Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbosprezarki do gaźnika ?
Autor Wiadomość
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2005, 02:36   Turbosprezarki do gaźnika ?

czy mozna do tempry z silnikiem gaznika podczepic turbosprezarke
czy wogole jest to wykonalne
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2005, 09:14   

Prawie wszystko jest wykonalne, kwestia tylko i wyłącznie pieniędzy :D
Najtaniej wyjdzie cały przeszczep instalacji turbo z Fiata Uno Turbo, łącznie z komputerem sterującym i wiązką kabli.
Novitec robił Uno turbo 1,6 na bazie silników z Tipo/Tempra.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Nazir 


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 36
Skąd: Głogów
Wysłany: 17-04-2005, 09:45   

Ale czy silnik nie musi być wzmocniony do turbo? Przecież to są większe obciążenia.
Obawiam się że takie przeróbki (nieprofesjonalnie wykonane) mogą negatywnie odbić się na trwałości silnika. Tak jak Romano pisze: wszystko kwestia pieniędzy. Ale w tym przypadku będą raczej spore.
     Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-04-2005, 10:49   

Nie jestem w tym temacie fachowcem, ale jeżeli dany silnik nie był projektowany do wspópracy z turbosprężarką, to dołączenie jej napweno wpłynie negatywnie na trwałość silnika.
Swego czasu w OBRFSO czyniono takie próby i co? I nic, silnik wytrzymywał co najwyżej jeden wyścig czy rajd (o ile wogóle dało się tym choć trochę pojeździć). Do produkcji seryjnej nie można było tego wdrożyć. Hm, a szkoda.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Nazir 


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 36
Skąd: Głogów
Wysłany: 17-04-2005, 11:04   

Nie wiem na 100% jak jest w benzyniakach, ale zdaje się że torbodiesle mają wzmocnione tłoki, korbowody, głowice. Myślę że silniki benzynowe są również w jakimś stopniu modyfikowane. Dodatkowo dochodzi kwestia przerobienia ukł. wydechowego.
  
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2005, 11:05   

Nazir napisał/a:
Ale czy silnik nie musi być wzmocniony do turbo? Przecież to są większe obciążenia.

Wał korbowy, korbowody są takie same, nawet w 1,6 jest natrysk oleju na denka tłoków tak jak w Uno Turbo. O wiele szybciej silniki zużyawją się od obrotów niż od mocy. Czytałem gdzieś, że bezpieczną granicą dla silników przy zastosowaniu turbo jest 100 KM z litra pojemności.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-04-2005, 11:28   

No jeszcze przydałoby się odprężyć chyba silnik! Ale to w sumie zależy ile by pompowała turbinka...
Ogólnie wszystko jest do zrobienia 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2005, 12:36   

Raku napisał/a:
No jeszcze przydałoby się odprężyć chyba silnik! Ale to w sumie zależy ile by pompowała turbinka...

Wyleciało mi to zgłowy, ale dobrze, że Raku jest czujny :D
W Uno turbo stopień spręzania jest 7,8 a u nas 9,2, ale tak jak napisałeś zależy to od ciśnienia turbiny.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wizaw 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 17
Skąd: Polska
Wysłany: 18-04-2005, 07:29   

oto przykład Tipo z turbo...: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48599249
Kolor tylko jakiś taki... :D
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2005, 13:18   

a ja z kolei się zastanawiałem jak by zrobić coś tandetnego, nie prawdziwą spręż. z prawdziwego zdarzenia, ze wzmocnionym silnikiem itp..
tylko coś wtłaczającego powietrze nieco mocniej , tak bez przesadyzmu, do tego bez zbytniej przebudowy pewne regulacje mieszanki, ew pogrzebać przy gaźniku.. na ile takie lipne coś byłoby wykonalne i czy blby choć kilkuprocentowy efekt... wiem, jak to brzmi :-)
ale tak z ciekawości, co kto pomyśli... nie robić profesjonalnego ukladu, tylko samo jakieś wtłaczanie powietrza, znaczy choćby częściowe podpompowywanie by lepiej szło do silnika, a nie tylko tyle ile silnik zassa sam, do tego drobne roboty przy silniku. Bez wielkich przerbek i +100KM, takie 'cuś' obmyślić jakieś, nie wiem...... :D hmm...
     assistance   Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-04-2005, 16:37   

Wizaw napisał/a:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48599249

Nadaje się do Fun. Albo do działu Żałosne Ale Prawdziwe.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-04-2005, 16:58   

Zastanawiajace jest ze jak pisal sprzedajacy stara turbina dawala 1.1bara, a teraz 0.6 .
Ciekawe czy tak silnik dostal "w tylek" czy sa jakies inne powody.

Tak dla przykladu w 1.9 TD cisnienie dochodzi do 1.0 bara.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-04-2005, 00:49   

pewnie sie silnik niewytrzymywal zbyt duze naprężenia
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load