Ubytki płynu chłodniczego. |
Autor |
Wiadomość |
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2007, 15:23 Ubytki płynu chłodniczego.
|
|
|
Czytałem posty na temat płynu chłodniczego a konkretnie jego ubytków i tak:
- zawór nagrzewnicy - odpada
- dziurawa chłodnica - odpada
- uszczelka pod głowicą - odpada
- nieszczelne, sparciałe węże - odpadają
- nieszczelności przy reduktorze LPG - odpadają
a jednak ten ch...rny płyn chłodniczy znika. Nie w jakim zastraszającym tempie ale ubywa zauważalnie jakieś 0,5l/3000km. Co to może być. Czy to, że płyn nie był wymieniany od niepamiętnych czasów może mieć znaczenie (pomijając że przy dolewkach praktycznie sam się wymienia ). |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-11-2007, 15:30
|
|
|
może masz problemy pompą wody |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2007, 16:16
|
|
|
Pompa wody przy wymianie paska, naprawie uszczelniaczy i alternatora sprawdzana. Wszystko było ok. |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-11-2007, 16:22
|
|
|
a na chlodnice lookal w jakim jest stanie i jak wyglada? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2007, 16:30
|
|
|
Wim, że na oko to chłop w szpitalu umarł, ale chłodnica raczej też ok. trochę owadów poprzyklejanych ale po za tym żadnych dziur i wycieków z chłodnicy nie ma |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-11-2007, 17:06
|
|
|
u mnie rozlala sie chlodnica pod obudowa wentylatora i bylo to dopiero dobrze widoczne po sciagnieciu wentyla
** Dodano: 11-11-2007, 17:07 **
auto gdzies w garazu stawiasz? nie widac zadnych wyciekow po nocy? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-11-2007, 09:50
|
|
|
opti napisał/a: | auto gdzies w garazu stawiasz? nie widac zadnych wyciekow po nocy? |
0,5l/3000km to raczej plam nie będzie bo zdąży odparować zanim kapnie.
Ja proponuje jeszcze dokładnie posprawdzać połaczenia, może gdzieś pod którąś opaską sobie powoli poci. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-11-2007, 14:50
|
|
|
Hipo napisał/a: | Ja proponuje jeszcze dokładnie posprawdzać połaczenia, może gdzieś pod którąś opaską sobie powoli poci. |
I tu był pies pogrzebany Ciekło spod opaski przy trójniku od gazu przy wejściu z komory silnika do nagrzewnicy. Tylko dziwne zjawisko bo tylko jak płyn był zimny. Przy rozgrzanym silniku było tam suchutko. Może to przez to że jak płyn zimny to wąż twardy i dziurka się powiększała. Ale już po problemie. |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-11-2007, 14:57
|
|
|
Wąż zimny jest twardy, jak sie rozgrzeje jet miekki i sie dopasowuje - masz racje. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2008, 18:16
|
|
|
Panowie, a ja mam pytanie, gdzies ucieka mi plyn chlodniczy i tak jak kolega wsszystko mam ok, wiec przypuszczam ze to moze byc pompa wody, tylko teraz pytanie, czy to jakos slychac czy tez widac ze pompa sie konczy? czy tez po prostu podejde do samochodu i zobacze jedna wielka plame od razu? czy tez w innym przypadku podczas jazdy sie pompa zatrzyma? jak to wyglada? i tak z ciekawosci ile pi razy oko kosztuje pompa wody? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-01-2008, 21:50
|
|
|
maniutek napisał/a: | czy to jakos slychac czy tez widac ze pompa sie konczy? czy tez po prostu podejde do samochodu i zobacze jedna wielka plame od razu? czy tez w innym przypadku podczas jazdy sie pompa zatrzyma? jak to wyglada? i tak z ciekawosci ile pi razy oko kosztuje pompa wody? |
Czasami pompa zaczyna odzywać sie wydając jakieś szmery, czasem jest cicha aż do śmierci, padanie tego elementu zaś może odbywać się stopniowo ( poci się, małe ubytki) a równie dobrze może byc tak jak piszesz czyli nagle plama i koniec jazdy. Zatrzymanie się pompy w czasie jazdy to raczej musiałby być już jakiś wielki niefart i to raczej się rzadko zdarza chociaż nie można wykluczyć całkowicie takiej możliwości. Koszt pompy w zalezności od silnika i producenta to coś w granicach 100-250zł. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2008, 21:52
|
|
|
Hipo napisał/a: | maniutek napisał/a: | czy to jakos slychac czy tez widac ze pompa sie konczy? czy tez po prostu podejde do samochodu i zobacze jedna wielka plame od razu? czy tez w innym przypadku podczas jazdy sie pompa zatrzyma? jak to wyglada? i tak z ciekawosci ile pi razy oko kosztuje pompa wody? |
Czasami pompa zaczyna odzywać sie wydając jakieś szmery, czasem jest cicha aż do śmierci, padanie tego elementu zaś może odbywać się stopniowo ( poci się, małe ubytki) a równie dobrze może byc tak jak piszesz czyli nagle plama i koniec jazdy. Zatrzymanie się pompy w czasie jazdy to raczej musiałby być już jakiś wielki niefart i to raczej się rzadko zdarza chociaż nie można wykluczyć całkowicie takiej możliwości. Koszt pompy w zalezności od silnika i producenta to coś w granicach 100-250zł. |
rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-01-2008, 21:56
|
|
|
Cytat: | rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok? |
Myślę że tutaj będzie coś w okolicach 100zł. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2008, 21:58
|
|
|
Hipo napisał/a: | Cytat: | rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok? |
Myślę że tutaj będzie coś w okolicach 100zł. |
kurde, skad te roznice? do punta II kosztowala 28 zl...:/ a do tempry juz 100zl...ah...ale dziekuje Hipo za informacje:) pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-01-2008, 22:02
|
|
|
maniutek napisał/a: | kurde, skad te roznice? do punta II kosztowala 28 zl...:/ a do tempry juz 100zl...ah...ale dziekuje Hipo za informacje:) pozdrawiam |
Strzelam kolego benzyna to nie moja specjalność wiem że do 1,9TD opti załatwiej jednemu koledze z forum to wyszło coś 280zł, ale diesel ma pompe żeliwną no i dość sporą więc to inna bajka. Z tego co widze to teraz na allegro są dwie nowe po 40zł tylko że nie pisze do jakiego silnika. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-01-2008, 12:49
|
|
|
maniutek napisał/a: | rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok? |
Jakieś dwa miesiące temu zmieniałem pompę wodną u siebie i płaciłem 120zł.Kolo pasowe na pasek klinowy i wielorowkowy.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2008, 16:41
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | maniutek napisał/a: | rozumiem, a do 1,6 na gazniku? 93 rok? |
Jakieś dwa miesiące temu zmieniałem pompę wodną u siebie i płaciłem 120zł.Kolo pasowe na pasek klinowy i wielorowkowy.
[url=http://forum.tempra....955.jpg]Obrazek[/url] |
dziekuje za odpowiedz |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|