|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wentylator, temperaturka... ale inaczej |
Autor |
Wiadomość |
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2007, 21:30 wentylator, temperaturka... ale inaczej
|
|
|
tematy podobne były poruszane, ja jednak pokrótce ciut inne czary-mary chcę 'wygdybać';
nie działał mi wentylator na chłodnicy, w zimie ok, teraz jest cieplej więc podczas korków było nieciekawie;
przeglądałem wsio po kolei, w połowie wiązki do wentylatora kabelek od masy był przerwany i skorodowany w peszlu, może pękła izolacja i skorodował, nieważne; kabelek naprawiłem;
wentylator dalej nie działał;
podejrzany był więc termowyłącznik (termostat) wkręcony w dolnej lewej części chłodnicy, nad wężem;
wyciągnąłem wtyczkę z niego (jest w szeregu z +12V na wentylator), na wtyczce jest zasilanie OK, więc zwarłem wtyczkę na krótko, wentylator ruszył ślicznie, tylko go przesmarowałem jeszcze i przeczyściłem 'w razie czego'; więc niby termowyłącznik;
wszystko pięknie, pojechałem na szrocik, bo w sklepie by tydzień sprowadzali i pewno za kokosy, a na szrociku mieli od ręki za kilka zeta;
dziś wymieniłem termowyłącznik (info: tak,jak się przełoży szybko i podstawi butlę to się nie zapowietrzy a i płyn z butli można wlać z powrotem, straty żadne prawie);
na szrocie termowyłącznik był podpisany Uno 1,1;
czy te termowyłączniki z Uno na pewno są identyczne? z wyglądu tak, gwint też, niby wsio, ale..?
wymieniłem termowyłącznik, przegoniłem autko by rozgrzać a potem na postoju ciągiem przegazówek chciałem nabić temperaturkę wyższą;
temp rośnie, rośnie... i ... zaczynam się wqr...
w końcu wentylator ruszył, pochodził, zbił co nieco, potem po przegazówkach znów ruszył, niby działa... ALE! :
wentylator włączał mi się przy ok 105'C, co wg mnie jest przegięciem, powinien chyba przy 95'C? jak u Was w końcu jest?
może termowyłącznik z uniacza jest jakiś inszy?
a może prawdopodobnym jest jakieś zapchanie chłodnicy, że dolna część z termowłącznikiem w okolicy wolniej się nagrzewa? choć powinno być czyściutko, płyn czysty, a przy termowłączniku jest ten gruby wąż zaraz to chyba musi tam śmiało płyn śmigać, różnicy temp tak na oko na chłodnicy nie wyczułem...
a może czujnik temperatury jest jakiś lipny? choć 90'C podczas jazdy idelanie wskazuje, poniżej wygląda na to, że też... możliwym jest, by do 90'C pokazywał OK a powyżej za szybko wskakiwał i ściemniał, że jest np 108 gdy jest 95'C ? tak nieliniowo? a, układ nie powinien być zapowietrzony, prawie na pewno.
ktoś miał taki bajer? zawsze lepiej, jak w końcu dmucha ten wentylator, lepiej późno niż wcale, ale to nie tak... grr...
chyba wezmę termometr jakiś i sprawdzę do ilu się nagrzewa termowłącznik, do ilu silnik w okolicy czujnika temp...;
a! choć to sobie nagle wymyśliłem: z chłodnicy, grube węże - górny idzie z termostatu na silniku na górną część chłodnicy, koło zbiorniczka, dolny gruby z chłodnicy dołem w silnik, nie mam ich zamienionych przecież... ale już zgłupiałem i szukam wytłumaczenia, czemu może się czujnik źle nagrzewa?
albo się wqr.. i sobie sam dorobię regulowany osobny do wentylatora, kiedy ma startować...
** Dodano: 10-04-2007, 23:33 **
no i jak ?
nikt nic nie wymyśli czemu wentylator startuje przy tej tem a nie niższej? ma tak być bo chyba nie? a ten termowłącznik od uno? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:09
|
|
|
U mnie wlacza sie tak przy 105/110 nie wiem a raczej nie pamietam ktora kreska ;-)
Ale zbija do 90 i ok szczegolnie w korkach na trasie trzyma ok
W renowkach bylo tak ~100 stopni pierwszy bieg wentylatora
~110 stopni drugi bieg wentylatora hulanka na calego
Unk sam wiesz ze z termowlacznikami tez jest pewna losowosc;-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:18
|
|
|
MupiK napisał/a: | U mnie wlacza sie tak przy 105/110 nie wiem a raczej nie pamietam ktora kreska ;-)
Ale zbija do 90 i ok szczegolnie w korkach na trasie trzyma ok
W renowkach bylo tak ~100 stopni pierwszy bieg wentylatora
~110 stopni drugi bieg wentylatora hulanka na calego
Unk sam wiesz ze z termowlacznikami tez jest pewna losowosc;-) |
110 st/ ale jak mierzone ???
Jeśli pomiary robiłeś super dokładnym czujnikiem temeperatuiry na desce, to tam też możesz mieć 10% bląd. Wymontuj czujnik, włóz go do gotującej wody (100 st C) i sprawdz czy zwiera. Dysponując odpowiednim temometrem możesz go dokładniej sprawdzić. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:31
|
|
|
unk takich rzeczy sie nie kupuje na szrotach!! za 20 zł moge Ci wysłac nowy z gwarancją,nie wiem jak w temprach ale w tipo z silnikami 1.6 wentylator włacza sie przy 90 stopniach,bynajmniej tak podają katalogi |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|