|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problemy z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-10-2013, 18:23 problemy z odpalaniem
|
|
|
witam postanowoiłem tutaj napisać o swoim problemie,mianowicie dotyczy peugeota 406 2.016v.A więc tak:wsiadam rano do auta odpalam jade z żoną na zakupy,po zakupach wsiadamy do auta a tu zonk,rozrusznik kręci a auto nie pali.Po kilku próbach odpalenia udaje sie i tak historia sie powtarza od 3 lat.Gdy jest na dworze temperatura około 0 stopni i zimniej tego problemu niema.Dodam,ze samochód ma LPG,w przypadku kiedy nie chce odpalić przycisk od LPG sie nie świeci,nie słychać pompy paliwa i brak jest iskry.
Z racji tego,ze grzebie troche przy samochodach,poczyściłem masy,wyczysciłem przepustnice,wymieniłem CPW(bo objawy są typowe ),pospprawdzałem kostki przy ECU,przejżałem instalacje LPG i jak dotąd problem jest nadal.
poprostu 100 razy zapali a raz nie.Jak dotąd nikt mnie nie holował,gdy usterka sie pojawia kreciłem nieraz około 1.5godziny (z przerwami oczywiśćie)i końcem sił akumulatora przełacznik od LPG sie nagle zaświecił i auto odpaliło na strzała.Czasem odpali po I próbie a czasem po 20.Jak myślicie co to może być?
dodam,że mam 3 klucze z IMO i na każdym jest to samo. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-10-2013, 21:23
|
|
|
to jest forum t.t ale jak nie świeci Ci przełącznik ( masz na switchu ?) to wina przełącznika , kolega miał taki sam problem w rowerze 216 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-10-2013, 19:56
|
|
|
Wiem,że to forum TTT,ale temu forum najbardziej ufam! pit14 napisał/a: | masz na switchu ? | co to oznacza?Moim zdaniem jeśli byłby problem z przełacznikiem to wystepowały by problemy i podczas jazdy lub odpalałby tylko z PB lub LPG.W chwili obecnej jeżdze na trybie awaryjnym i auto zapala z LPG. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2013, 21:38
|
|
|
kamilsitek1983,zarowno iskre jak i pompe zalacza ten sam czujnik.Mowa o CPW.Czujnik,,czeka"na obrot walu.Ty krecisz rozrusznikiem a on ,,nie widzi"obracajacej sie koronki.Nie wyzwala wiec iskry ani nie zalacza pompy paliwa bo wg niego jeszcze nie zakreciles.To jest najbardziej prawdopodobne tym bardziej ze temperatura ma tu wplyw.Cos sie rozszerza pod wplywem ciepla i traci kontakt.
Zlikalizuj czujnik,prawdz przewody,zlacze a jak nie pomoze podmien czujnik lub odczytaj bledy jakie zapisal sterownik. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-10-2013, 10:08
|
|
|
shagger78, kolego własnie zmieniłem czujnik, nawet 2 czujniki.Kupiłem używke i dalej było to samo.Nastepnie kupiłem też używke ale od zaufanego kolegi bo myślałem,że wcześniejsza jest zepsyta,no i objawy zawsze są takie same |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-10-2013, 19:56
|
|
|
myślę że w przełączniku jest gdzieś "zimny lut" nie wiem jaką masz instalkę lpg kolega shagger78 ma po części rację od zapłonu jest CPW a jak wygląda sama cewka , może tam coś jest nie tak z czujnika są przekazywane sygnały na cewkę piszesz że nie świeci kontrolka przełącznika - to brak zasilania na przełączniku , a CPW nie steruje pompą od tego jest moduł wtrysku (czasem zintegrowany z zapłonem)jak przekręcisz kluczykiem to słyszysz buczenie w zbiorniku jedno pytanie ? czy przy dłuższym kręceniu czuć z wydechu paliwo ? jeśli tak to zapłon jeśli nie - to podawanie paliwa (pb lub lpg ) i nie rozumiem że jeździsz na trybie awaryjnym - to ewidentnie wina lpg |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-10-2013, 20:27
|
|
|
wcisnałem na tryb awaryjny, bo auto smolilo mi dużo PB,dlatego przeszedłem na taki tryb.Jesli rozrusznik krecia a auto nie odpala to nie czuć benzyny,i sprawdziłem że też brak jest iskry.Przekaźnik od pompy paliwa i iskry mam w jednym opakowaniu(tzn.sa osobne w jednym opakowaniu).Po wciśnieciu blaszek na jednym i drugim przkaźniku wyłacznik świeci lecz auto nie odpala,brak iskry.Mam zamiar wydrzeć całkiem instalke lpg,podłaczyć samo PB tak jak jest oryginalnie i zobaczymy jak to będzie(musze uruchomić/auto zastepcze aby nie kulać sie PKSem).Odnośnie tyvh problemów to żona podpowiada mi obok...i faktycznie jest jeszcze jeden szczegół, a mianowicie najcieżej jest go odpalić gdy skrecisie ostro w prawo wjeżdzajac np.na miejsce parkingowe.Chciałem go podpiać pod kompa,ale kolega który ma program i tym sie zajmuje powiedział,ze do póki nie stanie to komp mu nic nie pokaże. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-10-2013, 20:43
|
|
|
to kolega jest w błędzie bo błędy są zapisane w modułach i wykaże czy to brak zasilania , jeśli skręcasz w prawo to może być masa modułu - nie wiem jak jest w peugeotach ale (K)fiaty mają kilka zasileń modułu wtrysku lpg jest w zasadzie jedno
** Dodano: 25-10-2013, 21:52 **
sorki - kilka mas , a może wina jest w stacyjce , tu nie chodzi mi o immo ale może wypalone styki w kostce zapłonu i tak się dziać może |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-10-2013, 21:01
|
|
|
no szczerze,to pomysłow mamy wiele tylko niewiem gdzie ręce włożyć.Ja już byłem na kompie program to PP2000 i zero błedów.A jak auto ma taki kaprys to albo pod domem ,albo po zakupach i wtedy wiadomo,że niema czasu,kręce rozrusznikiem na kilka powtórek aż w końcu odpali jakby nigdy nic.Taki przykład>ostatnio pojechaliśmy do kościoła z żona,wsiadamy do auta i zonk nie odpali.Z kościoła do nas jest z góry,auto dotoczyło sie pod dom(po drodze próba odpalenia na biegu,ale nic).Po zatyrkaniu sie pod dom,żona zawołała na obiad,po obiedzie ja na kluczyk a auto ze strzała odpaliło.Miesiac temu był u mnie kolega z Lublina pojechaliśmy w bieszczady ,zrobiliśmy jakieś 400km i bez problemu wróciliśmy do domu.No mi ręce opadają
** Dodano: 25-10-2013, 22:08 **
pit14, biore pod uwage kolego twoje sugestie |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-10-2013, 22:38
|
|
|
jutro tam pozagladam,ale takie tam..problem był taki sam w tamtym roku,a jak było -31 to odpalał i wszystkich sąsiadów na lince sie otargałem nie mało.
** Dodano: 25-10-2013, 23:47 **
ogólnie nie ma tam cudów w tym 406,jest CPW,krokowy,TPS i tyle,to nie jest jakaś mega elektronika,a mu rady dac nie moge |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|