Tipo 2.0 20V HGT |
Autor |
Wiadomość |
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-08-2011, 21:45 Tipo 2.0 20V HGT
|
|
|
Wita przyszedł czas aby pochwalić się moim maleństwem , był to zwykły Tipo z silnikiem 1.6 75 konnym na jednym wtrysku .Niestety nic nie trwa wicznie i w tym podobno idiot odpornym silniku papa powiedziały pirsciene tłokowe a mianowicie z odmy waliło spalinami i olejem , remont nieopłacalny ,zmiana silnika sredni pomysł bo nie wiadomo na co się trafi ,wiec realizacja mażeń które od ok 2 lat krążą po głowe szybkie przeglądnięcie allegro i w trase nie jest daleko tylko 230km w jedną stronę ,oglądanie i sprawdzanie techniczne jest w miare ok ale i tak liczy się silnik i zawieszenie + klima wszystko jakos daje rade silnik chodzi perfekcyjnie zawiecha srednio ale auto sporo stalo aż zapuściło ,,korzenie'' ledwo wyjechał ,po przejażdce troche lepiej więc biore . Tak stałem się posiadaczem Fiata Marei 2,0 20V HGT (5 garów) do domu powrót na kołach bez żadnych niespodzianek ze strony mery co jedynie troche kaprysił drugi samochód mercedes ale stary (bo ma już 30 lat na karku ) więc wybacza sie takie kaprysy po parawie 500 km trasie teraz czas na rozbieranie marynki i przeszczep wspaniałego serduszka do Tipo oczywiście zdam relacje z prebegu i jakieś fotki postaram się wkleić choć czas przewidziany jest tylko na przekładke bo 15 mam zamiar tipem jechać na wakacje nad morze (Międzyzdroje) więc może kogoś odwiedze ;] |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-08-2011, 21:49
|
|
|
MARIOVIRUS, dawaj foty i pokaż jak to jedzie :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-08-2011, 21:59
|
|
|
pewne prace przez ostatni tydzień zostały wykonane tj. wypatroszenie tipo (najłatwiejszaa opcja bo silnika nie szkoda było więc poszedł na glebe i środek cała nagrzewnica bo wskakuje klima ;]
[** Dodano: 03-08-2011, 23:13 **
** Dodano: 03-08-2011, 23:14 **
** Dodano: 03-08-2011, 23:15 **
** Dodano: 03-08-2011, 23:16 **
Oczywiście wskakuje nowe serwo żeby chebli nie brakło (po lewej z tipo 1,6 po prawej z maeri 2.0
** Dodano: 03-08-2011, 23:19 **
zawieszenie obiwiązkowo z 2.0 niestety jarzma z hamulców z najsłabszej wersji 2.0 wentylowane nie podeszły zeby na 14'' latac
** Dodano: 03-08-2011, 23:23 **
Wczoraj udało się wyjąć silnik z maryny dzisiaj trafił do mechanika z częściami czekam na silnik i jak go dostane to prawdopodobnie bede miał na pare godzin wyciągarke do silników to mam nadzieje że uda się silnik wsadzić chociaż w komore silnika
** Dodano: 03-08-2011, 23:26 **
Luczu, żeby jechało kilka dni trzeba czekac na zmontowanie pozniej idzie do elektryka ( nie wiem jeszzce kto sie tego podejmie) ale imo musze wywalić bo już 2 wtopy zaliczone pierwsza to złamałem kluczyk w stacyjce a 2 to rozwaliłęm antene od imo przy demontarzu kolumny kierowniczej
** Dodano: 04-08-2011, 22:20 **
No i jest serduszko dzisiaj od mechanika odebrane wymieniony został rozrząd i panewki korbowe bo lubią się przekręcić uszkadzając wał dodatkowo silnik wylądował już w tipo
]
a po dobrej robocie należy się piwko
jutro ogarniam elektryke i fajnie bedzie jak wskoczą obie chłodnice i parownk ale na ile czas pozwoli sie okaże |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 11:31
|
|
|
Niesamowite...
Zgłoś się jeszcze do Młodego po naklejkę VentiValvole |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 11:47
|
|
|
nie no szacun ale to będzie latać
MARIOVIRUS napisał/a: | i parownk |
Na parowniku chcesz jeździć ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 17:43
|
|
|
Mogłeś go poczyścić zanim wsadziłeś. Zazdroszczę, bo zawsze chciałem zrobić swapa |
_________________
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 18:29
|
|
|
do 15-go trochę mało czasu, ale trzymam kciuki za powodzenie. Ja bałbym się po takim swapie wybrać 600km nad morze, wolałbym pojeździć najpierw po okolicy, tym bardziej że wał dopiero po szlifie. Aż sam jestem ciekaw jak to będzie jeździć, bardzo odważny pomysł. Widzę że silnik się ledwo mieści w komorze - obudowa rozrządu przy samej podłużnicy |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 19:03
|
|
|
MARIOVIRUS, wymieniasz rozrząd ? Jaki olej wlewasz ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 19:45
|
|
|
Podziwiam |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Becik
Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Drozdowo ok. Świecia
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 21:30
|
|
|
Normalnie szacun. Co do hamulców jak chcesz to mam zaciski , tarcze nawet resztki klocków chyba od mojej Cromy tarcze 257mm wentylowane czternastki wchodziły na nie. Jak co to wal śmiało. |
_________________ Fiat Croma 2.0 T.i.e |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2011, 21:39
|
|
|
257 to były w zwykłym 2.0 8v tam potrzeba większych... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 21:59
|
|
|
Jelcyn, Na razie zostaje niepozornie to jest zero naklejek i fabryczny znaczek 1,6 ie.
Luczu, oczywiście LPG pierwszej generacji i bedzie śmigać miło a spalanie powinno miescic sie w granicach 14-16 litrów przy buceniu na klimie
mrk69, Nie ma czasu na wyglad silnik padlł a czymś jeździć trzeba starym mercedesem 2.0 w dizlu o mocy 60koni i masie 2 ton ciężko się jezdzi na codzień a że taki swap chodził mi po głowie od prawie 2 lat wiec w końcu jest ;]
meter30, czasu dużo zostało już tylko ogarnać juz resztkę instalacji i dać do elektryka żeby imobilajzer zdją oczywiscie po okolicy troche asfaltu zwine przed wyjazdem i oczywiscie male sprostowanie wał nie mial żadnej obróbki zostały zdjęte stare panewki nominalne i nominalne tyle że nowe załorzone a mechanik mówil że tego sie nie dociera ,co do komory silnika w marei jest to samo wszystko na styku mnie od koła pasowego kilmy i pasków od podłurznicy jest az caly milimetr odstepu
Luczu, rozrzad oczywiscie byl wymieniony obowiazkowo a olej wskakuje jakis dobry 15W40 przebieg niby 210 tys. ale te silniki musza mieć dobre smarowanie czyli gestrzy olej (wada konstrukcyjna ) bardzo miekki wał panewka potrafi sie obrocic i np jest ok a wał do kosza
Becik, cheble sa z mareii od tej pojemnosci niestety jarzma z tarcz mniejszych tj. 2.0 8V ją za małe i trzeba by podkladke ok 2 mm wstawiac miedzy jarzmo a piaste ,jak autko już wyjedzie jak trzeba na ulice to sam bede miał do sprzedania cheble od 2.0 8V tj. 257 mm wentylowane pasujace do slabszych modeli z nowkami tarczami i klockami tylko ze jedna tarcza peknieta przez moje bledne zamontowanie ale latalem tak prawie od nowosci a maja dopiero ok 6tys. ale to jeszcze nie aktulane ;] |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:04
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | oczywiście LPG pierwszej generacji |
jak już to 2 gen
Niestety to jedzie na sekwencji - na parowniku to męczenie silnika i do tego dochodzi znaczny ubytek mocy
MARIOVIRUS napisał/a: | olej wskakuje jakis dobry 15W40 |
Nie lał bym minerała do takiego silnika ... Min 10w40 a wiem, że i leją lepsze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:08
|
|
|
Luczu, nie zgodze się co do oleju kuzyn lał 15W40 było ok 1,5 roku gosciu zalalmu jakiś super z USA 10W 40 i po 4 tys. panewka się przekręciła ( fakt przy 220km/h ale ten silnik cały czas był pałowany ile wlezie ) osobiscie zastanawiałem sie nad 10 W60 lub 15W40 i padło na gęstrzy czyli 15W40
** Dodano: 05-08-2011, 23:09 **
z gazem faktycznie troche ubytku mocy jest ale silnik pracuje zadowalająco na I generacji LPG a co do męczenia to zależy od regulcji |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:13
|
|
|
podejrzewam, że tu nie chodzi o gęstość oleju a o właściwości w różnych warunkach pracy.
MARIOVIRUS napisał/a: | kuzyn lał 15W40 było ok 1,5 roku gosciu zalalmu jakiś super z USA 10W 40 i po 4 tys. panewka się przekręciła ( fakt przy 220km/h ale ten silnik cały czas był pałowany ile wlezie ) |
I wtedy akurat przyszedł jego kres. Jak by tak było to by nie lali syntetyków do silników tylko minerały
MARIOVIRUS napisał/a: | padło na gęstrzy czyli 15W40 |
Pamiętaj, że to działa też w drugą stronę i przy minus 20 stopniach będzie AŁA
** Dodano: 05-08-2011, 23:14 **
MARIOVIRUS napisał/a: | silnik pracuje zadowalająco na I generacji LPG |
jeszcze raz powtarzam - 2 gen
MARIOVIRUS napisał/a: | a co do męczenia to zależy od regulcji |
Parownik nie wyrabia powyżej 5 tys obr. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:43
|
|
|
jezdzilem na parowniku i tym silniku w marei i do 8 tys (ponad odcinke na benzynie) ciągną ochoczo i nie było problemu w zalerzności od przełorzeń nawet na 5 ce od 140 do 210 szedł jak kuna jak bedzie uruchomiony się zobaczy czy na 2 gen czy na I zostanie wyjdzie w praniu a jaki olej Luczu, polecasz do silnika ktory lekko miał nie bedzie i podatny jest na awarie wału |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:45
|
|
|
MARIOVIRUS, zeby luczu nie pisał to u ciebie gaz to II generacja I by nie chodziła przy tym silniku |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:49
|
|
|
Bdm, I gen LPG ruszy bez problemu i wiem co mówie spalanie w trasie tj. 170-210km/h + klima 14l gazu i ciągnie aż miło chopciaż faktycznie na benie troche rzwawszy ,jak do 15 go odpale to można go obejrzec na trasie Bolesławiec- Międzyzdroje lub od 15 do 20 w międzyzdrojach i okolicach |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:52
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | a jaki olej Luczu, polecasz do silnika ktory lekko miał nie bedzie i podatny jest na awarie wału |
W najgorszym wypadku lej 10w40 motula :p
Tak na marginesie
http://forum.tempra.org/t...lejowa+gadanina temat wyczerpany
jak będzie nie wystarczająca ilość informacji to zajrzyj tu http://forum.tempra.org/t...lejowa+gadanina temat dot. oleju do sedici - czyli jak już pewnie wiesz równie nieszczęsnych panewek
miłej lektury
MARIOVIRUS napisał/a: | jak bedzie uruchomiony się zobaczy czy na 2 gen czy na I zostanie wyjdzie w praniu |
Z uporem maniaka powtarzam - masz już 2 generację.
1 generacja jest do gaźników |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:54
|
|
|
Luczu, gazownik wkladajac lpg dal 2 gen ale nie radzil sobie z regulacja palil 20l LPG przy osiagasach kiepskich lub rakieta lepsza od bp zalezy od ustawien i zmienil na 1 generacje i na pelnym wtrysku tez to pojdzie bez problemu od 3 lat sprawdzone |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:55
|
|
|
MARIOVIRUS, to ja już nie ogarniam tego
** Dodano: 05-08-2011, 23:59 **
martwisz się o panewki a jak będziesz go tak kręcił z instalacją na parowniku to wypalisz zawory i tyle z tego będzie ;d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:39
|
|
|
Luczu napisał/a: | Z uporem maniaka powtarzam - masz już 2 generację.
1 generacja jest do gaźników |
Luczu, Widziałem już instalacje "na śrubę" w silnikach MPI i działały ale nie znaczy że to jest zdrowe dla silnika.Wiadomo że nie będzie ta instalacja dawkowała gazu tak dokładnie jak dobrze wyregulowana sekwencja i przy podkręcaniu śruby dla zmniejszenia spalania w końcu wypali zawory albo uszczelka pod głowicą nie wydoli.Decyzja należy do właściciela i w najgorszym przypadku cała praca ze SWAP-em w piz..du. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-08-2011, 19:44
|
|
|
MARIOVIRUS, musimy sie kiedyś spotkać, bo mieszjasz niedaleko
Ja obecnie robie remont generalny (blacharkę) w swoim niedawno zakupionym sedicivalvole |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Juves
Wiek: 34 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-08-2011, 14:50
|
|
|
Podziwiam kolegę i trzymam kciuki |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 09-08-2011, 18:25
|
|
|
Szacun wielki, naprawde
Jedna uwaga ode mnie.... załóż sekwencje, bo jak przedmówcy piszą na parowniku będzie lipa i uwierz, ze za jakiś czas tego pożałujesz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|