Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sedicivalvole Przeróbki silnika, tunng mechaniczny
Autor Wiadomość
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2007, 16:18   Sedicivalvole Przeróbki silnika, tunng mechaniczny

Witam. Chciałbym sie dowiedziec czy ktos z maniaków sedici podniósł juz jego moc i w jaki sposób to zrobił, mowa o starszej wersju 147 kucyków. Mowa oczywiscie o np. doładowaniu, napawaniu wałków itd cos co podnosi moc a nie filtr stozkowy badz tłumik sport :) dzięki za wypowiedzi
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2007, 16:29   

Myślę ze w tej kwestii powinieneś zgłosić się do EASYKATO, on wydaje się być ekspertem w tuningu Tipo na tym forum , ze swojego wydusił 286KM.

Pozdro
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2007, 16:43   

no własnie nigdzie sie nie chwalił czy to tajemnica? :)
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2007, 06:52   Re: Sedicivalvole Przeróbki silnika, tunng mechaniczny

drobek napisał/a:
Witam. Chciałbym sie dowiedziec czy ktos z maniaków sedici podniósł juz jego moc i w jaki sposób to zrobił, mowa o starszej wersju 147 kucyków. Mowa oczywiscie o np. doładowaniu, napawaniu wałków itd cos co podnosi moc a nie filtr stozkowy badz tłumik sport :) dzięki za wypowiedzi

Zacznij od określenia kwoty jaką możesz / chcesz - na to przeznaczyć , oraz - czy masz umiejętności / możliwości robić coś samemu , czy płacić mechanikom ...
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-03-2007, 07:34   Re: Sedicivalvole Przeróbki silnika, tunng mechaniczny

schab napisał/a:
...czy masz umiejętności / możliwości robić coś samemu , czy płacić mechanikom ...

Jeśli chcesz bardziej profesjonalnie podejść do tematu to lepiej zlecić robotę specjalistom.
Zwłaszcza jeśli masz na myśli doładowanie (różnego typu) czy ingerencje w głowicę...
Jest sporo firm w Polsce (i za granicami), które podejmą się tematu.
A co do kosztów - cóż, za przyjemność trzeba płacić...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-03-2007, 12:21   

drobek napisał/a:
no własnie nigdzie sie nie chwalił czy to tajemnica? :)


skromny jestem..........
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-03-2007, 12:47   

EASYKATO napisał/a:
skromny jestem..........

Taaa, tylko mały skromny podpis pod postami (286PS) :D
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-03-2007, 13:11   

Radke napisał/a:
EASYKATO napisał/a:
skromny jestem..........

Taaa, tylko mały skromny podpis pod postami (286PS) :D


nie napisałem ile z podtlenkiem :)
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-03-2007, 13:30   

Jak chcesz doładować jednostkę, to już lepiej zapakować plug&play 16vt z F.coupe
A jak poprostu dłubać silnik, to robi się to samo co z tuningiem innych silników. Wałki, dolot, wydech, komputer, głowica etc.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2007, 03:57   

Chciałem ułatwic sobie sprawę i was zapytac :) Umiejśtności hm jakies są :) Mój ojciec ma warsztat samochodowy więc co sie da samemu zrobic to zrobie sam
Na początek zastanawiam sie nad przeróbka głowicy bo taka mi lezy i moge przy niej podłubac. koszty hm z 2000pln na dzien dobrry za części oczywiscie
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2007, 08:59   

drobek napisał/a:
Na początek zastanawiam sie nad przeróbka głowicy bo taka mi lezy i moge przy niej podłubac. koszty hm z 2000pln na dzien dobrry za części oczywiscie

To wbrew pozorom nie poszalejesz ...
Na początek zadaj sobie pytanie - w jakim kierunku idziesz , bo każde posunięcie wymusza inne kroki . Jeżeli myślisz o założeniu turbiny - musisz zacząć od wymiany tłoków , celem odprężenia silnika , jeśli ma być bez turba - odwrotnie : trzeba zwiększyć stopień sprężania . W obu przypadkach inne są też wałki rozrządu .
Generalnie : turbo daje większy przyrost mocy , ale wymaga większych zmian ( i kosztów ) i w takim przypadku większy sens ( też i ekonomiczny ) ma szukanie gotowca np. z Lancii
     assistance
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2007, 12:09   

schab, laikeim nie jestem i wiem ze nalezy odpręzyc silnik a swapa niechce np z coupe kupic za 3000 a drugie tyle wpakowac w remont. Zostane przy seryjnym i przy seryjnej skrzyni biegów.( mam drugi silnik ze skrzynia z których części moge skozystac)
Co mysle ze na początek.. tzn wałki rozrządu, krzywki mozna napawac i zawory przygotoac pod turbine czyli wieksze badz mocniejsze(twardze, z silników z seryjnym turbo) jeszcze niewiem jak i co i dlatego i chce sie tego dowiedziec kto i i z jakich czesci korzystał zeby nie było wyrzuconych pieniedzy.
Co nie którzy to widze mysla ze jestem napalonym gówniarzem co za 1000 pln zrobi szał na asfalcie :) itd. Moje tipo ma byc seryjne sedici z zewnatrz ale mechanicznie duzo mocniejsze. Po drugo mój wczesniejszy samochód to poldek z 79r i swap który zrobiłem 2.0 na pełnym wtrysku moc moze nie szałowa ale 122 km jak na polda to dosc duzo, zastosowałem nowe hamulce lukas i wspomaganie kiery oraz dospawałem dyfer z niezależnym zawieszeniem do resorów itd mnóstwo na pozór prostych modyfikacji.
I jeszcze jedno nie piszecie mi tak jak kolega schab, ze trzeba silnik odpręzyc przy turbinie bo to nawet laicy wiedza a pioszcie jak to zrobic czy nowe inne tłoki czy w starych robic wpust jak obliczyc ile mam zrobic wpustu przy seryjnych, jakies linki sklepów firmy co warto a czego nie itd oki?
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2007, 15:30   

drobek napisał/a:
laikeim nie jestem ( ... ) a pioszcie jak to zrobic czy nowe inne tłoki czy w starych robic wpust jak obliczyc ile mam zrobic wpustu przy seryjnych, jakies linki sklepów firmy co warto a czego nie itd oki?

Pewnie ktoś się obrazi , ale jak na "fachowca" to trochę lamerskie pytania . Tym bardziej , że napisałem wyraźnie "musisz zacząć od wymiany tłoków , celem odprężenia silnika" ! A do kompletu : pierścienie , panewki wału , korbowodowe , sworznie tłokowe z tulejkami , uszczelka pod głowicę . I jeszcze nic nie zrobiłeś i już nie masz 2 000 zł ...
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2007, 15:43   

W seryjnych tłokach nie ma co rzeźbić, lepiej, łatwiej i chyba taniej kupić z silnika 16vT już seryjnie bardziej wyżłobione..i korby od razu tyż.
Zawory pewnie wytrzymają.
To samo tyczy się kolektora wydechowego pod turbo, bądź już z nim.
IC od czego tylko chcesz, bov jaki chcesz. Przewód olejowy do Turbo można dorobić, trzeba zrobić otwór w misce olejowej...
Do tego filtr, orurowanie i wydech. No i wystrojenie wszystkiego..
Kto wie, może wtryski większe by się nadały.

A jeżeli w NA chcesz się bawić, to raczej nie ma sensu przerabiać seryjnych wałków, tylko lepiej nowe ostrzejsze kupić, dłużej pochodzą. (pipercams, catcams :?: ) Po założeniu wałków przyda się luźniejszy wydech i pewnie dolot, a już na 100% strojenie (np. smt6, albo polski piggy back ecumaster)

Mając 2tyś nic nie zrobisz. :?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2007, 20:23   

schab, po pierwsze nie uważam sie za fachowca mechanika bo nim nie jestem i pracuje w innym zawodzie. Po drugie napisałem ze chce zacząć od głowicy po trzecie koniec tej gadki.
Raku, czyli swap jest mniej skomplikowany i wg was kosztowniejszy. Ale jaki silnik z F coupe ? czy lanci?

** Dodano: 28-03-2007, 21:36 **
mała lierówka mniej kosztowniejszy jest swap. a taki silnik warto? http://moto.allegro.pl/it...rbo_silnik.html
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2007, 09:43   

drobek napisał/a:
Raku, czyli swap jest mniej skomplikowany i wg was kosztowniejszy. Ale jaki silnik z F coupe ? czy lanci?

Nie uważamy, tylko tak jest. Wyjmujesz jeden wkładasz drugi.. Nie ma różnicy czy z F.coupe czy z jakiejs Lanci, to ten sam silnik różniący się chyba tylko pokrywą zaworów..

Jest szansa że silnik zły nie będzie, pytanie tylko czy jest kompletny osprzęt, turbo? Ma gwarancję więc w razie problemów zwrot :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-03-2007, 11:27   

Matizz napisał/a:
ze swojego wydusił 286KM.

grubo. tylko jeszcze AWD by sie przydalo. Bo problem z trakcją chyba?
EASYKATO - jakis wykresik z hamowni?

** Dodano: 29-03-2007, 11:31 **
Cytat:
IC od czego tylko chcesz, bov jaki chcesz.

yhyym i po paru miechach turbo do wymiany :roll:
Raku napisał/a:
Przewód olejowy do Turbo można dorobić, trzeba zrobić otwór w misce olejowej...

ze cooo??? a co z cisnieniem oleju?!
Raku napisał/a:
Kto wie, może wtryski większe by się nadały.

przedewszystkim pompa paliwa by sie przydala wydajniejsza...

I na seryjnych tłokach mozesz porzeźbić tylko zalezy do jakiej mocy. Powyzej pewnej wymagane raczej zakucie silnika. Ale wiadomo - kuty = mniejszy przebieg zrobisz na silniku,ale wieksza wytrzymalosc na temp. i obciążenia.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2007, 12:28   

Ninja napisał/a:
yhyym i po paru miechach turbo do wymiany :roll:

dlaczego tak sądzisz?
Ninja napisał/a:
ze cooo??? a co z cisnieniem oleju?!

Olej można podebrać spod filtra oleju, stosując specjalną podstawkę pod filtr. do turbo przewodem w stalowym oplocie i z turbo takim samym przewodem grawitacyjnie do miski olejowej.

Nie ma sensu kuć silnika 16vT, wytrzymuje sporo.

** Dodano: 29-03-2007, 13:28 **
Ninja napisał/a:
grubo. tylko jeszcze AWD by sie przydalo

niestety do AWD trzeba ciąć podłogę
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-03-2007, 12:43   

Cytat:
Nie ma sensu kuć silnika 16vT, wytrzymuje sporo.

no dokladnie przeciez tak napisalem.
Raku napisał/a:
dlaczego tak sądzisz?

bo nie mozesz wstawic byle jakiego BOV. Wstawisz byle jakie gowno i zanim sie obejrzysz szlag Ci trafi turbine. Co do IC - to jak to moze ze od byle czego mozna wstawic? Od TIR-a tez? Chyba wiadomo ze musi pasowac,wiec lepiej byloby napisac koledze jaki pasuje poprostu. Wstawi od MAN-a i bedzie go woził na dachu. :lalala: hehe
Raku napisał/a:
niestety do AWD trzeba ciąć podłogę

jop,ale EASYKATO ambitny jest i zna sie na rzeczy wiec wcale by mnie nie zdziwilo jakby z czasem sobie zrobił AWD. 8)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2007, 13:29   

Przecież wszystko zależy na jakie doładowanie, jest szansa że od jakiegoś disla podejdzie i ładnie sie wkomponuje w otwór w zderzaku.

co do bov'a to np. klik
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-03-2007, 14:28   

Raku napisał/a:
rzecież wszystko zależy na jakie doładowanie, jest szansa że od jakiegoś disla podejdzie i ładnie sie wkomponuje w otwór w zderzaku.

co do bov'a to np. klik

no tak,ale wczesniej napisales ze byle jaki. wiec jednak nie byle jaki i o to mi chodzi.
Cos pasztetowe ceny tych BOV.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2007, 15:24   

Nie byle jaki, a jaki tylko chce. Ale chyba logiczne, że jeżeli będzie składał auto dla siebie i i chce żeby jeździło trochę czasu, to badziewia nie można wpakować.
A wracając do zaopatrzenia w paliwo, to jest szansa że seryjna pompa i wtryski dadzą rade, tylko regulator ciśnienia paliwa by się przydał (np. z lanci delty integrale). Większe ciśnienie na listwie i heyah ;)
Ninja napisał/a:
Cos pasztetowe ceny tych BOV.

co masz na myśli?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-03-2007, 16:47   

Raku napisał/a:
a jaki tylko chce

no wlasnie nie jaki tylko chce...tylko konkretny jakis. heh i nie pasztetowy tylko kawiorowy jesli chce by to pochodzilo. 8)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 17:13   

widze ze bov wazniejszy od turbiny :) aczkolwiek ważny i jak bede zakładał to z efektownym syczeniem bo to akurat mi sie podoba.
A przykładowo założe tłoki i turbine z fc czy komp tez musze zmienic? pewnie tak? a słyszałem ze sa one z immobilajzerami? Co do pompy pal mam juz uniwersalna i gdy ja mierzyłem to nie pamietam ale koło 4 dawała czy jest to wystarczające cisnienie?
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-03-2007, 18:14   

drobek napisał/a:
widze ze bov wazniejszy od turbiny :) aczkolwiek ważny i jak bede zakładał to z efektownym syczeniem bo to akurat mi sie podoba.
DV czy BOV...
DV pełni rolę zaworu bezpieczeństwa przed przeładowaniem, może doprowadzić do „śmierci” turbosprężarki. Dzieje się tak w skutek przekroczenia ciśnienia, jakie pompuje turbosprężarka, względem tego, które zostało założone przez producenta DV. Podniesienie ciśnienia jest bardzo proste, dlatego wyjątkowo trzeba pamiętać o tym, że nawet dobrze działający DV, z racji swojej funkcji i zasady działania, może doprowadzić, do uszkodzenia sekcji łożyskowania turbiny. Każda turbosprężarka jest w stanie kręcić się z określoną prędkością obrotową. Każde przekroczenie granicznej wartości obrotowej turbosprężarki, znacząco obciąża sekcję łożyskowania wałka turbosprężarki, który stanowi podstawową część w jej budowie. W momencie, gdy np. poprzez dokonanie chip tuningu, zwiększymy ciśnienie w układzie dolotowym o 0.4 Bar, z 0.6 do 1 Bar, a DV przez producenta posiadał margines bezpieczeństwa 0,2 Bar, czyli był w stanie pracować efektywnie do ciśnienia 0.8 Bar, to w efekcie DV zacznie działać jak zawór bezpieczeństwa. Każde przekroczenie poziomu ciśnienia powyżej 0.8 Bar będzie powodowało uchylanie się DV, w momencie, gdy DV będzie próbował ograniczyć dalszy wzrost ciśnienia, to w tym samym czasie turbosprężarka będzie starał się zniwelować braki w ustalonym ciśnieniu doładowania, i będzie starała się pompować więcej powietrza by zniwelować straty w kolektorze dolotowym, co za sobą pociąga wzrost wartości prędkości obrotowej wirnika turbosprężarki a w dalszej części doprowadzi do uszkodzenie łożysk wałka turbosprężarki (nastąpi tzw. przekręcenie turbiny).

W samochodach, których używa się na co dzień, zastosowanie BOV’a wydłuża życie turbosprężarki, podnosi efektywność silnika, pozwala lepiej wykorzystać jego potencjał. Warto pamiętać, że zawory DV znacznie szybciej ulegają zmęczeniu materiałowemu, niż ma to miejsce w przypadku BOV’ów. Po zastosowaniu zaworu upustowego, samochód żywiej reaguje na pedał gazu po zmianie biegu. DV zamykając układ, powoduje, że przez cały czas krąży w obiegu podgrzane powietrze, które za każdym razem jest dodatkowo podgrzewane poprzez turbinę. W samochodach wyposażonych w chłodnicę powietrza, część tej temperatury daje się zredukować, w skutek czego powietrze wpadające do kolektora ssącego, jest gęściejsze (bogatsze w tlen), niż to, które opuszcza turbinę. Ale mimo chłodnicy powietrza, praw fizyki nie da się zmienić, i raz podgrzane powietrze, za drugim razem staje się jeszcze cieplejsze. Dlatego po zastosowaniu BOV’a, gdy nadmiar powietrza, zamiast trafiać z powrotem przed turbinę zostaje wypuszczony do atmosfery, w układzie znajduje się chłodniejsze powietrze, a co za tym idzie, gęściejsze, bogatsze w tlen, które spala się efektywniej, czemu może służyć wzrost parametrów silnika.
Zastosowanie zaworów upustowych w samochodach przeznaczonych do sportu, umożliwia efektywniejsze wykorzystanie parametrów przy częstej pracy w maksymalnym punkcie obciążenia silnika. Samochody te są z reguły wyposażone w bardzo wysilone jednostki napędowe, z wysokowydajnymi turbosprężarkami, których zakres pracy przekracza 1,5 Bar, a sięga 2,5 Bar, a nawet 3 Bar. Przy takich silnikach, wyjątkowo ważną rzeczą, jest szczelność układu dolotowego, tak by nie było w nim spadku ciśnienia, i aby przez cały czas była do wykorzystania pełna moc silnika. Oczywiście przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa dla silnika i osprzętu przed przeładowaniem, czyli nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie dolotowym.
Stad ważne by BOV dobrać dobry a nie byle jaki i dlatego tez on jest równie ważny.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load