|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moje kochane Fiaty! |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-05-2011, 22:29
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | nie wiem czy Ty to ruszałeś ale na ostatniej fotce widać że napinacz paska jest poluzowany |
Tez to zauwazylem. Z drugiej zas strony czytam i dochodze do wniosku jednego - Skoro cos zazgrzytalo i silnik zgasl oznacza to, ze cos sie z czyms zderzylo....proponuje w ciemno zwalac glowice, remontowac/zakladac druga, nowiutki rozrzad i naprzod...Niestety. Nie masz sie co pocieszac....Jedyne co to pociesze Cie, ze rozrzad w tym silniku 16V to naprawde pestka i szkoda by mi nawet bylo tych 200zl za robocizne mechanika. Raczej probuj sam
** Dodano: 05-05-2011, 23:31 **
Aha, przy montazu dokladnie obejrzyj kliny przy kolach zembatych walkow rozrzadu oraz same walki...przy takich zderzeniach rowniez moga sie ukruszyc, peknac, uszkodzic. Proponuje wyjac walek calkiem (i tak glowice masz na wierzchu) i ogladnac |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-05-2011, 07:36
|
|
|
lynx napisał/a: | Jak będzie ok to sprawdź kompresję. Wtedy będziesz wiedział czy trzeba ściągać głowicę. |
Jak jest rozrząd przestawiony, to kompresji, raczej nie sprawdzę
ZielonyTBG, masz racje, wczoraj po oględzinach zauważyłem to samo, on jest chyba przyczyna tego wszystkiego Co do mechanika, to ostatnio zmieniałem uszczelkę pod głowicą, wiec wiesz...
Dodam, ze rozrząd ma dopiero ok 10 tys. km przebiegu
maniutek, tez tak myślę, dzisiaj zabieram sie za zdejmowanie góry |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 07:53
|
|
|
egon napisał/a: | Jak jest rozrząd przestawiony, to kompresji, raczej nie sprawdzę |
Po wcześniejszym ustawieniu rozrządu Jeżeli tyllko przeskoczył to jest szansa że nic się nie stało. Metoda którą Ci podałem jest szybsza i tańsza niż ściąganie głowicy. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-05-2011, 07:54
|
|
|
lynx, ja tam wole ściągnąć i obadać, bo wiesz, zawsze coś mogło sie stać, a po co mam później żałować |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 07:59
|
|
|
Rozumiem, choc uważam że ta metoda jest wystarczająca Dokładnie obejrzyj tłoki po zdjęciu głowicy. Trzymam kciuki za twój silnik |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-05-2011, 10:25
|
|
|
Panowie, na dzisiaj zakończyłem prace, bo stanąłem na kołach wałków rozrządu, powiedzcie jak je zdjąć wiem, ze trzeba je odkręcić, ale muszę jakoś wałki zblokować, ma ktoś jakiś pomysł
lynx, no mam nadzieje, ze finał będzie pozytywny i czuje, ze ten temat trochę sie pociągnie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 10:54
|
|
|
A po co chcesz ściągać koła wałków rozrządu?? Jeśli je ściągniesz to możesz zapomnieć o samodzielnym ustawianiu bo jak już wcześniej wspomniałem na klinach jest luz odpowiadający 1-2 ząbkom na pasku.
Jak stoisz do samochodu przodem, rozrząd masz po lewej ręce, to z drugiej strony (po prawej, obok cewki) na obudowach wałków rozrządu są takie półokrągłe dekielki na 3 śruby bodajże. Odkręcasz je i będzie tam widać wałek rozrządu, zakończony takim jakby miejscem na klin - jest to miejsce na założenie blokady wałków. Jeśli takiej blokady nie posiadasz to musisz się wykazać inwencją twórczą i talentem rzemieślniczym aby dorobić takie blokady. Ale ściąganie kół zębatych raczej nie jest Ci potrzebne w takim wypadku, chyba że chcesz sprawdzić stan klinów.
Aha, jeszcze pamiętaj aby nie ustawić silnika w pozycji "sprężonej" bo jak wszystko poluźnisz to się przestawi.
PS. jakby z tłokami było coś nie tak to też mam |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-05-2011, 10:58
|
|
|
meter30, to wytłumacz, jak mam zdjąć gore, bez zdejmowania kół przecież obudowa rozrządu to uniemożliwia |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2011, 11:11
|
|
|
A no fakt, zapomniałem o obudowie, ale ja aby uniknąć ściągania kół rozrządu naciąłem obudowę tak, aby umożliwić jej zdjęcie bez odkręcania kół. Potem jak złożyłem to prawie nie było widać nacięcia |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 11-05-2011, 16:42
|
|
|
meter30, no własnie, jakby nie obudowa to bez problemu i nawet bym nie myślał o ściąganiu kół
No i wydało się
Głowica została wyjęta z auta
tutaj obudowy wałków )
tutaj widać co sie może stać z chińskim kluczem przy odkręcaniu głowicy dobrze klucz od kół pasuje
No i to najważniejsze:
tutaj widać po tłokach, ze była kolizja:
Niestety zawory dostały zdrowo, wszystkie wydechowe są niedomknięte
Mam jeszcze pytanie, czy te szklanki co są w obudowie wałka rozrządu (międz wałkiem, a zaworami) tez trzeba wymieniać bo na oko wszystkie są ok.
Jednak będę naprawiał starą głowice, jutro ją zaworze do warsztatu (chwalonego przez ludzi) i cała regeneracja głowicy będzie kosztować ok 350zł |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-05-2011, 16:31
|
|
|
Wczoraj odebrałem głowice, później fotkę wsadzę Uszczelki kupione, rozrząd jutro jadę kupić, ale nie o to kaman, chodzi o to iz, bylem u znajomego mechanika żeby dowiedzieć sie lub, żeby on mi ustawił rozrząd i problem w tym, ze powiedział mi jak, nawet cechy zrobił, ale powiedział, ze na 100% nie jest pewny czy będzie dobrze wie ktos jak to ustawić |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 18:06
|
|
|
ile kosztowała Cie naprawa głowicy? |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-05-2011, 18:40
|
|
|
miro91, 450zl |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 20:17
|
|
|
Powiem Ci tak. Otóż właśnie rozrząd w tych silnikach jest o tyle przejeb... że owy luz na klinie jest za duży. Pierwszy raz jak oddałem do ustawienia to zrobili za 50zł, ale był tak ch... ustawiony że szkoda gadać, samochód pracował bardzo niestabilnie. Drugim razem już nie byłem taki skąpy i za ustawienie rozrządu zapłaciłem 120zł i wtedy silnik pracował jak najbardziej poprawnie. Sekretu mi nie zdradzili jak to się stało, ale pewnie metodą prób i błędów ustawiali kliny na wałkach co do jakiejś tam części milimetra W każdym razie bez blokad nie da rady cokolwiek zrobić |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-05-2011, 06:38
|
|
|
meter30 napisał/a: | że owy luz na klinie jest za duży |
Uczepiłeś sie tych klinów, ja kół wcale nie zdejmowałem z wałków, chodzi mi tylko wg. czego sie sugerować, żeby to ustawić, tak jak pisałem, na 90% mam dobrze zrobione cechy na kołach, ale to zawsze tylko 90% |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-05-2011, 10:08
|
|
|
Jeśli masz cechy odpowiednio zrobione no to ustaw tak jak zaznaczyłeś i zakładaj pasek. Po założeniu przekręć ręcznie całym układem żeby zobaczyć czy znaki się pokrywają. Jeśli nie ruszałeś kół zębatych no to w porządku, tylko przecież przyczyną całej awarii był prawdopodobnie przeskoczony rozrząd, a skoro cechy były znaczone po przestawieniu to mało prawdopodobne żeby były OK. Widziałem już dawno temu na bbtp jak gościu zmieniał rozrząd w 1.6 i sam z blaszki wykombinował zapadkę przykręcaną pomiędzy wałkami - pomysłowe bardzo i nic w sumie go to nie kosztowało, zaraz poszukam linka. Ale załóżmy że cechy masz dobrze zaznaczone to zakładasz pasek. Ja to robię tak, że najpierw zakładam na wał i staram się trzymać go cały czas naprężonego (tu przydałaby się druga osoba do pomocy) i poprzez rolkę czy napinacz zakładam na wałki rozrządu, pamiętając cały czas o napięciu paska. Jeśli założy się źle chociaż o i ząbek to będzie to widoczne na pierwszy rzut oka bo ząbki są co jakieś 0,5cm więc będzie w tym miejscu bardzo luźny. Na końcu naciągasz napinacz, przekręcasz kilka razy żeby sprawdzić czy jest ok i gotowe. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-05-2011, 14:39
|
|
|
meter30 napisał/a: | przyczyną całej awarii był prawdopodobnie przeskoczony rozrząd, a skoro cechy były znaczone po przestawieniu to mało prawdopodobne żeby były OK. |
Tyle to wiem, ale jak pisałem, cechy robił mi mechanik po naprawie głowicy, miał przed sobą głowice i wałki i ustawiał wałki wg zaworów (nie wiem jak ci to wytłumaczyć)
meter30 napisał/a: | przekręcasz kilka razy żeby sprawdzić czy jest ok i gotowe. |
No i tak będzie trzeba zrobić
Tak wygląda głowica po regeneracji:
|
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-05-2011, 21:30
|
|
|
meter30, dobrze pisze! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-05-2011, 10:03
|
|
|
Jeszcze jedno pytanko, co to jest znalezione w dolocie (w tej czarnej rurze)
Bravka jest już poskładana jeszcze tylko jutro lub sobotę mechanik ustawi rozrząd, bo sam jednak nie bede ryzykował |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-05-2011, 14:39
|
|
|
zwężka od gazu? W każdym razie jeśli w dolocie to ja bym to założył z powrotem |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 15:37
|
|
|
To jest resztka klapki antywybychowej od LPG. Na pierwszym zdjęciu w miejscu gdzie trzymasz kciuka powinna być jeszcze przyczepiona klapka. Nowe takie kosztuje 10zł, pewnie było to przy rozgałęzieniu dolotu obok przepustnicy.
Domyślam się że kiedyś się rozpadła, dokupiono nową klapkę i założono, a resztek starej nie wyjęto z dolotu. Możesz to spokojnie wyrzucić |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-05-2011, 20:00
|
|
|
meter30 napisał/a: | Możesz to spokojnie wyrzucić |
Juz wyrzuciłem, przeciez to strasznie ograniczało dopływ powietrza |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-05-2011, 06:43
|
|
|
meter30, klapka wygląda troszkę inaczej, mam zamontowaną, a to w ogóle jej nie przypomina |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-05-2011, 10:47
|
|
|
Napisałem, że to resztka klapki antywybuchowej, a nie cała klapka. Przynajmniej w moim 1.6 miałem identyczną, tylko niebieską |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-05-2011, 10:48
|
|
|
meter30, no może, widocznie była juz wymieniana u mnie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|