|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moja nowa Lancia |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 13:13
|
|
|
Jarek 5TT, no i moja Włoszka dostała swoje noe butki.Aż jej się mordka bardziej ucieszyła.Mi zresztą też bo na oryginalnych alu fajnie wygląda.
Co do mocy ,cóż nie mogę znaleźć oryginalnego źródła całkowicie pewnego,a każde podaje co innego.
Ale jak juz napisałem jest to autko rodzinno rekreacyjne i nie ma wielkiego znaczenia ile kucy siedzi pod machą.Akurat to nie było kupowane pod tym względem.W niewiele większej cenie można było znaleźc 2.0 16V oczywiście nie wersję integrale,ale nigdy nie wiadomo co było robione z wozem przez te 10-15 lat. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:19
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | nigdy nie wiadomo co było robione |
Jakto co ? przecież nikt nie kupuje 2.0 albo i więcej by przyjmować defiladę tylko ostro jeździć , Tipo 2.0 w niemczech maja zwyżkę ubezpieczeniową (za duże szkody) wiem bo szwagierka miała do zeszłego roku.I ja też od paru lat już zdecydowanie spokojniej prowadzę i siebie i autko |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:39
|
|
|
no właśnie ,tylko że w Niemczech czy innych uniach gówniaz za kieszonkowe kupuje secdicci katuje,a jak już skatuje to opyla za grosze Polaczkowi.A jak już dojrzeje to ku[uje Porshe.
Ale właśnie tam jest inny stosunek zarobków do ceny takich autek,więc nie są one zbytt szanowane.
Znowu u nas-koszt serwisowania spory wiec ktoś ostro jeżdżąc oszczędza na serwisie,a jak już wóż umiera to sprzedaje jako jeżdżony przez babcię do kościoła.
zresztą często można zobaczyć ogłoszenie 2.0 16V Turbo używany sporadycznie przez starszą osobę tanio sprzedam.
I w misce masz 10% oleju reszta to ceramizery i inne syfy byle jakoś się trzymał.Dlatego jest sporym ryzykiem kupowanie tych wszystkich "rajdówek dla ubogich" takich jak Calibry,golfy GTI czy lancie 2.0 16V
Wiadomo że tanią integralkę nawet taką z 1988r łykam bez wachania.
Ale mina buraka w BMW 3.0 Turbo jak takie małe g... stare i kanciaste wciąga go i wydmuchuje przez rure.....
Ale cóż poniżej 20.000 za 1988 rok nie kupisz |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:51
|
|
|
http://autos.inserate.ch/...4&page=1&row=13
Nie wiem czy skopiuje ale myślisz o czymś takim? 193 KM no wiesz stosunek masy do mocy te wszystkie niemieckie "padaczki" wymiękają . Powiem tak dane mi było jeździć szybko w Niemczech (naprawde szybko czasem myślę że to było wariactwo) świat zmienia się przed tobą ooooooooojojoj...... |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 20:19
|
|
|
to jest HPE,tak naprawdę chęć Włochów do wskerzeszenia legendy starej integralki.Ale tylko próba,
Ale z drugiek=j strony,nie czarując się to musi być dość trudna do opanowania,małe autko,z taką mocą.Włąśnie mocą,gdzie to wykorzystać?na Polskich drogach?A mieć i tankować tylko dla świadomości posiadania prawie 200KM to już lekka megalomania. Tym bardziej ze już samo serwisowanie musi być koszmarnie drogie.Dlatego uważam że mój wybór był słuzny jak najbardziej.Na początku miałem pewne wątpliwości że okaże się za słaba,ze będzie mułowata.Ale nie,wręcz przeciwnie,miłe zaskoczenie.Wręcz bardzo miłe.
** Dodano: 29-06-2007, 21:20 **
TiP016V;), parkujesz w najbezpieczniejszej strfie dzielnicy,czyli obok postoju TAXI,czyli pod całodobowym nadzorem,więc nic Ci nie ginie |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 20:54
|
|
|
W 100% Cię popieram RobertWroc można się delektować jazdą nawet z silnikiem o takiej mocy. 1,6 mi wystarcza w zupełności. Bardziej mnie ciągnie do komfortowych i dobrze wyposażonych aut niż do tuningowanych skorup które jakby mogły to by uciekły od właścicieli tak są katowane
I nie zrozumie tego nikt kto stojąc na światłach daje się podpuszczać albo jadąc ulicą myśli kto się ogląda za jego autem.
Ja się delektuję jazdą, komfortem i moją dziewczyną myśląc o spokojnym i wygodnym dotarciu do celu. |
_________________ Tempra 1,6 wtrysk +Gaz, digital i elektryka - SPRZEDANA
Jest BRAVO HGT (2,0) +Gaz |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 22:05
|
|
|
i co można zrobić z delty
http://www.deltahpe.nl/specials/special.htm
jakieś w miarę wiarygodne dane znalazłem.(wiarygodne bo nie zawyżone)
http://www.deltahpe.nl/technische%20gegevens2.htm
** Dodano: 30-06-2007, 15:50 **
w każdym razie kwestia mono cy wielo punkt rozwiazała się sama,w najprostrzy możliwy sposób.Zajrzałem pod maskę a tam na obudowie filtra powietrza pod napisem Lancie stoi jak byk fuel iniektion. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-06-2007, 18:44
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | w każdym razie kwestia mono cy wielo punkt rozwiazała się sama,w najprostrzy możliwy sposób.Zajrzałem pod maskę a tam na obudowie filtra powietrza pod napisem Lancie stoi jak byk fuel iniektion. |
No to jak masz obudowę filtra powietrza "na silniku" to masz wtrysk jednopunktowy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-06-2007, 18:50
|
|
|
qrcze romano, ja też tak twierdzę,ale pojawiły się głosy,oraz źródła które twierdzą inaczej. Świadczy to tylkoo tym że włoskie silniki są poj....tego no.Jutro zrobię fotkę tej obudowy.A z drugiej strony jaki byłby sens podawania przez producenta błędnej informacji?
powiedzmy ze jest to wersja doświadczalne monowtrysku o rozproszonym systemie dostarczania paliwa.
A później zdziwienie że w warsztatach srają ze strachu na widok włoszki...... |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2007, 20:57
|
|
|
Jarek 5TT napisał/a: | Tipo 2.0 w niemczech maja zwyżkę ubezpieczeniową |
hehe dobre czyżby aż tak bardzo szaleli tam "mocnymi" fiacikami....
** Dodano: 30-06-2007, 21:59 **
RobertWroc napisał/a: | A później zdziwienie że w warsztatach srają ze strachu na widok włoszki...... | srają to na widok tego jak podniose maske do góry wysłucham tego co na ten temat twierdzi i potem sie śmieje z tego przez dwa tygodnie,boże jacy Ci mechanicy są beznadziejnie głupi dobrze,że nie korzystam z ich usług |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-07-2007, 10:20
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | stoi jak byk fuel iniektion. |
Co znaczy : "wtrysk paliwa" , w przeciwieństwie do "full light" ... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-07-2007, 11:45
|
|
|
Cytat: | qrcze romano, ja też tak twierdzę,ale pojawiły się głosy,oraz źródła które twierdzą inaczej. Świadczy to tylkoo tym że włoskie silniki są poj....tego no.Jutro zrobię fotkę tej obudowy.A z drugiej strony jaki byłby sens podawania przez producenta błędnej informacji? |
Włoskie silniki są piękne a do SOHC mam coraz większy szacunek tyle co on u mnie przeszedł to nie wiem czy by wytrzymał inny silnik.
A co od nieporozumień to bardziej mylą się źródła nieoficjalne jakieś autodaty itp.
Jak się jest w temacie to wystarczy jeden rzut oka na silnik i wszystko wiadomo, wbrew pozorom nie tak dużo silników było stosowanych(Fiat/Lancia lata 90):
- rodzina DOHC 1,6/1,8/2,0 8V i 2,0 16v
- rodzina SOHC 1,4/1,6 8V
- nowy DOHC 1,6 16V rozwinięcie 1,6 SOHC
I największe nieporozumienie może być z 1,6 8v i 1,6 16V bo mają tą samą średnicę cylindra, skok tłoka i pojemność. 1,6 8v na jednopunktowym miały 75-78KM na wielopunktowym 90KM natomiast 1,6 16V tylko na wielopunkcie 90KM na rynek niemiecki i 103KM pozostałe jak widać można się w tym pogubić. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-07-2007, 12:00
|
|
|
romano, jeżeli dobrze to przeczytałem to dół mojego silnika (1.6 OHC) jest taki sam jak 1.6 16V np w fiacie Brava.Wystarczy zmienić elektronikę i głowicę z kolektorami + parę bajerów i śmiga |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-07-2007, 12:41
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | romano, jeżeli dobrze to przeczytałem to dół mojego silnika (1.6 OHC) jest taki sam jak 1.6 16V np w fiacie Brava.Wystarczy zmienić elektronikę i głowicę z kolektorami + parę bajerów i śmiga |
Niestety inżynierowie Fiata nie poszli nam na rękę i zmieniony został blok silnika, inaczej poprowadzone kanały wodne i olejowe i taka zamiana nie podejdzie |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|