|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kappa 3.0 V6 |
Autor |
Wiadomość |
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 23:16
|
|
|
RobertWroc, trochę zostałem oświecony przez "źródło" co do tych silników V6 , życzę bezproblemowej jazdy
Napisz później ( po miesiącu) ile faktycznie pali autko , ja też spokojnie jeżdżę . |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 23:28
|
|
|
Emf-właśnie ten KOP on kosztuje,jeżeli cały czas sie nim delektować-cóż za delicje się płaci.
Ale czasem i ten kop się przydaje.Mi jakie dwa tygodnie temu przydał się kopek w XMie.Wjeżdżałem z podporządkowanej,przecinałem 4 pasmówkę jak zawsze zwolniłem,niemal sie zatrzymałem i słowo daję,naprawdę nie widziałem tego samochodu.Ale on był i to cholernie blisko.Za blisko na chamowanie. Tylk pedał w podłogę i...sie udało.W mniejszym ,słabszym pewnie by się nie udało.
I qwa naprawdę go nie widziałem. A było około 23.00-ciemno więc POWINIENEm widzeć choćby światła.Ale to ok 300 m od domu,nie wiem nic nie tłumaczy.Ale zdażja sie take przypadki.I własnie te parę kucyków,potrafi uratować d....
Jarek teraz jeżdze po mieście w czwartek czeka mnie taka mała trasa i bedzie wszystko jasne.
Z tym że autko na dzień dzisiejszy spełnia tzw. warunki podstawowe czyli nowe swiece,pełna regulacja sprawdzone cewki,właściwe ciśnienie w kółkach,nowy olej w silniku i skrzyni(pierwszy raz użyłem 5w40,niby zalecane 10w40 ale jak było już lane tylko 5w40 to nie będe zmieniał)
w zasadzie 4 godziny na warsztacie z czego ok 1,5 wymiana świec,żeby wymienić te z tyłu trzeba sie napocić.Szczęscie sa na 100.000 km.
czyli mechanicznie zrobiłem wszystko co mogłem by palił jak najmniej.narazie się odwdzięcza, za dobroć. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
rob
Pomógł: 5 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 487 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 20:43
|
|
|
Gratuluje RobertWroc, kanapy na kołach
Twoja żona to czuje się podczas jazdy jak pani lepperowa
pozdrówka i niech V szósteczka pomyka bez problemów |
_________________ Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 12:49
|
|
|
rob, nie tyle Lepperowa co najmniej sama Prezydentowa. Tylko jakoś kurcze nie chce uznać że ja jestem przynajmniej Cesarzem.
A wiecie że mam elektrycznie regulowane zagłówki? HahAHa |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2008, 21:48
|
|
|
Gratuluje fury dopiero teraz udalo mi sie wpasc na ten temat naprawde fajne autko i duzo ciekawych rozwiazan o ktorych nie wiedzialem:D |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 21:06
|
|
|
Koniec domysłów,teraz już wiem na 100% jak to jest z paliwożernością Kappy 3.0 V6 24V.
Zacznę tak łagodnie-trasa
Przy średniej prędkości ok. 150 (Vbieg,silnik spokojnie znosi zwalnianie bez redukcji, później równie dobrze się zbiera) zużycie paliwa (Pb 95V-Racing Schella) 8.5-10 l/ 100.
Tutaj dość duże przybliżenie ponieważ nie tylko trasa ale i kawałek miasta.W sumie spod mojego domu –do domu Teściów równo 204km przejechane za 100,- i jeszcze zostało. nie odważyłem się sprawdzać ile,wolałem dolać. Zwykłej 95 z Orlenu znów za 100,- czyli ok. 22 l. wystarczyło na drogę powrotną i zostało więcej niż poprzednio.
Miasto tu już dokładniej,10l w baku , 3 w kanistrze i można liczyć
Jazda spokojna zmiana biegów w granicach 2500-3000 obr. 12.45 l/100 km
I wbrew pozorom nie jest to jazda emerycka.bo zmiana na I przy 2500 obr to już jest ok. 40 km/h , II dosłownie sekunda i jest 60 km/h a potem już tylko III i IV stabilizowanie obrotów no i Ew. hamowania jak światła.
No i to co tygrysy lubią najbardziej-zawsze pierwszy ,nikt nie podskoczy śr na mieście –jak się dało 90-100km/h) + okresy jazdy spokojnej szczególnie w godzinach popołudniowych kiedy dłuzej się stoi niż jedzie. A ostre ruszanie spod świateł to totalna głupota-tym bardziej ze raczej kiepsko zsynchronizowane, ale czego się nie robi dla nauki....
14.95 l/100km
I tak z doświadczenia zdobytego do dzisiaj-śr zuzycie paliwa podane przez producenta na pozomie 17.5 l jest raczej prawidłowe.Gdyby nie sytuacja na drogach Wrocławia wymuszająca wręcz łagodną jazdę nie było by problemu z osiągnięciem tej wartości.
Tylko raz zdarzyło mi się osiągnąc takie spalanie albo i nawet znacznie je przewyższyć. Z zasady nie daję się sprowokować i olewam gówniarzy. Zabawna przygoda spotkała mnie na A.Krajowej , na światłach dojechał chłopczyna w Golfie III (qrcze jakiś prawie cywilizowany –nie miał pluszowych kostek )
Stanął obok i GAAAAAAAZ!!!! I znowu GAAAAAAAZ!-spojrzał na mnie-ja nic olewka, wzrok mu się ześlizgnął na malutkie 3.0 obok błotnika i…cisza….
Obroty spadły chłopczyk zainteresował się ciekawymi widokami w perspektywie ulicy, jakoś zapomniał o mnie.
Natomiast dzisiaj w Almerze chłopczyk nie odpuścił. Stresował mnie tak na trzech skrzyżowaniach Legnickiej.W koncu zrobiłem TO.pierwszy raz w tym wozie.Jakoś nie miałem ochoty,okazji.
I –gaz do dechy… panowie ….wstyd się przyznać prawie się pos… ze strachu.
Wyraźnie i odczuwalnie uniosło przód do góry,i jak wyq… do przodu … 5500obr/min II …i po hamulcach-kolejne swiatła.
Koleśpod jechał po pewnej chwili, ale widać ze jakiś kulturalny –kciuk w górze - uśmiech.Ale chyba widział ze troszkę pobladłem.
No, ale to dlatego pewnie, ze dotarło do mnie, że spalanie chwilowe to miałem tak ze 100/100. Prędkość jaka była, nie wiem nie miałem czasu patrzeć-musiałem kontrolować drogę.
Ale teraz już wiem co maleństwo potrafi….. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 21:27
|
|
|
RobertWroc, no to pięknie , aaaa zapomniałem piękne autko zakupiłeś |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:16
|
|
|
Żeby się upewnić: silnik seria?
Chłopak w golfie musiał się zestresować cyferką... |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 23:06
|
|
|
lorgbow, nie seria,jak juz pisałem wcześniej, ma szersze doloty-te 6 puzonikow ktoś założyl większe,Ja nawet nie zwróciłem uwagi ale mechanik odrazu zauważył że są inne.Najprawdopodobniej z 240 konnej Alfy.poniewaz te silniki różniły sie tylko welkością dolotów. co jest w środku silnika ? nie wiem. Nie chce mi się jechac na hamownie ale jak stwierdził nie było wiele kombinowane w silniku,raczej tylko doloty na 100%, a ponieważ nie robi w wydechach to nie powie ale najprawdopodobniej jak się komuś chcialo robić jedno to raczej dziwne by było gdyby nie poprawił wydechu.
Z tego co wiem samochód przyjechał zNiemiec w 07.2005 r już w takim stanie.w Polsce nic nie było kombinowane.Jedynie serwis.
A w Niemczech wóz też od rodziny poprzedniego właściciela,ale mimo że człowiek (chociaż kobieta) życzliwy to jakos. nie kwapi sie by dowiedzieć się wiecej o ew,zmianach., a ja nie chcę być już upierdliwy.
W końcu po to się sprzedaje samochód żeby już o nim nie myśleć |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 23:52
|
|
|
Kapiszony mają w sobie "to coś".
Coś się szykuje, że wymienię na coupe z turbo. Ale to na razie plany. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 18:40
|
|
|
No to gratulacje.
Ty to masz historie w tym Wrocławiu. Koleś czuł respekt przed 3.0.
A Tobie pewnie się pojawiła przed oczami, co? ;P
Z tej perspektywy na drugim zdjęciu fajnie wygląda, jak limuzyna rządowa.
Ja się zastanawiałem pomiędzy Temprą SW a Lancią Themą 2.0 16V Kombi.
Ale czytałem na forum Lancii, że Themy są awaryjne.
Ładna była, ale jednak wygrała Tempra.
Tyle OT.
A propo, jeśli chodzi o czyszczenie skóry, to pewien gość, który ma zakład skórzany powiedział, że jeśli chce się czyścić skórę, to ŻADNYCH sprejów, żadnych środków do czyszczenia skóry. Tylko Ludwik wymieszany z wodą, macza się jakąś szmatę czy ręcznik w tym roztworze, robi się zamachy ręcznikiem. Po prostu trzeba chlapać tą mieszaniną skórę, ta mieszanka musi uderzać skórę, żeby usunąć wszelkie zabrudzenia. Bo używając środków do skóry, je się wciera w pory skóry, czyli wciera się brud.
Tyle jeśli chodzi o skórę (meble skórzane, obicia siedzeń w aucie). Nie wiem, czy to samo tyczy się zamszu. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 18:48
|
|
|
Wieprz, nie tyle jest to kwestia przygód ile specyfiki tych ulic.Długie i proste.Nocą samobujcy sprawdzają na nich możliwości swoich motorów.Czasem w lecie mam ochotę postrzelać sobie z wiatrówki do tych ryczących debili.
zamszu vhyba się nie da tak czyścic bo zamiast woda się odbić to..wsiąknie.
A co do limuzyny rzadowej-masz rację wciąż są na wyposażeniu sejmu i niektórych ministerstw. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-02-2008, 19:03
|
|
|
Wiesz, są takie szczoteczki specjalnie do czyszczenia zamszu.
Więc bierz w dłoń i szoruj.
Fakt, zamszu się nie powinno moczyć.
Ale jakoś są zamszowe buty na zimę i jesień.
Z tym Ludwikiem możesz spróbować w roztworze z wodą, szmatką i lekko pocierać w jakimś mało widocznym miejscu. Albo maczać tą specjalną szczoteczką w Ludwiku. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2008, 14:58
|
|
|
i uzupełniając wypowiedź na temat spalania-nie wiem skad wzięło się na różnych forach średnie spalanie na poziomie 17,5 l/100 . 5litrowy hammi pali 15.
wreszcie przejżałem instrukcję obsługi i tam ane są jakiś takie realniejsze,które niniejszym potwierdzam.
niektóre sa lekko (powiedzmy) zaniżone.chodzi głównie o te niby fabryczne. 7.5 na autostradzie.Hmm chyba z górki i z wiatrem.
Miasto-tu się zgodza,
chociaż mam pytanie do wszystkich-dlaczego na paliwie Shella 95 V-power pali więcej niż na Orlenowskiej 95? i to sporo?
Chodzi o jazdę miejską.
Zastanawiam się czy te "super"dodatki nie są jakieś bardziej łatwopalne?
A oto i te dane: |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Tomasz Maluga
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 8 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-05-2009, 14:36
|
|
|
fajny sprzęt też zastanawiam się nad taką kappą tylko że 2.0 z turbo benzyną. |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-05-2009, 22:33
|
|
|
Gratki woza silniczek ciekawy no i nie zmęczony turbiną Tomasz Maluga napisał/a: | fajny sprzęt też zastanawiam się nad taką kappą tylko że 2.0 z turbo benzyną. | lepiej wolnossący 3.0 o mocy 202Km niż doładowany i wysilony 2.0 4.16 gdzie żywotnośc podzespołów jest o wiele niższa |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-05-2009, 22:46
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | chociaż mam pytanie do wszystkich-dlaczego na paliwie Shella 95 V-power pali więcej niż na Orlenowskiej 95? i to sporo?
Chodzi o jazdę miejską. |
Powiem ci tylko jedno, zawsze tankowałem na shellu i byłem zadowolony...... do pewnego momentu, teraz tankuje na BP bo Shell sie strasznie zepsuł |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-05-2009, 22:56
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | dlaczego na paliwie Shella 95 V-power pali więcej niż na Orlenowskiej 95? i to sporo? | bo jak nalejesz V-power od razu masz poczucie żeś drugi Kubica i ciśniesz po przepustnicy ile wlezie... |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|