Nowy nabytek - Seat Ibiza GTI |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-11-2012, 21:28
|
|
|
2.0 8V Ja jestem fanem 16V |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-11-2012, 21:35
|
|
|
VEndriuV, A ja nie ponieważ silniki 16V to badziewie. Po pierwsze awaryjne, po drugie nie najlepsze do gazu. Po trzecie znacznie droższe w utrzymaniu. A co jak co, kokosów na stacji paliw nie zarabiam. A co do Seata to części są tańsze niż do Tipo. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2012, 00:10
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | VEndriuV, A ja nie ponieważ silniki 16V to badziewie. Po pierwsze awaryjne, po drugie nie najlepsze do gazu. |
Masz na myśli wszystkie, czy akurat w Ibizach??? Wiadomo, że 8 to 8, ale czy takie awaryjne? Zależy na jaki egzemplarz trafisz. Kto jak dba. Na jakim oleju sie jeździ... |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-11-2012, 11:50
|
|
|
Kazdy jezdzi tym co lubi i to jego decyzja, a my musimy się z tym pogodzic to, ze np. ja czy ktos inny by tego nie kupił, nie znaczy, zeby krytykowac innych, takie moje zdanie :G
Ja osobiscie kupiłbym Sedici, które jest w dziale sprzedam za 2tys. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2012, 12:50
|
|
|
egon, jeden woli sedici które ktoś zaczął reanimować, drugi ulepa, jeździłem ibizą z tym motorem, tyle że przed lift dobry silnik do tej budy, ale osiągami nie powala, elastyczny i ze spalaniem nawet ok wychodzi jak na wiekową konstrukcje.
Niech sie sprawuje. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2012, 13:53
|
|
|
egon, Ja mam dosyć już reanimacji samochodów. Po pierwsze nie mam na to czasu a po drugie później i tak tego wkładu nikt nie docenia.
Kupiłem auto po to aby nim jeździć a nie cały czas siedzieć w garażu i poprawiać coś.
Tipo zostało zrobione przeze mnie na glans, nie ma w nim już najmniejszej usterki. Po co ?
I tak nikt nie chce kupić. Ktoś woli kupić Uno za 3 tysiące ze zjedzonymi progami i drzwiami. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-11-2012, 14:54
|
|
|
Jeżeli liczyłeś na to, że zwróci Ci się kasa którą wlożyłeś w Tipo to się grubo myliłeś. Nikt nie kazał siedzieć Ci w garażu i zakładać kolejne plastiki, czy malować śrubek. Zazwyczaj robisz auto dla siebie jeśli jest ok to znajdą się ludzie którzy sami docenią pracę i kasę. Nie zrozumiem po co robiłeś sporo rzeczy w Tipo, a teraz bidolisz, że nikt nie docenia czyli nie chce zapłacić. Równie dobrze można by było założyć do Fiata jakiś inny silnik czy gaz, nie wiem co Ci nie pasowało... |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2012, 15:41
|
|
|
mac1us, A czy ja mówię że mi coś nie pasowało ? Poprostu nie rozumiem ludzi którzy kupują trupy za 1000 zł i ładują w nie bezsensowną kasę. Ja nie żałuję że włożyłem w Tipo sporo kasy. Jakbym chciał aby zwróciła mi się kasa włożona w Tipo to wyszło by to ponad 6 tysięcy łącznie z kosztem zakupu auta.
A cena którą proponuję aktualnie za niego to jest myślę odpowiednia za stan jaki prezentuję. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 05-11-2012, 16:09
|
|
|
A ja Wam proponuje zamknąc sprawę Tipo, bo to temat jest o Seacie. Powiem tyle, jakbym znalazł pieniądze to bym wziął od Lasgo tego Tipka bo warto.
|
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-11-2012, 16:10
|
|
|
Lasgo07, ja nie podważam Twojej decyzji, to twoja sprawa i ja to doceniam, auto w sumie złe nie jest Napisałem tylko co ja bym zrobił
I życzę z całego serca żebyś był z niego zadowolony |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2012, 18:12
|
|
|
Musi się znaleźć amator na tak przerobione auto Cena nie jest jakaś zaporowa.
Dobrze będzie
Oby tylko Seat się nie psuł, bo sam wiesz, że KAŻDE auto się psuje. Duperelki przeważnie. Czujniczki, przekaźniczki i inne pierdoły. Pojeździj pół roku-rok i zobaczysz... |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2012, 12:54
|
|
|
Dzisiaj mój Seacik stoi u sąsiada speca od elektroniki. W aucie zostanie zrobione kilka pierdół jak przeprogramowanie licznika który wskazuje i nalicza prędkość w milach. Zostanie zrobiony porządek z kablami od silnika które nie są wszystkie podłączone. Oraz zostanie sprawdzone czy rozrząd jest dobrze ustawiony ponieważ głównym kuleniem silnika i strzelaniem w wydech może być właśnie to.
Wieczorkiem dam znać jak zabiegi poszły
Jeśli będzie oki będę mógł się zabrać za zawieszenie przód. Czyli wszystkie sworznie gumki tuleje etc. a następnie pójdzie w ruch polerka
** Dodano: 06-11-2012, 13:00 **
A tak przy okazji może mi ktoś doradzi. Potrzebuję przekaźnika do skrzynki bezpieczników od świateł. Ale takiego że przy zapalaniu świateł drogowych nie gasną mijania. Bo jak wiecie mam soczewki na przodzie i ktoś nie zmienił przekaźnika. Gdzie można coś takiego dostać ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2012, 13:41
|
|
|
nie wiem jak w ibizie, ale w focusie wystarczy spiąć piny w kostce od manetki i przy zapalaniu długich krótkie nie gasną. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2012, 17:41
|
|
|
Samochod prezentuje sie fakt dobrze. Szerokosci zycze. ps. nie mow ze znasz sie na samochodach i poznasz czy byl z dwoch skladany. Zapraszam do mnie. W moim garazu stoi yaris ktory jest zlozony z 3 aut. z tego kazde z nich po generalnym dzwonie. Zapewniam Cie ze nie poznasz czy bylo bite czy nie a jeszcze powiesz ze sliczne jest. Polak potarfi |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2012, 16:41
|
|
|
Seat wrócił z naprawy. Licznik zrobiony a w sumie założony drugi. Praca silnika nie zrobiona z tego względu że komputer pokazał jeden jedyny błąd jakim jest "błąd zapłonu" jutro auto jedzie do kolejnego mechanika na sprawdzenie rozrządu, jeśli się okaże że jest dobrze ustawiony to zostaje tylko aparat zapłonowy który działa na takiej samej zasadzie jak w Tipo na gaźniku |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2012, 18:33
|
|
|
Lasgo07,w tym silniku jesli robisz diagnostyke na zgaszonym silniku blad zaplonu ma byc z tego wzgledu ze komputer nie widzi obracajacego sie aparatu zaplonowego.Bledy wiec nalezy zczytywac na odpalonym-wtedy ten blad ginie:)Sprawdz wiec jeszcze raz na odpalonym bo podejrzewam ze juz blad nie wyskoczy
Taki blad wyskoczyl?
515-Camshaft Position (hall) Sensor (G40) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2012, 21:52
|
|
|
shagger78, Wiesz co to sprawdzał mój mechanik i robił to na zapalonym silniku. Także błąd jest i będzie dopóki nie sprawdzę ustawienia rozrządu lub nie wymienię aparatu zapłonowego. Jutro będę wiedział co jest nie tak. Dam znać.
Auto wróciło z diagnozy. Okazało się że rozrząd jest dobrze ustawiony. Aparat zapłonowy reaguję na regulację ale silnik nie polepsza swojej pracy. Został tylko moduł zapłonowy który okazało się jest razem z cewką zapłonową. Doradzono mi abym zakupił oryginał firmy Temi bo ponoć zamienniki nie chcą za bardzo współpracować.
W między czasie zająłem się troszkę kosmetyką autka.
Niestety zrobiłem tylko tył ponieważ skończyły się szczotki w polerce
O to efekty:
Przed:
W trakcie:
I po:
Jak oceniacie ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-11-2012, 23:51
|
|
|
Lasgo07, możesz napisać czym dokładnie jedziesz swoje autko ; ) Bo sam zamierzam się po zimie wyposażyć w tego typu zdobycz techniki ; D |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2012, 23:58
|
|
|
Lasgo07, polerka ladnie Ci idzie:)Jak dasz instruktarz to samo zrobie z Tipo:)Zreszta wiesz sam jak mojemu tego brakuje:)Jaka masz polerke,gabki,paste?
A wracajac do Twojego silnika...Nie bardzo juz kojarze gdzie jest i jak wyglada modul zaplonowy w tym silniku.O firmie TEMI nawet nie slyszalem i dalbym sobie reke obciac ze u mnie byl modul Bosch(plaski rzedowy wtyk na 9 pin z czego 6 czy 7 wykorzystanych).Zreszta chyba mi jeszcze jeden sprawny pozostal.Taka kwadratowa cewka to chyba na scianie grodziowej jest a komputer silnika i modul z tego co pamietam pod podszybiem(tam gdzie mechanizm wycieraczek)
Dziwnie tez jest ze nie reaguje na regulacje zaplonu aparatem.W aparacie jest zwykly czujnik halla.Wtyk do aparatu na 3 pin.Zewnetrzne to zasilanie 12V.Srodkowy oznaczony jest jako ,,0''i jest to wyjscie z czzujnika ktore trafia do modulu zaplonowego.Modul z kolei wzmacnia sygnal i do niego bezposrednio dolaczona cewka zaplonowa.Komputer silnika nie bierze w tym udzialu-nawet bez niego iskra bedzie.
Polecam zakupic interfejs vag na usb-obecnie sa b.tanie a napewno sie przyda.Zreszta VW to najbardziej przyjazne samochody do diagnostyki komputerowej.Podlaczysz bez problemu |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2012, 00:28
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | oryginał firmy Temi |
Chyba chodziło o firmę Bremi Mają dobre produkty, do swojego Golfa też kupowałem cewkę tej firmy. Polecał mi ją zaufany mechanik jak i sam sprzedawca w motoryzacyjnym |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2012, 20:27
|
|
|
maxi, Do tej pory i jak widać na foto użyłem zwykłej pasty Tempo lekko ściernej. Do tego maszyna. Ale była to polerka na sucho którą nie wiele dała. Są nie dociągnięcia. W Tipo dało radę. Tutaj lakier za bardzo był matowy. Pokusiłem się kupić profesjonalną pastę polerską i teraz czekam aż mi naprawią maszynę. Będzie robione na mokro
** Dodano: 12-11-2012, 20:27 **
shagger78, Popiszemy o tym na PW. Muszę ci to bardziej sprecyzować. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2013, 13:10
|
|
|
Seata już nie ma? Szkoda troche |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2013, 13:23
|
|
|
Mam nadzieje, że trafi na godnego następce Pisario`wego Tipo, bo Seat jakoś nie za długo gościł |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
|