazach |
Chwila nie czaję, czyli że do normalnej żarówki dopiąłeś równolegle tą LED
Czyli pod tym sreberkiem zawinięta jest zwykła żarówka mrugająca razem z tą LED
Jaki w takim razie był sens zakładania tych żarówek LED przez Ciebie
Pomijam utratę homologacji |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 16:25
|
|
|
mrk69, mrk69 napisał/a: | kamyk0077, nieźle, z tyłu też robiłeś? Gdzie tam zmieścić tą oprawę? |
Tak z tyłu też jest a tak jak mówił DARREK napisał/a: | Podejrzewam, że jest koło kostki tj. między kostką a "matą" ochronną
|
Jest między kostką a matą ochronną. A owinięte tylko w samo sreberko. Chodzi o to, żeby światło nie uciekało na zewnątrz a to spełnia swoje wymagania
** Dodano: 18-01-2010, 16:27 **
polansky, Tak pod tym sreberkiem jest zwykła żarówka. A o co chodzi z tymi diodami. Chodzi o sam efekt i wygląd |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 17:06
|
|
|
to daj jakiś filmik czy serio widać jakaś różnice. Bo dla mnie też troche be sensu dawać dodatkowe ledy. Jak juz to skasuj jakoś zwykłą żarówke to bedzie mniejszy pobór i git. A tak to tylko bierze 2 razy więcej (prawie) i efektu na razie nie ma jak oecnić. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:07
|
|
|
A może by tak opornik po drodze taki 6-7ochma po każdej 21W żarówce. Powinno być dobrze |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:29
|
|
|
lazik666 napisał/a: | A może by tak opornik po drodze taki 6-7ochma po każdej 21W żarówce. Powinno być dobrze |
proszę jesli ktoś nie robił czegoś takiego niech nie przepisuje wypocin kolesi z elektrody.pl
patent z rezystorem nie działa, przewalałem ten temat z rok temu i przetestowałem ze 100 rezystorów różnej mocy i różnej oporności. kończyło się zawsze tak samo czyli spaleniem rezystora.
jedynym 100% sposobem na oszukanie "checka" jest równoległe dopięcie żarówki do led-a.
dokładnie tak jak zrobił kolega kamyk0077, tyle że ja bym się pokusił o wsadzenie 5watowej postojówki a nie żarówki 21W |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:30
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | A o co chodzi z tymi diodami. Chodzi o sam efekt i wygląd |
No nie no spoko, skoro dla efektu i wyglądu to ok
Tylko jaki efekt daje zakładanie LED do klosza, w którym i tak jest jeszcze pomarańczowa osłonka (chyba, że ją wywaliłeś) tylko po to żeby nie była to żarówka, a LED jest dla mnie osobiście trochę bez sensu. Zwłaszcza, że zdaje się "żarówki" których użyłeś nie mają zbyt dużego kąta świecenia, więc będzie to w kloszu świecić w formie punkciku, a nie rozświetlania całego klosza, jak ma to miejsce przy zwykłej żarówce i już widoczność kierunku robi się mniejsza, a kierunek nie jest dla Ciebie tylko dla innych
A drugą sprawą jest to, na co zwrócił uwagę Endriu64, że głównym powodem dla którego żarówki zastępuje się diodami jest to, aby zmniejszyć pobór prądu, więc rozwiązanie z pozostawieniem żarówek i dodaniem jeszcze LEDów jest dla mnie totalnym bez sensem jeśli chodzi o sprawy elektryki |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-01-2010, 18:50
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | proszę jesli ktoś nie robił czegoś takiego niech nie przepisuje wypocin kolesi z elektrody.pl |
Trzeba się tam najpierw zalogować Ja nie próbowałem to nie wiem, to był pomysł i miał pomóc z przerywaczem a nie z echeck. Elektrykiem nie jestem ale się nie czepiam wypowiedzi innych.
Leśniczy napisał/a: | przetestowałem ze 100 rezystorów różnej mocy i różnej oporności |
A policzyłeś cokolwiek zanim wsadziłeś rezystor? Może trzeba było spróbować równolegle. |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 22:43
|
|
|
rezystor dobiera się do diody. Normalne, że się palił, ponieważ prąd przekraczał jego zakres działania. Sam rezystor nie zdziała cudów. Trzeba by połączyć kilka kilkuwatowych rezystorów aby rezystancja na gałęzi wyniosła tyle, że element bimetalowy znajdujący się w przerywaczu miał określony prąd.
Najlepszym zastosowaniem do ledów jest układ elektroniczny, ew. elektroniczny przerywacz do żarówek led, inaczej to bez sensu kitrać żarówkę a do klosza dawać leda... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 23:28
|
|
|
polansky, Tak masz racje. Wywaliłem tą pomarańczową ala osłonę. A jak Ledy mi się znudzą to albo będą problemy to założę zwykła pomarańczową i będzie gitara |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-01-2010, 16:37
|
|
|
lazik666 napisał/a: |
Trzeba się tam najpierw zalogować Ja nie próbowałem to nie wiem, to był pomysł i miał pomóc z przerywaczem a nie z echeck. Elektrykiem nie jestem ale się nie czepiam wypowiedzi innych. |
do przeglądania postów na elektrodzie nie jest wymagana rejestracja, tak dla jasności
lazik666 napisał/a: |
A policzyłeś cokolwiek zanim wsadziłeś rezystor? Może trzeba było spróbować równolegle. |
równoległe połączenie może co najwyżej ograniczyć prąd płynący na diodę a więc osłabić jej świecenie.
główny problem polega na tym iż żarówka podczas mierzenia ohmomierzem ma zerową oporność czyli zachowuje się jak normalny kawałek drucika ( drucika wolframowego) ... przewodzi prąd, dioda zaś jest półprzewodnikiem i prądu nie przewodzi dlatego check zgłasza spaloną żarówkę ( przerwany obwód ) i żaden rezystor w tej sytuacji nie pomoże |
|
|
|
|
|