|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Swap 1.4 na 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 13-03-2010, 23:42 Swap 1.4 na 1.6
|
|
|
Mam pytanie co do tego co w temacie.Wiem że było dużo takich tematów ale nadal nie wiem skąd mam wiedzieć czy silnik będzie pasował. Na co dzień jeżdżę Tipo 1.4i.e. 160.A1.000,czy coś takiego. Dzisiaj sprowadziłem sobie na części temprę 1.6!nie znam jej numerów silnika jutro zobaczę.Ale ma wspomaganie a ja nie chcę do mojego tipo wspomagania. I teraz dwa pytania czy mocowania silnika będą pasowały(od góry silnik wygląda jak mój,praktycznie taka sama pokrywa zaworów),czy da się założyć bez wspomagania!A i trzecie to czy jest to dużo roboty bo ja mam oby dwa auta pod blokiem!Ciężki jest silnik? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-03-2010, 01:08
|
|
|
Pablo84K napisał/a: | Na co dzień jeżdżę Tipo 1.4i.e. |
Pablo84K napisał/a: | Dzisiaj sprowadziłem sobie na części temprę 1.6 |
Pablo84K napisał/a: | czy mocowania silnika będą pasowały(od góry silnik wygląda jak mój,praktycznie taka sama pokrywa zaworów) |
pokrywa zaworów jest identyczna :p
Silnik pasuje idealnie ( o ile jest na 1 wałku ) - 1.6 też musi być na wtrysku żeby to wszystko działało. Pablo84K napisał/a: | czy jest to dużo roboty |
plug&play :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 14-03-2010, 13:45
|
|
|
a osprzęt może zostać ten sam czy wtryska ma być z 1.6?
** Dodano: 14-03-2010, 13:46 **
i co z kompem?wszystko mam ale chcę zrobic to po najniższej linii oporu |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:18
|
|
|
Pablo84K, jak masz kompletnego dawcę z 1,6 to nie widzę problemu przełożenia silnika z całym osprzętem. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:23
|
|
|
Pablo84K, Wiet tak silnik wazy około 80 kg kompa tez bys mogł przelozyc raptem 5 min roboty a jak jest od 1,4 to nie bardzo dalej wszytko pasuje idealnie jak to napisał Luciacia pod blokiem to bedzie ciezko to zrobic a i jeszcze jedno nie rozumie dlaczego nie chcesz miec wspomagania fajny bajer chyba ze cwiczysz to rozumie |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:30
|
|
|
Zaledwie 80 kg?! Trudno mi w to uwierzyc
co do wspomagania to chyba sama pompa mu nie wystarczy? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:37
|
|
|
Larry075, pompa to jest jeden z elementów układu, więc nawet nie chyba
Ps.:albert, jak mnie dopiszesz trzy szóstki to zbanuje |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:43
|
|
|
jelcyn, właśnie to mam na myśli, Pablo84K, chce sobie zrobić swamp i być może narazie zalezy mu tylko na silniku, a zawsze później sobie może pompe zamontować. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:46
|
|
|
zgadza się, może, ale jak podczas przekładki będzie miał pustą komorę silnika to zawsze łatwiejszy dostęp. Moim zdaniem najlepszy moment na dołożenie |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:54
|
|
|
a da się później połączyć wszystko tak aby pompa nie była napędzana? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 14-03-2010, 16:07
|
|
|
Gdybym miał garaż to spoko,ale mam dwa auta pod blokiem i pojęcia od czego zacząć.Mógłbym założyć wspomaganie tym bardziej że mam wszystko i kompletny silnik z osprzętem. Ale samemu to ja sobie nic nie zrobię!Szkoda mi silnika bo mój 1.4 ma 224 000km i bierze ok 400ml oleju na 1000km(15W/40), a ten 1.6 to rakieta na trasie Niby parę koni ale silnik jest elastyczny i 130km/h to w porównaniu z moim 1.4 to chwila!Jeszcze nie sprawdziłem ile 1.6 bierze oleju, ma 314000km,ale właściciel poprzedni mówił o 2L na 10000km(od wymiany do wymiany) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-03-2010, 16:09
|
|
|
Pablo84K, jeżeli w 1.6 nie było remontu nie licz na to że spali mniej niż w "starym'' 1.4 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 14-03-2010, 16:13
|
|
|
no spoko, ale lepiej mieć 1,6 niż ten 1.4!hamuje mnie jeszcze jedna sprawa,mam nowy pasek rozrządu i sprzęgło na którym zrobiłem góra 10000km |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-03-2010, 01:49
|
|
|
sprzęgło przerzuć, pasek wymień na nowy |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 15-03-2010, 11:47
|
|
|
panowie koniec tematu! Dzisiaj wyjmowałem parę rzeczy z auta i coś mi w silniku nie pasowało, a napis mi wszystko wyjaśnił 1.6 M.P.I!więc rozumiem że nie pasuje!
** Dodano: 15-03-2010, 11:49 **
dlatego miał taką elastyczność i przyśpieszenie Szkoda aż mnie boli,silnik do sprzedania!Wystawiłem w sprzedaj, jak chętnych nie będzie to idzie na allegro |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-03-2010, 20:08
|
|
|
ale skoro masz do niego cały osprzęt to w czym problem? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 19-03-2010, 18:58
|
|
|
w tym że przełożenie tak żeby chodził na wielo punkcie to koszt ok 950zł, a na jedno punkcie 450zł, jeżeli pojadę już z wyjetym jednym silnikiem i będę miał wszystko co potrzeba. Szkoda ładować kasę w to auto(aż tyle kasy)
** Dodano: 19-03-2010, 18:59 **
Z resztą koniec tematu bo silnik z dekompletowany, teraz go rozbieram i sortuje i na złom! |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-03-2010, 23:23
|
|
|
Nie przesadzaj, idź to pierwszej lepszej księgarni, znajdź książke typu elektromechanika pojazdowa, dwie - trzy godzinki i sam sobie wszystko poskładasz, a poza tym to z kąd bierzesz tak banalne kwoty?
ps. Silnik idzie na złom czy wszystko? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 20-03-2010, 01:32
|
|
|
Wyjmę co się da i dzwonię po lawetę. Wyrejestrują mi go i oddadzą koła, bo tak się umawiałem. Może z tym silnikiem to pomyślę, szkoda, a teraz spóściłem płyn chłodzący, odłączę pompę wspomagania i kolektor i może dam radę z kimś go wyciągnąc. Za 200 zł chyba pójdzie, w tedy 100 za skrzynię bo też jest git a ja na tym jakoś wyjdę.
** Dodano: 26-03-2010, 06:06 **
Tak w ogóle to mam jeszcze jedno pytanie co do tego tematu. Na wielo punkcie silnik mi nie pójdzie bo zdekompletowałem osprzęt, ale skoro mocowania silnika są te same to można by go włożyć żeby chodził na jednopunkcie(ciągle po głowie chodzi mi ten swap). Czy to w ogóle się opłaca, zyskam 6KM, z 69 w 1.4 i.e. skoczę na 75 w 1.6 i.e.!jest jakaś odczuwalna różnica, niby większa pojemność to większy moment, ale według danych katalogowych to są maleńkie różnice.I jak to w końcu jest ze sprzęgłem, w innych postach o zmianie silnika czytałem że trzeba zmienić sprzęgło, a tu piszecie że pasuje z 1.4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|