|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Opel Calibra |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2013, 18:29
|
|
|
Dziekuje Ale nie przesadzaj - ladniejsze jezdza... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2013, 18:36
|
|
|
W moich okolicach same diody albo pługi jeżdżą Twoja jest GIT |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2013, 18:37
|
|
|
No wlasnei na tym mi zalezalo, zeby to nie byl plug, tylko ladna seria....Na wiosne chce z Kolega zrobic powtorke z Omegi, czyli wielwo wielko godzinna polerka mechaniczna.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2013, 18:43
|
|
|
To już wtedy będzie salonowo Wpadnij na zlot to obejrzymy na żywca |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2013, 10:17
|
|
|
W majowke termin odpada.
A wiec, po krotkim "nic sie nie dzianiu" pragne zaaktualizowac co nie co informacje dotycznace owej Calibry Jak to zwykle ja - musze cos porobic. Zaczelo sie poltora tyg temu. Zanjomy sprezentowal mi w pelni sprawna F16 (skrzynie biegow). Stwierdzilem, ze ja zostawie na zapas w razie czego. Pojezdzilem 3 dni i jak na zlosc w mojej rozsypal sie dyfer i rozwalil obudowe, wiec skrzynia sie przydala. W tym tygodniu natomiast postanowilem powalczyc z uszczelka pod glowica. Oto zakres wykonanych prac:
- Wymiana skrzyni biegów na drugą F16 + Olej 80w90
- Zdjęcie głowicy i jej regeneracja
- Szlif głowicy
- Wymiana 4 prowadnic zaworowych
- Docieranie zaworów
- Wymiana uszczelniaczy zaworowych
- Wymiana wszystkich popychaczy hydraulicznych
- Wymiana uszczelki pod glowica, pod dolotem, pod wydechem, pod odma, miedzy korpusem termostatu, a glowica (Erling + ASO GM)
- Wymiana kompletnego rozrządu + pompy wody (SKF)
- Wymiana koła pasowego - w starym rozwulkanizował się amortyzator drgań (tłumik drgań) i koło biło.
- Wymiana przewodu wodnego
- Wymiana rolki napinającej pasek wielorowkowy
- Wymiana płynu chłodniczego
- Wymiana oleju + filrta
- Na deser - wymiana włącznika świateł awarycjnych
To tak po krotce zabieg, jaki zostal wykonany. Nie ukrywam, ze dół silnika zachował sie w świetnym stanie co w połączeniu z sprawną odmłodzoną głowicą dało fajny efekt. Silnik zaczął pracować równo, nie dymi, nie szaprie.
Jak zawsze załączam pare fotek
** Dodano: 23-03-2013, 10:19 **
Aha - jeszcze załączam zdjęcie pękniętej skrzyni
|
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-03-2013, 13:30
|
|
|
maniutek, jak to w Opelku lubimy brać olej A tak ogólnie świetna robota, mam nadzieje że nie zapomniałeś o kluczy dynamometrycznym |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2013, 13:39
|
|
|
Bez majzla i młota to h... nie robota bardzo spodobała mi się 3 fota |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
manieek133
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-03-2013, 15:00
|
|
|
Zastanawiam się ile urwałeś szpilek w głowicy od kolektora wydechowego Ja robiłem dwie głowice w X20SE i zawsze jakaś się urwała,dlatego nie wiem czy to przypadłość opla,czy pech A jak kupiłem drugi silnik na wymianę to goście przy demontażu też jedną urwali. |
_________________ "Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami" |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2013, 15:30
|
|
|
maniutek napisał/a: | Zastanawiam się ile urwałeś szpilek w głowicy od kolektora wydechowego Ja robiłem dwie głowice w X20SE i zawsze jakaś się urwała,dlatego nie wiem czy to przypadłość opla,czy pech A jak kupiłem drugi silnik na wymianę to goście przy demontażu też jedną urwali. | 6 wykrecilem, 6 wkrecilem Dwie juz ktos kiedys urwal...moecie mi nie wierzyc, ale wykonujac caly zabieg opisany wyzej nie urwalem nawet jednej najmniejszej srubki... maxi napisał/a: | A tak ogólnie świetna robota, mam nadzieje że nie zapomniałeś o kluczy dynamometrycznym | Do pierwszego oporu a potem 3 fazy obrotu po 90 stopni dokrecajac sruby "spiralnie". Tak kazala ksiazka, wiec bez dymanometra sie obeszlo |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2013, 18:02
|
|
|
Tez bratu jedna ukrecilem w cali przy wydechu.Pyknela jak zapalka bez wiekszego oporu.Ale i tak nie ma to juz znaczenia.Calibra trafila na schroot w poniedzialek.Kupil druga tez 2.0 8v |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-03-2013, 18:09
|
|
|
Ja swoja mam w stanie naprawde fajnym, takze szykuje pieknego klasyka bez wies tuningu W planach w sumie jest polerka, taka jak w omedze Nabłyszczanie i regenerowanie plastików, zaciski do pomalowania. Dla podkreslenia czegos przy kołach rozwazam rowniez nacinane tarcze hamulcowe, chociaz nie wiem, czy jest sens bo moje proste i nie bija jakies tam pomysly sie urodza to bede zakladal |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-03-2013, 23:06
|
|
|
A czy eten wałek rozrządu jest dobry bo na jednej focie nie przedstawia się zbytnio ładnie Chyba że mi coś w oczach się mieni |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-03-2013, 23:10
|
|
|
Co najwyzej byl brudny i upackany w oleju. Walek jest w pelni sprawny i zostal ponownie zalozony |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-03-2013, 00:08
|
|
|
A mi się jednak wydaje że jest pojechany
Jedna krzywka jest wytarta i widać próg w miejscu gdzie wałek nie styka się ze szklanką i drugie miejsce i to dziwne że jest porysowany dookoła,nawet w miejscu gdzie nie pracuje.
No ale robiłeś to to wiesz lepiej
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-03-2013, 14:01
|
|
|
Witam! Co nie co mogę napisać o tym aucie, bo właśnie 2 dni temu takie sprzedałem. Całe szczęście, że w oryginale- coraz mniej jest WT i dobrze, bo na sam widok rzygać się chce. Jak wiadomo, normalny człowiek, co użytkuję Calibrę nie utożsamia się z tymi idiotami, co niszczą jedno już można powiedzieć z kultowych aut. Miałem taki sam silnik z instalacją BRC- mało paliła i była oszczędna- 25zł/100km. Została sprzedana za 3200zł.
Pozwolę sobie przedstawić moją ex Calibrę:
http://www.autocentrum.pl...r_id=1999799958
Miałem w niej felgi Borbet A, lotkę Irmscher (nawet miałem papiery z Irmschera jak zakładali lotkę) i dokładkę Mattig. Pozdrawiam, miłego użytkowania- zajebiste autko |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|