Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny pisk
Autor Wiadomość
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2011, 18:35   Dziwny pisk

Witam wszystkich!
Jezeli temat juz byl to z gory przepraszam ale nic takiego nie znalazlem... A wiec mam pewien problem chodzi o moja tube... wydaje jakis dziwny pisk jak wlaczy sie radio nie wazne czy jest to CD czy FM... nie wiem mial ktos moze taki przypadek czy to jakies zwarcie, przebicie na kablu.. Prosze o pomoc
Pozdrawiam!
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2011, 18:36   

Zjawisko to występuje przy odpalonym silniku tylko czy cały czas??
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2011, 18:45   

sory nie napisalem.. tylko na wlaczonym silniku
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2011, 19:24   

To zapewne zakłócenia. Jakie masz kable sygnałowe?? Jak made in china to nie masz się co dziwić że Ci piszczy...
I mam nadzieję że przewodu zasilającego nie poprowadziłeś razem z sygnałowym :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2011, 19:24   

masz zakłócenia pewnie od alternatora ja kiedyś miałem podobnie jak włączyłem silnik to w głośnikach włączała się wiertarka :)

myślę ze filtr przeciw zakłóceniowy z allegro powinien rozwiązać sprawę

a jak masz podpięte zasilanie radyjka ?? bez pośrednio od akumulatora czy wpięte gdzieś w instalacje ??
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2011, 19:33   

No i masa też jest istotna. Spotkałem sie z sytuacją że zakłócenia powstały na skutek podłączenia masy do karoserii w bagażniku a przy bezpośrednim podłączeniu do aku znikały. Ale to ponoć tylko w kiepskich wzmacniaczach występuje..
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-03-2011, 21:01   

Masa to podstawa, ale....napisz co to za radio i wzmacniacz. Ja kiedyś miałem cudaczne firmy sprzętu w Tipo i pisk był. Możesz sobie montować filtry, przekładać kable nawet grubości reki, montować masę ze wszystkich miejsc a i tak nie zagra. Niektóre radia mają po prostu byle jak wykonane połączenie RCA i masę walą na kable chinche. Miałem raz tak, że wcale nie musiałem ciągnąć masy do wzmaka, bo szła sobie z chinchy....poskutkowało zastosowanie lepszego sprzętu.
_________________
     Moneta
 
sylwester 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Wronki
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2011, 00:43   

koledzy kable ekranowane od radia do odbiornikaa zasilanie bezpośrednio z aku
filtr na zasilanie ale w metalowej obudowie i uziemiony do karoserii i problem z głowy
_________________
sylwek
     assistance
 
 
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-03-2011, 15:55   

Takowy filtr przeciwzakluceniowy mam podlaczony... radio JVC modelu na chwile obecna nie pamietam... + podlaczony bezposrednio do akumulatora (oczywiscie bezpiecznik jest :) ), masa podlaczona do karoserii w bagazniku, osobny kabel sygnalowy... wzmacniacz to nie wiem jakiej firmy jest bo dostalem go od znajomego bo moj blaupunkta szlak trafil a jezeli chodzi o tube to jest to model blaupunkt GTt 1200 MKII(nie wiem czy w tym przypadku ma to jakies znaczenie)... wszystko bylo ok jakies 4-5 miesiecy az ostatnio wlasnie zaczely sie dziac takie dziwne rzeczy ;/
  
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2011, 16:14   

a czyściłeś mase ?? może zardzewiała albo zaśniedziała i dlatego
  
 
krycha1123 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 41
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-03-2011, 16:43   

nic takiego nie probowalem poniewaz chcialem zeby mi ktos doradzil jaka jest tego przyczyna :(
  
 
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2011, 13:52   

Przepraszam kolegę krycha1123, że zaśmiecę mu temat,ale mam podobny problem i chciałbym zapytać co o nim sądzicie.
Mianowicie posiadam takie "car audio"
radio dalco (1-sza klasa to to nie jest ale wtedy chodziło o cenę i wejście USB :roll: ) podłączone pod standardową instalacje
Tuba dibeisi (aktywna) podłączona bezpośrednio pod aku (+ i -) kable chincz (podobno podwójnie ekranowane) idą prawą stroną auta pod listwą progową a zasilanie do tuby idzie pod listwami z drugiej strony.

Co do samego problemu: wlączone radio tuba wszystko gra. Włączam silnik patrze na tubę a tam drgania membrany identyczne z pracą silnika.... Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi bo nie bardzo wiem jak to opisać :/
Dodatkowo gdy gra sprzet audio a odpalę auto i WŁĄCZE światła w tubie słyszę taki jakby strzał... BUM BUM i cacy wszystko gra dalej. :(

Jak myślicie co to....? będę wdzięczny za jakieś sugestie
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-03-2011, 16:49   

obaj panowie macie problem ze swoimi "wypasionymi" wzmacniaczami, które pozbawione są jakichkolwiek filtrów. zakłócenia mogą przedostawać się za równo od zasilania jak i od sygnału. osobiście obstawiam stronę zasilania, a jako źródło zakłóceń wskazuje alternator, z którym coś się dzieję ( może szczotki , może regulator napięcia )
w przypadku kolegi yeah90, na 95% problem leży w alternatorze, chociaż takie kombinacje jak radio krzak + tuba aktywna krzak to nigdy nic nie jest pewne.
od nośnie kolegi krycha1123, to ja bym na początek zainwestował w takie coś
http://allegro.pl/filtr-m...1510524043.html
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2011, 18:12   

Leśniczy napisał/a:
problem leży w alternatorze

w prawdzie nie wiem czy "pompowane" przez altek napięcie jest prawidłowe, ale przed wymianą regulatora (w zeszłe wakacje) na wolnych obrotach lub dohamowywaniu przed zakrętem przygasało mi podświetlanie dechy i światła miały tendencję do "pulsowania" po wymianie oba zjawiska ustały, a ten nieprzyjemny problem z dźwiękiem nadal występuje :doubt:


Leśniczy napisał/a:
radio krzak + tuba aktywna krzak


Przepraszam nie kumam. Jaki krzak :?:

I przede wszystkim co zaradził byś na takowe zjawisko :?: trzebaby coś w altku pogrzebać :?:
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-03-2011, 23:37   

yeah90, krzak to znaczy no-name czyli sprzet nie markowy lub bez markowy i mam tu na myśli dalco + dibeisi.

ogólnie to widzisz w twoim przypadku na prawde ciężko stwierdzić co jest przyczyną bo jeśli w głośnikach tubie czy cb-radiu słychać obroty silnika to wskazuje, że źródło energii czyli alternator generuje większe zakłócenia niż powinien. ale jest druga strona problemu bo zupełnie sprawny alternator podobnie jak silnik od dmuchawy czy wycieraczek również generuje pewne zakłócenia tyle, że producenci sprzętu car-audio są tego świadomi i żeby klient nie był zawiedziony ich sprzętem stosuja w radiu czy wzmacniaczu filtry, ktore takie zakłócenia mają niwelować. w przypadku radia dalco czy tuby aktywnej dibeisi gdzie ceny tych produktów są o 30-40% niższe niż sprzętu markowego, producent musiał na czymś zaoszczędzić.... być może zaoszczędził nie dając filtrów, a być może filtry są a zaoszczędzono na czyms innym .... więc być może kupisz filterek za 20zł * link podawałem wyżej ) a być może czeka cie regeneracja alternatora
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2011, 23:44   

Z tego co gdzieś czytałem filtry zazwyczaj są, tylko jakość materiałów z których zostały wykonane pozostawia wiele do życzenia:) I tu też chodzi o inne elementy, które są po prostu tandetne i nie spełniają tak dobrze swojego zadania jak elementy układów z markowych sprzętów.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load