Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tragedia
Autor Wiadomość
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-10-2013, 18:31   tragedia

No i stało się :sciana: dziś odebrałem auto od mechanika wymieniał mi rozrząd wachacze poduszki silnika a więc jak jechałem do domu to w pewnym momencie zaczął sie dusić ale redukcja biegów i jakoś się rozbujał dojechałem do domu wypiłem kawe i miałem jechać do roboty wsiadam a tam zonk takie ciche pyknięcie i nic ponowna próba a tu jak nie walnie kompresją do wtrysku :evil: odkręciłem pokrywe paska rozrządu a tak gołym okiem widać uszkodzone pare zębów i pytanie czy zawory szlak trafił jak kompresje wywala?
     Moneta
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2013, 19:36   

no na moje oko to mechanik cos spaprał zmieniajac rozrzad słabo naciagnoł pasek i przez to sie tak stało ja bym mu tego plazem nie puscił
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-10-2013, 19:42   

brodwey, jaki silnik?Rozumiem ze brakuje kilku zebow a pasek nie zerwany?Jakiej firmy pasek?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-10-2013, 19:44   

dzwoniłem do niego i mówi że nie możliwe :red_kartka: jutro założe drugi pasek sam i zobacze ale najpierw obadam sprawe z zaworami mam jeszcze tylko pytanie na temat paska czy nie ma różnicy którą stroną go założe jak nie ma na nim strzałek?

** Dodano: 26-10-2013, 20:45 **
shagger78 napisał/a:
brodwey, jaki silnik?Rozumiem ze brakuje kilku zebow a pasek nie zerwany?Jakiej firmy pasek?
silnik 1,6 na jednopunkcie pasek był bosch pasek nie zerwany tylko bez zębów
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-10-2013, 19:53   

brodwey, strzalki sa wtedy gdy na pasku sa kreski do ustawiania ale jak bys nie zalozyl bedzie dobrze-kierunek nie ma znaczenia.Wiekszosc paskow nie ma zadnych strzalek.

Dziwna sprawa bo skoro scielo zeby to jakby wina paska.No chyba ze byl za luzno napiety...
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-10-2013, 19:56   

shagger78 napisał/a:
brodwey, strzalki sa wtedy gdy na pasku sa kreski do ustawiania ale jak bys nie zalozyl bedzie dobrze-kierunek nie ma znaczenia.Wiekszosc paskow nie ma zadnych strzalek.

Dziwna sprawa bo skoro scielo zeby to jakby wina paska.No chyba ze byl za luzno napiety...
u mnie są tylko kreski a gdzieś czytałem ze zakłada się którąś stroną
     Moneta
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-10-2013, 19:57   

u mnie tez kilka ząbków uciekło podczas pracy silnika i obracało samym walem a głowica stała w miejscu. Po założeniu paska nie równo pracował i strzelał w wydech po zdjeciu głowicy okazało sie ze dostały zawory. Mozesz sprobować założyć pasek i odpalić może bedziesz miałwiecej szczęścia bo słyszalem o przypadkach ze nic sie nie działo chyba nawet ktoś na forum tak miał
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-10-2013, 19:57   

gorzej jak zawory pogieło skoro wywala kompresje do monowtrysku :sciana:

** Dodano: 26-10-2013, 20:59 **
pawcio0706 napisał/a:
u mnie tez kilka ząbków uciekło podczas pracy silnika i obracało samym walem a głowica stała w miejscu. Po założeniu paska nie równo pracował i strzelał w wydech po zdjeciu głowicy okazało sie ze dostały zawory. Mozesz sprobować założyć pasek i odpalić może bedziesz miałwiecej szczęścia bo słyszalem o przypadkach ze nic sie nie działo chyba nawet ktoś na forum tak miał
niestety w cuda jeszcze nie wierze żeby tak bez niczego sie nie obeszło :x

** Dodano: 26-10-2013, 21:00 **
pawcio0706 widze że jesteśmy z okolic :lol:
     Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-10-2013, 21:28   

m.m1981 napisał/a:
no na moje oko to mechanik cos spaprał zmieniajac rozrzad
,tak jak piszesz kolego!!Mechaniora za łeb i niech robi,napewno twój stary pasek śmigał tysiace kilometrów.Aż tu nagle taka akcja...coś jest nie halo
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-10-2013, 21:30   

brodwey, o nawet wcześniej nie zauważyłem :)
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-10-2013, 06:25   

właśnie śmigał przejechałem na nim 70tyś i nie było problemu :? a teraz przez jakiegoś antymechanika du..pa jednak stara prawda się potwierdza chcesz mieć zrobione dobrze to zrób to sam...
     Moneta
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2013, 08:11   

no to mechanika za łeb iniech napawi co zepsuł. A co do pogjecia zaworów to sam miałem własnie taki przypadek za pasek zmieliło a glowica nie ruszona i smiga do dzis (głowica z mojego byłego tipo 1.4 trafila do lancii 1.6 i juz od póltora roku jest git)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-10-2013, 08:16   

od 6 lat co te tipo jest u nie w rodzinie to w warsztacie byla tylko glowica po kolizji z ktorej i tak nie jestem zadowolony bo po niecalym roku od remontu wygladala jakbym wylal na nia banke oleju cieknie w niej doslownie wszystko a ze auto robi srednio 100 km dziennie to nie mam kiedy jej rozebrac
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-10-2013, 08:20   

zbaczę jeszcze dziś pomimo niedzieli (jutro muszę do pracy czymś jechać)założe nowy pasek sprawdzę zawory może się uda jak nie to won niestety na żyletki będzie trzeba odda

** Dodano: 27-10-2013, 08:24 **
cholera najgorzej że człowiek z kasy już się wycyckał w tym miesiącu 320 za nową szybę przednią teraz wymiana tych części z ich kupnem i robocizną 500zł a jeszcze jak głowica do roboty :(
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2013, 09:47   

Nie warto robić remontu silnika lepiej kupić drugi i dalej śmigać wymienić aby rozrząd o ile jest w co wpakować
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-10-2013, 10:20   

w razie wymieniac silnik to musisz wiedziec ze bedziesz mial klopoty bo na naszym terernie ciezko jest dostac 1.6 na mono. Ja tydzien czasu szukalem w bartoszycach ketrzynie gizycku wszedzie mieli 1.4 lub 1.8. jedynie co nie sprawdzalem to w Dywitach
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2013, 11:23   

To bez różnicy czy na gaźniku czy na wtrysku bo osprzęt będzie zakładał swój mało kto sprzedaje kpl silnik
     assistance   Moneta
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-10-2013, 11:35   

ja jak nie ma strzałek na paku to zakładam tak żeby napisy były normalnie a nie od tyłu, a wedlug mnie jakby był pasek za słabo napiety to pierw by przeskoczył a nie od razu zeby zrywał albo Ci mechanior załozył stary pasek albo cos firmy maxgear
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-10-2013, 11:50   

Niekoniecznie pogięło zawory, po prostu rozrząd mógł się rozsynchronizować. Niestety ten silnik jednak jest kolizyjny, więc ryzyko uszkodzenia istnieje. Oczywiście to tylko wina mechanika i za ewentualne uszkodzenia powinien zapłacić oraz je zlikwidować. Świadczy to też trochę o tym jakiej kategorii jest to "mechanik", który nie potrafi ustawić tak prostego do ustawienia rozrządu....w razie gdybyś potrzebował jakiś części to się odezwij, bo mam silnik 835C1000 z Delty 2 po 133kkm kompletny na sprzedaż.
  
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-10-2013, 14:25   

GrimlocK napisał/a:
Niekoniecznie pogięło zawory, po prostu rozrząd mógł się rozsynchronizować. Niestety ten silnik jednak jest kolizyjny, więc ryzyko uszkodzenia istnieje. Oczywiście to tylko wina mechanika i za ewentualne uszkodzenia powinien zapłacić oraz je zlikwidować. Świadczy to też trochę o tym jakiej kategorii jest to "mechanik", który nie potrafi ustawić tak prostego do ustawienia rozrządu....w razie gdybyś potrzebował jakiś części to się odezwij, bo mam silnik 835C1000 z Delty 2 po 133kkm kompletny na sprzedaż.
jak rozsynchronizować? o co chodzi?

** Dodano: 27-10-2013, 14:28 **
właśnie wróciłem od tempry założyłem nowy pasek ustawiłem na znaki i dalej po przekręceniu rozrusznikiem strzela kompresją w górę zdjełem pokrywe zaworów i wszystkie zawory się zamykają i otwierają :roll: luz między kszywkami wałka a szklankami jest w miarę równy nie ma tam na żadnym z zaworów ogromnej różnicy

** Dodano: 27-10-2013, 14:30 **
GrimlocK napisał/a:
Niekoniecznie pogięło zawory, po prostu rozrząd mógł się rozsynchronizować. Niestety ten silnik jednak jest kolizyjny, więc ryzyko uszkodzenia istnieje. Oczywiście to tylko wina mechanika i za ewentualne uszkodzenia powinien zapłacić oraz je zlikwidować. Świadczy to też trochę o tym jakiej kategorii jest to "mechanik", który nie potrafi ustawić tak prostego do ustawienia rozrządu....w razie gdybyś potrzebował jakiś części to się odezwij, bo mam silnik 835C1000 z Delty 2 po 133kkm kompletny na sprzedaż.
a nie wiesz głowica wraz z wałkiem rozrządu podeszła by od twojego auta do mojego?
     Moneta
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-10-2013, 15:15   

Bezproblemowo podejdzie, w końcu to te same silniki. Jak na nowym pasku i poprawnym ustawieniu dalej nie odpala to zapewne zaworom się dostało. Raczej czeka Cię ściąganie głowicy, co na to mechanik, który jest w sumie temu winien?
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2013, 15:20   

będzie się nadawał - weź cały silnik i wstawiaj oczywiście jak za nieduże pieniądze

** Dodano: 27-10-2013, 15:25 **
silnik 835 był chyba na motroniku ale zamiast cewki wstawiasz swój rozdzielacz no i inna była uszczelka pokrywy zaworów
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-10-2013, 18:26   

ok panowie dziś dzwoniłem do mechanika a raczej pseudomechanika i jutro ma do mnie przyjechać na swój koszt i zobaczyć co sknocił zobaczymy co z tego wyniknie :|
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-10-2013, 18:28   

Silnik 835C1000 wyglada tak:



Zalozyles nowy pasek dokladnie na znaki?Z tego co pamietam w tym silniku jest tylko kolo na wale korbowym,kolo walka rozrzadu i rolka napinacza.Zadnego posredniego juz nie ma.Sam u siebie wymienialem i prostszego rozrzadu w budowie to juz sie nie znajdzie.

Zawsze jest mala szansa ze zawory jednak nie oberwaly ale to tak jak 1/1000 przypadkow.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
brodwey 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 138
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-10-2013, 18:32   

shagger78 napisał/a:
Silnik 835C1000 wyglada tak:

[url=http://forum.tempra....115.jpg]Obrazek[/url]

Zalozyles nowy pasek dokladnie na znaki?Z tego co pamietam w tym silniku jest tylko kolo na wale korbowym,kolo walka rozrzadu i rolka napinacza.Zadnego posredniego juz nie ma.Sam u siebie wymienialem i prostszego rozrzadu w budowie to juz sie nie znajdzie.

Zawsze jest mala szansa ze zawory jednak nie oberwaly ale to tak jak 1/1000 przypadkow.

ok nie daruje ide z latarka raz jeszcze założe pasek może przy napinaniu przeskoczył mi o ząbhęk bede za 20 minut
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load