Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap 1.4 na 1.6
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 13-03-2010, 23:42   Swap 1.4 na 1.6

Mam pytanie co do tego co w temacie.Wiem że było dużo takich tematów ale nadal nie wiem skąd mam wiedzieć czy silnik będzie pasował. Na co dzień jeżdżę Tipo 1.4i.e. 160.A1.000,czy coś takiego. Dzisiaj sprowadziłem sobie na części temprę 1.6!nie znam jej numerów silnika jutro zobaczę.Ale ma wspomaganie a ja nie chcę do mojego tipo wspomagania. I teraz dwa pytania czy mocowania silnika będą pasowały(od góry silnik wygląda jak mój,praktycznie taka sama pokrywa zaworów),czy da się założyć bez wspomagania!A i trzecie to czy jest to dużo roboty bo ja mam oby dwa auta pod blokiem!Ciężki jest silnik?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-03-2010, 01:08   

Pablo84K napisał/a:
Na co dzień jeżdżę Tipo 1.4i.e.


Pablo84K napisał/a:
Dzisiaj sprowadziłem sobie na części temprę 1.6
Pablo84K napisał/a:
czy mocowania silnika będą pasowały(od góry silnik wygląda jak mój,praktycznie taka sama pokrywa zaworów)


pokrywa zaworów jest identyczna :p

Silnik pasuje idealnie ( o ile jest na 1 wałku ) - 1.6 też musi być na wtrysku żeby to wszystko działało.
Pablo84K napisał/a:
czy jest to dużo roboty


plug&play :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gość

Wysłany: 14-03-2010, 13:45   

a osprzęt może zostać ten sam czy wtryska ma być z 1.6?

** Dodano: 14-03-2010, 13:46 **
i co z kompem?wszystko mam ale chcę zrobic to po najniższej linii oporu :)
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-03-2010, 14:18   

Pablo84K, jak masz kompletnego dawcę z 1,6 to nie widzę problemu przełożenia silnika z całym osprzętem.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-03-2010, 14:23   

Pablo84K, Wiet tak silnik wazy około 80 kg kompa tez bys mogł przelozyc raptem 5 min roboty a jak jest od 1,4 to nie bardzo dalej wszytko pasuje idealnie jak to napisał Luciacia :P pod blokiem to bedzie ciezko to zrobic a i jeszcze jedno nie rozumie dlaczego nie chcesz miec wspomagania fajny bajer chyba ze cwiczysz to rozumie
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-03-2010, 14:30   

Zaledwie 80 kg?! Trudno mi w to uwierzyc
co do wspomagania to chyba sama pompa mu nie wystarczy?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-03-2010, 14:37   

Larry075, pompa to jest jeden z elementów układu, więc nawet nie chyba ;)
Ps.:albert, jak mnie dopiszesz trzy szóstki to zbanuje :P
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-03-2010, 14:43   

jelcyn, właśnie to mam na myśli, Pablo84K, chce sobie zrobić swamp i być może narazie zalezy mu tylko na silniku, a zawsze później sobie może pompe zamontować.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-03-2010, 14:46   

zgadza się, może, ale jak podczas przekładki będzie miał pustą komorę silnika to zawsze łatwiejszy dostęp. Moim zdaniem najlepszy moment na dołożenie ;)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-03-2010, 14:54   

a da się później połączyć wszystko tak aby pompa nie była napędzana?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Gość

Wysłany: 14-03-2010, 16:07   

Gdybym miał garaż to spoko,ale mam dwa auta pod blokiem i pojęcia od czego zacząć.Mógłbym założyć wspomaganie tym bardziej że mam wszystko i kompletny silnik z osprzętem. Ale samemu to ja sobie nic nie zrobię!Szkoda mi silnika bo mój 1.4 ma 224 000km i bierze ok 400ml oleju na 1000km(15W/40), a ten 1.6 to rakieta na trasie :) Niby parę koni ale silnik jest elastyczny i 130km/h to w porównaniu z moim 1.4 to chwila!Jeszcze nie sprawdziłem ile 1.6 bierze oleju, ma 314000km,ale właściciel poprzedni mówił o 2L na 10000km(od wymiany do wymiany)
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-03-2010, 16:09   

Pablo84K, jeżeli w 1.6 nie było remontu nie licz na to że spali mniej niż w "starym'' 1.4
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Gość

Wysłany: 14-03-2010, 16:13   

no spoko, ale lepiej mieć 1,6 niż ten 1.4!hamuje mnie jeszcze jedna sprawa,mam nowy pasek rozrządu i sprzęgło na którym zrobiłem góra 10000km
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 15-03-2010, 01:49   

sprzęgło przerzuć, pasek wymień na nowy
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 15-03-2010, 11:47   

panowie koniec tematu! Dzisiaj wyjmowałem parę rzeczy z auta i coś mi w silniku nie pasowało, a napis mi wszystko wyjaśnił 1.6 M.P.I!więc rozumiem że nie pasuje!

** Dodano: 15-03-2010, 11:49 **
dlatego miał taką elastyczność i przyśpieszenie :lol: Szkoda aż mnie boli,silnik do sprzedania!Wystawiłem w sprzedaj, jak chętnych nie będzie to idzie na allegro
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-03-2010, 20:08   

ale skoro masz do niego cały osprzęt to w czym problem?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Gość

Wysłany: 19-03-2010, 18:58   

w tym że przełożenie tak żeby chodził na wielo punkcie to koszt ok 950zł, a na jedno punkcie 450zł, jeżeli pojadę już z wyjetym jednym silnikiem i będę miał wszystko co potrzeba. Szkoda ładować kasę w to auto(aż tyle kasy) :?

** Dodano: 19-03-2010, 18:59 **
Z resztą koniec tematu bo silnik z dekompletowany, teraz go rozbieram i sortuje i na złom!
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-03-2010, 23:23   

Nie przesadzaj, idź to pierwszej lepszej księgarni, znajdź książke typu elektromechanika pojazdowa, dwie - trzy godzinki i sam sobie wszystko poskładasz, a poza tym to z kąd bierzesz tak banalne kwoty?

ps. Silnik idzie na złom czy wszystko?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Gość

Wysłany: 20-03-2010, 01:32   

Wyjmę co się da i dzwonię po lawetę. Wyrejestrują mi go i oddadzą koła, bo tak się umawiałem. Może z tym silnikiem to pomyślę, szkoda, a teraz spóściłem płyn chłodzący, odłączę pompę wspomagania i kolektor i może dam radę z kimś go wyciągnąc. Za 200 zł chyba pójdzie, w tedy 100 za skrzynię bo też jest git a ja na tym jakoś wyjdę.

** Dodano: 26-03-2010, 06:06 **
Tak w ogóle to mam jeszcze jedno pytanie co do tego tematu. Na wielo punkcie silnik mi nie pójdzie bo zdekompletowałem osprzęt, ale skoro mocowania silnika są te same to można by go włożyć żeby chodził na jednopunkcie(ciągle po głowie chodzi mi ten swap). Czy to w ogóle się opłaca, zyskam 6KM, z 69 w 1.4 i.e. skoczę na 75 w 1.6 i.e.!jest jakaś odczuwalna różnica, niby większa pojemność to większy moment, ale według danych katalogowych to są maleńkie różnice.I jak to w końcu jest ze sprzęgłem, w innych postach o zmianie silnika czytałem że trzeba zmienić sprzęgło, a tu piszecie że pasuje z 1.4 :doubt:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load