Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sedicivalvole Przeróbki silnika, tunng mechaniczny
Autor Wiadomość
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 18:39   

Ninja, no widzisz jak ładnie mi wytłumaczyłes. wiec musi byc i to odpowiednio dobrany thx. A co ze smarowaniem turbiny? gdzie jest wyprowadzony olej? z miski czy bloku?. Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) i tam raczej nie bede kombinował
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-03-2007, 19:00   

drobek napisał/a:
Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) i tam raczej nie bede kombinował

No tam tam wlasnie mozesz zakombinować.Pogłowkuj. Zastosuj trójnik itd...I od turbo do miski musi byc powrót jakis.
_________________

www.budowork.pl
  
     assistance
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 19:20   

no własnie musi byc obieg bo niechce potem zaślepiac otworów na marno wywierconych. Troszke juz wiem ale co ze sterowaniem na pewno musi byc inna mieszanka wiecej powietrza wiecej paliwa czy wystarczy wymienic komp?
Czyli przy turbinie głowice moge i musze zostawic bez zmian czyli odpadaja wałki o wyzszych krzywkach bo jesli rozumie to jedno zaprzecza drugiemu.tak?
Jaka uszczelka pod głowce? moze jakas grubsza? czy seryjna z 16vt?

** Dodano: 29-03-2007, 20:21 **
jest czujnik cisnienia oleju
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-03-2007, 19:25   

uszczelke musisz odpowiednią dobrać bo przecież silnik odprężasz! Generalnie uszczelka musi byc grubsza (metalowa). Zalezy jakie doładowanie. Bo jak wieksze to i tłoki też podejrzewam trzeba "ruszyć". To wszystko zależy.

Jak soft turbo to nie musisz praktycznie nic robic.
Soft turbo nie ma większego ciśnienia doładowania niż 0.6 bara. Zalecane jest tylko zeby stopien sprezania nie przekraczał pewnej wartosci. Nie pamietam jakiej :P

Samochody na wtrysku muszą mieć zmieniony odczyt lambda w kompie, temperature w dolocie, większe ciśnienie paliwa, najlepiej zmienić też wtryski na większe. Jak chcemy większe ciśnienie doładowania (ja mam u siebie min 0,9 bar) trzeba zmienić tłoki żeby wytrzymały temperature spalin, korbowody gdyż nacisk na nie jest o wiele większy, wał możemy zostawić seryjne gdyż i tak jest odkuwany, olej radził bym minimum pół syntetyk ze względu na turbine, chłodnica oleju bo temperatura oleju wzrośnie o jakieś od 10 do 20 stopni, zmienić termostat na taki który się wcześniej otwiera, czujnik wchłodnicy zmienić na taki który włączy wentylator wcześniej, i można zmienić wałek rozrządu pod turbo. Nie wiem jak z dostepnoscia tego do Fiata T/T.

Jak masz czujnik cisnienia oleju to jego mozesz wykorzystać do smarowania turbiny. Dać tam trójnik jakis. Generalnie ciezko mi mowic bo nie widze tego przed oczyma. EASYKATO to robił to bedzie wiedzial a ja nie chcialbym Cie w błąd wprowadzić.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2007, 16:13   

Ninja napisał/a:
drobek napisał/a:
Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju) i tam raczej nie bede kombinował

No tam tam wlasnie mozesz zakombinować.Pogłowkuj. Zastosuj trójnik itd...I od turbo do miski musi byc powrót jakis.


Można zastosować inną łape silnika z wyjściem na chłodnice oleju i jak sie nie mylę to z boku są otwory na smarowanie turbiny.

_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-03-2007, 21:58   

lordabarth napisał/a:
Można zastosować inną łape silnika z wyjściem na chłodnice oleju i jak sie nie mylę to z boku są otwory na smarowanie turbiny.


A czy to nie jest właśnie to o czym pisze drobek?

Cytat:
Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju)


W sedicivalvole filtr oleju jest przy łapie? Czy przed chłodnica jest kolejny filtr?

Zdziwiła mnie ta łapa.. :o :idea:
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2007, 22:08   

William napisał/a:
lordabarth napisał/a:
Można zastosować inną łape silnika z wyjściem na chłodnice oleju i jak sie nie mylę to z boku są otwory na smarowanie turbiny.


A czy to nie jest właśnie to o czym pisze drobek?

Cytat:
Pod moim filtrem oleju jest podstawa z podłączonym obiegiem wody (chłodnica oleju)


W sedicivalvole filtr oleju jest przy łapie? Czy przed chłodnica jest kolejny filtr?

Zdziwiła mnie ta łapa.. :o :idea:


Niestety to nie jest to.To o czym on mówi to ma za zadanie podgrzać olej(tak mnie sie wydaje),a na zdjęciu jest łapa od 2.0 turbo.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2007, 16:24   

Przepraszam że odgrzewam zdeka stary temat ale wszyscy w akcie uniesienia zapomnieli o jednej ale bardzo istotnej rzeczy, każdy silnik z turbo w standardzie ma wydajniejszą pompe olejową w stosunku do wersji wolnossącej. Jak zamontujemy samo turbo bez poprawy warunków smarowania to nie wróze długiego zycia ani samej turbinie ani silnikowi. O ile diesel coś takiego by strawił to niestety w benzyniaku spaliny duzo gorzej traktują turbine pod względem termicznym i bez odpowiedniego smarowania szlag trafi panewki w turbo i cała przeróbka na nic. Chłodzenie oleju to konieczność chyba że dorwiemy turbinke chłodzoną cieczą.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load