tragedia |
Autor |
Wiadomość |
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-10-2013, 18:31 tragedia
|
|
|
No i stało się dziś odebrałem auto od mechanika wymieniał mi rozrząd wachacze poduszki silnika a więc jak jechałem do domu to w pewnym momencie zaczął sie dusić ale redukcja biegów i jakoś się rozbujał dojechałem do domu wypiłem kawe i miałem jechać do roboty wsiadam a tam zonk takie ciche pyknięcie i nic ponowna próba a tu jak nie walnie kompresją do wtrysku odkręciłem pokrywe paska rozrządu a tak gołym okiem widać uszkodzone pare zębów i pytanie czy zawory szlak trafił jak kompresje wywala? |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:36
|
|
|
no na moje oko to mechanik cos spaprał zmieniajac rozrzad słabo naciagnoł pasek i przez to sie tak stało ja bym mu tego plazem nie puscił |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:42
|
|
|
brodwey, jaki silnik?Rozumiem ze brakuje kilku zebow a pasek nie zerwany?Jakiej firmy pasek? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:44
|
|
|
dzwoniłem do niego i mówi że nie możliwe jutro założe drugi pasek sam i zobacze ale najpierw obadam sprawe z zaworami mam jeszcze tylko pytanie na temat paska czy nie ma różnicy którą stroną go założe jak nie ma na nim strzałek?
** Dodano: 26-10-2013, 20:45 **
shagger78 napisał/a: | brodwey, jaki silnik?Rozumiem ze brakuje kilku zebow a pasek nie zerwany?Jakiej firmy pasek? | silnik 1,6 na jednopunkcie pasek był bosch pasek nie zerwany tylko bez zębów |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:53
|
|
|
brodwey, strzalki sa wtedy gdy na pasku sa kreski do ustawiania ale jak bys nie zalozyl bedzie dobrze-kierunek nie ma znaczenia.Wiekszosc paskow nie ma zadnych strzalek.
Dziwna sprawa bo skoro scielo zeby to jakby wina paska.No chyba ze byl za luzno napiety... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:56
|
|
|
shagger78 napisał/a: | brodwey, strzalki sa wtedy gdy na pasku sa kreski do ustawiania ale jak bys nie zalozyl bedzie dobrze-kierunek nie ma znaczenia.Wiekszosc paskow nie ma zadnych strzalek.
Dziwna sprawa bo skoro scielo zeby to jakby wina paska.No chyba ze byl za luzno napiety... | u mnie są tylko kreski a gdzieś czytałem ze zakłada się którąś stroną |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:57
|
|
|
u mnie tez kilka ząbków uciekło podczas pracy silnika i obracało samym walem a głowica stała w miejscu. Po założeniu paska nie równo pracował i strzelał w wydech po zdjeciu głowicy okazało sie ze dostały zawory. Mozesz sprobować założyć pasek i odpalić może bedziesz miałwiecej szczęścia bo słyszalem o przypadkach ze nic sie nie działo chyba nawet ktoś na forum tak miał |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:57
|
|
|
gorzej jak zawory pogieło skoro wywala kompresje do monowtrysku
** Dodano: 26-10-2013, 20:59 **
pawcio0706 napisał/a: | u mnie tez kilka ząbków uciekło podczas pracy silnika i obracało samym walem a głowica stała w miejscu. Po założeniu paska nie równo pracował i strzelał w wydech po zdjeciu głowicy okazało sie ze dostały zawory. Mozesz sprobować założyć pasek i odpalić może bedziesz miałwiecej szczęścia bo słyszalem o przypadkach ze nic sie nie działo chyba nawet ktoś na forum tak miał | niestety w cuda jeszcze nie wierze żeby tak bez niczego sie nie obeszło
** Dodano: 26-10-2013, 21:00 **
pawcio0706 widze że jesteśmy z okolic |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-10-2013, 21:28
|
|
|
m.m1981 napisał/a: | no na moje oko to mechanik cos spaprał zmieniajac rozrzad | ,tak jak piszesz kolego!!Mechaniora za łeb i niech robi,napewno twój stary pasek śmigał tysiace kilometrów.Aż tu nagle taka akcja...coś jest nie halo |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-10-2013, 21:30
|
|
|
brodwey, o nawet wcześniej nie zauważyłem |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 06:25
|
|
|
właśnie śmigał przejechałem na nim 70tyś i nie było problemu a teraz przez jakiegoś antymechanika du..pa jednak stara prawda się potwierdza chcesz mieć zrobione dobrze to zrób to sam... |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 08:11
|
|
|
no to mechanika za łeb iniech napawi co zepsuł. A co do pogjecia zaworów to sam miałem własnie taki przypadek za pasek zmieliło a glowica nie ruszona i smiga do dzis (głowica z mojego byłego tipo 1.4 trafila do lancii 1.6 i juz od póltora roku jest git) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 08:16
|
|
|
od 6 lat co te tipo jest u nie w rodzinie to w warsztacie byla tylko glowica po kolizji z ktorej i tak nie jestem zadowolony bo po niecalym roku od remontu wygladala jakbym wylal na nia banke oleju cieknie w niej doslownie wszystko a ze auto robi srednio 100 km dziennie to nie mam kiedy jej rozebrac |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 08:20
|
|
|
zbaczę jeszcze dziś pomimo niedzieli (jutro muszę do pracy czymś jechać)założe nowy pasek sprawdzę zawory może się uda jak nie to won niestety na żyletki będzie trzeba odda
** Dodano: 27-10-2013, 08:24 **
cholera najgorzej że człowiek z kasy już się wycyckał w tym miesiącu 320 za nową szybę przednią teraz wymiana tych części z ich kupnem i robocizną 500zł a jeszcze jak głowica do roboty |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 09:47
|
|
|
Nie warto robić remontu silnika lepiej kupić drugi i dalej śmigać wymienić aby rozrząd o ile jest w co wpakować |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 10:20
|
|
|
w razie wymieniac silnik to musisz wiedziec ze bedziesz mial klopoty bo na naszym terernie ciezko jest dostac 1.6 na mono. Ja tydzien czasu szukalem w bartoszycach ketrzynie gizycku wszedzie mieli 1.4 lub 1.8. jedynie co nie sprawdzalem to w Dywitach |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 11:23
|
|
|
To bez różnicy czy na gaźniku czy na wtrysku bo osprzęt będzie zakładał swój mało kto sprzedaje kpl silnik |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 11:35
|
|
|
ja jak nie ma strzałek na paku to zakładam tak żeby napisy były normalnie a nie od tyłu, a wedlug mnie jakby był pasek za słabo napiety to pierw by przeskoczył a nie od razu zeby zrywał albo Ci mechanior załozył stary pasek albo cos firmy maxgear |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 11:50
|
|
|
Niekoniecznie pogięło zawory, po prostu rozrząd mógł się rozsynchronizować. Niestety ten silnik jednak jest kolizyjny, więc ryzyko uszkodzenia istnieje. Oczywiście to tylko wina mechanika i za ewentualne uszkodzenia powinien zapłacić oraz je zlikwidować. Świadczy to też trochę o tym jakiej kategorii jest to "mechanik", który nie potrafi ustawić tak prostego do ustawienia rozrządu....w razie gdybyś potrzebował jakiś części to się odezwij, bo mam silnik 835C1000 z Delty 2 po 133kkm kompletny na sprzedaż. |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 14:25
|
|
|
GrimlocK napisał/a: | Niekoniecznie pogięło zawory, po prostu rozrząd mógł się rozsynchronizować. Niestety ten silnik jednak jest kolizyjny, więc ryzyko uszkodzenia istnieje. Oczywiście to tylko wina mechanika i za ewentualne uszkodzenia powinien zapłacić oraz je zlikwidować. Świadczy to też trochę o tym jakiej kategorii jest to "mechanik", który nie potrafi ustawić tak prostego do ustawienia rozrządu....w razie gdybyś potrzebował jakiś części to się odezwij, bo mam silnik 835C1000 z Delty 2 po 133kkm kompletny na sprzedaż. | jak rozsynchronizować? o co chodzi?
** Dodano: 27-10-2013, 14:28 **
właśnie wróciłem od tempry założyłem nowy pasek ustawiłem na znaki i dalej po przekręceniu rozrusznikiem strzela kompresją w górę zdjełem pokrywe zaworów i wszystkie zawory się zamykają i otwierają luz między kszywkami wałka a szklankami jest w miarę równy nie ma tam na żadnym z zaworów ogromnej różnicy
** Dodano: 27-10-2013, 14:30 **
GrimlocK napisał/a: | Niekoniecznie pogięło zawory, po prostu rozrząd mógł się rozsynchronizować. Niestety ten silnik jednak jest kolizyjny, więc ryzyko uszkodzenia istnieje. Oczywiście to tylko wina mechanika i za ewentualne uszkodzenia powinien zapłacić oraz je zlikwidować. Świadczy to też trochę o tym jakiej kategorii jest to "mechanik", który nie potrafi ustawić tak prostego do ustawienia rozrządu....w razie gdybyś potrzebował jakiś części to się odezwij, bo mam silnik 835C1000 z Delty 2 po 133kkm kompletny na sprzedaż. | a nie wiesz głowica wraz z wałkiem rozrządu podeszła by od twojego auta do mojego? |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 15:15
|
|
|
Bezproblemowo podejdzie, w końcu to te same silniki. Jak na nowym pasku i poprawnym ustawieniu dalej nie odpala to zapewne zaworom się dostało. Raczej czeka Cię ściąganie głowicy, co na to mechanik, który jest w sumie temu winien? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 15:20
|
|
|
będzie się nadawał - weź cały silnik i wstawiaj oczywiście jak za nieduże pieniądze
** Dodano: 27-10-2013, 15:25 **
silnik 835 był chyba na motroniku ale zamiast cewki wstawiasz swój rozdzielacz no i inna była uszczelka pokrywy zaworów |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 18:26
|
|
|
ok panowie dziś dzwoniłem do mechanika a raczej pseudomechanika i jutro ma do mnie przyjechać na swój koszt i zobaczyć co sknocił zobaczymy co z tego wyniknie |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-10-2013, 18:28
|
|
|
Silnik 835C1000 wyglada tak:
Zalozyles nowy pasek dokladnie na znaki?Z tego co pamietam w tym silniku jest tylko kolo na wale korbowym,kolo walka rozrzadu i rolka napinacza.Zadnego posredniego juz nie ma.Sam u siebie wymienialem i prostszego rozrzadu w budowie to juz sie nie znajdzie.
Zawsze jest mala szansa ze zawory jednak nie oberwaly ale to tak jak 1/1000 przypadkow. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 18:32
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Silnik 835C1000 wyglada tak:
[url=http://forum.tempra....115.jpg]Obrazek[/url]
Zalozyles nowy pasek dokladnie na znaki?Z tego co pamietam w tym silniku jest tylko kolo na wale korbowym,kolo walka rozrzadu i rolka napinacza.Zadnego posredniego juz nie ma.Sam u siebie wymienialem i prostszego rozrzadu w budowie to juz sie nie znajdzie.
Zawsze jest mala szansa ze zawory jednak nie oberwaly ale to tak jak 1/1000 przypadkow. |
ok nie daruje ide z latarka raz jeszcze założe pasek może przy napinaniu przeskoczył mi o ząbhęk bede za 20 minut |
|
|
|
|
|