Szkic tuningu... (temat przesunięty) |
Autor |
Wiadomość |
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-02-2005, 20:19
|
|
|
OK na colcikach się ne znam podałem +-
ale te 80 kucy to tipek z walniętym katalizatorem i wyciągnietym filterkiem spokojnie rozwinie.Dodam małe oponki do przodu 13 jak najniższy profil i mam do dyspozycji 100 w 9,5s z 1,4 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 17:08
|
|
|
sloneczna napisał/a: | OK na colcikach się ne znam podałem +-
ale te 80 kucy to tipek z walniętym katalizatorem i wyciągnietym filterkiem spokojnie rozwinie.Dodam małe oponki do przodu 13 jak najniższy profil i mam do dyspozycji 100 w 9,5s z 1,4 |
Raczej pobożne życzenia , przy tej masie samochodu nie darady zrobić 100 z 80 kucami w takim czasie, nawet małe koła nie pomogą. Trzeba by zejść z masą jakieś 250-300 kg, wtedy można by powalczyć. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Faja
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2005 Posty: 58 Skąd: WARSZAWKA
|
Wysłany: 02-02-2005, 21:05
|
|
|
sloneczna napisał/a: | OK na colcikach się ne znam podałem +-
ale te 80 kucy to tipek z walniętym katalizatorem i wyciągnietym filterkiem spokojnie rozwinie.Dodam małe oponki do przodu 13 jak najniższy profil i mam do dyspozycji 100 w 9,5s z 1,4 |
Chyba jak mu lotnicze paliwo zalejesz Nie, nio bądźmy realistami,w życiu nie będziesz mial 9.5 do 100 z 1.4... |
_________________ Misia sprzedana...:(Na zawsze pozostanie w mej pamięci....
Opelek-2.0 brązik:)
Temperki to są wozy... |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 21:24
|
|
|
Zwykły uliczniak1,4 ma 14s na dużych 14 -nastkach.175x60x14
Słyszałem że gażnikowe się lepiej bujają od mono.
To co za problem poradzić sobie z 4 sek.
Na dużych kołach jego v max 177km/h
Na 165x 60x 13 v max 153km/h Uwaga licznik samoch pokazuje cos innego
Proste zpas mocy około 18% czyli
normalny ma 70
bez filtra zyskujesz 4km
bez katalizatora masz kolejne 6km
no i koła z tym przełożeniem
samochodzik zachowuje sie na przyśpiechu jak by miał z 90 KM
waga to 950 kg
czyli 1KM na 10 kg |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2005, 21:44
|
|
|
sloneczna napisał/a: |
bez filtra zyskujesz 4km
bez katalizatora masz kolejne 6km
|
Skąd te dane? Byłeś z nimi na hamowni??
Założenie dobrego układu dolotowego, zanaczam UKŁADU daje nie zawsze dużo, 1-3km. A z katalizatorem to też nie tak, jak piszesz!! Jak wspawasz rurkę zamiast katalizatora to też moc stecjalnie nie wzrośnie, myślę, że da Ci to prędzej lepsze samopoczucie niż lepsze osiągi!! |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 21:49
|
|
|
Dobry gładki dolot to 6-10
KAT łyka ci od 4-6
Jazda bez filtra to tylko czasowo każdy wie co to znaczy
Kto by kupował dolot za 1800zł jeżeli dawał by 1-3 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 23:16
|
|
|
sloneczna napisał/a: | Dobry gładki dolot to 6-10
KAT łyka ci od 4-6
Jazda bez filtra to tylko czasowo każdy wie co to znaczy
Kto by kupował dolot za 1800zł jeżeli dawał by 1-3 |
Trochę przesadziłeś z tymi wartościami, już bliżej prawdy byłyby przyrosty podane w procentach i to te dolne granice.
Wejdź na http://www.chojnacki.com.pl/testy.php# i zobacz co faktycznie dają konkretne przeróbki.
A co do tych 80 koni i przyśpieszenia w 9,5 sek.
Zobacz http://www.godula.cc.pl/i...%20tuning%20GTA - cc 1100 80 koni przyspieszenie 9,5 s. tylko że cieńki waży jakieś 750 kilo, przełożenia są bardzo bodobne jak w tipo i opony 155/65/13. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 23:39
|
|
|
To słabo z tym cintuchem twożyli bo moment na poziomie 100Nm jego max
Tipo 1,4 silnik 160A1000 ma78KM i 108 Nm z taśmy.Dane z książki serw.
A znając styl to napewno dali mu zawielkie buty o ile nie 14-stki
i tu uciekło jakieś 1s-1,5s sam fakt jego v-max 185 chyba o to im chodziło .
Tak apropo znajomy ma sportinga i ginie
prubowałem się z astrą 1,6 zgineła dopiero po wyżej 130 zaczeła się bujać.
Nie interesuje mnie v max tylko zejście poniżej 10 |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 05:20
|
|
|
Tu ze słonczną się zgadzam dobrze pisze!!
Co do cc fajjne są te na tor poznań .Np. NOWICY takimi smigają prowadzą też warsztat.
Jeżeli chodzi o przyspieszenia to należy dokonać szereg zmian w skrzyni
Co do katalizatora to zależy od mocy auta ogólnej może być więcej niż 6 kucyków!! przy usunięciu tego ustrojstwa .Nosze się z zamiarem usunięcia kata . i wydechem końcowym sportowym srodkowy tłumik zastąpiony srumienicą mówie o palio a w temprze dać struminice zamiast srodkowego tłumika |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 09:54
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Tu ze słonczną się zgadzam dobrze pisze!!
Co do cc fajjne są te na tor poznań .Np. NOWICY takimi smigają prowadzą też warsztat.
Jeżeli chodzi o przyspieszenia to należy dokonać szereg zmian w skrzyni
Co do katalizatora to zależy od mocy auta ogólnej może być więcej niż 6 kucyków!! przy usunięciu tego ustrojstwa .Nosze się z zamiarem usunięcia kata . i wydechem końcowym sportowym srodkowy tłumik zastąpiony srumienicą mówie o palio a w temprze dać struminice zamiast srodkowego tłumika |
Czytałem wiele o tłumnikach i w jednym przypadku gość miał logiczne rozwiązanie.
Zamiast kata można strumienice bo tam na począdku muszą spajiny jak najszybciej wychodzić zamiast środkowego radził wstawić ZŁĄCZE ELASTYCZNE dodatkowo aby efektywnie wyrównywało ciśnienie. a koniec albo markowy albo fabryczny z końcówką jakiejś renomowanej firmy.
Podróby mogą nie dodawać a zabierać moc , nie do końca są testowane.
Wiele czynników konstrukcji ma znaczenie w końcowym .
Długo by trzeba pisać. Tempra ma końcowy dłuższy niż tipo co jest bardziej wskazane .Kwestia doboru końcówki .UWAGA GŁOS TO NIE WSZYSTKO.Niektury bas ładnie brzmi ale jest nie do zniesienia na długich trasach.Renomowane firmy mają wyspecjalizowane laboratoria i tu jest ich przewaga nad produkcją podglądaną. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 11:30
|
|
|
no to ja się podłączę do dyskusji z pytaniem...
ne chcę przyrostu mocu, zmiany dźwięku i tego typu usprawnień, ale pewnie niebawem będę z takich czy innych powodów usuwał katalizator (głównie ze względu na koszt nowego i to że mam LPG)
co wstawić zatem w jego miejsce? strumienicę? rurę zwykła? co?
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 12:03
|
|
|
Jest wiele teorii. Mozesz wlozyc strumieniece, ale nie oczekuj przyrostu mocy "z dzialania strumienicy" tylko z tego ze katalizator wyciales, ktory jednak troche "blokuje" przeplyw spalin.
Mi jakos po 160tys. padl drugi tlumik. Kupilismy z tata inny, nie markowy.
Do dzisiaj ladnie on chodzi i co ciekawe ma delikatny poglos basowy.
Taki ze w nocy jak jest cicho i jade ulica to slychac mily glosik.
Ktos na forum pisal ze Fiaty maja male tlumiki i to jest prawda. Przypatrzcie sie np. Astrze II jaka ma "banke" pod zderzakiem
W UNO tez jest maly tlumik i jak na 1.0 to ma glos porownywalny z moja Tempra.
Na trase nie jest to uciazliwe bo tak.
Choc moj pierwszy tlumik juz moze dlugo nie pozyc. Troche KM juz nabil, cale 276tys |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 12:14
|
|
|
miszko napisał/a: | Jest wiele teorii. Mozesz wlozyc strumieniece, ale nie oczekuj przyrostu mocy "z dzialania strumienicy" tylko z tego ze katalizator wyciales, ktory jednak troche "blokuje" przeplyw spalin. |
jak już wspomniałem nie zależy mi na wzroście mocy z powodu wstawienia strumienicy...
chodzi raczej o to, że nie chcę mieć katalizatora, a w jego miejsce cos wstawić trzeba... albo i nie...
i zatem pytanie jest takie: czy warto zamiast kata wstawiać strumienicę - czy zwykła rura spisze się tam równie dobrze?
jakie za i przeciw - bo w tej chwili w zasadzie nic nie przemawia za strumienicą... chyba że jednak coś... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Faja
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2005 Posty: 58 Skąd: WARSZAWKA
|
Wysłany: 03-02-2005, 12:16
|
|
|
Ja tam nie wierze w żadne strumiennice i inne pierdoły...Dla mnie to są bajki...Lepiej odłożyć kasę i zainwestować w fajne kapcie,albo w tuning silnika,bo nie oszukujmy się strumiennica nie da takiego efektu jak nam mówią...nawet różnicy nie odczujemy |
_________________ Misia sprzedana...:(Na zawsze pozostanie w mej pamięci....
Opelek-2.0 brązik:)
Temperki to są wozy... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 12:23
|
|
|
Strumienica wykorzystywana jest w samolotach, to tak jak by "zwezka" na wylotcie, ktora powoduje przyspieszenie przeplywu spalil i za zwezka dochodzi do wytworzenia podcisnienia ktore ma powodowac szybszy przeplyw. Jest duzo typow strumienic. Niestety musi ona byc dobrana do silnika indywidualnie oraz daje efekty przy stalych obrotach silnika (np. w samolotach).
Jak ktos ma gaznik to ma FABRYCZNIE zamontowana strumienicie na dolocie powietrza miedzy filtrem a gaznikiem! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 12:34
|
|
|
To nie zupełnie tak z tym przyrostem mocy .
On w tym przypadku jest w momecie nagłego przyspieszenia chwilowo nie w pełnym zakresie obrotów wydaje mi się że chodzi o zakres 1500 do 2000 Chodzi o nadanie spalinom rotacji aby nie spowolniały jego wydech
Przykład otróżnij butelkę z wodą bez rotacji a następnie to samo zawiruj zobaczysz efekt.I o to chodzi.
Wydechy dobre to magia wbrew pozorom. |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 14:10
|
|
|
Moja "temperka" ma silniczek 1.4 i.e zaledwie 71 KM. Ostatnio z przyczyn technicznych wywaliłem katalizator tzn obudowa została. Jeżdże na seryjnym ogumieniu 175 65 R14. Czy odczułem przyrost mocy? Niestety poza śmiesznym odgłosem nic nie zauważyłem. Ten silnik jest zbyt mało dynamiczny na taką masę (1070 kg ważony był w niemczech). W wakacje jechałem nad Rożnów 5 osób + bagaż.
1. Wyprzedzanie możliwe po ostrej redukcji ale z dużym zapasem bezpieczeństwa
2.Jazda pod góre koszmar |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 15:06
|
|
|
Ja bym nie pakował sie w żadne strumienice ani w dolocie ani w wydechu, przeważają raczej opinie negatywne.
A co zamiast kata ? można zastosować zwykłą rurę albo wywalić całą zawartość katalizatora i zostawić samą puszkę. No chyba, że chcemy być "ekologiczni" to możemy kupić katalizator z wkładem metalowym, a nie ceramicznym jak jest w większości samochodów, ma on mniejsze opory przepływu.
Po wywaleniu kata cudów nie ma co się spodziewać, tak jak słoneczna napisał zrobienie dobrego wydechu do samochodu bez turbo jest sztuką.
A co do samej zasady działania strumienicy, to ona powinna dobrze działać nie przy przyśpieszaniu a przy stałych obrotach np 2000. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 18:39
|
|
|
zdaje się jednak że zostawienie samej puszki powoduje "lekkie" zwiększenie natężenia dźwięku wydobywającego się z Tipka |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 19:20
|
|
|
czecho napisał/a: | zdaje się jednak że zostawienie samej puszki powoduje "lekkie" zwiększenie natężenia dźwięku wydobywającego się z Tipka |
Pewnie brzmienie jakoś się zmieni, ale nie przypuszczam, żeby to było uciążliwe przecież pozostają jeszcze dwa tłumiki. Zresztą w gaźnikowcach nie ma katalizatora i też są dwa tłumiki, ich usytuwanie i kształt jest inny szczególnie środkowego bo tylnie wydaje się być podobne, a dżwięk jest przyjemny - cichy basik. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 19:29
|
|
|
no tak... ale maja "puchy" po katalizatorze...
no i tak jak piszesz nieco inny wydech
a może ktoś wywalił kata i chce sie podzielić swoimi wrazeniami?
gorąco zachęcam! |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2005, 20:45
|
|
|
Nie no panowie chyba taki katalizator zabiera troche mocy skoro moja tempra 1.6 gaznik ma zgodnie z katalogiem wiecej mocy niz ta sama na wtrysku, a raczej powinno byc odwrotnie.
"Niemanie" katalizatora ma jakis plus |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2005, 22:38
|
|
|
Emf napisał/a: | Nie no panowie chyba taki katalizator zabiera troche mocy skoro moja tempra 1.6 gaznik ma zgodnie z katalogiem wiecej mocy niz ta sama na wtrysku, a raczej powinno byc odwrotnie.
"Niemanie" katalizatora ma jakis plus |
Nigdy wtrysk jednopunktowy nie będzie mocniejszy od gaźnika, został wprowadzony ze względów ekologicznych, a ekologia nie sprzyja mocy.
Wersja wtryskowa od gaźnikowej nie tylko różni się katalizatorem, ale inny ma układ dolotowy no i gardziel ma 38 mm a w gaźniku masz dwie gardziele 21 i 24 czyli 7 mm więcej. Może i coś tam katalizator zabiera mocy, ale to już zależy od konkretnego modelu samochodu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2005, 00:26
|
|
|
czecho napisał/a: | no to ja się podłączę do dyskusji z pytaniem...
ne chcę przyrostu mocu, zmiany dźwięku i tego typu usprawnień, ale pewnie niebawem będę z takich czy innych powodów usuwał katalizator (głównie ze względu na koszt nowego i to że mam LPG)
co wstawić zatem w jego miejsce? strumienicę? rurę zwykła? co?
pozdrawiam |
Zwykłą rure!!:twisted: |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-02-2005, 07:31
|
|
|
temat zamknięty |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
|