|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Turbosprezarki do gaźnika ? |
Autor |
Wiadomość |
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 02:36 Turbosprezarki do gaźnika ?
|
|
|
czy mozna do tempry z silnikiem gaznika podczepic turbosprezarke
czy wogole jest to wykonalne |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 09:14
|
|
|
Prawie wszystko jest wykonalne, kwestia tylko i wyłącznie pieniędzy
Najtaniej wyjdzie cały przeszczep instalacji turbo z Fiata Uno Turbo, łącznie z komputerem sterującym i wiązką kabli.
Novitec robił Uno turbo 1,6 na bazie silników z Tipo/Tempra. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 17-04-2005, 09:45
|
|
|
Ale czy silnik nie musi być wzmocniony do turbo? Przecież to są większe obciążenia.
Obawiam się że takie przeróbki (nieprofesjonalnie wykonane) mogą negatywnie odbić się na trwałości silnika. Tak jak Romano pisze: wszystko kwestia pieniędzy. Ale w tym przypadku będą raczej spore. |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:49
|
|
|
Nie jestem w tym temacie fachowcem, ale jeżeli dany silnik nie był projektowany do wspópracy z turbosprężarką, to dołączenie jej napweno wpłynie negatywnie na trwałość silnika.
Swego czasu w OBRFSO czyniono takie próby i co? I nic, silnik wytrzymywał co najwyżej jeden wyścig czy rajd (o ile wogóle dało się tym choć trochę pojeździć). Do produkcji seryjnej nie można było tego wdrożyć. Hm, a szkoda. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 17-04-2005, 11:04
|
|
|
Nie wiem na 100% jak jest w benzyniakach, ale zdaje się że torbodiesle mają wzmocnione tłoki, korbowody, głowice. Myślę że silniki benzynowe są również w jakimś stopniu modyfikowane. Dodatkowo dochodzi kwestia przerobienia ukł. wydechowego. |
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 11:05
|
|
|
Nazir napisał/a: | Ale czy silnik nie musi być wzmocniony do turbo? Przecież to są większe obciążenia. |
Wał korbowy, korbowody są takie same, nawet w 1,6 jest natrysk oleju na denka tłoków tak jak w Uno Turbo. O wiele szybciej silniki zużyawją się od obrotów niż od mocy. Czytałem gdzieś, że bezpieczną granicą dla silników przy zastosowaniu turbo jest 100 KM z litra pojemności. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 12:36
|
|
|
Raku napisał/a: | No jeszcze przydałoby się odprężyć chyba silnik! Ale to w sumie zależy ile by pompowała turbinka...
|
Wyleciało mi to zgłowy, ale dobrze, że Raku jest czujny
W Uno turbo stopień spręzania jest 7,8 a u nas 9,2, ale tak jak napisałeś zależy to od ciśnienia turbiny. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Wizaw
Wiek: 54 Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 17 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2005, 13:18
|
|
|
a ja z kolei się zastanawiałem jak by zrobić coś tandetnego, nie prawdziwą spręż. z prawdziwego zdarzenia, ze wzmocnionym silnikiem itp..
tylko coś wtłaczającego powietrze nieco mocniej , tak bez przesadyzmu, do tego bez zbytniej przebudowy pewne regulacje mieszanki, ew pogrzebać przy gaźniku.. na ile takie lipne coś byłoby wykonalne i czy blby choć kilkuprocentowy efekt... wiem, jak to brzmi :-)
ale tak z ciekawości, co kto pomyśli... nie robić profesjonalnego ukladu, tylko samo jakieś wtłaczanie powietrza, znaczy choćby częściowe podpompowywanie by lepiej szło do silnika, a nie tylko tyle ile silnik zassa sam, do tego drobne roboty przy silniku. Bez wielkich przerbek i +100KM, takie 'cuś' obmyślić jakieś, nie wiem...... hmm... |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-04-2005, 16:37
|
|
|
Wizaw napisał/a: | http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48599249 |
Nadaje się do Fun. Albo do działu Żałosne Ale Prawdziwe. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-04-2005, 16:58
|
|
|
Zastanawiajace jest ze jak pisal sprzedajacy stara turbina dawala 1.1bara, a teraz 0.6 .
Ciekawe czy tak silnik dostal "w tylek" czy sa jakies inne powody.
Tak dla przykladu w 1.9 TD cisnienie dochodzi do 1.0 bara. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2005, 00:49
|
|
|
pewnie sie silnik niewytrzymywal zbyt duze naprężenia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|