Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Syczenie spod korka wlewu wody.
Autor Wiadomość
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-12-2008, 17:32   Syczenie spod korka wlewu wody.

Czy to normalne, że za każdym razem jak wyłączam silnik słyszą syczenie spod korka wlewu wody przy chłodnicy. Węże nabrzmiałe do granic wytrzymałości. Temperatura pracy silnika podczas jazdy utrzymuje się w okolicach 90 stopni, jak się zatrzymam i postoję dochodzi do 110, aż do momentu jak się załączy wentylator. Później jeżeli jadę w korku kreci się kolo 100 stopni. Takie zachowanie jest normalne ??
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-12-2008, 17:39   

forest666, woda która nagrzewa się w silniku do 110 stopni paruje i dlatego tworzy się ciśnienie ale przez korek nie powinno nic syczeć. Wprawdzie jest w nim a raczej powinno odpowietrzenie no ale nie spotkałem się z tym żeby syczało samo. Jakie masz autko, jaki silnik a najlepiej w podpisie lub w opisie problemu napisz jakie masz autko. Wracając do tematu to może duży obieg ci się nie załącza przez padnięty termostat i mały obieg nagrzewa się za bardzo.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2008, 17:40   

forest666, za duza temperatura na postoju, wentylator powinien sie załączyc przy temp ok 95*C (zalezy od silnika) ale napewno nie przy 110

** Dodano: 02-12-2008, 17:41 **
Sucre79 napisał/a:
może duży obieg ci się nie załącza przez padnięty termostat i mały obieg nagrzewa się za bardzo.


W takim przypadku by sie podczas jazdy nie utrzymywało 90*C i momentalnie by wywaliło płyn.

Mam ten sam silniczek co Ty i u mnie wentylator załącza sie właśnie przy ok 95 a termostat otwiera duzy obieg przy 92*C
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 02-12-2008, 19:51   

W samym korku masz taki zaworek(blaszka i sprężynka) może to Ci się zacina.
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2008, 11:58   

Nie może a napewno masz zablokowany zaworek w korku w zbierniku wyrównawczym. Jeśli nie masz możliwości wymiany korka (koszt około 11 PLN) to włóż śrubokręt w otwór w środku korka i pociągnij w bok a wyjmiesz ten środek. Wypadnie duża sprężyna i mała raze z takim małym koreczkiem. Wyjmij te małe cholerstwa a dużą sprężynę z główną obudową złóż spowrotem. Będzie wszystko działało (pół roku tak jeździłem) tylko ciśnienie w ukaładzie będzie lekko niskie. nic poza tym. Jak dłużej pojeździsz z zatkanym korkiem to podczas jazdy węże z układy chłodzenia powiedzą papa. Przy zatkanym korku ciśnienie wzrasta powyżej 1 bara i może być nieciekawie. Albo zrób inną rzecz prostszą. Wyjmij uszczelkę z korka. Te rogi na korku to są kanały wylotowe ciśnienia więc zawór będzie pomijany.
  
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-12-2008, 12:17   

niekoniecznie węże powiedzą papa bo u mnie w poprzednim scorpio rozwaliło chłodnice ale po wymianie chłodnicy wywierciłem malutką dziureczkę w korku i było ok. (wiertło max 2-2.5)
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-12-2008, 16:36   

tez mi delikatnie syczy z pod korka wlewu, ale nie wplywa to negatywnie ani na uzytkowanie auta ani na stan plynu chlodniczego, wiec nie widze problemu...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2008, 19:46   

tu nie chodzi o syczenie bo syczy zawsze zmiejszając ciśnienie do 1 bara. Jeżeli wentylator włącza się gdy na wskaźniku pojawia się 100-110 stopni to ciśnienie powoduje złe odczyty termowłącznika a co za tym idzie z czasem puści najsłabszy punkt. U ciebie była chłodnica u mnie wąż do parownika.
  
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2008, 10:15   

Dopóki korek "odpuszcza" przy właściwym ciśnieniu, jest ok. Gorzej, jak jakiś syf z niego wpadnie, zaklei i wtedy już wiesz, która część była najsłabsza bo jest do wymiany.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-12-2008, 12:10   

A czy może mieć znaczenie to, że u siebie mam wmontowaną chłodnicę od Uno 1.4, a nie oryginalną od Tipo ?

Zrobiłem eksperyment: silnik pracował na odkręconym korku od chłodnicy i wszystko było ok - jak silnik wyłączyłem to od razu woda poszła do góry u wylała się z chłodnicy. Jak silnik pracuje na zamkniętym korku węże są miękkie do czasu aż nie wyłączę silnika. O co ty chodzi ???!!!
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load