|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Sedicivalvole Przeróbki silnika, tunng mechaniczny |
Autor |
Wiadomość |
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2007, 18:39
|
|
|
Ninja, no widzisz jak ładnie mi wytłumaczyłes. wiec musi byc i to odpowiednio dobrany thx. A co ze smarowaniem turbiny? gdzie jest wyprowadzony olej? z miski czy bloku?. Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) i tam raczej nie bede kombinował |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-03-2007, 19:00
|
|
|
drobek napisał/a: | Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) i tam raczej nie bede kombinował |
No tam tam wlasnie mozesz zakombinować.Pogłowkuj. Zastosuj trójnik itd...I od turbo do miski musi byc powrót jakis. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2007, 19:20
|
|
|
no własnie musi byc obieg bo niechce potem zaślepiac otworów na marno wywierconych. Troszke juz wiem ale co ze sterowaniem na pewno musi byc inna mieszanka wiecej powietrza wiecej paliwa czy wystarczy wymienic komp?
Czyli przy turbinie głowice moge i musze zostawic bez zmian czyli odpadaja wałki o wyzszych krzywkach bo jesli rozumie to jedno zaprzecza drugiemu.tak?
Jaka uszczelka pod głowce? moze jakas grubsza? czy seryjna z 16vt?
** Dodano: 29-03-2007, 20:21 **
jest czujnik cisnienia oleju |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-03-2007, 19:25
|
|
|
uszczelke musisz odpowiednią dobrać bo przecież silnik odprężasz! Generalnie uszczelka musi byc grubsza (metalowa). Zalezy jakie doładowanie. Bo jak wieksze to i tłoki też podejrzewam trzeba "ruszyć". To wszystko zależy.
Jak soft turbo to nie musisz praktycznie nic robic.
Soft turbo nie ma większego ciśnienia doładowania niż 0.6 bara. Zalecane jest tylko zeby stopien sprezania nie przekraczał pewnej wartosci. Nie pamietam jakiej
Samochody na wtrysku muszą mieć zmieniony odczyt lambda w kompie, temperature w dolocie, większe ciśnienie paliwa, najlepiej zmienić też wtryski na większe. Jak chcemy większe ciśnienie doładowania (ja mam u siebie min 0,9 bar) trzeba zmienić tłoki żeby wytrzymały temperature spalin, korbowody gdyż nacisk na nie jest o wiele większy, wał możemy zostawić seryjne gdyż i tak jest odkuwany, olej radził bym minimum pół syntetyk ze względu na turbine, chłodnica oleju bo temperatura oleju wzrośnie o jakieś od 10 do 20 stopni, zmienić termostat na taki który się wcześniej otwiera, czujnik wchłodnicy zmienić na taki który włączy wentylator wcześniej, i można zmienić wałek rozrządu pod turbo. Nie wiem jak z dostepnoscia tego do Fiata T/T.
Jak masz czujnik cisnienia oleju to jego mozesz wykorzystać do smarowania turbiny. Dać tam trójnik jakis. Generalnie ciezko mi mowic bo nie widze tego przed oczyma. EASYKATO to robił to bedzie wiedzial a ja nie chcialbym Cie w błąd wprowadzić. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2007, 16:13
|
|
|
Ninja napisał/a: | drobek napisał/a: | Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) i tam raczej nie bede kombinował |
No tam tam wlasnie mozesz zakombinować.Pogłowkuj. Zastosuj trójnik itd...I od turbo do miski musi byc powrót jakis. |
Można zastosować inną łape silnika z wyjściem na chłodnice oleju i jak sie nie mylę to z boku są otwory na smarowanie turbiny.
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-03-2007, 21:58
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Można zastosować inną łape silnika z wyjściem na chłodnice oleju i jak sie nie mylę to z boku są otwory na smarowanie turbiny. |
A czy to nie jest właśnie to o czym pisze drobek?
Cytat: | Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) |
W sedicivalvole filtr oleju jest przy łapie? Czy przed chłodnica jest kolejny filtr?
Zdziwiła mnie ta łapa.. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2007, 22:08
|
|
|
William napisał/a: | lordabarth napisał/a: | Można zastosować inną łape silnika z wyjściem na chłodnice oleju i jak sie nie mylę to z boku są otwory na smarowanie turbiny. |
A czy to nie jest właśnie to o czym pisze drobek?
Cytat: | Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) |
W sedicivalvole filtr oleju jest przy łapie? Czy przed chłodnica jest kolejny filtr?
Zdziwiła mnie ta łapa.. |
Niestety to nie jest to.To o czym on mówi to ma za zadanie podgrzać olej(tak mnie sie wydaje),a na zdjęciu jest łapa od 2.0 turbo. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-05-2007, 16:24
|
|
|
Przepraszam że odgrzewam zdeka stary temat ale wszyscy w akcie uniesienia zapomnieli o jednej ale bardzo istotnej rzeczy, każdy silnik z turbo w standardzie ma wydajniejszą pompe olejową w stosunku do wersji wolnossącej. Jak zamontujemy samo turbo bez poprawy warunków smarowania to nie wróze długiego zycia ani samej turbinie ani silnikowi. O ile diesel coś takiego by strawił to niestety w benzyniaku spaliny duzo gorzej traktują turbine pod względem termicznym i bez odpowiedniego smarowania szlag trafi panewki w turbo i cała przeróbka na nic. Chłodzenie oleju to konieczność chyba że dorwiemy turbinke chłodzoną cieczą. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|