Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje kochane Fiaty!
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-05-2011, 22:29   

ZielonyTBG napisał/a:
nie wiem czy Ty to ruszałeś ale na ostatniej fotce widać że napinacz paska jest poluzowany


Tez to zauwazylem. Z drugiej zas strony czytam i dochodze do wniosku jednego - Skoro cos zazgrzytalo i silnik zgasl oznacza to, ze cos sie z czyms zderzylo....proponuje w ciemno zwalac glowice, remontowac/zakladac druga, nowiutki rozrzad i naprzod...Niestety. Nie masz sie co pocieszac....Jedyne co to pociesze Cie, ze rozrzad w tym silniku 16V to naprawde pestka i szkoda by mi nawet bylo tych 200zl za robocizne mechanika. Raczej probuj sam

** Dodano: 05-05-2011, 23:31 **
Aha, przy montazu dokladnie obejrzyj kliny przy kolach zembatych walkow rozrzadu oraz same walki...przy takich zderzeniach rowniez moga sie ukruszyc, peknac, uszkodzic. Proponuje wyjac walek calkiem (i tak glowice masz na wierzchu) i ogladnac
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-05-2011, 07:36   

lynx napisał/a:
Jak będzie ok to sprawdź kompresję. Wtedy będziesz wiedział czy trzeba ściągać głowicę.

Jak jest rozrząd przestawiony, to kompresji, raczej nie sprawdzę ;)

ZielonyTBG, masz racje, wczoraj po oględzinach zauważyłem to samo, on jest chyba przyczyna tego wszystkiego :? Co do mechanika, to ostatnio zmieniałem uszczelkę pod głowicą, wiec wiesz...
Dodam, ze rozrząd ma dopiero ok 10 tys. km przebiegu :roll:

maniutek, tez tak myślę, dzisiaj zabieram sie za zdejmowanie góry :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2011, 07:53   

egon napisał/a:
Jak jest rozrząd przestawiony, to kompresji, raczej nie sprawdzę


Po wcześniejszym ustawieniu rozrządu :lalala: Jeżeli tyllko przeskoczył to jest szansa że nic się nie stało. Metoda którą Ci podałem jest szybsza i tańsza niż ściąganie głowicy.
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-05-2011, 07:54   

lynx, ja tam wole ściągnąć i obadać, bo wiesz, zawsze coś mogło sie stać, a po co mam później żałować ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2011, 07:59   

Rozumiem, choc uważam że ta metoda jest wystarczająca ;D Dokładnie obejrzyj tłoki po zdjęciu głowicy. Trzymam kciuki za twój silnik :D
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-05-2011, 10:25   

Panowie, na dzisiaj zakończyłem prace, bo stanąłem na kołach wałków rozrządu, powiedzcie jak je zdjąć :?: wiem, ze trzeba je odkręcić, ale muszę jakoś wałki zblokować, ma ktoś jakiś pomysł :?:

lynx, no mam nadzieje, ze finał będzie pozytywny i czuje, ze ten temat trochę sie pociągnie ;) ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2011, 10:54   

A po co chcesz ściągać koła wałków rozrządu?? Jeśli je ściągniesz to możesz zapomnieć o samodzielnym ustawianiu bo jak już wcześniej wspomniałem na klinach jest luz odpowiadający 1-2 ząbkom na pasku.
Jak stoisz do samochodu przodem, rozrząd masz po lewej ręce, to z drugiej strony (po prawej, obok cewki) na obudowach wałków rozrządu są takie półokrągłe dekielki na 3 śruby bodajże. Odkręcasz je i będzie tam widać wałek rozrządu, zakończony takim jakby miejscem na klin - jest to miejsce na założenie blokady wałków. Jeśli takiej blokady nie posiadasz to musisz się wykazać inwencją twórczą i talentem rzemieślniczym aby dorobić takie blokady. Ale ściąganie kół zębatych raczej nie jest Ci potrzebne w takim wypadku, chyba że chcesz sprawdzić stan klinów.
Aha, jeszcze pamiętaj aby nie ustawić silnika w pozycji "sprężonej" bo jak wszystko poluźnisz to się przestawi.
PS. jakby z tłokami było coś nie tak to też mam ;D
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-05-2011, 10:58   

meter30, to wytłumacz, jak mam zdjąć gore, bez zdejmowania kół :?: przecież obudowa rozrządu to uniemożliwia ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2011, 11:11   

A no fakt, zapomniałem o obudowie, ale ja aby uniknąć ściągania kół rozrządu naciąłem obudowę tak, aby umożliwić jej zdjęcie bez odkręcania kół. Potem jak złożyłem to prawie nie było widać nacięcia ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 11-05-2011, 16:42   

meter30, no własnie, jakby nie obudowa to bez problemu i nawet bym nie myślał o ściąganiu kół ;)

No i wydało się :P
Głowica została wyjęta z auta ;)

tutaj obudowy wałków )



tutaj widać co sie może stać z chińskim kluczem przy odkręcaniu głowicy ;) dobrze klucz od kół pasuje ;)




No i to najważniejsze:

tutaj widać po tłokach, ze była kolizja:



Niestety zawory dostały zdrowo, wszystkie wydechowe są niedomknięte :(



Mam jeszcze pytanie, czy te szklanki co są w obudowie wałka rozrządu (międz wałkiem, a zaworami) tez trzeba wymieniać :?: bo na oko wszystkie są ok.

Jednak będę naprawiał starą głowice, jutro ją zaworze do warsztatu (chwalonego przez ludzi) i cała regeneracja głowicy będzie kosztować ok 350zł :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-05-2011, 16:31   

Wczoraj odebrałem głowice, później fotkę wsadzę ;) Uszczelki kupione, rozrząd jutro jadę kupić, ale nie o to kaman, chodzi o to iz, bylem u znajomego mechanika żeby dowiedzieć sie lub, żeby on mi ustawił rozrząd i problem w tym, ze powiedział mi jak, nawet cechy zrobił, ale powiedział, ze na 100% nie jest pewny czy będzie dobrze :roll: wie ktos jak to ustawić :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-05-2011, 18:06   

ile kosztowała Cie naprawa głowicy?
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-05-2011, 18:40   

miro91, 450zl :?
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-05-2011, 20:17   

Powiem Ci tak. Otóż właśnie rozrząd w tych silnikach jest o tyle przejeb... że owy luz na klinie jest za duży. Pierwszy raz jak oddałem do ustawienia to zrobili za 50zł, ale był tak ch... ustawiony że szkoda gadać, samochód pracował bardzo niestabilnie. Drugim razem już nie byłem taki skąpy i za ustawienie rozrządu zapłaciłem 120zł i wtedy silnik pracował jak najbardziej poprawnie. Sekretu mi nie zdradzili jak to się stało, ale pewnie metodą prób i błędów ustawiali kliny na wałkach co do jakiejś tam części milimetra ;) W każdym razie bez blokad nie da rady cokolwiek zrobić ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-05-2011, 06:38   

meter30 napisał/a:
że owy luz na klinie jest za duży

Uczepiłeś sie tych klinów, ja kół wcale nie zdejmowałem z wałków, chodzi mi tylko wg. czego sie sugerować, żeby to ustawić, tak jak pisałem, na 90% mam dobrze zrobione cechy na kołach, ale to zawsze tylko 90%
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-05-2011, 10:08   

Jeśli masz cechy odpowiednio zrobione no to ustaw tak jak zaznaczyłeś i zakładaj pasek. Po założeniu przekręć ręcznie całym układem żeby zobaczyć czy znaki się pokrywają. Jeśli nie ruszałeś kół zębatych no to w porządku, tylko przecież przyczyną całej awarii był prawdopodobnie przeskoczony rozrząd, a skoro cechy były znaczone po przestawieniu to mało prawdopodobne żeby były OK. Widziałem już dawno temu na bbtp jak gościu zmieniał rozrząd w 1.6 i sam z blaszki wykombinował zapadkę przykręcaną pomiędzy wałkami - pomysłowe bardzo i nic w sumie go to nie kosztowało, zaraz poszukam linka. Ale załóżmy że cechy masz dobrze zaznaczone to zakładasz pasek. Ja to robię tak, że najpierw zakładam na wał i staram się trzymać go cały czas naprężonego (tu przydałaby się druga osoba do pomocy) i poprzez rolkę czy napinacz zakładam na wałki rozrządu, pamiętając cały czas o napięciu paska. Jeśli założy się źle chociaż o i ząbek to będzie to widoczne na pierwszy rzut oka bo ząbki są co jakieś 0,5cm więc będzie w tym miejscu bardzo luźny. Na końcu naciągasz napinacz, przekręcasz kilka razy żeby sprawdzić czy jest ok i gotowe.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-05-2011, 14:39   

meter30 napisał/a:
przyczyną całej awarii był prawdopodobnie przeskoczony rozrząd, a skoro cechy były znaczone po przestawieniu to mało prawdopodobne żeby były OK.

Tyle to wiem, ale jak pisałem, cechy robił mi mechanik po naprawie głowicy, miał przed sobą głowice i wałki i ustawiał wałki wg zaworów (nie wiem jak ci to wytłumaczyć)

meter30 napisał/a:
przekręcasz kilka razy żeby sprawdzić czy jest ok i gotowe.

No i tak będzie trzeba zrobić ;)

Tak wygląda głowica po regeneracji:

_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-05-2011, 21:30   

meter30, dobrze pisze!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-05-2011, 10:03   

Jeszcze jedno pytanko, co to jest :?: znalezione w dolocie (w tej czarnej rurze) ;)



Bravka jest już poskładana :D jeszcze tylko jutro lub sobotę mechanik ustawi rozrząd, bo sam jednak nie bede ryzykował ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-05-2011, 14:39   

zwężka od gazu? W każdym razie jeśli w dolocie to ja bym to założył z powrotem ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-05-2011, 15:37   

To jest resztka klapki antywybychowej od LPG. Na pierwszym zdjęciu w miejscu gdzie trzymasz kciuka powinna być jeszcze przyczepiona klapka. Nowe takie kosztuje 10zł, pewnie było to przy rozgałęzieniu dolotu obok przepustnicy.
Domyślam się że kiedyś się rozpadła, dokupiono nową klapkę i założono, a resztek starej nie wyjęto z dolotu. Możesz to spokojnie wyrzucić
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-05-2011, 20:00   

meter30 napisał/a:
Możesz to spokojnie wyrzucić

Juz wyrzuciłem, przeciez to strasznie ograniczało dopływ powietrza ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-05-2011, 06:43   

meter30, klapka wygląda troszkę inaczej, mam zamontowaną, a to w ogóle jej nie przypomina ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-05-2011, 10:47   

Napisałem, że to resztka klapki antywybuchowej, a nie cała klapka. Przynajmniej w moim 1.6 miałem identyczną, tylko niebieską ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-05-2011, 10:48   

meter30, no może, widocznie była juz wymieniana u mnie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load