Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wyskakujace biegi "do przodu"
Autor Wiadomość
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2009, 23:33   wyskakujace biegi "do przodu"

czesc. w temprze 1.6 od kilku lat mam taki problem, ze biegi wrzucane do przodu po prostu wyskakuja na wiekszych nierownosciach lub na zakretach w prawo (podczas skretu prawdopodobienstwo wyskoczenia maleje, jezeli silnik jest "trzymany na gazie").

wymienilismy poduszki, milion razy probowalismy roznych ustawien skrzyni i silnika oraz dokladnie przejrzelismy mechanizm zmiany biegow (sierzant przesmarowany, ciegna w miare bez luzu itd). biegi do przodu od zawsze wchodzimy stosunkowo plytko w prownaniu z biegami wrzucanymi do tylu

sytuacja jest ciut lepsza i dosc stabilna, ale dalej biegi wyskakuja (przy jezdzie w lewo nawet sie jakby "zakleszczaja"). ktos mial cos takiego albo ma jakis pomysl jak usunac ta usterke?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-12-2009, 21:46   

snajper555, przeważnie taki efekt występuje przy problemach właśnie z sierżantem.Może jest on ugięty :?:
A sprawdzałeś drążek zmiany biegów :?: Nie miałem problemów z biegami,więc nie drążyłem tego tematu,ale może na drążku jest jeszcze możliwość cofnięcia go do tyłu.No i na dole jest tulejka która mogła już się wyrobić.Trochę tu trochę tam i się uzbiera.
A kiedy i w jakich okolicznościach to się stało :?:
Ale to wszystko to przypuszczenia.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-12-2009, 22:43   

Witam
ZielonyTBG napisał/a:
snajper555, przeważnie taki efekt występuje przy problemach właśnie z sierżantem.Może jest on ugięty :?:
A sprawdzałeś drążek zmiany biegów :?: Nie miałem problemów z biegami,więc nie drążyłem tego tematu,ale może na drążku jest jeszcze możliwość cofnięcia go do tyłu.No i na dole jest tulejka która mogła już się wyrobić.Trochę tu trochę tam i się uzbiera.
A kiedy i w jakich okolicznościach to się stało :?:
Ale to wszystko to przypuszczenia.

Ja sprawdzałem drazek zmiany biegów, pasowałem podkładki, kasowałem luz, próbowałęm regulować lewarek do przodu i do tyłu, niewiele sie zmieniało, zawsze ten sam efekt, objawy jak u Snajpera. W jednym warsztacie mechanik wywmyslił ze to jeden z drązków został pomylony/zamieniony, wymontował go i przedłuzył nieco, teraz wyskaują II i IV, zamiast I, III, V, dokładnie tak samo w prawym zakręcie i na nierónościach. Już mi rece opadaja, ale widze ze to jednak moze być długosc drażków, bo poduszki mimo wymiany nic nie zmieniły.
PS Od poczatku mojego uzytkowania auta z biegami było niehalo, zmieniały się tylko któe wyskakują, a to wymianie belki/sanek, poduszki, ciegła :sciana:
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-12-2009, 16:31   

ja tak miałem w poprzedniej Temprze podczas zimy jak mi snieg zamarzł w tunelu :P
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-12-2009, 16:00   

Witam.....jeśli mogę to pomogę :D . Sam z biegami miałem latem problemy, dokładnie takie jak prawie każdy posiadacz T/T - czyli jak wyżej. Bez pomocy informacji z Forum się nie obeszło oczywiście. Sprawdzone poduszki,cięgna, lewarek i nic. Jest jeszcze jeden element który ma zasadniczy wpływ na pojawienie się naszych problemów. Wspornik sierzanta mocowany na sworzniu do obudowy przekładni kierowniczej . Odpowiada on za wybieranie przesunięć zespołu napędowego względem mechanizmu zmiany biegów pojawiającego się m.in. przy skrętach . Ze względu na niewielki ruch obrotowy tego połączenia podczas eksploatacji ,jest podatne na zapieczenie .Dojdziesz do niego od spodu samochodu .Było o tym gdzieś na forum i myślę,że jest to połączenie "zapomniane" w tym temacie ,a bardzo często winne. .
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2009, 00:31   

Witam
keves napisał/a:
Witam.....jeśli mogę to pomogę :D . ....
....Jest jeszcze jeden element ..etc Wspornik sierzanta mocowany na sworzniu do obudowy przekładni kierowniczej . Odpowiada on za wybieranie przesunięć zespołu napędowego względem mechanizmu zmiany biegów pojawiającego się m.in. przy skrętach . Ze względu na niewielki ruch obrotowy tego połączenia podczas eksploatacji ,jest podatne na zapieczenie ........


Hmmm... mi to też wygląda ze to może tam być przyczyna, bo problem wyraźnie jest z połozeniem tych dźwigni, jakby coś je własnie hamowało i biegi nie wskauja dosc głeboko... W styczniu jak naprawię auto, wezmę się za to na powaznie, na razie Temperka ma przymusowy urlop (chyba uszczelka pod głowicą padła).
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
dario 
witamy nowego


Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 10-04-2010, 17:05   

witam wszystkich. jestem nowy i trochę się gubię w gąszczu informacji. mam problem ze skrzynią w temperówce 1.9d. sierżant smarowany poduszka pod skrzynią zmieniona biegi 2,4,R wchodzą 1,3,5 jakby do połowy. próbując wbić któryś z nich bez silnika jest opór taki aż odpycha całą skrzynię. za używaną krzyknięto mi 600 ale mam do kupienia tipo 1.9 td za 500. zastanawiałem się nad przekładką całego silnika tylko brak informacji czy da się to zrobić czyli czy pasuje. proszę o informacje na ten temat. z tipo 1.9 turbo diesel do tempry 1.9 diesel. dzięki pozdrawiam.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-04-2010, 17:44   

dario napisał/a:
poduszka pod skrzynią zmieniona biegi 2,4,R wchodzą 1,3,5 jakby do połowy.
a czy poduszka pod skrzynią jest dokładnie na swoim miejscu? Bo można nieco wyregulować jej położenie, a ma to istotny wpływ na poprawność zmiany biegów
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
dario 
witamy nowego


Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 10-04-2010, 19:17   

weszło idealnie na miejsce starej. przed wymianą wyskakiwała 3 , po wymianie jest jeszcze gorzej bo wyskakuje dodatkowo 5. nawet bez skrętu. wystarczy na piątym biegu zdjąć nogę z gazu i mam luz. wszystkie warsztaty które odwiedziłem proponują wymianę skrzyni bez oglądania lub szukania przyczyny, dlatego pytałem o zamiane całego silnika.
  
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-04-2010, 19:55   

dario napisał/a:
zastanawiałem się nad przekładką całego silnika tylko brak informacji czy da się to zrobić czyli czy pasuje

Ja zmieniałem u siebie, sam silnik ze skrzynią pasuje idealnie bez żadnych przeróbek na stare poduszki, tylko z lewej strony miedzy poduszkę a podłużnicę trzeba przykręcić wspornik pod intercooler, a z lewej strony wspornik pod chłodniczkę oleju, poza tymi szczegółami trzeba zmienić zwrotnice z TD, kawałek rury wydechowej do pierwszego tłumika, albo nawet krócej bo jest inne wyjście z turbiny niż ze zwykłego kolektora z 1.9D, oczywiście elektryka bo jest co najmniej dwa czujniki więcej niż z zwykłym dieslu, no i jeszcze zbiorniczki i filtr powietrza są odwrotnie. W skrócie to by było wszystko z przeróbek :)
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
dario 
witamy nowego


Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 10-04-2010, 20:22   

właśnie o to mi chodziło bo co mechanik to inna wersja. jeden twierdzi że tipo i tempra to to samo inny że nie i wstawienie takiego silnika to przeróbki na łapach etc. dzięki wielkie za pomoc.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load