Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze auto Fiat Tipo 1.4
Autor Wiadomość
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-12-2017, 15:58   Pierwsze auto Fiat Tipo 1.4

Witam wszystkich :)
Przeglądam forum i wasze auta już dość długi czas. Znalazłem tutaj wiele pomocnych informacji i porad. Teraz przyszła pora, żeby pokazać wam mojego Tipolota :) . Długo zwlekałem z napisaniem posta i prezentacją mojego auta, chciałem go pierwsze trochę ogarnąć. Tipo pochodzi z 1994 roku, z polskiego salonu. Tata kupił go w 1999 od pierwszego właściciela, po kupnie została założona instalacja LPG. Było to jego pierwsze własne auto. Silnik 1.4 na gaźniku. Wersja wyposażenia S czyli całkowity golas na polski rynek. Tipek dzielnie służył tacie przez te wszystkie lata. Moja przygoda z nim zaczęła się w maju tamtego roku jak zdałem prawko, miało to być auto do pojeżdżenia, póki nie znajde czegoś innego, jednak zrodziła się pasja. Bardzo dobrze mi się tym autem jeżdziło, postanowiłem że przywrócę mu lata świetności. Auto zyskało dla mnie też wartość sentymentalną. Tipo było w dobrej kondycji blacharskiej, zdrowe progi, nadkola. Pas tylni wymagał małej interwencji z prawej strony oraz cztery małe dziurki w podłodze, rdza została wyczyszczona do gołej blachy lub wycięta, ubytki uzupełnione ocynkowaną blachą mocowaną na nity(nie chciałem przegrzewać blachy, jeśli kiedyś trzeba będzie do tego wrócić urzyję spawarki) Silnik był parę lat temu wymieniany i remontowany przezemnie i tate. Wnętrze równiż wymagało odświeżenia, głównie podsufitka. Zawieszenie i hamulce wymagały remontu, jak się póżniej okazało bardzo gruntownego, całe przednie zawieszenie to był totalny złom, zostawiłem tylko drążek stabilizatora. Wnętrze równiż wymagało odświeżenia, głównie podsufitka. Prace nad tipkiem trwały od stycznia 2017 do końca czerwca 2017, był to czas w którym auto zostało unieruchomione, wcześniej tj. Wrzesień-grudzień 2016 w tipku trwały prace nie mające wpływu na jego zdolność do poruszania się po drodze takie jak np, wymiana podsufitki, montaż elektrycznych szyb itp. Niestety posiadam mało zdjęć z czasu przed remontem i w jego trakcie. Podczas pracy przy Fiaciku nie myślałem nawet o tym, wracałem ze szkoły i od razu do garażu, do domu wracałem póżnym wieczorem. Włożyłem w to auto dużo czasu i serca. Przy aucie robiłem wszystko sam, czasami z małą pomocą taty. Lubię motoryzację oraz "dłubanie" w aucie, a Tipo to moje oczko w głowie :)

Teraz na wposażeniu auta znajdują sie;
-elektryczne szyby
-centralny zamek z alarmem
-podgrzewane lusterka
-halogeny
-regulowana kolumna kierownicy
-długi tunel środkowy
-lepsze wygłuszenie :D
-licznik z obrotomierzem
-fotele z podłokietnikami z przodu i tyłu, oraz dzielona kanapa z zagłówkami, pochodzą z lanci debry
-hak
-osłona pod silnikiem oraz nadkola z tyłu
-nowe atermiczne szyby z przodu i z tyłu, niestety z przodu już mam mały odprysk
-felgi aluminiowe

W planach (wszystko już mam tylko czeka na montaż):
-elektryczne lusterka
-podnośniki maski i lampka pod maską
-filtr kabinowy
-porty usb do ładowania
-voltomierz

Lista rzeczy które zostały przezemnie wymienione/zrobione/naprawione:

-wymiana filtrów powietrza i oleju
-wymiana oleju
-wymiana uszczelki korkowej pod deklem
-wmiana wkładek zamków, cały komplet oprócz korka paliwa, nie mam pojęcia jak go rozebrać
-wymana szyby czołowej i tylnej na atermiczne, oraz wycieraczek
-wymiana akumulatora
-wmiana licznika na taki z obrotomierzem
-montaż elektrycznych szyb
-naklejenie nowej podsufitki
-montaż podgrzewanych asferycznych wkładów lusterek ( jeszcze elektryczne sterowanie będzie)
-montaż halogenów
-wymiana unelu środkowego na długi

ZAWIESZENIE PRZÓD
-nowe amortyzatory
-nowe łożyska sprężyn i podyszek amortyzatorów
-nowe odboje amortyzatorów
-nowe końcówki stabilizatora
-nowe wahacze
-nowe końcówki drążków kierowniczych
-nowe łożyska kół
-nowe sanki, pochodzą z alfy 156, trzeba było wyciąć trochę miejsca na stabilizator, nic trudnego a sanki są wzmocnione i z gróbszej blachy w porównaniu do tych z tipa
-wymiana wsporników błotnika/zderzaka, u mnie były zrzewane, a ja je przynitowałem
-nowe tarcze, klocki, zaciski były dobre wiec tylko je wyczyściłem i pomalowałem
-przesmarowanie przekładni kierowniczej
-przesmarowanie ciegien skrzyni biegów

ZAWIESZENIE Tył
-cztery nowe poduszki belki
-wymiana łożysk wahaczów
-belka i wahacze zostały wyczyszczone i pomalowane
-przesmarowanie łożysk kół
-nowe bębny hamulcowe
-nowe szczęki hamulcowe
-nowe cylinderki 15, wywaliłem korektor siły hamowania i jestem zadowolony, auto lepiej hamuje, a na mokrym dalej zachowuje się stabilnie
-nowe amortyzatory gazowo-olejowe
-nowe linki hamulca ręcznego

INNE
-wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe na miedziane
-każde ognisko rdzy zostało wyczyszczone do zdrowej blachy i zabezpieczone, ubytki nie były duże wieć naprawione na nity, całe auto zostało zakonserwowane
-cał środek został wyjęty, pomalowana podłoga, położone nowe wygłuszenie
-tapicerka wyprana
-wymienione fotele
-zderzak przedni został wymieniony, idealny nie jest ale w znaczenie lepszym stanie niż poprzedni
-nowy płyn hamulcowy
-serwo wyczyściłem i pomalowałem
-nowy płyn chłodniczy
-nowe gniazdko przyczepy
-nowe uszczelki wydechu
-nowa podyszka silnika prawa
-montaż plastikowej osłony pod silnik
-wymiana opon
-wyminana siłowników tylnej klapy
-nowe radio, 4 głośniki i mały aktywny subwoofer


Tipek dostał swoje drugie życie. Autko sprawuje się świetnie i odwdzięcza się za każdą minutę przy nim spędzoną! Nigdy go nie sprzedam :)

Plany na najbliższy czas:
-regeneracja gaźnika (mam zapasowy i chcę go zrobić)
-wymiana sprzęgła z dociskiem ( słychać łożysko)
-profilakyczna wymiana kabli i świec zapłonowych
-wymiana rozrządu

Dziękuję za uwagę i wytrwanie do końca :D Pozdrawiam!
















  
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-12-2017, 09:22   

Radek98, jestem pod wrażeniem :bravooo:
Ogrom pracy i lista przeróbek są imponujące.
Dzięki za bogatą relację (na przyszłość zmniejszaj fotki - 10mpx to spory ciężar i gruba przesada).

Wiele aut może zazdrościć Twojemu Tipkowi, że ma właściciela z taką pasją :yahoo:

Twoje auto bardzo ładnie się prezentuje, zwłaszcza wnętrze pokonało daleką drogę od wersji golaS..
Pomyśl o polakierowaniu dołów zderzaków - całe czarne wyglądają zbyt ciężko przy jasnym lakierze.
Życzę dużo radości z jazdy!
     Moneta
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-12-2017, 18:06   

Dziękuję za dobre słowa! :D
Przy wrzucaniu następnych zdjęć zrobię tak jak mówisz, nie pomyślałem o tym teraz.
Dla mnie takie zderzaki mają jakiś urok i jak narazie nie będę ich lakierować, może wpadnie kiedyś zderzak z secici :)
Następnymi zmianami/naprawami będę dzielił się na bieżąco 8)
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2017, 23:37   

bardzo ładne Tipo. Jak patrzę, na temat to przypomina mi się moje białe Tipo, aż się łezką w oku kręci ;( . Jeżeli szukałbyś jakiś części do Tipo to pisz, bo na stanie mam jeszcze pakiety Abartha, sprężyny obniżające i inne ciekawe pierdółki ;)
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-12-2017, 00:36   

Gratuluję dobrej pracy!
Po tylu wymianach części na nowe, to już prawie nowe Tipo ;D

A najgorsze jest to, że niegdyś sam bym tak chętnie popracował (wymieniał/naprawiał), a teraz..... nawet mi się palcem kiwnąć nie chce. Jedynie mycie i sprzątanie auta :D
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-12-2017, 17:25   

Na jakieś fajne nakładki na progi pewnie skusiłbym się :)
Jak leń dopadnie to jest najgorzej niestety.
Od ostatniego posta w Tipio wymieniłem olej, filtry: oleju, gazu, powietrza i benzyny, pasek rozrządu i alternatora. Znowu poci się pod pokrywą zaworów, a uszczelkę wymieniłem pół roku temu, na forum dowiedziałem się że korkowe trzeba na ciepło składać i tak też zrobiłem, niestety znowu puszcza.
Wpadło również parę gadżetów :)
Założyłem elektryczne lusterka. Miałem prawą obudowę z silnikiem, z lewej strony sam silnik. Przy wyciąganiu wkładów strzelił mi jeden i musiałem dokupić.
Znalazło się również miejsce na woltomierz oraz ładowarkę do telefonu. Woltomierz jest podłączony bezpośrednio pod akumulator, ale włącza się po przekręceniu kluczyka :) Ładowarka, bardzo przydatna rzecz jak dla mnie, jest podłączona przez dodatkowy bezpiecznik do kabli od orginalnej zapalniczki, więc prąd w niej jest zawsze :)
Po przeczytaniu tematu na forum o podnośnikach maski, bardzo mi się to spodobało więc u siebie też musiałem zrobić. Wykorzystałem podnośniki z citroena xanti, mimo że są mocne to maski nie chcą podnieść, ale utrzymują w górze bardzo mocno.
U mnie w aucie nie było orginalnie filtra kabinowego, wybrałem się na złom po plastikową ramkę, wyciągnięta z fiata bravy, pasuje idealnie. Do kabiny dociera teraz dużo przyjemniejsze powietrze i syf nie pcha się do nawiewów :)
  
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-01-2018, 17:29   

dobrze że są jeszcze ludzie którzy dbają o tipolce :uklony: jest ich już coraz mniej i w coraz gorszym stanie zarówno auta jak i właściciele hehe. Jakbyś był zainteresowany to mam na zbyciu progi do 5d, w dobrym stanie, ale bez oryginalnych pasków, jak znajdziesz progi do 3d to możemy się wymienić 8)
Podnośniki maski ciężko dobrać. jak kiedyś montowałem u siebie to użyłem chyba z Uno bo były dłuższe niż w Tipo, w każdym razie efekt był taki że maskę leciutko się podnosiło a potem szła sama ale z zamknięciem był problem i wyginało mi kątowniki ha :? . Później zdemontowałem jeden i dawał radę tylko utrzymać ją w górze. Chyba znowu coś takiego zrobię bo to jednak strasznie wygodne jak często się zagląda pod maskę.
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-01-2018, 18:08   

nie mam niestety dostępu do progów od 3d. Podnośniki bardzo dobra sprawa :D jak zrobi się cieplej to będę musiał wybrać sie na złom i poszukać jakiś innych, bo nie do końca jest to co chciałem :) kupiłem nowy parownik, niedługo relacja z wymiany :) opłaca sie rozkręcać gaźnik do samego wyczyszczenia i poskładać na tych samych uszczelkach? będzie szczelny czy przepuszczać?
  
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-01-2018, 20:57   

Gaźnikowi należy się raz na kilkadziesiąt lat regeneracja :lol:
Jest w dziale download manual to tego: http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=174
Osobiście dałem swojego gaźnikowca do fachowca (?),
ale dopiero Lasgo07 porządnie mi go wyregulował (pewnie wiedział, że robi dla siebie..).
     Moneta
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-01-2018, 12:45   

Racja ale z drugiej strony ten gaźnik ma przejechane 160k km i co orginalne części to porządne, dlatego nie wiem co robić, bo zestaw do regeneracji mam :d to jest gaźnik z innego tipo. poradnik już pobrany i na pewno się przyda :)
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2018, 13:25   

Miałem tipo na gaźniku i na Twoim miejscu bym poskładał na nowych częściach i dobrze go wyczyścić. Nie wyciągałbym jedynie talerzyków z przepustnic, bo z nimi sie nic nie dzieje.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-02-2018, 14:32   

Mając wolne od szkoły z racji ferii, pogrzebałem trochę przy aucie :) Tak jak radziliście wyczyściłem i poskładałem gaźnik na nowych częściach, nowe przewody podciśnienia, ponieważ stare potrafił połamać sie w rękach, zamontowałem również nowy parownik ponieważ star dawał oznaki zużycia. Po regulacji autko śmiga zarówno na benzynie jak i na gazie jak marzenie :D Parownik brc bardzo łatwo się reguluje, jest tylko śrubka od wolnych obrotów :) wiecie może jaką temperaturę zamknięcia mają termozaworki od podciśnienia? nigdzie nie mogę tego znaleźć.


  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2018, 22:12   

Poczytaj ten TEMAT jest tam trochę info o termozaworach.

Po przesiadce na MPI już zapomniałem jak gaźnik działa a kiedyś miałem w 1 palcu ;D

Działaj działaj i niech fura śmiga, będziesz miał pytania to wal śmiało.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-05-2018, 20:53   

Termozaworki udało mi się znaleźć na złomie, teraz działa wszystko dobrze. Przy aucie nic nie robiłem przez ten czas z powodu matury. Wyposażyłem tylko Tipo w cb radio :) Sprawdzałem konserwacje po zimie i wygląda na to że wszystko bardzo dobrze sie trzyma :D
  
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-05-2019, 07:50   

Rok przeleciał, co słychać u Tipka..?
     Moneta
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-06-2019, 13:35   

Tipek ma się dobrze, służy mi dzielnie :D Przez studia nie miałem czasu żeby odwiedzać forum niestety. We wtorek byłem na przeglądzie, wszystko się dobrze trzyma, w zawieszeniu brak luzów. Przez ten czas wymieniłem kilka rzeczy. Uciekał mi płyn chłodniczy, przyczyną była przepalona uszczelka pod kolektorami, nie trzymał również dobrze temperatury więc wymieniłem termostat. W czerwcu ubiegłego roku wymieniłem również cały komplet sprzęgła z dociskiem VALEO, oraz przeguby i osłony. Będę musiał do tego wrócić jeszcze raz bo uszczelniacze osłon półosi znowu puszczają olej. Z nieznanego mi powodu na wiosnę skrzywiło mi tarcze hamulcowe z przodu, nie przypominam sobie sytuacji w której mógłbym wjechać na rozgrzanych hamulcach w kałużę czy coś w tym stylu, tarcze oddałem do przetoczenia, zaciski zregenerowałem i założyłem nowe klocki.









Tipo stłuczkę na parkingu pod blokiem, alarm mnie obudził, policja nie znalazła sprawcy, na szczęście szkoda niewielka.



  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-06-2019, 14:31   

No miałeś farta i nie farta. Nie fart bo oberwała lampa... fart że tylko lampa która kupisz na kilkadziesiąt złotych. Puszcza ci na wejściu półosi do skrzyni b. czy wydostaje ci się smar spod gumowych osłon? Wymieniałeś uszczelniacze w skrzyni?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-06-2019, 16:53   

No elegancko sobie ogarniasz.. i to samodzielnie :bravooo:
Nowe tarcze Brembo niedawno kupowałem do swojego: komplet przód 257 za 150zł i tył 240 za 90zł.
To jak masz z przodu te mniejsze, to nie wiem czy warto przetaczać tarcze w cenie.. 20zł/szt?

JAM_BELFEGOR, długo Tipo nie miałeś he he.. te lampy chodzą po 10-20zł.
Mi to samo zrobili w 2015, tylko mocniej.. Też uciekł skubaniec, a Policja umorzyła.
Swoją drogą porządne zderzaki są w Tipo - nie pękają!
     Moneta
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-06-2019, 20:14   

Lampa już wymieniona, na ogrodzie trzymam dawce części :D JAM_BELFEGOR puszcza mi olej przy skrzyni biegów na tych łożyskach co są w osłonach gumowych. mikee72 tarcze przetoczyłem po znajomości za 20 zł dwie sztuki, miały przejechane 40 tysięcy, równo starte bez wżerów były to stwierdziłem że jeszcze na nich pojeżdżę, jak na razie ponad tysiąc od przetoczenia i się trzymają, zobaczymy co będzie dalej :) a z tymi zderzakami to zgadzam się w 100 %, kilka lat temu jak tata jeszcze Tipkiem jeździł, na parkingu kobieta jakimś większym autem cofała i wjechała hakiem w tył po lewej stronie , lampa poszła ale zderzak wystarczyło wypchnąć od środka i mało co widać :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2019, 07:04   

Radek98 napisał/a:
Lampa już wymieniona, na ogrodzie trzymam dawce części :D JAM_BELFEGOR puszcza mi olej przy skrzyni biegów na tych łożyskach co są w osłonach gumowych.
he he ale tam nie ma oleju :D W przegubach homokinetycznych powinien być stały / gęsty samar molibnenowy (wyglądem i konsystencją przypomina smar grafitowy). Nawet jak Ci pęknie osłona to nic nie wycieka co najwyżej rozbryzga go po nadkolu. Popatrz dobrze bo może to wyciek ze skrzyni. No chyba że ktoś ci zalał olej do przegubu ;D co nie jest wykluczone jakie patenty się czasem widzi.

mikee72 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, długo Tipo nie miałeś he he.. te lampy chodzą po 10-20zł.
20zł to już "kilka" ... "dziesiąt" :lalala: dobrą lampę za dyszkę raczej nie kupisz :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Radek98 



Wiek: 26
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 20
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-06-2019, 10:58   

[quote="JAM_BELFEGOR"]
Radek98 napisał/a:
Lampa już wymieniona, na ogrodzie trzymam dawce części :D JAM_BELFEGOR puszcza mi olej przy skrzyni biegów na tych łożyskach co są w osłonach gumowych.
he he ale tam nie ma oleju :D W przegubach homokinetycznych powinien być stały / gęsty samar molibnenowy (wyglądem i konsystencją przypomina smar grafitowy). Nawet jak Ci pęknie osłona to nic nie wycieka co najwyżej rozbryzga go po nadkolu. Popatrz dobrze bo może to wyciek ze skrzyni. No chyba że ktoś ci zalał olej do przegubu ;D co nie jest wykluczone jakie patenty się czasem widzi.

Na pewno o tym samym mówimy? Mi chodzi o tą część co wychodzi do do skrzynki,nie do piasty. Tam nie powinno być oleju tylko smar?

tam gdzie zaznaczyłem na niebiesko przychodzi jeszcze krzyżak i wchodzi to skrzynki skrzynki przekładniowej. Strzałka wskazuje to łożysko (wg książki uszczelnienie) o które mi chodzi, pod osłoną.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2019, 11:57   

Ok no to źle Cię zrozumiałem. Od strony skrzyni biegów rzeczywiście w tych silnikach są krzyżaki pracujące w koszach, a te z kolei są w skrzyni zespolone z zębami mechanizmu różnicowego, uszczelnienie następuje między wałkiem a uszczelniaczem obrotowym w osłonie i między osłoną a skrzynią biegów. Tu trzeba uważać bo wałek musi być w miejscu uszczelnienia czysty niewyślizgany bez wżerów, kraterów itp. zaś flasza na skrzy te same zasady. Wałek do składania misi być bardzo dobrze wyczyszczony żeby w uszczelniacz przy nakładaniu nie nabrał jakiś syfów. Nie żałować zmywaczy, może być WD, benzyna ex. i szmatkować do momentu że będzie można z niego jeść :lol: Opaski też muszą być odpowiednio ściśnięte. Za słabo będzie się lało lub spadnie osłona, za mocno skanceruje się guma i też będzie się lało ale po pewnym czasie. Częściej za mocno ściskane są te opaski i wraca się do mechanika. Niestety w większości wypadków osłony są już do wymiany na nowe. Nie ogarnięty mechanik zwali wine na półośki że są w złym stanie, choć i tak czasem bywa. Jak masz wątpliwości poprosić by pokazał ci gumy, jak sa pocięte od opaski za mocno zaciśniętej to widać. Ja miałem stale zapocone półośki przy tych gumach. Ale wyciek był raczej symboliczny. Nic z tym nie robiłem bo ani się nie lało, ani nie gubił oleju. Przy wymianie oleju w skrzyni po wielu latach zlano prawie fabryczna ilość. Trzeba pamiętać ze to rozwiązanie jest już mocno archaiczne i tak się nie robi od wielu lat bo był właśnie problemy z uszczelnieniem tego. Sucho było jak wyjechało z fabryki po kilku latach zaczynało się pocić. Pół oś stale lata góra dół obracając się przy tym z dużymi prędkościami. Dziś jeśli są przeguby krzyżakowe to kosze (bieżnie) są wywalone na zewnątrz skrzyni zaś wałek ze skrzyni nie rusza się góra dół, tylko procuje stale na obrót a uszczelniony jest simeringiem. Tak zresztą jest w mocniejszych wersiach silnikowych T/T gdzie są zdecydowanie większe momenty.

** Dodano: 28-06-2019, 13:25 **
A tu taka ciekawostka żeby nie było ze ja tak napierdzielam na te stare rozwiązania tak wygląda półośka z nowiutkiej salonowej Renóweczki po 3 latach normalnej eksportacji (przebieg ok 20-25tyś)

Przerażające co :sciana: ? co ciekawe korozja zaczęła w ekspertowym tępię atakować tylko zwrotnice i półosie (pewnie ten sam chińczyk robił). Co ciekawe do dziś na autku pomimo że ma już obecnie ma 9 lat nie ma na spodzie parataktycznie nic rdzy. Nie wiem kto jest dostawca półosi do tego modelu ale zapewne nie robi ich tylko dla jednego koncernu. Ja swoje ogarnąłem w porę, jak to odkryłem przy kontroli klocków po 3 latach eksportacji, oczyściłem i pomalowałem (szkoda że było już 1-2mc po gwarancji bo bym zrobił rozpierdziel w ASO - przy płatnych obowiązkowych przeglądach nie pisnęli o tym ani słowem, a na pewno widzieli ze gniją w oczach). Ale ja to ja... jestem walnięty bo zaglądałam pod auto i jestem w mniejszości :lalala: ile osób jeździ z tak skorodowanymi półosiami przez długo więcej. Ostatnio tak całkiem przypadkiem widziałem posta / wpis o padających w okolicach 100-120tyś półośkach w Renówkowym K4M (1.6 16V 110km) czyli u mnie :lalala: Dziś auta robi się z gównolitu i śliny żeby czasem nie cieszyły nas za długo.Tak więc konkluzja w porównaniu do Tipo sprzed ćwierć wieku taka rdzewiejącą po 3 latach oska wypada marnie.

** Dodano: 28-06-2019, 15:12 **
P.S: a co to za zaślepka pompy paliwa w bloku? zamontowałeś elektryczną?

** Dodano: 28-06-2019, 15:26 **
A znalazłem pompę widzę że masz tam mocno zakombinowane. Pompa powinna pracować w baku bo jest tak obliczona że ma chłodzić się obywającym ją paliwem. Widzę też że coś pokombinowane jest z zbiorniczkiem przelewowym do gaźnika. Pompy el. nie można bezpośrednio podłączać do gaźnika bo go zaleje.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load