uklad wydechowy.... |
Autor |
Wiadomość |
uki
Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 55 Skąd: KALISZ
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 09:22
|
|
|
siema mam pytanko odnosnie katalizatora czy jak go wymienie na strumienice to czy nie bede mial problemow z gazem a bo mam Tipo 1.4 ie+gaz
UKI |
_________________ UKI |
|
|
|
|
Tip_top
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 10:04
|
|
|
Uki nie polecam zamiany kata na strumienicę... swego czasu sporo o tym czytałem i większość opinii była taka, że jak katek jest dobry to lepiej go zostawić, a strumienicę wstawić w miejsce środkowego tłumika... jednak, żeby strumienica dobrze działała przydałby się tłumik pełnego przelotu dla dobrej "wentylacji"... |
_________________ nie ma jak diesel :D |
|
|
|
|
uki
Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 55 Skąd: KALISZ
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 10:23
|
|
|
[b]tlumik juz mam dzieki za odpowiedz. To teraz musze poczekac jak mi sie tłumik srodkowy przepali.
** Dodano: 06-10-2006, 09:36 **
Siema to znowu ja niewie ktos ile kosztuje strumienica |
_________________ UKI |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2006, 19:12
|
|
|
strumienica kosztuje od 50zl - 100zl na alegro nawet sa taniej |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2006, 16:55
|
|
|
tylko z tych całkiem najtańszych zaraz wydmucha Ci albo ew 'watę' wytłumiającą albo blacha się ... ne będą najlepsze po czasie.... bierz już jakieś z gwarancją rok, dwa lata minimum. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tip_top
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-10-2006, 07:09
|
|
|
Na allegro są strumienice SPEEDER firmy bodajże Michael... Według testów jedne z lepszych na rynku. dopasowywane pod pojemność. U posrednika ponad 300zł, a na allegro widziałem po 179zł + koszt wysyłki. Przestrzegam przed strumienicami Jonesa - to kompletny pic na wodę. A jak ktoś ma jakieś "ale" to niech poczyta dokładnie na stronie "www.tuningbaja.pl" - to sklep tuningowy, ale na ich stronie jest dużo porad dotyczących układów dolotowych i wylotowych - filtrów stożkowych, strumienic, przelotów itp. Polecam też www.godula.cc.pl - jak się dobrze poszuka to można znaleźć testy strumienic i filtrów stożkowych z dokładnymi wykresami i opisem.
Niestety nigdzie nie znalazłem układów dedykowanych do Tipo :/ jeżeli ktoś znalazł coś takiego to niech zarzuci linkiem. Z góry dzieki.
Ostatnio upaliła mi się końcówka tłumika, a już od jakiegoś czasu jeżdżę z dziurą w środkowym :/ i też zastanawiam się nad wymianą środkowego na strumienicę i końcowego na całkowity przelot. |
_________________ nie ma jak diesel :D |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-10-2006, 14:54
|
|
|
raku przelot to jest gola rura bez katalizatorw strumienic tlumikow srodkowych itp.
po prostu gola rura od kolektora do samego wylotu czasem z jakas koncowa czasem bez |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-10-2006, 16:57
|
|
|
Tip_top napisał/a: | Niestety nigdzie nie znalazłem układów dedykowanych do Tipo :/ jeżeli ktoś znalazł coś takiego to niech zarzuci linkiem. Z góry dzieki. |
proszę bardzo
link |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Gaszek
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 38 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-12-2006, 16:13
|
|
|
ja nie potrzebuje sportowego przepaliła mi sie rura przed katalizatorem i efekt zajeb..... |
_________________ Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-12-2006, 08:51
|
|
|
Ja naprzykład nie posiadam katalizatora, chociaż fabrycznie był zamontowany - efekt głośniej w środku, jakby troszkę ale podkreślam tylko troszkę lepiej zbierał się podczas jazdy na wyższych obrotach...może jakby faktycznie trochę pogrzebać przy kolektorze to jakieś mierne efekty by były |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-12-2006, 16:07
|
|
|
Co do wydechów to jestem tylko za dedykowanymi tłumikami, a co do końcówki ozdobnej uważam że nie może być większa niż średnica tłoka końcówka 80, 90 max. Tłumiki uniwersalne oprócz wyglądu nic nie dają, moim zdaniem lepiej już wywalić tłumik i zamiast tłumika wstawić kawałek rury i końcówke ozdobną...
Końcowy dedykowany Remusa do Sedicivalvole znalazłem za 800zł nowy ( po znajmomości )
Środkowy + końcowy OMP znalazłem za około 1200-1300zł + przesyłka z anglii
Narazie mam fabryczny i jezeli będe zmieniał a zamierzam to w moim Tipku wyląduje dedykowany |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-09-2010, 14:42
|
|
|
Powracając do starego tematu . Mam w domu strumienice AWG w obudowie katalizatora czy coś doda silnikowi montując ja w miejsce tłumika środkowego , mój model nie posiada katalizatora,a tłumik końcowy oryginalny chciałbym założyć w taki sposób .
(silnik)=(kolektor wydechowy)==========<Strumienica>====<końcowy>=\
Dźwięk się bardzo zmieni ?
Przybierze mocy czy straci?
Moment obrotowy nie ulegnie zmianie?
Aha i strumienica łuskowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-09-2010, 15:08
|
|
|
100km jak nic dojdzie... Przy takiej konstrukcji i tym silniku ta strumienica doda co najwyżej trochę buczenia... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-09-2010, 16:44
|
|
|
Nie chodzi mi o przyrost mocy bardziej o to żeby nie spadła . Będzie strzelało w wydech ? |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2010, 00:53
|
|
|
Bdm napisał/a: | 100km jak nic dojdzie... |
heh
jacplac2 napisał/a: | Będzie strzelało w wydech ? |
raczej nie |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-09-2010, 10:39
|
|
|
jacplac2 napisał/a: |
(silnik)=(kolektor wydechowy)==========<Strumienica>====<końcowy>=\
Dźwięk się bardzo zmieni ?
Przybierze mocy czy straci?
Moment obrotowy nie ulegnie zmianie?
Aha i strumienica łuskowa |
w takiej "konfiguracji" masz zagwarantowane że pasażerowie na tylnych siedzeniach po godzinie jazdy będą chcieli wyskoczyć przez okno ... z przodu będzie nie lepiej.
mocy ani momentu na pewno ci nie przybędzie, a wręcz przeciwnie na wolnych obrotach może byc odczuwalne jakby silnik był ospały. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-09-2010, 18:00
|
|
|
To w jaki sposób przerobić wydech żeby nic nie zepsuć i poprawić osiągi w tym fiacie? |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-09-2010, 19:29
|
|
|
jacplac2, wytnij kata wstaw rure tej samej srednicy srodkowy zostaw a koncowy to juz twój wybór bo ja mam przelotówke mulona i nie narzekam jest lepiej
|
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 19:10
|
|
|
W tym problemik ze ja nie mam Kata tylko środkowy i końcowy a strumienica się marnuje mam jeszcze trochę w domu złączeń elastycznych i się to marnuje. Najlepszym rozwiązaniem jest założenie końcowego przelotowego według was lub "wybebeszenie" seryjnego? Nie chciałbym w środku auta mieć głośno tylko za samochodem |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 19:13
|
|
|
jacplac2, jeśli Tipo masz na gaźniku , to środkowy jest przelotowy . |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:58
|
|
|
jacplac2 napisał/a: | To w jaki sposób przerobić wydech żeby nic nie zepsuć i poprawić osiągi w tym fiacie? |
jak przerobić wydech żeby poprawić osiągi w 1.4 ? wymienić kolektor wydechowy na tzw. barany lub "dorzucić" tam turbinę
a tak poważnie wszelakie zabiegi typu rura, strumienica zamiast kata czy środkowego tłumana to efekt, który poprawi osiągi twojej "psychiki" najlepiej w tej kwestii zadziała zastąpienie tłumika końcowego jakimś sportowym/przelotowym
nie obraź się ale z gówna miodu nie wyciśniesz wiem coś o tym bo w swoim układzie wydechowym wycinałem juz każdy tłumik, łącznie z katem i śmiało stwierdzam że to wszystko nic nie daje, jedyny sens to zastąpienie końcowego jakiś sportowym wtedy będzie łądnie buczał zaś osiągi nie spadną ani nie ulegną poprawie |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 11:50
|
|
|
ludziska, chcecie mieć sportwy wydech który poprawi osiągi? to kupcie dedykowany tłumik/ zestaw albo udajcie się do zakładu który się tym zajmuje na poważnie. Ponieważ KAŻDA przeróbka wydechu, czy to jest strumienica, czy przelotówka czy inne badziewie pchane tam na siłe tylko pogorszy osiągi. A Wam, tak jak napisał kolega Leśniczy bedzie się zdawało że to +15hp, tylko dlatego że bedzie bardziej ryczeć, albo dlatego ze będziecie go wyżej kręcić. Każdy silnik a nawet model ma swoje parametry, z pewnym ciśnieniem wypluwa spaliny i to ciśnienie musi być zachowane aby silnik pracował optymalnie wydajnie. Tyle o tym sądze. |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 16:52
|
|
|
wydech jest w 100% szczelny strumienica wspawana zamiast środkowego ,nie chodzi dożo głośniej chodzi tak jakby miał większą średnice wydechu nic poza tym . Za kasę z praktyki kupie WM sport na allegro polecacie go? Wszystkie opinie mile widziane i propozycje także
Leśniczy, Wiem że z gówna miodu nie wycisnę, ale chociaż zapach gówna zniknie ,nie obraziłem się |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
|