Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uklad wydechowy....
Autor Wiadomość
uki 


Wiek: 42
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 55
Skąd: KALISZ
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-10-2006, 09:22   

siema mam pytanko odnosnie katalizatora czy jak go wymienie na strumienice to czy nie bede mial problemow z gazem a bo mam Tipo 1.4 ie+gaz

UKI 8)
_________________
UKI :)
  
 
Tip_top 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2006, 10:04   

Uki nie polecam zamiany kata na strumienicę... swego czasu sporo o tym czytałem i większość opinii była taka, że jak katek jest dobry to lepiej go zostawić, a strumienicę wstawić w miejsce środkowego tłumika... jednak, żeby strumienica dobrze działała przydałby się tłumik pełnego przelotu dla dobrej "wentylacji"...
_________________
nie ma jak diesel :D :D
  
 
 
uki 


Wiek: 42
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 55
Skąd: KALISZ
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-10-2006, 10:23   

[b]tlumik juz mam dzieki za odpowiedz. To teraz musze poczekac jak mi sie tłumik srodkowy przepali.

** Dodano: 06-10-2006, 09:36 **
Siema to znowu ja niewie ktos ile kosztuje strumienica :?:
_________________
UKI :)
  
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-10-2006, 19:12   

strumienica kosztuje od 50zl - 100zl na alegro nawet sa taniej
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-10-2006, 16:55   

tylko z tych całkiem najtańszych zaraz wydmucha Ci albo ew 'watę' wytłumiającą albo blacha się ... ne będą najlepsze po czasie.... bierz już jakieś z gwarancją rok, dwa lata minimum.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tip_top 


Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-10-2006, 07:09   

Na allegro są strumienice SPEEDER firmy bodajże Michael... Według testów jedne z lepszych na rynku. dopasowywane pod pojemność. U posrednika ponad 300zł, a na allegro widziałem po 179zł + koszt wysyłki. Przestrzegam przed strumienicami Jonesa - to kompletny pic na wodę. A jak ktoś ma jakieś "ale" to niech poczyta dokładnie na stronie "www.tuningbaja.pl" - to sklep tuningowy, ale na ich stronie jest dużo porad dotyczących układów dolotowych i wylotowych - filtrów stożkowych, strumienic, przelotów itp. Polecam też www.godula.cc.pl - jak się dobrze poszuka to można znaleźć testy strumienic i filtrów stożkowych z dokładnymi wykresami i opisem.

Niestety nigdzie nie znalazłem układów dedykowanych do Tipo :/ jeżeli ktoś znalazł coś takiego to niech zarzuci linkiem. Z góry dzieki.

Ostatnio upaliła mi się końcówka tłumika, a już od jakiegoś czasu jeżdżę z dziurą w środkowym :/ i też zastanawiam się nad wymianą środkowego na strumienicę i końcowego na całkowity przelot.
_________________
nie ma jak diesel :D :D
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-10-2006, 14:32   

Tip_top napisał/a:
przelotów


Co to są przeloty :?:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-10-2006, 14:54   

raku przelot to jest gola rura bez katalizatorw strumienic tlumikow srodkowych itp.
po prostu gola rura od kolektora do samego wylotu czasem z jakas koncowa czasem bez :D
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-10-2006, 16:57   

Tip_top napisał/a:
Niestety nigdzie nie znalazłem układów dedykowanych do Tipo :/ jeżeli ktoś znalazł coś takiego to niech zarzuci linkiem. Z góry dzieki.

proszę bardzo :lol:
link
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Gaszek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 38
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-12-2006, 16:13   

ja nie potrzebuje sportowego przepaliła mi sie rura przed katalizatorem i efekt zajeb..... :badgrin:
_________________
Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety ;)
  
 
Wujek 


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 129
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2006, 08:51   

Ja naprzykład nie posiadam katalizatora, chociaż fabrycznie był zamontowany - efekt głośniej w środku, jakby troszkę ale podkreślam tylko troszkę lepiej zbierał się podczas jazdy na wyższych obrotach...może jakby faktycznie trochę pogrzebać przy kolektorze to jakieś mierne efekty by były
_________________
....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela
     Moneta
 
 
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-12-2006, 16:07   

Co do wydechów to jestem tylko za dedykowanymi tłumikami, a co do końcówki ozdobnej uważam że nie może być większa niż średnica tłoka :badgrin: końcówka 80, 90 max. Tłumiki uniwersalne oprócz wyglądu nic nie dają, moim zdaniem lepiej już wywalić tłumik i zamiast tłumika wstawić kawałek rury i końcówke ozdobną...

Końcowy dedykowany Remusa do Sedicivalvole znalazłem za 800zł nowy ( po znajmomości )

Środkowy + końcowy OMP znalazłem za około 1200-1300zł + przesyłka z anglii

Narazie mam fabryczny i jezeli będe zmieniał a zamierzam to w moim Tipku wyląduje dedykowany :fufu:
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-09-2010, 14:42   

Powracając do starego tematu . Mam w domu strumienice AWG w obudowie katalizatora czy coś doda silnikowi montując ja w miejsce tłumika środkowego , mój model nie posiada katalizatora,a tłumik końcowy oryginalny chciałbym założyć w taki sposób .

(silnik)=(kolektor wydechowy)==========<Strumienica>====<końcowy>=\

Dźwięk się bardzo zmieni ?
Przybierze mocy czy straci?
Moment obrotowy nie ulegnie zmianie?
Aha i strumienica łuskowa :lol:
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-09-2010, 15:08   

100km jak nic dojdzie... Przy takiej konstrukcji i tym silniku ta strumienica doda co najwyżej trochę buczenia...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-09-2010, 16:44   

Nie chodzi mi o przyrost mocy bardziej o to żeby nie spadła :lol: . Będzie strzelało w wydech ?
  
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-09-2010, 00:53   

Bdm napisał/a:
100km jak nic dojdzie...


heh :D


jacplac2 napisał/a:
Będzie strzelało w wydech ?


raczej nie
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-09-2010, 10:39   

jacplac2 napisał/a:


(silnik)=(kolektor wydechowy)==========<Strumienica>====<końcowy>=\

Dźwięk się bardzo zmieni ?
Przybierze mocy czy straci?
Moment obrotowy nie ulegnie zmianie?
Aha i strumienica łuskowa :lol:


w takiej "konfiguracji" masz zagwarantowane że pasażerowie na tylnych siedzeniach po godzinie jazdy będą chcieli wyskoczyć przez okno ... z przodu będzie nie lepiej.
mocy ani momentu na pewno ci nie przybędzie, a wręcz przeciwnie na wolnych obrotach może byc odczuwalne jakby silnik był ospały.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-09-2010, 18:00   

To w jaki sposób przerobić wydech żeby nic nie zepsuć i poprawić osiągi w tym fiacie?
  
 
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-09-2010, 19:29   

jacplac2, wytnij kata wstaw rure tej samej srednicy srodkowy zostaw a koncowy to juz twój wybór bo ja mam przelotówke mulona i nie narzekam jest lepiej
:lol:
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-09-2010, 19:10   

W tym problemik ze ja nie mam Kata tylko środkowy i końcowy a strumienica się marnuje mam jeszcze trochę w domu złączeń elastycznych i się to marnuje. Najlepszym rozwiązaniem jest założenie końcowego przelotowego według was lub "wybebeszenie" seryjnego? ;D Nie chciałbym w środku auta mieć głośno tylko za samochodem :lalala:
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-09-2010, 19:13   

jacplac2, jeśli Tipo masz na gaźniku , to środkowy jest przelotowy .
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-09-2010, 22:58   

jacplac2 napisał/a:
To w jaki sposób przerobić wydech żeby nic nie zepsuć i poprawić osiągi w tym fiacie?

jak przerobić wydech żeby poprawić osiągi w 1.4 ? wymienić kolektor wydechowy na tzw. barany lub "dorzucić" tam turbinę :P

a tak poważnie wszelakie zabiegi typu rura, strumienica zamiast kata czy środkowego tłumana to efekt, który poprawi osiągi twojej "psychiki" :) najlepiej w tej kwestii zadziała zastąpienie tłumika końcowego jakimś sportowym/przelotowym

nie obraź się ale z gówna miodu nie wyciśniesz :) wiem coś o tym bo w swoim układzie wydechowym wycinałem juz każdy tłumik, łącznie z katem i śmiało stwierdzam że to wszystko nic nie daje, jedyny sens to zastąpienie końcowego jakiś sportowym wtedy będzie łądnie buczał zaś osiągi nie spadną ani nie ulegną poprawie :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2010, 11:50   

ludziska, chcecie mieć sportwy wydech który poprawi osiągi? to kupcie dedykowany tłumik/ zestaw albo udajcie się do zakładu który się tym zajmuje na poważnie. Ponieważ KAŻDA przeróbka wydechu, czy to jest strumienica, czy przelotówka czy inne badziewie pchane tam na siłe tylko pogorszy osiągi. A Wam, tak jak napisał kolega Leśniczy bedzie się zdawało że to +15hp, tylko dlatego że bedzie bardziej ryczeć, albo dlatego ze będziecie go wyżej kręcić. Każdy silnik a nawet model ma swoje parametry, z pewnym ciśnieniem wypluwa spaliny i to ciśnienie musi być zachowane aby silnik pracował optymalnie wydajnie. Tyle o tym sądze.
     assistance
 
jacplac2 


Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-09-2010, 16:52   

wydech jest w 100% szczelny strumienica wspawana zamiast środkowego ,nie chodzi dożo głośniej chodzi tak jakby miał większą średnice wydechu nic poza tym . Za kasę z praktyki kupie WM sport na allegro polecacie go? :) Wszystkie opinie mile widziane i propozycje także :)

Leśniczy, Wiem że z gówna miodu nie wycisnę, ale chociaż zapach gówna zniknie :badgrin: ,nie obraziłem się ;D
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-09-2010, 17:03   

no ja mam wm sport i nie narzekam :P , wcześniej miałem montii za ponad 200zł , mruczał fajniej bo miał "komorę" ale rozleciał się po 2 latach :/

także bardziej polecam tego wm sporta :)

http://allegro.pl/tlumik-...1207549492.html

http://allegro.pl/tlumik-...1234828779.html
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load