Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Calibra
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2013, 18:29   

Dziekuje :) Ale nie przesadzaj - ladniejsze jezdza...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2013, 18:36   

W moich okolicach same diody albo pługi jeżdżą ;D Twoja jest GIT
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2013, 18:37   

No wlasnei na tym mi zalezalo, zeby to nie byl plug, tylko ladna seria....Na wiosne chce z Kolega zrobic powtorke z Omegi, czyli wielwo wielko godzinna polerka mechaniczna....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2013, 18:43   

To już wtedy będzie salonowo :wrednyusmiech: Wpadnij na zlot to obejrzymy na żywca :D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2013, 10:17   

W majowke termin odpada.

A wiec, po krotkim "nic sie nie dzianiu" pragne zaaktualizowac co nie co informacje dotycznace owej Calibry :) Jak to zwykle ja - musze cos porobic. Zaczelo sie poltora tyg temu. Zanjomy sprezentowal mi w pelni sprawna F16 (skrzynie biegow). Stwierdzilem, ze ja zostawie na zapas w razie czego. Pojezdzilem 3 dni i jak na zlosc w mojej rozsypal sie dyfer i rozwalil obudowe, wiec skrzynia sie przydala. W tym tygodniu natomiast postanowilem powalczyc z uszczelka pod glowica. Oto zakres wykonanych prac:
- Wymiana skrzyni biegów na drugą F16 + Olej 80w90
- Zdjęcie głowicy i jej regeneracja
- Szlif głowicy
- Wymiana 4 prowadnic zaworowych
- Docieranie zaworów
- Wymiana uszczelniaczy zaworowych
- Wymiana wszystkich popychaczy hydraulicznych
- Wymiana uszczelki pod glowica, pod dolotem, pod wydechem, pod odma, miedzy korpusem termostatu, a glowica (Erling + ASO GM)
- Wymiana kompletnego rozrządu + pompy wody (SKF)
- Wymiana koła pasowego - w starym rozwulkanizował się amortyzator drgań (tłumik drgań) i koło biło.
- Wymiana przewodu wodnego
- Wymiana rolki napinającej pasek wielorowkowy
- Wymiana płynu chłodniczego
- Wymiana oleju + filrta
- Na deser - wymiana włącznika świateł awarycjnych :)
To tak po krotce zabieg, jaki zostal wykonany. Nie ukrywam, ze dół silnika zachował sie w świetnym stanie co w połączeniu z sprawną odmłodzoną głowicą dało fajny efekt. Silnik zaczął pracować równo, nie dymi, nie szaprie. :)

Jak zawsze załączam pare fotek :)








** Dodano: 23-03-2013, 10:19 **
Aha - jeszcze załączam zdjęcie pękniętej skrzyni :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-03-2013, 13:30   

maniutek, jak to w Opelku lubimy brać olej :lol: A tak ogólnie świetna robota, mam nadzieje że nie zapomniałeś o kluczy dynamometrycznym :P
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2013, 13:39   

Bez majzla i młota to h... nie robota :badgrin: bardzo spodobała mi się 3 fota :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2013, 15:00   

Zastanawiam się ile urwałeś szpilek w głowicy od kolektora wydechowego :?: Ja robiłem dwie głowice w X20SE i zawsze jakaś się urwała,dlatego nie wiem czy to przypadłość opla,czy pech :D A jak kupiłem drugi silnik na wymianę to goście przy demontażu też jedną urwali.
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2013, 15:30   

maniutek napisał/a:
Zastanawiam się ile urwałeś szpilek w głowicy od kolektora wydechowego :?: Ja robiłem dwie głowice w X20SE i zawsze jakaś się urwała,dlatego nie wiem czy to przypadłość opla,czy pech :D A jak kupiłem drugi silnik na wymianę to goście przy demontażu też jedną urwali.
6 wykrecilem, 6 wkrecilem :) Dwie juz ktos kiedys urwal...moecie mi nie wierzyc, ale wykonujac caly zabieg opisany wyzej nie urwalem nawet jednej najmniejszej srubki... :)
maxi napisał/a:
A tak ogólnie świetna robota, mam nadzieje że nie zapomniałeś o kluczy dynamometrycznym :P
Do pierwszego oporu a potem 3 fazy obrotu po 90 stopni dokrecajac sruby "spiralnie". Tak kazala ksiazka, wiec bez dymanometra sie obeszlo :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2013, 18:02   

Tez bratu jedna ukrecilem w cali przy wydechu.Pyknela jak zapalka bez wiekszego oporu.Ale i tak nie ma to juz znaczenia.Calibra trafila na schroot w poniedzialek.Kupil druga tez 2.0 8v :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2013, 18:09   

Ja swoja mam w stanie naprawde fajnym, takze szykuje pieknego klasyka bez wies tuningu :) W planach w sumie jest polerka, taka jak w omedze :) Nabłyszczanie i regenerowanie plastików, zaciski do pomalowania. Dla podkreslenia czegos przy kołach rozwazam rowniez nacinane tarcze hamulcowe, chociaz nie wiem, czy jest sens bo moje proste i nie bija :) jakies tam pomysly sie urodza to bede zakladal :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-03-2013, 23:06   

A czy eten wałek rozrządu jest dobry bo na jednej focie nie przedstawia się zbytnio ładnie :?: Chyba że mi coś w oczach się mieni ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2013, 23:10   

Co najwyzej byl brudny i upackany w oleju. Walek jest w pelni sprawny i zostal ponownie zalozony
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-03-2013, 00:08   

A mi się jednak wydaje że jest pojechany ;D
Jedna krzywka jest wytarta i widać próg w miejscu gdzie wałek nie styka się ze szklanką i drugie miejsce i to dziwne że jest porysowany dookoła,nawet w miejscu gdzie nie pracuje.
No ale robiłeś to to wiesz lepiej :lol:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Karol_Volvo 


Wiek: 31
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 19
Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-03-2013, 14:01   

Witam! Co nie co mogę napisać o tym aucie, bo właśnie 2 dni temu takie sprzedałem. Całe szczęście, że w oryginale- coraz mniej jest WT i dobrze, bo na sam widok rzygać się chce. Jak wiadomo, normalny człowiek, co użytkuję Calibrę nie utożsamia się z tymi idiotami, co niszczą jedno już można powiedzieć z kultowych aut. Miałem taki sam silnik z instalacją BRC- mało paliła i była oszczędna- 25zł/100km. Została sprzedana za 3200zł.

Pozwolę sobie przedstawić moją ex Calibrę:
http://www.autocentrum.pl...r_id=1999799958

Miałem w niej felgi Borbet A, lotkę Irmscher (nawet miałem papiery z Irmschera jak zakładali lotkę) i dokładkę Mattig. Pozdrawiam, miłego użytkowania- zajebiste autko :)
_________________
Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012


Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?)
     assistance
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load