Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obniżenie Sedi
Autor Wiadomość
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 07:28   Obniżenie Sedi

Mam do kolegów co siedzą w temacie kilka pytań.
Znalazłem na Allegro kilka ofert sprężyn obniżających ale nie wiem czy będą pasowały do Sedi, np.:
http://moto.allegro.pl/it...avo_weitec.html
http://moto.allegro.pl/it...rzod_i_tyl.html
lub jeszcze są Eibachy nowe. Novitec są wyciągnięte z 1.6 16v i obniżają około 2-3 mm.
Co by koledzy radzili? Uprzedzam pytania - miałem wymieniane zawieszenie. Z tego co widziałem to amory są jakieś JAKO. Najbardziej kuszą mnie te Novitec ale nie wiem czy będą się dobrze spisywać w Sedi. Patrzyłem na wagę Bravo 1.6 i ma 1050 kg. Mało jeżdżone w Polsce, wyciągnięte ze sprowadzonego z Niemiec.
No i zostają amorki. Czy z Alfy GTV 2.0 16v TS będą pasować? GTV było robione na płycie podłogowej Tipo.
Z jakich samochodów można szukać zawieszenia? Bravo/a, Dedra/Delta, Alfa 155? Tyle wiem że na bank pasują. Jeśli ktoś ma coś do zaoferowania to prosiłbym o PW.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-08-2009, 08:03   

Musisz szukać z aut z większymi silnikami.

1.8/2.0/td/hgt

inaczej pójdzie mocno na glebę, i nie wiadomo jak będzie się zachowywał. Może się bujać i uginać za bardzo.

Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 11:43   

Alfa GTV ma może wspólną płytę podłogową z Fiatem / Lancią , ale już zawieszenia nie !!!
- z przodu ma podwójny stabilizator , z czego ten drugi ( którego nie ma w Fiacie ) - mocowany jest do amortyzatora
- z tyłu ma zawieszenie wielowahaczowe , a nie pojedynczy wahacz wleczony jak Fiat / Lancia
Jak łatwo zgadnąć - amory też ma inne ...
     assistance
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 12:35   

Z większymi silnikami dobra. Ale waga tego 1.6 jest podobna do Sedi, różnica to ~70 kg. Taką różnicę robi? Nie znam się w ogóle na sprężynach i amorach dlatego takie moje pytania. Znowu te Weiteci są niby od 1.2 do 1.8. Zawiasu z HGT raczej bym nie chciał, ponieważ słyszałem, że nieźle potrafi wytrzepać.
Co sądzicie o H&R. Warto? Wcześniej czytałem że łamliwe są.
http://moto.allegro.pl/it...fiat_brava.html

schab, gdzie ten dodatkowy stabilizator jest montowany w przednim amorze do GTV?

Mógłby ktoś napisać z czego i co mogę wsadzić do Tipo? Z góry dziękuję za odpowiedź.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-08-2009, 13:33   

ja mam H&R już jakiś czas i nic się nie dzieje
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2009, 09:18   

H&R są łamliwe jak każde inne . Jak jeździsz przeładowanym autem , albo przelatujesz przez torowiska z prędkością światła - to połamiesz każde ...
A z innej beczki- tak wygląda fragment przedniego zawieszenia GTV ( kliknij na obrazek , to się powiększy ) :
     assistance
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2009, 17:32   

schab, czyli wsadzając amory od GTV będą one niepoprawnie pracować z powodu braku stabilizatora? Amortyzator się szybciej zużyje w Tipo? Pomęczę Cię jeszcze trochę bo mam okazyjnie do kupienia przednie amory z GTV. Oferta jest kusząca a nie chcę się władować i wyrzucić kasy w błoto.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2009, 17:58   

Leśniczy napisał/a:
ja mam H&R już jakiś czas i nic się nie dzieje


Ja mam przeszło 5 latek i żyją ;D
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2009, 18:34   

Ja mam H&R 2 lata i jeżdżę bez żadnych problemów
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2009, 20:57   

Dawid napisał/a:
schab, czyli wsadzając amory od GTV będą one niepoprawnie pracować z powodu braku stabilizatora? Amortyzator się szybciej zużyje w Tipo? Pomęczę Cię jeszcze trochę bo mam okazyjnie do kupienia przednie amory z GTV. Oferta jest kusząca a nie chcę się władować i wyrzucić kasy w błoto.

Amory będą pracowały normalnie , będziesz miał jeden stabilizator , więc całe zawieszenie zadziała . Ja tylko zmierzam do czego innego : są to INNE amortyzatory niż dedykowane do Tipo i jego krewnych . Nie dysponuję danymi typu siła odbicia , czy dobicia , ale mam wątpliwość , czy otwory mocujące do amora całą zwrotnicę z piastą - będą wyznaczać ten sam kąt pochylenia koła . Efekt może być karykaturalny - auto np. będzie miało koła pochylone dołem do środka , jak nie przymierzając krzywe nogi piłkarza , czy ( już bliżej - z motoryzacji ) tylne koła ciężarowej Tatry . Taki wynik dała mi na przykład próba przełożenia do mojej Dedry bardzo dobrych skądinąd amorów i sprężyn od Fiata Ritmo .
Nie wiem , czemu tak się przypaliłeś na tą GTV . Syn mający Lancię Deltę 2,0 16V ( więc bliską krewną Sedici ) wypatrzył na Allegro kilka typów nowych amorów w cenach poniżej 100 zł / szt . Jest to na pewno mniejsze ryzyko , niż używki nawet z tak elitarnego auta ...
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load