1.4 na 2.0... |
Autor |
Wiadomość |
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-10-2008, 19:34 1.4 na 2.0...
|
|
|
mam pytanko .. niewiem czy ktoś tu na foruum to robił ale mógłby się wypowiedzieć .. zastanawiam się nad wymianą silnika z 1.4 na 2.0 .. czy dużo jest przy tym roboty... przeróbek .. jak to wygląda z osprzętem .. napęd skrzynia biegów... czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ?? |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-10-2008, 19:44
|
|
|
DonBanDitOo napisał/a: | czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ?? |
Skrzynia ( jest inna ), inne pół osie, zwrotnice, hamulce, zawieszenie....oczywiście wiązkę... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2008, 19:50 Re: 1.4 na 2.0...
|
|
|
DonBanDitOo napisał/a: | mam pytanko .. niewiem czy ktoś tu na foruum to robił ale mógłby się wypowiedzieć .. zastanawiam się nad wymianą silnika z 1.4 na 2.0 .. czy dużo jest przy tym roboty... przeróbek .. jak to wygląda z osprzętem .. napęd skrzynia biegów... czy prócz silnika dużo jeszcze trzeba wymieniać ?? |
Roboty - skąd, niedużo
Oprócz silnika zmieniasz :
skrzynię biegów z półosiami i przegubami , przednie zwrotnice wraz z tarczami i zaciskami , z tyłu bębny na tarcze , w związku ze zmianami w układzie hamulcowym - pompa hamulcowa razem z serwem oraz ukladem ABS , w związku z większą masą silnika i skrzyni , a także osiągami auta - amortyzatory , w związku z większą średnicą przednich tarcz hamulcowych - felgi na 14' , lub nawet 15' , wraz z silnikiem zmieniasz całą instalację elektryczną z czujnikami , a zwłaszcza komputerem ... i już acha - musisz te wszystkie elementy znaleźć w dobrym stanie !
Prawda jest taka : szybciej , łatwiej i taniej jest sprzedać auto z silnikiem 1,4 , a kupić z 2,0 ! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2008, 20:05
|
|
|
DonBanDitOo, Temat wielokrotnie przerabiany na forum nie opłacalne chyba że wyżej wymienione rzeczy dostaniesz za darmo, albo pół darmo i masz dużo chęci i wolnego czasu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2008, 23:54
|
|
|
schab napisał/a: | z tyłu bębny na tarcze |
niekoniecznie, można później
schab napisał/a: | ukladem ABS |
a po co?
schab napisał/a: | felgi na 14' , lub nawet 15' |
zależy w które heble byś szedł.
Do tego dolot i układ wydechowy.
Ogólnie da się, ale łatwiej sprzedać 1.4 i kupić 2.0. Do tego niestety trzeba doliczyć $$ na remont silnika. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 05:32
|
|
|
hmm... to że nieopłacalne to wiem . zwróciłem uwage... bardziej właśnie chodzi o ten czas który lubie poswięcać samochodom ... i lubie też mieć coś od siebie dla siebie a więc widze że jednak bedzie dużo więcej zabawy niż przypuszczałem.. może i lepiej nawet.. |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 09:39
|
|
|
DonBanDitOo, Oj dużo. Niemniej jednak ja zamierzam sobie zostawić Tipola i zrobić z niego "coś" Gdy kupie drugi samochód świeższy (do codziennej jazdy) ten zostawię sobie w garażu do dłubania (w wolnych chwilach). Myślę o jakieś 2l uturbionej jednostce np. od cupety (bo ma potencjał i wymiarami będzie pasowała). Samochód zrobiony wyłącznie dla przyjemności a nie do codziennej jazdy, więc wiele dylematów związanych z komfortem odpadło by. Taka przeróbka będzie kosztowna, zdaje sobie sprawę (jednak w przypadku tego samochodu przy relatywnie tanich częściach i tak mnie niż wielu innych samochodów), będę mógł to rozłożyć w czasie gdyż nic, żaden termin nie będzie mnie gonił. Mogę Go robić rok nawet dwa lata i nic się niestanie. Wiele rzeczy trzeba będzie zlecić zewnętrznym wykonawcom np. zrobienie i zamontowanie klatki bezpieczeństwa (jeśli się na nią zdecyduje), czy choćby lakiernik żeby dać mu nowy kolorek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 14:36
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dokładnie o tym samym myśle to autko ma jeździć dobrze a nie wygodnie zresztą ja to już mam tak z kazdym autem które miałem i mam .... z czasem każde moje auto traci na komforcie jazdy ... (kubełkowe fotele, niskie sztywne zawieszenie itp) jednak zyskuje na parametrach i osiągach i z tipo to samo zamierzam zrobić ... new lakierek ,bebech z pierdół wypróżnić ,spaw i obnizenie zawiesienia ,swap silnika.. nawet chodzi mi po głowie zmiana napedu na tył ale niewiem jeszcze czy jest to realne .. i znając życie gdy auto bedzie skończone i tak bedzie używane do jazdy dziennej (ale nietylko:P) |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-10-2008, 15:55
|
|
|
DonBanDitOo napisał/a: | nawet chodzi mi po głowie zmiana napedu na tył |
i ogólnie lubię poczucie humoru... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 16:45
|
|
|
DonBanDitOo napisał/a: | zmiana napedu na tył ale niewiem jeszcze czy jest to realne .. | hehehe dobre, raczej nie, choć jak byś się uparł wszystko można zrobić tylko jakim kosztem (tu bez krojenia podłogi w samochodzie i szukania odpowiedniego mostu by się nie obyło, i tak nie ma gwaranci że byś znalazł taki który by mniej więcej dawał się dopasować). Gdybyś maił temprę SW to masz możliwość wsadzenia fabrycznego napędu 4x4 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 16:49
|
|
|
albert19912, 4x4 a DonBanDitOo, che tylno napędowca zrobić. p.s albert19912, napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał.
** Dodano: 23-10-2008, 17:55 **
Jak mnie poczepie i osiągi przerosną możliwości napędu przedniego, to pewnie będę myślał o adaptacji napędu 4x4 ale wszystko w sowim czasie. Ale zanim cokolwiek zacznę przyszykuje się do tego najpierw technicznie, czyli jeszcze muszę się podszkolić jeśli chodzi o wiedzę, potem zrobić mocne wyliczenie kosztów, no i mieć drugi samochód do codziennej jazdy który tak czy siak kupię |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 18:18
|
|
|
albert19912, dobreee tooo ale ma kopa ten tipek w sumie jeśli jest możliwe założenie 4x4 to można to przerobić na tylną oś .... bo niema chyba przeniesienia napedu przód->tył?? |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 18:41
|
|
|
To tipo z filmu ma napęd z Fiata Coupe 4x4 i silnik 2.0 20V T oczywiście silnik jest przerobiony. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 19:18
|
|
|
Tu macie cały film o tipo http://pl.youtube.com/watch?v=RrHSKM290js |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 19:42
|
|
|
dla mnie bomba
** Dodano: 23-10-2008, 20:50 **
przed chwilą biadoliłem z kumplem z Piławy ... (pracuje w firmie tuningowej w Niemczech)
jego zdaniem dało by rade po niewielkich przeróbkach komory wsadzić silnik z e30 (niewspominając o całej reszcie przerubek ) 2500ccm i tylny most z e34 jednak przy takich 7J jak ja mam trzeba by poszeżyć nadkolao jakieś 6-7cm ... no i trzeba by zmajstrować kanał na wał i troszke więcej miejsca na skrzynie (kanał od skrzyni podniósł by się troche)... co myślicie?? |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 19:59
|
|
|
No do czegoś takiego bym dożył tyle że jeszcze bym sobie sprawił atestowana klateczkę bezpieczeństwa, wzmocnił ramę (tu nie ma żartów sinik z cupety spokojnie może mieć 300HP i moment który poskręca wszystko ) i opróżnił wnętrze ze zbędny klamotów. Musze powiedzieć że spodobał mi się napęd 4x4 z tego filmiku. Niestety raczej podwoi inwestycje
** Dodano: 23-10-2008, 21:01 **
DonBanDitOo, a co na drifting cie wzięło? DonBanDitOo napisał/a: | ... co myślicie?? | myślę że będzie kosztowne już ci napisałem wszystko sie da jak się zaprzesz to i silnik rakietowy wsadzisz tylko koszta panie, zapytaj się kumpla na ile mniej więcej taka przyjemność oszacowałby może być w euro |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 20:01
|
|
|
Zaje..... Gdyby nie to że chodzą mi po głowie inne pomysły to coś bym pokombinował z 4x4 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 20:10
|
|
|
W tym tipku jest 400 KM |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 20:17
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał.
| dlaczego skrócony? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2008, 21:31
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | JAM_BELFEGOR napisał/a: | napęd pewnie z temperówki tylko skorcony wał.
| dlaczego skrócony? |
Bo tipo nie ma bagażnika
Napęd jest za bank z dedry/delty. Napęd z tempry by nie wytrzymał, a w każdym razie sprzęgło.
Na filmie widać że idzie pełnym bokiem, a tempra chyba nie ma rozkładu po równo, tylko przewaga na przód. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 21:55
|
|
|
Raku, może... fabryczne 4x4 tempry SW nie wytrzyma bez przeróbek takiej mocy.
** Dodano: 23-10-2008, 22:57 **
Cytat: | dlaczego skrócony? | A temperówka SW nie ma czasem większego rozstawu osi niż tipo |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 22:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | A temperówka SW nie ma czasem większego rozstawu osi niż tipo | 2540mm to rozstaw osi dla wszystkich TT (Tipo, Tempra, Tempra SW). Dlatego dziwi mnie to skracanie wału |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 22:16
|
|
|
A to sorry |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|