Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szkic tuningu... (temat przesunięty)
Autor Wiadomość
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-02-2005, 20:19   

OK na colcikach się ne znam podałem +-
ale te 80 kucy to tipek z walniętym katalizatorem i wyciągnietym filterkiem spokojnie rozwinie.Dodam małe oponki do przodu 13 jak najniższy profil i mam do dyspozycji 100 w 9,5s z 1,4
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-02-2005, 17:08   

sloneczna napisał/a:
OK na colcikach się ne znam podałem +-
ale te 80 kucy to tipek z walniętym katalizatorem i wyciągnietym filterkiem spokojnie rozwinie.Dodam małe oponki do przodu 13 jak najniższy profil i mam do dyspozycji 100 w 9,5s z 1,4


Raczej pobożne życzenia :) , przy tej masie samochodu nie darady zrobić 100 z 80 kucami w takim czasie, nawet małe koła nie pomogą. Trzeba by zejść z masą jakieś 250-300 kg, wtedy można by powalczyć.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Faja



Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2005
Posty: 58
Skąd: WARSZAWKA
Wysłany: 02-02-2005, 21:05   

sloneczna napisał/a:
OK na colcikach się ne znam podałem +-
ale te 80 kucy to tipek z walniętym katalizatorem i wyciągnietym filterkiem spokojnie rozwinie.Dodam małe oponki do przodu 13 jak najniższy profil i mam do dyspozycji 100 w 9,5s z 1,4

Chyba jak mu lotnicze paliwo zalejesz :lol: Nie, nio bądźmy realistami,w życiu nie będziesz mial 9.5 do 100 z 1.4...
_________________
Misia sprzedana...:(Na zawsze pozostanie w mej pamięci....
Opelek-2.0 brązik:)
Temperki to są wozy... :D
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 21:24   

Zwykły uliczniak1,4 ma 14s na dużych 14 -nastkach.175x60x14
Słyszałem że gażnikowe się lepiej bujają od mono.
To co za problem poradzić sobie z 4 sek.
Na dużych kołach jego v max 177km/h
Na 165x 60x 13 v max 153km/h Uwaga licznik samoch pokazuje cos innego
Proste zpas mocy około 18% czyli
normalny ma 70
bez filtra zyskujesz 4km
bez katalizatora masz kolejne 6km
no i koła z tym przełożeniem
samochodzik zachowuje sie na przyśpiechu jak by miał z 90 KM
waga to 950 kg
czyli 1KM na 10 kg
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2005, 21:44   

sloneczna napisał/a:

bez filtra zyskujesz 4km
bez katalizatora masz kolejne 6km


Skąd te dane? Byłeś z nimi na hamowni??
Założenie dobrego układu dolotowego, zanaczam UKŁADU daje nie zawsze dużo, 1-3km. A z katalizatorem to też nie tak, jak piszesz!! Jak wspawasz rurkę zamiast katalizatora to też moc stecjalnie nie wzrośnie, myślę, że da Ci to prędzej lepsze samopoczucie niż lepsze osiągi!!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 21:49   

Dobry gładki dolot to 6-10
KAT łyka ci od 4-6
Jazda bez filtra to tylko czasowo każdy wie co to znaczy
Kto by kupował dolot za 1800zł jeżeli dawał by 1-3 :lol:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-02-2005, 23:16   

sloneczna napisał/a:
Dobry gładki dolot to 6-10
KAT łyka ci od 4-6
Jazda bez filtra to tylko czasowo każdy wie co to znaczy
Kto by kupował dolot za 1800zł jeżeli dawał by 1-3 :lol:


Trochę przesadziłeś z tymi wartościami, już bliżej prawdy byłyby przyrosty podane w procentach i to te dolne granice.
Wejdź na http://www.chojnacki.com.pl/testy.php# i zobacz co faktycznie dają konkretne przeróbki.
A co do tych 80 koni i przyśpieszenia w 9,5 sek.
Zobacz http://www.godula.cc.pl/i...%20tuning%20GTA - cc 1100 80 koni przyspieszenie 9,5 s. tylko że cieńki waży jakieś 750 kilo, przełożenia są bardzo bodobne jak w tipo i opony 155/65/13.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 23:39   

To słabo z tym cintuchem twożyli bo moment na poziomie 100Nm jego max
Tipo 1,4 silnik 160A1000 ma78KM i 108 Nm z taśmy.Dane z książki serw.
A znając styl to napewno dali mu zawielkie buty o ile nie 14-stki
i tu uciekło jakieś 1s-1,5s sam fakt jego v-max 185 chyba o to im chodziło .
Tak apropo znajomy ma sportinga i ginie
prubowałem się z astrą 1,6 zgineła dopiero po wyżej 130 zaczeła się bujać.
Nie interesuje mnie v max tylko zejście poniżej 10
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 05:20   

Tu ze słonczną się zgadzam dobrze pisze!!

Co do cc fajjne są te na tor poznań .Np. NOWICY takimi smigają prowadzą też warsztat.

Jeżeli chodzi o przyspieszenia to należy dokonać szereg zmian w skrzyni

Co do katalizatora to zależy od mocy auta ogólnej może być więcej niż 6 kucyków!! przy usunięciu tego ustrojstwa .Nosze się z zamiarem usunięcia kata . i wydechem końcowym sportowym srodkowy tłumik zastąpiony srumienicą mówie o palio a w temprze dać struminice zamiast srodkowego tłumika
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 09:54   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Tu ze słonczną się zgadzam dobrze pisze!!

Co do cc fajjne są te na tor poznań .Np. NOWICY takimi smigają prowadzą też warsztat.

Jeżeli chodzi o przyspieszenia to należy dokonać szereg zmian w skrzyni

Co do katalizatora to zależy od mocy auta ogólnej może być więcej niż 6 kucyków!! przy usunięciu tego ustrojstwa .Nosze się z zamiarem usunięcia kata . i wydechem końcowym sportowym srodkowy tłumik zastąpiony srumienicą mówie o palio a w temprze dać struminice zamiast srodkowego tłumika

Czytałem wiele o tłumnikach i w jednym przypadku gość miał logiczne rozwiązanie.
Zamiast kata można strumienice bo tam na począdku muszą spajiny jak najszybciej wychodzić zamiast środkowego radził wstawić ZŁĄCZE ELASTYCZNE dodatkowo aby efektywnie wyrównywało ciśnienie. a koniec albo markowy albo fabryczny z końcówką jakiejś renomowanej firmy.
Podróby mogą nie dodawać a zabierać moc , nie do końca są testowane.
Wiele czynników konstrukcji ma znaczenie w końcowym .
Długo by trzeba pisać. Tempra ma końcowy dłuższy niż tipo co jest bardziej wskazane .Kwestia doboru końcówki .UWAGA GŁOS TO NIE WSZYSTKO.Niektury bas ładnie brzmi ale jest nie do zniesienia na długich trasach.Renomowane firmy mają wyspecjalizowane laboratoria i tu jest ich przewaga nad produkcją podglądaną.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-02-2005, 11:30   

no to ja się podłączę do dyskusji z pytaniem...
ne chcę przyrostu mocu, zmiany dźwięku i tego typu usprawnień, ale pewnie niebawem będę z takich czy innych powodów usuwał katalizator (głównie ze względu na koszt nowego i to że mam LPG)

co wstawić zatem w jego miejsce? strumienicę? rurę zwykła? co?

pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-02-2005, 12:03   

Jest wiele teorii. Mozesz wlozyc strumieniece, ale nie oczekuj przyrostu mocy "z dzialania strumienicy" tylko z tego ze katalizator wyciales, ktory jednak troche "blokuje" przeplyw spalin.

Mi jakos po 160tys. padl drugi tlumik. Kupilismy z tata inny, nie markowy.
Do dzisiaj ladnie on chodzi i co ciekawe ma delikatny poglos basowy.
Taki ze w nocy jak jest cicho i jade ulica to slychac mily glosik.

Ktos na forum pisal ze Fiaty maja male tlumiki i to jest prawda. Przypatrzcie sie np. Astrze II jaka ma "banke" pod zderzakiem ;)
W UNO tez jest maly tlumik i jak na 1.0 to ma glos porownywalny z moja Tempra.


Na trase nie jest to uciazliwe bo tak.
Choc moj pierwszy tlumik juz moze dlugo nie pozyc. Troche KM juz nabil, cale 276tys ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-02-2005, 12:14   

miszko napisał/a:
Jest wiele teorii. Mozesz wlozyc strumieniece, ale nie oczekuj przyrostu mocy "z dzialania strumienicy" tylko z tego ze katalizator wyciales, ktory jednak troche "blokuje" przeplyw spalin.

jak już wspomniałem nie zależy mi na wzroście mocy z powodu wstawienia strumienicy...
chodzi raczej o to, że nie chcę mieć katalizatora, a w jego miejsce cos wstawić trzeba... albo i nie... :)
i zatem pytanie jest takie: czy warto zamiast kata wstawiać strumienicę - czy zwykła rura spisze się tam równie dobrze?
jakie za i przeciw - bo w tej chwili w zasadzie nic nie przemawia za strumienicą... chyba że jednak coś...
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Faja



Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2005
Posty: 58
Skąd: WARSZAWKA
Wysłany: 03-02-2005, 12:16   

Ja tam nie wierze w żadne strumiennice i inne pierdoły...Dla mnie to są bajki...Lepiej odłożyć kasę i zainwestować w fajne kapcie,albo w tuning silnika,bo nie oszukujmy się strumiennica nie da takiego efektu jak nam mówią...nawet różnicy nie odczujemy :lol:
_________________
Misia sprzedana...:(Na zawsze pozostanie w mej pamięci....
Opelek-2.0 brązik:)
Temperki to są wozy... :D
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-02-2005, 12:23   

Strumienica wykorzystywana jest w samolotach, to tak jak by "zwezka" na wylotcie, ktora powoduje przyspieszenie przeplywu spalil i za zwezka dochodzi do wytworzenia podcisnienia ktore ma powodowac szybszy przeplyw. Jest duzo typow strumienic. Niestety musi ona byc dobrana do silnika indywidualnie oraz daje efekty przy stalych obrotach silnika (np. w samolotach).

Jak ktos ma gaznik to ma FABRYCZNIE zamontowana strumienicie na dolocie powietrza miedzy filtrem a gaznikiem! :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 12:34   

To nie zupełnie tak z tym przyrostem mocy .
On w tym przypadku jest w momecie nagłego przyspieszenia chwilowo nie w pełnym zakresie obrotów wydaje mi się że chodzi o zakres 1500 do 2000 Chodzi o nadanie spalinom rotacji aby nie spowolniały jego wydech
Przykład otróżnij butelkę z wodą bez rotacji a następnie to samo zawiruj zobaczysz efekt.I o to chodzi.
Wydechy dobre to magia wbrew pozorom.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wujek 


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 129
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 14:10   

Moja "temperka" ma silniczek 1.4 i.e zaledwie 71 KM. Ostatnio z przyczyn technicznych wywaliłem katalizator tzn obudowa została. Jeżdże na seryjnym ogumieniu 175 65 R14. Czy odczułem przyrost mocy? Niestety poza śmiesznym odgłosem nic nie zauważyłem. Ten silnik jest zbyt mało dynamiczny na taką masę (1070 kg ważony był w niemczech). W wakacje jechałem nad Rożnów 5 osób + bagaż.

1. Wyprzedzanie możliwe po ostrej redukcji ale z dużym zapasem bezpieczeństwa
2.Jazda pod góre koszmar
_________________
....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 15:06   

Ja bym nie pakował sie w żadne strumienice ani w dolocie ani w wydechu, przeważają raczej opinie negatywne.
A co zamiast kata ? można zastosować zwykłą rurę albo wywalić całą zawartość katalizatora i zostawić samą puszkę. No chyba, że chcemy być "ekologiczni" to możemy kupić katalizator z wkładem metalowym, a nie ceramicznym jak jest w większości samochodów, ma on mniejsze opory przepływu.
Po wywaleniu kata cudów nie ma co się spodziewać, tak jak słoneczna napisał zrobienie dobrego wydechu do samochodu bez turbo jest sztuką.

A co do samej zasady działania strumienicy, to ona powinna dobrze działać nie przy przyśpieszaniu a przy stałych obrotach np 2000.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-02-2005, 18:39   

zdaje się jednak że zostawienie samej puszki powoduje "lekkie" zwiększenie natężenia dźwięku wydobywającego się z Tipka :)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 19:20   

czecho napisał/a:
zdaje się jednak że zostawienie samej puszki powoduje "lekkie" zwiększenie natężenia dźwięku wydobywającego się z Tipka :)


Pewnie brzmienie jakoś się zmieni, ale nie przypuszczam, żeby to było uciążliwe przecież pozostają jeszcze dwa tłumiki. Zresztą w gaźnikowcach nie ma katalizatora i też są dwa tłumiki, ich usytuwanie i kształt jest inny szczególnie środkowego bo tylnie wydaje się być podobne, a dżwięk jest przyjemny - cichy basik.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-02-2005, 19:29   

no tak... ale maja "puchy" po katalizatorze...
no i tak jak piszesz nieco inny wydech
a może ktoś wywalił kata i chce sie podzielić swoimi wrazeniami?
gorąco zachęcam! :)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2005, 20:45   

Nie no panowie chyba taki katalizator zabiera troche mocy skoro moja tempra 1.6 gaznik ma zgodnie z katalogiem wiecej mocy niz ta sama na wtrysku, a raczej powinno byc odwrotnie.

"Niemanie" katalizatora ma jakis plus :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2005, 22:38   

Emf napisał/a:
Nie no panowie chyba taki katalizator zabiera troche mocy skoro moja tempra 1.6 gaznik ma zgodnie z katalogiem wiecej mocy niz ta sama na wtrysku, a raczej powinno byc odwrotnie.

"Niemanie" katalizatora ma jakis plus :)


Nigdy wtrysk jednopunktowy nie będzie mocniejszy od gaźnika, został wprowadzony ze względów ekologicznych, a ekologia nie sprzyja mocy.
Wersja wtryskowa od gaźnikowej nie tylko różni się katalizatorem, ale inny ma układ dolotowy no i gardziel ma 38 mm a w gaźniku masz dwie gardziele 21 i 24 czyli 7 mm więcej. Może i coś tam katalizator zabiera mocy, ale to już zależy od konkretnego modelu samochodu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2005, 00:26   

czecho napisał/a:
no to ja się podłączę do dyskusji z pytaniem...
ne chcę przyrostu mocu, zmiany dźwięku i tego typu usprawnień, ale pewnie niebawem będę z takich czy innych powodów usuwał katalizator (głównie ze względu na koszt nowego i to że mam LPG)

co wstawić zatem w jego miejsce? strumienicę? rurę zwykła? co?

pozdrawiam


Zwykłą rure!!:twisted:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-02-2005, 07:31   

temat zamknięty :)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load